Gå til innhold

Se forbi utseendet mitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer nok til å høres utrolig overfladisk ut og høy på meg selv, men prøv å se bort i fra det.

Jeg er en veldig pen jente, har alltid fått høre at jeg er utrolig vakker på alle måter og alltid den peneste i alle rom osv. Kroppen min er også veldig bra. 

Tidligere når jeg har datet har jeg slitt med at jeg har vært ett trofé, guttene har egentlig ikke likt meg, men skulle ha meg grunnet utseende mitt  (jeg har ikke hatt sex med noen av disse, har bare hatt sex med en mann som jeg var i forhold med). Generelt har jeg alltid følt at de som er interessert i meg blir blendet av hvordan jeg ser ut, og egentlig ikke bryr seg om meg og å bli kjent med personligheten min. Interessene mine er egentlig veldig annerledes enn det førsteinntrykket folk har av meg, og jeg er egentlig en ganske interessant person. Dette har også blitt bekreftet mange ganger, da jeg har fått høre hvordan de snakker om meg til kompisene sine, at jeg er drømmedamen fordi jeg er så pen osv., og at det ville vært skikkelig kult å fått meg til sengs osv. 

Det har egentlig blitt til at jeg avviser alle som sjekker meg opp på dagtid (og byen, men der er jeg ikke ofte), fordi jeg føler de bare sjekker meg  opp grunnet utseendet mitt. Er sikkert mange av de som egentlig er mer seriøse, men jeg har blitt såret så mange ganger nå, fordi alle jeg har møtt og blitt forelsket i/betatt av ikke kunne brydd seg mindre om personligheten min...

Prøvde i høst nettdating, snakket med en del fyrer og traff til slutt en som jeg hadde lyst til å møte og bli bedre kjent med. Han er en del eldre enn meg, veldig kjekk, mye selvtillit, men samtidig ganske nerdete. Vi har datet noen måneder nå og jeg begynner virkelig å like han, kan se for meg han videre i livet mitt. Men jeg blir så usikker, er så redd for at han også bare ser den fysiske meg... Vet han tenner utrolig på meg, sier alltid hvor perfekt jeg ser ut og at han tenner sånn på meg osv., men samtidig så skal man jo være tiltrukket av hverandre, og jeg tenner jo veldig på han også. Vi snakker hver dag, har ikke hatt sex enda, men koser masse, han er veldig omsorgsfull og snill, lytter til hva jeg sier, vil gjøre meg glad osv. Så føler jo at han er annerledes enn de jeg har møtt tidligere, men det har jeg jo trodd før også, bare at denne mannen er den første jeg virkelig kan se for meg et liv med. 

Ting som gjør meg usikker, vet ikke om det er begrunnet eller bare på grunn av mine tidligere erfaringer, er: alderen min, jeg er 8 år yngre enn han. Jeg syntes han er utrolig kjekk, akkurat en slik mann jeg liker, men han er ikke en de fleste ville snudd seg etter på gaten, som sagt er han også ganske nerdete, vet han har hatt en del forhold, også seriøst samboerskap, men vet ikke hvor lett han får seg jenter ellers. Er bare veldig redd for at jeg blir brukt igjen...

Er deg noen som har vært i lignende situasjoner, eller har noen erfaringer/råd til hvordan jeg kan vite hva han faktisk ser i meg? Vi har snakket om fremtiden og slikt, på hans initiativ også, barn også. Men alt dette har jeg jo snakket med tidligere dater om også, men ingen av de likte meg egentlig, møtte ikke de så lenge som han jeg møter nå.

Til de som ikke gadd å lese den lange teksten min: Om du som mann er veldig tiltrukket av en jente, er eksklusive, snakker mye med henne, møtes jevnlig osv. blir du da forelsket til slutt, eller kan du møte en jente i mange måneder bare fordi hun er digg og morsom å være med, men ikke noe mer? 

Anonymkode: f6185...ffb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste ikke hele teksten her nå, men jeg har en løsning som funket for meg ihvertfall. Men den kan ha noen bivirkninger som ikke er helt heldige.

Jeg ble selv behandlet som ett trofé, og ene eksen min hadde ingen problemer med å demonstrere dette i mitt nærvær. Han skulle alltid vise meg frem, og sendte meg til hårstylist osv når vi skulle ute på tilstelninger igjennom jobben hans. Jeg har nemlig aldri brydd meg særlig om hår og sminke, så å sette opp håret fint var ikke en av mine kvaliteter da. Og han likte at andre menn flørtet med meg, for det var en skikkelig boost for han. Utenom dette var det jo et mareritt å gå på byen med jentegjengen, for ALLTID kom det noen bort til meg og ville spandere drinker og flørte med meg. Og de mennene som faktisk var interessante turde ikke snakke med meg, for jeg var visstnok waaay out of their league. 

MEN over til løsningen, Jeg la på meg 20 kilo! Nå har sleezefolka slutta å plage meg, og interessante sjenerte menn får ikke panikkanfall når jeg snakker med de ute på byen lengre! Herlig å få fred, men også litt upraktisk med tanke på klær og sånt da. JADA, jeg burde nok kanskje begynt å trene igjen, men det er så behagelig å få være i fred.

Anonymkode: 2329c...6ef

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste ikke hele teksten her nå, men jeg har en løsning som funket for meg ihvertfall. Men den kan ha noen bivirkninger som ikke er helt heldige.

Jeg ble selv behandlet som ett trofé, og ene eksen min hadde ingen problemer med å demonstrere dette i mitt nærvær. Han skulle alltid vise meg frem, og sendte meg til hårstylist osv når vi skulle ute på tilstelninger igjennom jobben hans. Jeg har nemlig aldri brydd meg særlig om hår og sminke, så å sette opp håret fint var ikke en av mine kvaliteter da. Og han likte at andre menn flørtet med meg, for det var en skikkelig boost for han. Utenom dette var det jo et mareritt å gå på byen med jentegjengen, for ALLTID kom det noen bort til meg og ville spandere drinker og flørte med meg. Og de mennene som faktisk var interessante turde ikke snakke med meg, for jeg var visstnok waaay out of their league. 

MEN over til løsningen, Jeg la på meg 20 kilo! Nå har sleezefolka slutta å plage meg, og interessante sjenerte menn får ikke panikkanfall når jeg snakker med de ute på byen lengre! Herlig å få fred, men også litt upraktisk med tanke på klær og sånt da. JADA, jeg burde nok kanskje begynt å trene igjen, men det er så behagelig å få være i fred.

Takk for at du svarte, men jeg kommer nok ikke til å klare å legge på meg. 

Føler generelt at jeg ikke vil gjøre meg mindre attraktiv, jeg gjør ikke noe speislet nå egentlig heller. Steller meg jo hver dag, går i fine klær og slikt. Men håret gjør jeg ikke noe spesielt med, og bruker ikke mye sminke, bare litt mascara og litt farge i kinnene.  Så er jo ikke slik at jeg bruker masse sminke og ser utrolig glamorøs ut akkurat... 

Sliter også med å være på byen med venninnene mine, er alltid jeg som blir sjekket om av menn og får veldig mye oppmerksomhet, venninnene mine blir sjalu og tuller med at det ikke er noe gøy å dra ut med meg, men så vil de aldri dra ut med meg lenger heller. Og om vi først drar ut sammen overdriver de helt ekstremt og oppfører seg helt merkelig for at menn skal se på dem, altså vrikker rundt på rumpa og stikker puppene opp i ansiktene til mennene nærmest. :fnise: Dette ble egentlig en ganske stor digresjon. 

Men kanskje jeg rett og slett burde prøve å sjekke opp menn selv, de som sjekker opp meg har jeg jo ikke noe god erfaring med så... :) Takk for tips.

• Liker 1
Skrevet

Kan underskrive på denne.

Er en langt over gjennomsnittlig kjekk mann, høy, mørk og markerte muskler. Er allikevel evig singel. Hvorfor? Jo, fordi jenter alltid har behandlet meg som et stykke kjøtt.

Selvfølgelig var det gøy å leke "player" en kort stund, tidlig i 20-årene, men nå som jeg såvidt har rundet 30 ønsker jeg å slå meg til ro med en ordentlig jente, og etterhvert ønsker man jo også å stifte familie.

Dessverre merker jeg fort at alle jentene jeg møter kun er ute etter et raskt ligg for å skryte til venninnner etterpå. En dame jeg datet klarte til og med å snappe et bilde av meg og skrive "kveldens ligg" til venninnene sine, mens vi var på date.

Kjenner det er utrolig frustrerende, når alt man ønsker er en partner å dele de gode, ordentlige tingene i livet med.

Uansett, måtte bare få det ut, og virket som det var flere som meg i denne tråden - godt å ikke være alene:)

Anonymkode: 3a5d9...f3c

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan underskrive på denne.

Er en langt over gjennomsnittlig kjekk mann, høy, mørk og markerte muskler. Er allikevel evig singel. Hvorfor? Jo, fordi jenter alltid har behandlet meg som et stykke kjøtt.

Selvfølgelig var det gøy å leke "player" en kort stund, tidlig i 20-årene, men nå som jeg såvidt har rundet 30 ønsker jeg å slå meg til ro med en ordentlig jente, og etterhvert ønsker man jo også å stifte familie.

Dessverre merker jeg fort at alle jentene jeg møter kun er ute etter et raskt ligg for å skryte til venninnner etterpå. En dame jeg datet klarte til og med å snappe et bilde av meg og skrive "kveldens ligg" til venninnene sine, mens vi var på date.

Kjenner det er utrolig frustrerende, når alt man ønsker er en partner å dele de gode, ordentlige tingene i livet med.

Uansett, måtte bare få det ut, og virket som det var flere som meg i denne tråden - godt å ikke være alene:)

Anonymkode: 3a5d9...f3c

Takk for svar. Nå er jeg ganske ung, men aldri vært interessert i å ligge rundt. Ønsker meg egentlig bare en mann som jeg kan lage et liv sammen med. Alltid vært ganske familieorientert og ordentlig sånn sett. 

Kanskje slemt, men litt godt å høre at det ikke bare er meg som har slike problemer, er jo ikke akkurat noe man kan snakke med venner om uten å høres ut som et forferdelig menneske. :fnise: 

Skrevet

TS: du legger frem en helt ærlig sak her, og det fortjener ærlige svar. Jeg kan ikke si jeg har følt meg som trofè noen gang, så er vel ikke helt den du vil ha råd fra :laugh:. Og jeg har vel ingen heller! Jeg vil likevel si at jeg syns du virker som en fornuftig kvinne i dine valg, og det er synd du ikke føler deg verdsatt for personligheten din. Det er umulig å si hva du skal/ikke skal gjøre for å "teste" han du treffer nå, men jeg håper han setter pris på deg i alle fall - hele deg. :) 

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til de som ikke gadd å lese den lange teksten min: Om du som mann er veldig tiltrukket av en jente, er eksklusive, snakker mye med henne, møtes jevnlig osv. blir du da forelsket til slutt, eller kan du møte en jente i mange måneder bare fordi hun er digg og morsom å være med, men ikke noe mer? 

Altså, det finnes menn som er i årelange forhold med kvinner de ikke er forelsket i da de vil ha et statussymbol. Å bli sammen med noen involverer alltid å stole på vedkommende. Noen ganger er det feil og man brenner seg

Anonymkode: ad39e...a04

• Liker 1
Skrevet

Huff for noen problemer dere attraktive mennesker har altså.

Anonymkode: 379fe...7af

• Liker 3
Skrevet

Kan det være at du er så opphengt i eget utseende, at du glemmer å ta vare på personligheten? Jeg mener ikke at du ikke er noe hyggelig altså. Jeg bare lurer på om du kanskje overdriver i ditt eget hode, hvor vakker du egentlig er. Norge er fullt av vakre kvinner, så det er ikke sikkert du skiller deg så mye ut som du tror. Jeg er sikker på at når du slutter å lure på Hvorfor noen liker deg, og isteden selv velger å fokusere på de personer du har det fint sammen med, så løser dette seg. I lengden ønsker ingen menn å være i lange forhold med kvinner de ikke liker personligheten til.

Anonymkode: 71b05...baa

• Liker 23
Skrevet

Blir litt nysgjerrig på utseendet til folk som lager sånne tråder. Ikke fordi jeg tror dere lyver, men fordi at når jeg tenker etter, så kommer jeg ikke på noen jeg kjenner som er så pene at det er virkelig problematisk i livet, at de ikke får være i fred, osv. Jeg kjenner mange pene mennesker som får en del oppmerksomhet av det motsatte kjønn, men ikke i den skalaen dere beskriver. Det bugner jo tross alt av pene mennesker i Skandinavia. Lurer på om dere kanskje ubevisst overdramatiserer oppmerksomheten littegrann.

Minner meg om en venninne av meg, som absolutt er en pen dame, men som mener hun blir "plaget" av oppmerksomhet og beundring. For oss rundt henne, er hun bare en normalt flott dame som opplever akkurat det samme som veldig mange andre damer - hun legger bare mer i det. Hun tolker alle positive fyllekommentarer fra menn på byen som noe helt spesielt og unikt rettet mot henne, men faktum er at den samme fyren gir komplimenter til 10 ulike pene damer samme kveld, og komplimenter er noe alle damer med fint utseende opplever på byen. En viss type menn har også veldig lav terskel for å skryte av damer til kompiser, og veldig mange damer passerer som "grisedeilige" i deres øyne. 

Uansett så ser jeg ikke helt hvordan et pent utseende skal gjøre det vanskeligere å merke om en mann man dater også er interessert i personligheten din. Man merker vel sånt på samtaler man har, hvor mye man har å snakke om, om fyren har lyst til å finne på aktiviteter med deg utenfor sengehalmen, om dere deler verdier og drømmer og interesser. Man må sikte på en mann som er oppegående og reflektert. At noen fyrer bare er ute etter ligg, er en risiko som alle damer møter, uavhengig av utseende. Man må jo bare ta det rolig i startfasen og bruke tid på å bli kjent.

Anonymkode: 19d1d...175

• Liker 28
Skrevet
8 minutter siden, canacas skrev:

TS: du legger frem en helt ærlig sak her, og det fortjener ærlige svar. Jeg kan ikke si jeg har følt meg som trofè noen gang, så er vel ikke helt den du vil ha råd fra :laugh:. Og jeg har vel ingen heller! Jeg vil likevel si at jeg syns du virker som en fornuftig kvinne i dine valg, og det er synd du ikke føler deg verdsatt for personligheten din. Det er umulig å si hva du skal/ikke skal gjøre for å "teste" han du treffer nå, men jeg håper han setter pris på deg i alle fall - hele deg. :) 

Takk for et koselig svar. :D Du fikk meg faktisk til å smile her, du virker veldig hyggelig!

Høres jo helt tåpelig ut, det problemet mitt, men det er faktisk ganske vanskelig. Jeg merker jo at jeg er der nå at jeg blir så usikker at jeg distanserer meg følelsesmessig fra han, og det blir jo helt feil om han faktisk liker meg, for jeg liker jo egentlig han veldig godt også.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du svarte, men jeg kommer nok ikke til å klare å legge på meg. 

Føler generelt at jeg ikke vil gjøre meg mindre attraktiv, jeg gjør ikke noe speislet nå egentlig heller. Steller meg jo hver dag, går i fine klær og slikt. Men håret gjør jeg ikke noe spesielt med, og bruker ikke mye sminke, bare litt mascara og litt farge i kinnene.  Så er jo ikke slik at jeg bruker masse sminke og ser utrolig glamorøs ut akkurat... 

Sliter også med å være på byen med venninnene mine, er alltid jeg som blir sjekket om av menn og får veldig mye oppmerksomhet, venninnene mine blir sjalu og tuller med at det ikke er noe gøy å dra ut med meg, men så vil de aldri dra ut med meg lenger heller. Og om vi først drar ut sammen overdriver de helt ekstremt og oppfører seg helt merkelig for at menn skal se på dem, altså vrikker rundt på rumpa og stikker puppene opp i ansiktene til mennene nærmest. :fnise: Dette ble egentlig en ganske stor digresjon. 

Men kanskje jeg rett og slett burde prøve å sjekke opp menn selv, de som sjekker opp meg har jeg jo ikke noe god erfaring med så... :) Takk for tips.

Det skjønner jeg godt. Det var egentlig ikke noe jeg gjorde bare for å "gjøre meg stygg", men jeg måtte legge på meg pga hjerteproblemer, men så la jeg jo på meg litt mer enn det jeg trengte da :fnise: Har jo endelig funnet meg en mann som er fantastisk og som ser _meg_ for den jeg er. Han spøker av og til om at jeg kommer til å dumpe han på flekken om jeg går ned til 55-60 kg, for da kommer han ikke til å være i min league lengre. Han sier det mest for å terge meg da, for han VET hva jeg syntes om akkurat det der. Det er som om man bare må være overfladisk om man er vakker. var jo en fyr som prøvde seg på akkurat den strategien. "vi er jo begge like hotte", nei, sorry du mannen, jeg synes ikke du er spesielt hot når du ikke klarer å formulere en sammenhengende setning en gang.

Sjekke opp menn og vise eget initiativ er noe jeg vil anbefale ja:) og hvis du bruker tinder elns kan det også funke å ha action shots der du gjør litt trivielle ting, og ikke nødvendigvis poserer for et bilde, for å få unna de som bare er der og tråler etter babes. Så kan du heller skrive en del om deg selv så du retter mer fokus på DEG som person. chatte en del på forhånd og bli kjent på den måten.

Skrevet

Som mann svarer jeg nå på generelt grunnlag: Ja, jeg mener jeg greier å se forbi utseende, og jeg har da også valgt å ikke gå videre med kvinner med pen kropp og/eller ansikt tidligere, hvis de har vist seg å ha råtten personlighet eller noe ved seg som ikke matcher min væremåte. Er det ikke kjemi, spiller det i prinsippet ingen rolle om hun ser ut som en supermodell eller ikke. Skal jo innrømme at et bra utseende kan være en stor bonus, men det hjelper som sagt ikke hvis personligheten er som et troll. 

Anonymkode: eb168...53e

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg har opplevd dette, men det er ikke et voldsomt problem.

For det første må du anerkjenne at utseende ER en stor del av det for de fleste menn, selv om personligheten er det som får dem til å bli.

For det andre tror jeg mange jenter får et slags "hat/elsk"-forhold til eget utseende når man er godt over snittet. På den ene siden er det frustrerende at det er alt andre ser. På den andre siden blir man vant til det, og litt avhengig av det. Bevisst eller ubevisst ER ting lettere for pene jenter. Jeg er selv litt reservert som person og jeg vet jo at grunnen til at jeg får en del sjanser til å åpne meg er jo at menn er ivrigere når de er tiltrukket. Hadde jeg vært mindre pen hadde jeg kanskje blitt droppet etter en date fordi jeg var stille, aka. "kjedelig". Er man sexy, blir man heller mystisk. Klumsete, mindre pene jenter er irriterende. De pene er sjarmerende. Og så videre.

Et pent ytre gir en positiv twist på det meste i menns øyne. Det er en fordel man skal huske på - samtidig så gjør det at mange pene kvinner ikke utvikler de samme personlige egenskapene som mindre pene jenter. Det er mange pene jenter med bra personlighet og det er mange jenter som ikke er omsorgsfulle eller morsomme bare fordi de er mindre heldige med utseendet. Men det er en sannhet i det å måtte jobbe for det. Selv har jeg ofte datet menn som f.eks. er litt under snittet høye og sett at de har MYE mer driv, ambisjoner og humor enn menn som er den "klassiske" pakken..

Jeg har derimot aldri hatt problemet at jeg må "gjøre meg styggere". Jeg er også ganske overbevist om at mennene jeg har datet synes jeg er morsom, intelligent og hyggelig å være sammen med. Faktisk går mange av komplimentene jeg får på akkurat det.

Tenker du kanskje litt for mye på dette? Mange mennesker  har en "knagg" de henger problemene sine på. Er dette kanskje blitt din?

• Liker 3
Skrevet

Ingen vil se forbi utseendet ditt, ikke prøv engang... De vil fortelle deg noe annet, men utseendet ditt blir brukt som heroin, og til og med mange kan bruke det mot deg. Du kan heller utnytte dem tilbake.. De føler seg tross alt bra, øker sin egen status ved å henge med en pen jente, de får se på noe pent hele tiden (blir stimulert), som fører inn på behagelige tanker som fryder egoet deres. Du burde egentlig ta betalt for å være med dem, men mange klarer å snu det om, for de fleste er lite pene/ordinære og har ikke så mye å fare med utseendemessig eller hva angår karisma.. Det er utenfor manges kontroll og det er det verste for mennesker. Å ikke ha kontroll, best å snu det mot den andre slik at det går i deres favør... :P

Det verste for meg er alle som tillater seg å uttale seg om utseende mitt fordi jeg er pen. Åja, fordi jeg er pen så er det liksom greit? Hva hvis jeg hadde vært stygg da, hadde du vært like frempå da? Nei-hei.... Altså, nei... Det er noe annet også, "siden du er pen så må du tåle dette, for du har hatt medgang hele livet". Tenk deg hvis alle er slik... :P Hvor mye "medgang" er det? De har et bilde av hvordan det er å være pen og for dem hadde de vært superlykkelige om de var pene, da hadde alle verdens problemer løst seg, så de klarer ikke å fatte og begripe at det er utfordringer som pen også.

Prøv heller å finne deg noen som er oppegående og som kan sette pris på utseendet ditt på en måte som gir deg noe tilbake. Det er ikke så mange som klarer å gi noe tilbake... :) De gaper opp munnen og sluker en levende, som en vampyr. 

Det kan sammenlignes med en type kapital. Det er strengt tatt det samme som at du hadde funnet deg en rik mann, kjøpt deg masse dyre klær og gått rundt med mannen din for å vise hvor mye penger du klarer å få fra ham. Fullt SPA-opphold, full kroppsbehandling, pampering, frisør, intellektuell stimulering, bil og bolig, feriereiser. Da er dere likestilt.... :P Men de fleste er egoister og tror at alle vil ha dem i kraft av at de er dem, mens den pene skal ta til takke med å være så utrolig stor og fin på det og ignorere slik "overfladiskhet".

Folk er så enormt hykleriske....

Anonymkode: 8df94...11e

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan det være at du er så opphengt i eget utseende, at du glemmer å ta vare på personligheten? Jeg mener ikke at du ikke er noe hyggelig altså. Jeg bare lurer på om du kanskje overdriver i ditt eget hode, hvor vakker du egentlig er. Norge er fullt av vakre kvinner, så det er ikke sikkert du skiller deg så mye ut som du tror. Jeg er sikker på at når du slutter å lure på Hvorfor noen liker deg, og isteden selv velger å fokusere på de personer du har det fint sammen med, så løser dette seg. I lengden ønsker ingen menn å være i lange forhold med kvinner de ikke liker personligheten til.

Anonymkode: 71b05...baa

Helt ærlig så tenker jeg egentlig dette selv, for jeg føler meg egentlig ikke noe spesielt vakker, føler meg egentlig ganske normal, men pen. Men så blir jeg alltid sjekket opp, får alltid mest oppmerksomhet, får alltid høre hvor pen jeg er, venninner som sier de er misunnelige på meg, venninner som har droppet meg siden kjærestene deres blir alt for opphengt i meg osv. Jeg er egentlig ganske sjenert, føler ikke at jeg skiller meg ut egentlig, men er likevel alltid det som skjer da...

Tror ikke det er noe galt med personligheten min, jeg er jo sjenert, så kan ha litt problemer med å vise meg selv før jeg blir ordentlig kjent med noen, men at jeg er sjenert holder meg så klart tilbake også. Men jeg er hvert fall veldig omsorgsfull, bryr meg alt for mye om andre, er ganske tradisjonell og vil "være en mann sin", er glad i å lage mat, stelle med ting. Samtidig er jeg ganske lite jentete i interessene mine, liker action, spill osv., men samtidig er det viktig for meg å se feminin ut og te meg feminint. Du har nok helt rett i at jeg må prøve å legge mine egne usikkerheter til side og kaste meg ut i det da, har enda ikke klart å være helt meg selv med han jeg dater, for jeg blir så nervøs. :( Er jo meg selv, men blir en veldig lett utgave av meg på en måte...

Skrevet
4 minutter siden, Marie90 skrev:

Ja, jeg har opplevd dette, men det er ikke et voldsomt problem.

For det første må du anerkjenne at utseende ER en stor del av det for de fleste menn, selv om personligheten er det som får dem til å bli.

For det andre tror jeg mange jenter får et slags "hat/elsk"-forhold til eget utseende når man er godt over snittet. På den ene siden er det frustrerende at det er alt andre ser. På den andre siden blir man vant til det, og litt avhengig av det. Bevisst eller ubevisst ER ting lettere for pene jenter. Jeg er selv litt reservert som person og jeg vet jo at grunnen til at jeg får en del sjanser til å åpne meg er jo at menn er ivrigere når de er tiltrukket. Hadde jeg vært mindre pen hadde jeg kanskje blitt droppet etter en date fordi jeg var stille, aka. "kjedelig". Er man sexy, blir man heller mystisk. Klumsete, mindre pene jenter er irriterende. De pene er sjarmerende. Og så videre.

Et pent ytre gir en positiv twist på det meste i menns øyne. Det er en fordel man skal huske på - samtidig så gjør det at mange pene kvinner ikke utvikler de samme personlige egenskapene som mindre pene jenter. Det er mange pene jenter med bra personlighet og det er mange jenter som ikke er omsorgsfulle eller morsomme bare fordi de er mindre heldige med utseendet. Men det er en sannhet i det å måtte jobbe for det. Selv har jeg ofte datet menn som f.eks. er litt under snittet høye og sett at de har MYE mer driv, ambisjoner og humor enn menn som er den "klassiske" pakken..

Jeg har derimot aldri hatt problemet at jeg må "gjøre meg styggere". Jeg er også ganske overbevist om at mennene jeg har datet synes jeg er morsom, intelligent og hyggelig å være sammen med. Faktisk går mange av komplimentene jeg får på akkurat det.

Tenker du kanskje litt for mye på dette? Mange mennesker  har en "knagg" de henger problemene sine på. Er dette kanskje blitt din?

Er helt greit for meg at utseendet er viktig for menn, det vet jeg jo så klart også. 

Er enig med det hat/elsk forholdet, har absolutt ikke lyst til å gjøre meg mindre attraktiv, og er jo fornøyd med meg selv. Vet jeg har fått veldig mye gratis her i livet grunnet hvordan jeg ser ut. 

Jeg har også alltid fått veldig mange komplimenter på personligheten min, bare ikke fra akkurat de mennene jeg har datet. Men generelt fra andre menn, venninner, og veldig mange folk fra nettet (har snakket med en god del på diverse forumer og via spill og slikt, som aldri har sett meg, men syntes jeg er morsom, selvironisk, har spennende interesser, smart, omsorgsfull/støttende, søt, ikke som andre jenter osv. (Har aldri brydd meg om sminke, selfier og slike jenteting, og er generelt ikke på instagram og slikt)). De som virkelig blir kjent med meg sier jo at jeg er drømmedamen på alle mulige måter, men de er dessverre ikke jeg interessert i...

Men jeg innser egentlig etter denne tråden at jeg har hengt med helt feil menn, no shit :fnise:. Istedenfor å bli kjent med de mennene som oppsøker meg burde jeg heller prøve å oppsøke de som jeg selv finner interessante. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Prøvde i høst nettdating, snakket med en del fyrer og traff til slutt en som jeg hadde lyst til å møte og bli bedre kjent med. Han er en del eldre enn meg, veldig kjekk, mye selvtillit, men samtidig ganske nerdete. Vi har datet noen måneder nå og jeg begynner virkelig å like han, kan se for meg han videre i livet mitt. Men jeg blir så usikker, er så redd for at han også bare ser den fysiske meg... Vet han tenner utrolig på meg, sier alltid hvor perfekt jeg ser ut og at han tenner sånn på meg osv., men samtidig så skal man jo være tiltrukket av hverandre, og jeg tenner jo veldig på han også. Vi snakker hver dag, har ikke hatt sex enda, men koser masse, han er veldig omsorgsfull og snill, lytter til hva jeg sier, vil gjøre meg glad osv. Så føler jo at han er annerledes enn de jeg har møtt tidligere, men det har jeg jo trodd før også, bare at denne mannen er den første jeg virkelig kan se for meg et liv med.

Hvis han fokuserer på utseendet ditt og kommenterer det mye så er det et dårlig tegn. Sier han like mange positive ting om deg som ikke går på utseendet?

Hvis han er veldig opptatt av utseendet så betyr det naturligvis ikke at han bare bryr seg om det, men det er noe som gjør at det ringer noen varselklokker hos meg i det minste.

Sitat

Ja, jeg kan møte noen lenge fordi hun er deilig og morsom å være med og uten at jeg ser for meg et forhold. Men da vil jeg nok heller ikke late som jeg ønsker et forhold. Sier han at han ønsker det?

• Liker 3
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Jeg er enig med Marie. Du kommer ikke unna det at menn i stor blir tiltrukket av deg pga utseende, men det er andre egenskaper hos kvinnen menn blir tiltrukket av også. Jeg liker en dame som er smart, reflektert, skikkelig, varm, omsorgsfull osv. For meg er det også viktig at vi har noe til felles. Jeg har ikke lyst å sitte inne hele tiden, og vil gjerne ut å oppleve ting sammen med hun jeg liker. Kjemi er også viktig for meg.

Det du lurer på er om menn bare vil være sammen med deg pga utseende, og om menn blir forelsket i deg etter å ha datet en stund. Det er ikke slik at man blir sammen med en dame bare fordi hun er pen. Det at hun er pen gir henne ikke et wildcard.

Ellers burde du kanskje ha snakket med han du dater om hva du føler angående dette.

Om jeg dater en jeg er tiltrukket av over en lengre periode blir jeg forelsket om vi har kjemi og det klaffer mellom oss. Ellers er det kjekt å lese at du valgte en litt nerdete mann.

Endret av Minesveiper
Skrevet

Er det mulig å få se et bilde av deg? :-) 

Anonymkode: 5ca23...9a9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...