Gå til innhold

Nattklubb! Selvbetjent når bartender ikke er tilstede. Med forbehold om midlertidig stengt for regnskap og renhold.

Zenobia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 minutter siden, Zenobia skrev:

Fikser du en :ol: til ordet, @An0nymBruker ? Det skal straks tilbake til en annen tråd.

Ja, værsågod :hjerte:

Liker du Frydenlunds juleøl @Zenobia? Jeg fant frem begge deler til deg.

Bilderesultat for frydenlund bayer

Bilderesultat for frydenlund bayer

Endret av An0nymBruker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :tommelopp: Ordet har hoppet tilbake i jaja-tråden, men var glad for å få noe å leske strupen med.

Kan forøvrig opplyse om at det er innkjøpt frosne erter (i fryseren i kjelleren). Kjekt å ha i bakhånd i tilfelle barslagsmål. Vet jo aldri hva som kan hende når jeg selv forlater åstedet. Men er her en stund enda.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva holder dere på med i kveld da ?

"kvelden før kvelden"

:nordvesta:

Anonymkode: a42f2...486

Surfer på nettet og lytter til musikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Zenobia skrev:

Takk :tommelopp: Ordet har hoppet tilbake i jaja-tråden, men var glad for å få noe å leske strupen med.

Kan forøvrig opplyse om at det er innkjøpt frosne erter (i fryseren i kjelleren). Kjekt å ha i bakhånd i tilfelle barslagsmål. Vet jo aldri hva som kan hende når jeg selv forlater åstedet. Men er her en stund enda.

Det er fint at du er forutseende :)

Hva skal man gjøre med de frosne ertene da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal legges på steder hvor folk har fått seg en "trøkk seksten" eller annet. Også kjent som helårsblåveis.
Jeg vil bare medgi at jeg har falt i ettertenksomhetens brønn nå i disse siste tider av dette året,
så jeg kommer til å søke til forumklosteret ganske ofte. Regnskap skal gjøres opp og nye koster kjøpes.
Jeg snuser innom uansett...men blir borte igjen, så vet dere det. Rengjøringen her går som normalt. :) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, An0nymBruker skrev:

Det er fint at du er forutseende :)

Hva skal man gjøre med de frosne ertene da?

De bruker man som kaldt omslag når noen har fått seg en kavring :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man med musikk når man har meg til å fortelle historier :ac:

Aasta Hansteen ble født i Kristiania 1824. Faren var professor og han støttet henne slik at hun ble landets første profesjonelle kunstmalerinne. Som eneste kvinne representerte hun Norge på verdensutstillingen i Paris 1855.

Hun var også den første kvinnen som holdt offentlig foredrag i Norge. De handlet om kirkens kvinnesyn og om kvinnens åndelige frigjøring. Da folk flest aldri hadde sett ei kvinne holde tale på en talerstol så dukket de fleste opp bare for å få med seg showet og gjøre narr av henne.

I avisene ble hun latterliggjort da de mente at kvinner hadde ingen plass på en talerstol. På gaten begynte hun bevæpne seg med en paraply, den brukte hun til å skremme bort innpåslitne pøbel gutter.

Hun ble så omsider advart av selveste Camilla Collett "du må ikke opptre så ukvinnelig". Til det savarte Aasta "Furier er også kvinner, husk det Camilla!".

Etter å ha vært uthengt og plaget i lange tider fikk hun nok og reiste til USA som feministisk flyktning. Jubelen over sin nye frihet var stor men kortvarig for hun gikk omsider tom for penger og måtte reise tilbake til Norge.

Da hun ankom Norge igjen hadde stemningen snudd og kvinnesaken hadde skutt fart. Nå ble hun sett på som en kvinnelig frigjører og kvinne pioneer - hyllet av hele kvinnebevegelsen.

Idag er Aasta Hansteen mest kjent som et navn på en norsk oljeplattform i nordsjøen.

:opplyser:

Endret av WubWub
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Zenobia skrev:

Jeg vil heller hatt peanøtter, i steden for frosne erter... :edie:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
17 minutter siden, Zenobia skrev:

De bruker man som kaldt omslag når noen har fått seg en kavring :P

Selvfølgelig! :)  Jeg tenkte ikke så langt.

Det er fint at du ordnet med de ertene.

Forhåpentligvis blir det en rolig lillejuleaften slik at vi ikke får bruk for omslagene nå i kveld/ natt :nisse:

Endret av An0nymBruker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

De skal legges på steder hvor folk har fått seg en "trøkk seksten" eller annet. Også kjent som helårsblåveis.
Jeg vil bare medgi at jeg har falt i ettertenksomhetens brønn nå i disse siste tider av dette året,
så jeg kommer til å søke til forumklosteret ganske ofte. Regnskap skal gjøres opp og nye koster kjøpes.
Jeg snuser innom uansett...men blir borte igjen, så vet dere det. Rengjøringen her går som normalt. :) 

Veldig bra at du forsikrer oss om dét :tommelopp:  Lykke til med klosterkontemplasjonen. Visste ikke at de har kloster på KG, men det kan sikkert trenges, som et sted som gir balanse til andre deler av forumet :ler: Kanskje  @Rumle kan hjelpe til i klosterhagen, eller, det er vel kanskje feil årstid.

Må ta av meg hatten for Aasta Hansteen @WubWub Takk for at du tok deg tid:blomst: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Værsågod!

Bilderesultat for peanøtter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:ninja:  de7 er på plass. 

Anonymkode: 73162...de7

*zvinz* jeg er på vei ut. Var du ikke k-k-kontrollør? Jeg vet ingenting om Berit! Æresord!! Spør @Hoppetaujenta heller. Men er du ute etter en god historie, spør @WubWub (er du god til å skrøne @WubWub? )

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da anser jeg deg for å være en fredens venn :tronderbart:

@Dr. A. Kula Jeg har vel egentlig annonsert nattklubben som julefristed, det er jo ikke engang et juletre her, men nå skal jeg straks forzvinne, og katt, mus, bord, ja, du vet..

Endret av Zenobia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...