Gå til innhold

Zzzzzzz.....zzzzz...ZZZZZZ

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tar denne anonymt. 

Har du en partner som snorker eller snorker du selv?

Dette er noe som virkelig ødelegger for samlivet, humøret og livskvaliteten til dere  begge. 

Jeg har lyst å dele min erfaring med å fortelle at det finnes enkel og god behandling for snorking. 

Jeg har sluttet 100% med snorking og har fått et mye bedre liv. Jeg er uthvilt, sover godt og har fått mye bedre livskvalitet. 

Så...szzzzzzorkes det hjemme hos deg?:sove:

Anonymkode: 64b54...ea7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oki del i vei.

Anonymkode: af94f...2eb

Skrevet

For at det skal hjelpe for andre må du jo fortelle hvordan du sluttet å snorke da?

Anonymkode: 71307...2d9

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For at det skal hjelpe for andre må du jo fortelle hvordan du sluttet å snorke da?

Anonymkode: 71307...2d9

Javisst :) 

1. Henvisning fra fastlege til sykehus for utredning.

2. Møter til time på sykehus, man får et apparat som man fester på kroppen selv før leggetid - den registrere søvn, pustestopp, puls, osv osv...

3. Levere den på sykehus dagen etter og møter legen som forteller om resultatene. 

4. Ut fra hvor alvorlig det er får man enten en puste maske som man sover med eller man blir henvist til tannlege som lager en skinne som du sover med. Begge disse hindrer at du snorker. 

Skrevet

Pøh.

Jeg snorker vel ikke...!

Anonymkode: d9a36...c4c

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Pøh.

Jeg snorker vel ikke...!

Anonymkode: d9a36...c4c

Haha! :) Har du en du er glad i som "ikke snorker" så sett mobilen på opptak og la den gå hele natten. Så finner man fort ut. Jeg nektet i årevis før jeg tok mobilen fatt og spilte inn. Det var ikke pent å høre på for å si det sånn.... stakkars meg og kroppen min, stakkars min kjære. Nå kan vi sove sammen igjen, reise på ferie og sove på hotell... og jeg slipper å være den trøtte fyren som aldri fikk nok søvn... har aldri følt meg bedre! 

Skrevet

Snorking er uaktuelt for meg, kunne aldri vært sammen med en mann som gjør det. 

Anonymkode: 63892...e03

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Snorking er uaktuelt for meg, kunne aldri vært sammen med en mann som gjør det. 

Anonymkode: 63892...e03

Det er et fysisk helseproblem. Og med behandling så snorker man ikke mer :) Men du mener kanskje at du ikke vil ha en mann som er behandlet for snorking? I så fall, så unngå det da :) 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2. Møter til time på sykehus, man får et apparat som man fester på kroppen selv før leggetid - den registrere søvn, pustestopp, puls, osv osv...

3. Levere den på sykehus dagen etter og møter legen som forteller om resultatene. 

4. Ut fra hvor alvorlig det er får man enten en puste maske som man sover med eller man blir henvist til tannlege som lager en skinne som du sover med. Begge disse hindrer at du snorker. 

Og den skinna koster det hvite utav øynene. Skal du ha en ordentlig må du ut med over 12.000 og ingenting blir dekket.

Takke meg til å sove dårlig eller kaste gubben ut.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og den skinna koster det hvite utav øynene. Skal du ha en ordentlig må du ut med over 12.000 og ingenting blir dekket.

Takke meg til å sove dårlig eller kaste gubben ut.

Har man mange pustestopp og et stort problem er pustemaske løsningen. Den er 100% gratis. Du trenger altså ikke sove dårlig. 

Kaster du gubben ut, har dere større problemer fra før av enn hans snorking.

Skrevet

Jeg snorker. Har operert det som kan opereres. Har bittskinne, men bruker den ikke så ofte. Jeg har ikke gått samme runde som TS, det var tilfeldig at man fant ut at det ene medførte det andre :)

Jeg gir forresten faan i om jeg snorker eller ei, sover alene :P

Skrevet

Samboeren min snorker. Og prater i søvne. Derfor flytta jeg til gjesterommet og sover der hver natt. FANTASTISK deilig å sove alene.

Anonymkode: fc15a...5bb

• Liker 1
Skrevet

Min mann snorker, men jeg sover så tungt at det ikke er et problem. Men om han sovner først og jeg sliter med å sovne, da er det fryktelig irriterende. ( noe som skjer sjelden, jeg sovner når hodet treffer puten) 

Anonymkode: 2d249...e40

Skrevet
39 minutter siden, canacas skrev:

Jeg snorker. Har operert det som kan opereres. Har bittskinne, men bruker den ikke så ofte. Jeg har ikke gått samme runde som TS, det var tilfeldig at man fant ut at det ene medførte det andre :)

Jeg gir forresten faan i om jeg snorker eller ei, sover alene :P

Føler du ikke at du er trøtt? Jeg har aldri følt meg så våken i hele mitt voksne liv. Nå tror jeg at jeg har det sånn som alle andre, bli uthvilt. Jeg fungere kjempemye bedre hjemme og på jobb. Ts.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Føler du ikke at du er trøtt? Jeg har aldri følt meg så våken i hele mitt voksne liv. Nå tror jeg at jeg har det sånn som alle andre, bli uthvilt. Jeg fungere kjempemye bedre hjemme og på jobb. Ts.

Nei, jeg trenger aldri sove på dagtid eller kveldstid. Sovner når jeg legger meg, og våkner stort sett rett før klokka ringer. Jeg har hatt søvnproblemer hele livet, og har mine metoder for jevn søvn. Jeg vet eksakt antall timer jeg trenger, og jeg bør unngå avvike fra dette. Da går det rett vest ;) Snorkingen går verst utover de jeg bor med, og/eller deler seng med.  Not my problem :P

Jeg er veldig tørst da, om morgenen. Ikke rart egentlig :P

Gjest 2Bhonest
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

4. Ut fra hvor alvorlig det er får man enten en puste maske som man sover med eller man blir henvist til tannlege som lager en skinne som du sover med. Begge disse hindrer at du snorker sover. 

Ei maske over munnen gjør at man ikke sover, så snorkingen forsvinner automatisk.
Ei skinne som tannlegen lager, skal vel puttes i munnen og da sovner man ikke, så snorkingen forsvinner automatisk.
Sover man ikke, så kan man heller ikke snorke.

Selv har jeg lært meg å sove med øreplugger. Meget behagelig....

Skrevet
41 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Ei maske over munnen gjør at man ikke sover, så snorkingen forsvinner automatisk.
Ei skinne som tannlegen lager, skal vel puttes i munnen og da sovner man ikke, så snorkingen forsvinner automatisk.
Sover man ikke, så kan man heller ikke snorke.

Selv har jeg lært meg å sove med øreplugger. Meget behagelig....

:fnise: Regner med dette var humoristisk ment.... Men kan gjerne forklare...

Når man sover så faller man først i lett søvn, deretter REM søvn som er den dype søvnen. Man sover lett, begynner å snorke fordi luftveien stenges, slutter å puste, og kroppen tilbakestiller seg til den lette søvnen. Når man har pustestopp kjemper kroppen for å få puste, den hviler ikke, man har ikke inn og utpust. Derfor blir man veldig trøtt som person, man får aldri REM søvn som altså er den dype søvnen. Dersom man har mange pustestopp som meg, jeg har pustestopp hvert minutt. Nå som jeg bruker søvnmaske (kun for nesen) så får man en jevnlig strøm av oksygen som holder luftveiene åpne - dette merker man ikke når man bruker den. Nå har jeg dyp søvn hele natten som vanlige mennesker, det betyr hvile og opplagthet

• Liker 1
Gjest 2Bhonest
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:fnise: Regner med dette var humoristisk ment.... Men kan gjerne forklare...

Når man sover så faller man først i lett søvn, deretter REM søvn som er den dype søvnen. Man sover lett, begynner å snorke fordi luftveien stenges, slutter å puste, og kroppen tilbakestiller seg til den lette søvnen. Når man har pustestopp kjemper kroppen for å få puste, den hviler ikke, man har ikke inn og utpust. Derfor blir man veldig trøtt som person, man får aldri REM søvn som altså er den dype søvnen. Dersom man har mange pustestopp som meg, jeg har pustestopp hvert minutt. Nå som jeg bruker søvnmaske (kun for nesen) så får man en jevnlig strøm av oksygen som holder luftveiene åpne - dette merker man ikke når man bruker den. Nå har jeg dyp søvn hele natten som vanlige mennesker, det betyr hvile og opplagthet

Tror det du beskriver er SØVNAPNÉ og ikke bare snorking.

http://www.sovnapne.no/hva-er-sovnapne/sovnapne-pustestop/

Skrevet

Jeg trodde dette handlet om snorking. Jeg har altså ikke søvnapné ;) Sikkert derfor jeg ble spurt om jeg er ofte trøtt? 

Skrevet
5 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Tror det du beskriver er SØVNAPNÉ og ikke bare snorking.

http://www.sovnapne.no/hva-er-sovnapne/sovnapne-pustestop/

Jepps. Snorking som ikke er til bry trenger heller ikke behandling. Jeg kunne nok vært mer tydelig i hovedinnlegget. Takk for at du påpeker det. Det er riktig at ikke all snorking involverer pustestopp. Snorking uten pustestopp behandles også på samme måte som jeg har beskrevet men det handler da om alvorlighetsgrad og behandlingsbehov.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...