An0nymBruker Skrevet 22. desember 2016 #201 Del Skrevet 22. desember 2016 Akkurat nå, Zenobia skrev: TUSEN takk til @An0nymBruker som virkelig har gjort en hederlig innsats i kveld! @bartendergirl Hvor er du? Hvis ingen føler seg kallet, blir det selvbetjening: Dvs dere finner og limer inn bildene av det dere forsyner dere med selv Tusen takk! Selvbetjening var lurt! Jerry har allerede satt frem en del nattmat; både taco, tapas og pizza står på varmere ved siden av baren, og nøtter og annen småsnacks står på bardisken. Ellers så er det vel fri bar fremdeles, og bare å drikke det man lyster? (Hvem betaler for herligheten?) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 22. desember 2016 #202 Del Skrevet 22. desember 2016 4 minutter siden, Zenobia skrev: Vi er åpne for en god historie her! Har du en umiddelbart på lager? Ønskes: ikke for lang, og med snert Kort historie ; I 1946 aksjonerte fjonge fruer imot staten, havnearbeidere , politiet og politikere. Sakens kjerne dreide seg om tomater - hendelsen har senere av den grunn blitt kaldt "tomatkrigen". Lastebåten "Dicto" hadde ankommet Oslo med 220 tonn tomater levert av kanarieøyene (som på den tiden var styrt av Franco-Regimet). Bryggearbeiderne derimot nektet losse varene til land da både de og politikerne (Gerhardsen-regjeringen) mente dette ville være det samme som å anerkjenne det fascistiske spanske regimet. Båten lå til land i flere dager med megling fra flere kanter for å ordne opp men situasjonen var fullstendig fastlåst - helt inntil hundrevis av fruer fra fiffen stormet og brøytet seg frem gjennom haugevis av streikende bryggearbeidere og politivakter. Kvinnene ville nemlig ikke finne seg i at god mat bare lå der å råtnet - vi hadde jo ikke akkurat overskudd på mat etter mange år med tysk okkupasjon. Kamp parolene deres var "Til brygga jenter!" , "Vi vil ikke bo i et mannfolkstyrt Molboland!" og "Maten må i land koste hva det koste vil!" og slik kjempe de seg ombord i båten å tok saken (tomatene) i egne hender. Det er regnet med at det var anslagsvis 500-1000 kvinner fra hovedsakelig overklassen. Til tross for at menn prøvde stoppe de samtidig som de skrek etter damene "tyskertøser!" , "landssvikere!" så var kvinnenes overmakt for stor og enden på visen var at det var mange barn som fikk tomater til middag de neste ukene Lærdommen i historien? Man skal ikke skimse av styrken , kraften og viljen til ei mor som har sultne barn 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 22. desember 2016 #203 Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) 17 minutter siden, Yamina skrev: Takk for god servering anOnymbruker! Takk for trivelig selskap Yamina og alle dere andre Jeg ønsker dere en fin natt og at dere får sove godt når dere kommer så langt Endret 22. desember 2016 av An0nymBruker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 22. desember 2016 #204 Del Skrevet 22. desember 2016 God historie @WubWub 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 22. desember 2016 Forfatter #205 Del Skrevet 22. desember 2016 Takk @WubWub ! Sivil ulydighet kunne forsvares der, mener jeg. Ikke anerkjente de Franco heller. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 22. desember 2016 #206 Del Skrevet 22. desember 2016 5 minutter siden, Frøkensina skrev: Jaaaaaa Tusen takk Så bra! Kos deg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yamina Skrevet 22. desember 2016 #207 Del Skrevet 22. desember 2016 3 minutter siden, An0nymBruker skrev: Tusen takk! Selvbetjening var lurt! Jerry har allerede satt frem en del nattmat; både taco, tapas og pizza står på varmere ved siden av baren, og nøtter og annen småsnacks står på bardisken. Ellers så er det vel fri bar fremdeles, og bare å drikke det man lyster? (Hvem betaler for herligheten?) Jeg tror faktisk det er WubWub som betaler, han arvet nylig en formue av en inntil nå ukjent rik onkel i Amerika. 2 minutter siden, An0nymBruker skrev: Takk trivelig selskap Yamina og alle dere andre Jeg ønsker dere en fin natt og at dere får sove godt når dere kommer så langt Du også, takk for fin fest sov godt! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 22. desember 2016 #208 Del Skrevet 22. desember 2016 Akkurat nå, Yamina skrev: Jeg tror faktisk det er WubWub som betaler, han arvet nylig en formue av en inntil nå ukjent rik onkel i Amerika. Du også, takk for fin fest sov godt! Tusen takk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 22. desember 2016 Forfatter #209 Del Skrevet 22. desember 2016 Da forsøker jeg å komme meg til sengs for 2. gang i aften.. Godnatt'a, alle 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 22. desember 2016 #210 Del Skrevet 22. desember 2016 Akkurat nå, Zenobia skrev: Da forsøker jeg å komme meg til sengs for 2. gang i aften.. Godnatt'a, alle Takk for i kveld Takk for at du laget denne koselige tråden God natt og sov godt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 22. desember 2016 #211 Del Skrevet 22. desember 2016 13 timer siden, An0nymBruker skrev: Fint Vi har slike på lager også til i kveld Bra ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 22. desember 2016 #212 Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) Oijj-oijj-oijj.... Her lukter det kristenmannsblod, som trollet sa... Her må det gjennomtrekkes litt alvorlig tror jeg. *iføre seg blomstrete kjoleforkle, skaut og fotformsko for å ta langkosten og grønnsåpebøtte med furunålsduft fatt m.m.* Endret 22. desember 2016 av Hoppetaujenta 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #213 Del Skrevet 22. desember 2016 47 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Oijj-oijj-oijj.... Her lukter det kristenmannsblod, som trollet sa... Her må det gjennomtrekkes litt alvorlig tror jeg. *iføre seg blomstrete kjoleforkle, skaut og fotformsko for å ta langkosten og grønnsåpebøtte med furunålsduft fatt m.m.* Hei Hoppetaujenta. Tar du imot PM fra menn?, vil du prate privat? Anonymkode: 020a5...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 22. desember 2016 #214 Del Skrevet 22. desember 2016 Neitakk. Jeg prater kun i offentlig lende. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 22. desember 2016 #215 Del Skrevet 22. desember 2016 Hmmm ... det var jammen litt av en vinkjeller her 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 22. desember 2016 Forfatter #216 Del Skrevet 22. desember 2016 3 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Oijj-oijj-oijj.... Her lukter det kristenmannsblod, som trollet sa... Her må det gjennomtrekkes litt alvorlig tror jeg. *iføre seg blomstrete kjoleforkle, skaut og fotformsko for å ta langkosten og grønnsåpebøtte med furunålsduft fatt m.m.* Rengjøringshjelp, at jeg ikke tenkte på dét! Tusen takk for at du tok på deg oppgaven, kjære Hoppe @Rumle Noen mente at du gikk deg bort i den, ja Fant du veien ut igjen også, eller hvordan står det til? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 22. desember 2016 #217 Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) @Jerry Lee spiller opp til dans i aften Jerry Endret 22. desember 2016 av An0nymBruker 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 22. desember 2016 #218 Del Skrevet 22. desember 2016 @Zenobia kan du sette inn i hovedinnlegget? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 22. desember 2016 #219 Del Skrevet 22. desember 2016 Inspirasjon til festlighetene i nattklubben i løpet av julen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 22. desember 2016 Forfatter #220 Del Skrevet 22. desember 2016 15 minutter siden, An0nymBruker skrev: @Zenobia kan du sette inn i hovedinnlegget? Utført 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå