Gå til innhold

Nattklubb! Selvbetjent når bartender ikke er tilstede. Med forbehold om midlertidig stengt for regnskap og renhold.


Zenobia

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Zenobia skrev:

TUSEN takk til @An0nymBruker som virkelig har gjort en hederlig innsats i kveld!

:rope:  @bartendergirl Hvor er du?

 

Hvis ingen føler seg kallet, blir det selvbetjening: Dvs dere finner og limer inn bildene av det dere forsyner dere med selv :)

Tusen takk! :hjerte:

Selvbetjening var lurt!

Jerry har allerede satt frem en del nattmat; både taco, tapas og pizza står på varmere ved siden av baren, og nøtter og annen  småsnacks står på bardisken.

Ellers så er det vel fri bar fremdeles, og bare å drikke det man lyster? (Hvem betaler for herligheten?)

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Zenobia skrev:

Vi er åpne for en god historie her! Har du en umiddelbart på lager? Ønskes: ikke for lang, og med snert :biggrin: 

Kort historie ; 

I 1946 aksjonerte fjonge fruer imot staten, havnearbeidere , politiet og politikere. Sakens kjerne dreide seg om tomater - hendelsen har senere av den grunn blitt kaldt "tomatkrigen".

Lastebåten "Dicto" hadde ankommet Oslo med 220 tonn tomater levert av kanarieøyene (som på den tiden var styrt av Franco-Regimet). Bryggearbeiderne derimot nektet losse varene til land da både de og politikerne (Gerhardsen-regjeringen) mente dette ville være det samme som å anerkjenne det fascistiske spanske regimet. 

Båten lå til land i flere dager med megling fra flere kanter for å ordne opp men situasjonen var fullstendig fastlåst - helt inntil hundrevis av fruer fra fiffen stormet og brøytet seg frem gjennom haugevis av streikende bryggearbeidere og politivakter.

Kvinnene ville nemlig ikke finne seg i at god mat bare lå der å råtnet - vi hadde jo ikke akkurat overskudd på mat etter mange år med tysk okkupasjon.

Kamp parolene deres var "Til brygga jenter!" , "Vi vil ikke bo i et mannfolkstyrt Molboland!" og "Maten må i land koste hva det koste vil!" og slik kjempe de seg ombord i båten å tok saken (tomatene) i egne hender. 

Det er regnet med at det var anslagsvis 500-1000 kvinner fra hovedsakelig overklassen. Til tross for at menn prøvde stoppe de samtidig som de skrek etter damene "tyskertøser!" , "landssvikere!" så var kvinnenes overmakt for stor og enden på visen var at det var mange barn som fikk tomater til middag de neste ukene :)

Lærdommen i historien? Man skal ikke skimse av styrken , kraften og viljen til ei mor som har sultne barn :baby:

qyy53m.jpg

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Yamina skrev:

Takk for god servering anOnymbruker! :lillesky2:

Takk for trivelig selskap Yamina og alle dere andre :blomst:

Jeg ønsker dere en fin natt og at dere får sove godt når dere kommer så langt :hjerte:  :klem:

Endret av An0nymBruker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, An0nymBruker skrev:

Tusen takk! :hjerte:

Selvbetjening var lurt!

Jerry har allerede satt frem en del nattmat; både taco, tapas og pizza står på varmere ved siden av baren, og nøtter og annen  småsnacks står på bardisken.

Ellers så er det vel fri bar fremdeles, og bare å drikke det man lyster? (Hvem betaler for herligheten?)

 

Jeg tror faktisk det er WubWub som betaler, han arvet nylig en formue av en inntil nå ukjent rik onkel i Amerika.

 

2 minutter siden, An0nymBruker skrev:

Takk trivelig selskap Yamina og alle dere andre :blomst:

Jeg ønsker dere en fin natt og at dere får sove godt når dere kommer så langt :hjerte:  :klem:

Du også, takk for fin fest :5: sov godt! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Yamina skrev:

Jeg tror faktisk det er WubWub som betaler, han arvet nylig en formue av en inntil nå ukjent rik onkel i Amerika.

 

Du også, takk for fin fest :5: sov godt! 

Tusen takk :hjerte:

:klem:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Zenobia skrev:

Da forsøker jeg å komme meg til sengs for 2. gang i aften..  :Gjesp: 

Godnatt'a, alle :strix:

Takk for i kveld :hjerte:

Takk for at du laget denne koselige tråden :blomst:

God natt og sov godt :klem:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oijj-oijj-oijj.... :sjokkbla:  Her lukter det kristenmannsblod, som trollet sa...  
Her må det gjennomtrekkes litt alvorlig tror jeg.
*iføre seg blomstrete kjoleforkle, skaut og fotformsko for å ta langkosten
og grønnsåpebøtte med furunålsduft fatt m.m.* :)  

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Oijj-oijj-oijj.... :sjokkbla:  Her lukter det kristenmannsblod, som trollet sa...  
Her må det gjennomtrekkes litt alvorlig tror jeg.
*iføre seg blomstrete kjoleforkle, skaut og fotformsko for å ta langkosten
og grønnsåpebøtte med furunålsduft fatt m.m.* :)  

Hei Hoppetaujenta. Tar du imot PM fra menn?, vil du prate privat?

Anonymkode: 020a5...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Oijj-oijj-oijj.... :sjokkbla:  Her lukter det kristenmannsblod, som trollet sa...  
Her må det gjennomtrekkes litt alvorlig tror jeg.
*iføre seg blomstrete kjoleforkle, skaut og fotformsko for å ta langkosten
og grønnsåpebøtte med furunålsduft fatt m.m.* :)  

Rengjøringshjelp, at jeg ikke tenkte på dét! Tusen takk for at du tok på deg oppgaven, kjære Hoppe :roser:

@Rumle Noen mente at du gikk deg bort i den, ja :ler:  Fant du veien ut igjen også, eller hvordan står det til?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...