AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #41 Skrevet 23. desember 2016 2 minutter siden, Tanuki skrev: Fra Atlantis.no Hvilke arbeidsoppgaver kan en au pair ha? Au pairens arbeidsoppgaver skal primært være barnepass og -stell, men kan også bestå av lettere husarbeid. Au pairen skal være et delaktig medlem av familien, som på likeverdig grunnlag bidrar til daglig renhold og rydding av huset. Familien skal dele på husarbeidsoppgavene, og ikke forvente at au pairen tar alt dette arbeidet. - See more at: http://atlantis.no/au-pair-i-norge/ofte-stilte-sporsmal/#sthash.T7NMQN5z.dpuf Ferdig snart eller? Anonymkode: 3dea2...78f 1
Tanuki Skrevet 23. desember 2016 #42 Skrevet 23. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ferdig snart eller? Anonymkode: 3dea2...78f Hvorfor glefser du til meg? Jeg postet bare fra Atlantis.no sin side, som faktisk sier at en au pair kan gjøre lettere husarbeid. Så ro deg ned et par hakk.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #43 Skrevet 23. desember 2016 5 minutter siden, Tanuki skrev: Hvorfor glefser du til meg? Jeg postet bare fra Atlantis.no sin side, som faktisk sier at en au pair kan gjøre lettere husarbeid. Så ro deg ned et par hakk. Hvis du hadde orket å lese innlegget samt alle kommentarer hadde du skjønt for lengst at jeg ikke trenger info om dette, men det praktiske. Dette du svarer på her er diskutert og nevnt flere ganger. Så imens jeg "roer meg et par hakk", kan du begynne å lese innlegg før du bruker tid og krefter på å svare og copy/paste noe som allerede har blitt diskutert om og blitt nevnt flere ganger. Anonymkode: 3dea2...78f 1
Eikenøtt Skrevet 23. desember 2016 #44 Skrevet 23. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du hadde orket å lese innlegget samt alle kommentarer hadde du skjønt for lengst at jeg ikke trenger info om dette, men det praktiske. Dette du svarer på her er diskutert og nevnt flere ganger. Så imens jeg "roer meg et par hakk", kan du begynne å lese innlegg før du bruker tid og krefter på å svare og copy/paste noe som allerede har blitt diskutert om og blitt nevnt flere ganger. Anonymkode: 3dea2...78f Enten så er du et troll, eller så er du et regelrett hespetre. Fy søren så usmakelig du har vært i den tråden her! 7
Tanuki Skrevet 23. desember 2016 #45 Skrevet 23. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du hadde orket å lese innlegget samt alle kommentarer hadde du skjønt for lengst at jeg ikke trenger info om dette, men det praktiske. Dette du svarer på her er diskutert og nevnt flere ganger. Så imens jeg "roer meg et par hakk", kan du begynne å lese innlegg før du bruker tid og krefter på å svare og copy/paste noe som allerede har blitt diskutert om og blitt nevnt flere ganger. Anonymkode: 3dea2...78f Har lest gjennom hele tråden for lengst. Utrolig hvor aggressivt du svarer uten at jeg har sagt noe som helst i mot deg. Håper for au pair'n sin skyld at du ikke har en like ræva personlighet IRL. 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #46 Skrevet 23. desember 2016 Ts høres nøyaktig ut som en jeg har vært i kontakt med i det virkelige liv, og begge to har akkurat samme drittholdning. Fy, sier jeg bare. Synes synd på den som måtte finne på å jobbe som aupair for deg, men håper at jenta har hodet på rette plassen, og nekter å la seg utnytte av et beist som deg. Anonymkode: 6a5b3...610
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #47 Skrevet 23. desember 2016 50 minutter siden, Tanuki skrev: Hvorfor glefser du til meg? Jeg postet bare fra Atlantis.no sin side, som faktisk sier at en au pair kan gjøre lettere husarbeid. Så ro deg ned et par hakk. Vet dere hva. Dette er faktisk ikke greit. Jeg har ikke gjort annet enn å svare for meg når jeg blir angrepet. Ingen har svart på det jeg lurte på. Jeg må skrive innlegg på innlegg hvor jeg forklarer og forsvarer hvorfor jeg skal ha aupair og hvorfor hun ikke blir utnyttet. Det er bare bittelitt irriterende.....Jeg er en snill og omsorgsfull person som er rettferdig og samvittighetsfull! Hvorfor tror dere jeg jobbet i 3 år som aupair? Tror du noen foreldre ville latt et "beist" ta vare på barna deres? Hvis det er sånn som det her flertallet av kg'er er, er det faktisk skremmende. Det er faktisk ikke jeg som er usmakelig her. Anonymkode: 3dea2...78f
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #48 Skrevet 23. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vet dere hva. Dette er faktisk ikke greit. Jeg har ikke gjort annet enn å svare for meg når jeg blir angrepet. Ingen har svart på det jeg lurte på. Jeg må skrive innlegg på innlegg hvor jeg forklarer og forsvarer hvorfor jeg skal ha aupair og hvorfor hun ikke blir utnyttet. Det er bare bittelitt irriterende.....Jeg er en snill og omsorgsfull person som er rettferdig og samvittighetsfull! Hvorfor tror dere jeg jobbet i 3 år som aupair? Tror du noen foreldre ville latt et "beist" ta vare på barna deres? Hvis det er sånn som det her flertallet av kg'er er, er det faktisk skremmende. Det er faktisk ikke jeg som er usmakelig her. Anonymkode: 3dea2...78f 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vet dere hva. Dette er faktisk ikke greit. Jeg har ikke gjort annet enn å svare for meg når jeg blir angrepet. Ingen har svart på det jeg lurte på. Jeg må skrive innlegg på innlegg hvor jeg forklarer og forsvarer hvorfor jeg skal ha aupair og hvorfor hun ikke blir utnyttet. Det er bare bittelitt irriterende.....Jeg er en snill og omsorgsfull person som er rettferdig og samvittighetsfull! Hvorfor tror dere jeg jobbet i 3 år som aupair? Tror du noen foreldre ville latt et "beist" ta vare på barna deres? Hvis det er sånn som det her flertallet av kg'er er, er det faktisk skremmende. Det er faktisk ikke jeg som er usmakelig her. Anonymkode: 3dea2...78f Siterte feil kommentar, men det var til siste kommentar. Anonymkode: 3dea2...78f
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #49 Skrevet 23. desember 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Som jeg skrev lenger opp, så er denne jobben rene luksusen for au pair fra Filippinene. Det er ikke snakk om utnytte noen. Snittlønna på Filippinene er 8300php som tilsvarer 1400kr. Da er det dn bra lønn der nede. Det er 12-15 timers arbeidsdag 6 dager i uka hvis du er heldig. Det rekker såvidt å mette en familie. I tillegg kommer det andre utgifter som bolig, strøm og utdannelsen til barna. Her i Norge får de den lønna og får i tillegg bo gratis. Da er det husstell og aktivitet med barna. Å avskaffe ordningen uten mister mange familier muligheter til en bedre framtid der nede. Det er veldig få land i verden hvor de faktisk blir behandlet som en del av familien. Anonymkode: e02bd...4cc Vi har innvandringsstopp i Norge. Uansett hvor lav lønn de har i hjemlandet, så kan ikke du hente hit folk til å være hushjelp for deg og rettferdiggjøre det med at det er bra for dem. Sålenge vi har arbeidsledighet, så skal du benytte deg av innenlands ledige hender. Enig i at Au-Pair ordningen er så misbrukt at den burde legges ned. Jeg har forøvrig vært Au Pair i USA, og de fulgte reglene. Jeg gjorde lett husarbeid relatert til barna. Dvs ryddet leker, støvsuget rom der barna oppholdt seg, laget mat til barna, ryddet opp etter barnas måltider, vasket klærne til barna. Aldri noensinne skiftet jeg på sengen til foreldrene eller vasket så mye som en sokk av deres tøy. Anonymkode: a8622...78f 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #50 Skrevet 23. desember 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har innvandringsstopp i Norge. Uansett hvor lav lønn de har i hjemlandet, så kan ikke du hente hit folk til å være hushjelp for deg og rettferdiggjøre det med at det er bra for dem. Sålenge vi har arbeidsledighet, så skal du benytte deg av innenlands ledige hender. Enig i at Au-Pair ordningen er så misbrukt at den burde legges ned. Jeg har forøvrig vært Au Pair i USA, og de fulgte reglene. Jeg gjorde lett husarbeid relatert til barna. Dvs ryddet leker, støvsuget rom der barna oppholdt seg, laget mat til barna, ryddet opp etter barnas måltider, vasket klærne til barna. Aldri noensinne skiftet jeg på sengen til foreldrene eller vasket så mye som en sokk av deres tøy. Anonymkode: a8622...78f Jeg har ikke skrevet dette innlegget. Det er en annen anonym. Fant tilfeldig (første søk) en amerikansk aupairs hverdag. Min aupair kommer til å kanskje ha 30% av dette aktivitetsnivået. Mest fri. Nå er jeg ferdig med denne diskusjonen. Anonymkode: 3dea2...78f
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #51 Skrevet 23. desember 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har innvandringsstopp i Norge. Uansett hvor lav lønn de har i hjemlandet, så kan ikke du hente hit folk til å være hushjelp for deg og rettferdiggjøre det med at det er bra for dem. Sålenge vi har arbeidsledighet, så skal du benytte deg av innenlands ledige hender. Enig i at Au-Pair ordningen er så misbrukt at den burde legges ned. Jeg har forøvrig vært Au Pair i USA, og de fulgte reglene. Jeg gjorde lett husarbeid relatert til barna. Dvs ryddet leker, støvsuget rom der barna oppholdt seg, laget mat til barna, ryddet opp etter barnas måltider, vasket klærne til barna. Aldri noensinne skiftet jeg på sengen til foreldrene eller vasket så mye som en sokk av deres tøy. Anonymkode: a8622...78f Jeg henter au pair med god samvittighet fra ett bestemt land, når jeg vet hvor mye lønna faktisk rekker. Jeg har heller ikke sagt noe om å utnytte dem. Oppgaver de får utover lett husstell får de lønn for og dette etter eget ønske. De bor i egen leilighet, og har den friheten de ellers har til å gjøre hva de vil. De har alltid vært inkludert i familien og riktignok har de ikke råd til å betale for flybillett hjem hvis behovet er der, men det er heller ikke noe i veien for at vi dekker dette. Det gjelder også om hun ønsker å reise andre steder i Europa uten oss. Hun har uansett måttet ta seg jobb i utlandet og foretrekker at hun havner i ett nordisk land enn å bli utnyttet på verst tenkelig måte i f.eks saudi Arabia. Så min samvittighet er ren. Det er innvandringsstopp i Norge, men likevel strømmer det inn mange hver dag med våre åpne grenser. Hvor mye koster de samfunnet kontra au pair? Jeg gjør som ts og fordufter fra denne tråden. Ha en fiiiiiin dag og gooooood juuuuuuul😊 Anonymkode: e02bd...4cc
Uglems Skrevet 7. januar 2017 #52 Skrevet 7. januar 2017 På Thursday, December 22, 2016 den 23.30, AnonymBruker skrev: Og en aupair går med frivillig på det man blir enige om. I gen utnytting her. Vi har funnet ei fra Australia nå. Anonymkode: 3dea2...78f Så bra for dere, men hva norske lover sier, og hva folk faktisk gjør er to vidt forskjellige ting. Samtidig kan bare norske lover fortelle hva som er greit og ikke. Ikkesant
Veslefrikk Skrevet 7. januar 2017 #53 Skrevet 7. januar 2017 På 21.12.2016 den 15.35, AnonymBruker skrev: Skjerp deg. De lager middag og skifter på senga ja. Om du ikke tar lest hva en aupair er så innebærer det b.l.a lett husareid. Det finnes ikke hushjelp å få i Norge lengere. Anonymkode: 3dea2...78f Vi har hushjelp på heltid. Ikke noe problem å få tak i det hvis man tilbyr en normal lønn og andre gode sosiale ordninger.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #54 Skrevet 7. januar 2017 Jeg er virkelig evig takknemlig for at jeg fant en god og varm vertsfamilie som oppriktig brydde seg om meg og mitt velvære, og ønsket meg sammen med dem som en del av familien og ga meg en utvekslingsopplevelse som gjorde at jeg ble en del av lokalsamfunnet. "Hva i all verden skulle jeg brukt fritiden på annet enn husarbeid?" Var aldri en tanke som streifet meg. Min andre dag hos familien troppet vertsmor opp på døra hos et par naboer hun visste hadde ungdommer på min alder, og introduserte meg for dem. De synes det var kjempespennende med ei fra et annet land, og tok meg med ut sammen med deres venner, og jeg kom meg godt til rette i miljøet. Fritiden ble derfor enten tilbragt med mine venner, og vertsfamilien (i helgene dro vi ofte på kjøreturer til byen sammen, til familiene deres eller på utflukter). Jeg følte meg aldri som billig arbeidskraft. Det var en av mine beste opplevelser i livet. Du Ts, høres ut som en "ond stemor". En lite empatisk kvinne som jeg ikke ser mange varme og medmenneskelige kvaliteter i. Anonymkode: ca729...a85 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #55 Skrevet 7. januar 2017 På 21.12.2016 den 21.29, AnonymBruker skrev: Gå ti hakk tilbake og kutt ned på hersketeknikkene, takk. Er nok du som trenger å lese om au-pair. Jeg har vært det selv i flere år, så jeg vil tippe jeg har mer erfaring enn deg. Husarbeidet som innebærer for en au-pair er husarbeid som er knyttet til barnet, som noen nevner over her. Altså å rydde opp etter barnet, lage frokost/lunsj osv til barnet og slike ting. Det innebærer ikke å være en billig og utnyttet arbeidskraft som om man er en slave som skal gjøre de voksens arbeidsoppgaver i hjemmet. Man er heller ikke ansatt som en personlig kokk. Det er en kulturveksling hvor man skal leve som et familiemedlem, ta vare på barna og lære om kulturen i det landet man jobber i. Anonymkode: ca729...a85 Så du mener egentlig at de skal få fri kost og losji itillegg til 5000 kr i mnd uten å gjøre noe særlig for det! Hey høres veldig attraktivt ut! Anonymkode: a6ae8...722
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #56 Skrevet 7. januar 2017 På Wednesday, December 21, 2016 den 1.33, AnonymBruker skrev: Hei. Vi vurderer å anskaffe oss aupair da jeg er svært syk og vi får ingen støtte fra kommunen med mindre jeg sitter i rullestol...Noe jeg ikke gjør....Enda. Jeg er klar over at en aupair ikke er en hushjelp og at det handler om å inkludere henne i familien som et familiemedlem så vil ikke ha en diskusjon på dette. Siden sønnen vår på 3 år går i barnehage fra 7-16.30 vil hun jo ha masse fritid. Men det er snakk om å bistå med middag og hverdagslige gjøremål som skifte sengetøy og klesvask etc...Og å ha noen som kan stille opp å hente i barnehage/passe han når ikke jeg kan. Og å leke med/passe gutten i helger og ellers ettermiddag. Min mann jobber fra 08.17.00 hver dag. Er det noen som har erfaring med å ha aupair? Hvordan gjorde dere det med det praktiske ift forsikring til aupair, kjøpe norskkurs til henne, reise, feriepenger, skatt, visum? Gikk dere gjennom byrå? Isåfall hvilket? Anonymkode: 3dea2...78f Du får søke en gang etter hjemmehjelp. Er du avhengi av hjelp søker du om hjelpestønad også. Håper virkelig det blir slutt på ordningen med fattige som kommer til Norge Anonymkode: 1c52a...077
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #57 Skrevet 7. januar 2017 På Wednesday, December 21, 2016 den 1.33, AnonymBruker skrev: Hei. Vi vurderer å anskaffe oss aupair da jeg er svært syk og vi får ingen støtte fra kommunen med mindre jeg sitter i rullestol...Noe jeg ikke gjør....Enda. Jeg er klar over at en aupair ikke er en hushjelp og at det handler om å inkludere henne i familien som et familiemedlem så vil ikke ha en diskusjon på dette. Siden sønnen vår på 3 år går i barnehage fra 7-16.30 vil hun jo ha masse fritid. Men det er snakk om å bistå med middag og hverdagslige gjøremål som skifte sengetøy og klesvask etc...Og å ha noen som kan stille opp å hente i barnehage/passe han når ikke jeg kan. Og å leke med/passe gutten i helger og ellers ettermiddag. Min mann jobber fra 08.17.00 hver dag. Er det noen som har erfaring med å ha aupair? Hvordan gjorde dere det med det praktiske ift forsikring til aupair, kjøpe norskkurs til henne, reise, feriepenger, skatt, visum? Gikk dere gjennom byrå? Isåfall hvilket? Anonymkode: 3dea2...78f Du får søke en gang etter hjemmehjelp. Er du avhengi av hjelp søker du om hjelpestønad også. Håper virkelig det blir slutt på ordningen med fattige som kommer til Norge Om du kontakter nav, så har de flust av ledige som trenger jobb. Mange med erfaring som kan både barn, lage mat og rydde. Anonymkode: 1c52a...077
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #58 Skrevet 7. januar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er virkelig evig takknemlig for at jeg fant en god og varm vertsfamilie som oppriktig brydde seg om meg og mitt velvære, og ønsket meg sammen med dem som en del av familien og ga meg en utvekslingsopplevelse som gjorde at jeg ble en del av lokalsamfunnet. "Hva i all verden skulle jeg brukt fritiden på annet enn husarbeid?" Var aldri en tanke som streifet meg. Min andre dag hos familien troppet vertsmor opp på døra hos et par naboer hun visste hadde ungdommer på min alder, og introduserte meg for dem. De synes det var kjempespennende med ei fra et annet land, og tok meg med ut sammen med deres venner, og jeg kom meg godt til rette i miljøet. Fritiden ble derfor enten tilbragt med mine venner, og vertsfamilien (i helgene dro vi ofte på kjøreturer til byen sammen, til familiene deres eller på utflukter). Jeg følte meg aldri som billig arbeidskraft. Det var en av mine beste opplevelser i livet. Du Ts, høres ut som en "ond stemor". En lite empatisk kvinne som jeg ikke ser mange varme og medmenneskelige kvaliteter i. Anonymkode: ca729...a85 Er vel kanskje du som ikke er empatisk? Forøvrig er ikke dette meg, ts, men en annen anonym. Jeg er en veldig varm person og det er noe jeg er mest kjent for som menneske.... Rart at man kan tolke, hetse og dømme en person slik kun ut i fra en tråd. Jeg synes det er ondskapsfullt jeg. Vi har allerede fantastisk kontakt med vår aupair fra Australia og hun gleder seg til å komme. Hun har sagt at hun ser på dette som en luksusopplevelse uten like og kan ikke vente med å passe sønnen vår. Dere som har kommentert negativt her inne tar så feil at det bare er trist. Det finnes ikke en cm med utnytting her. Tror dere får lære dere hva utnytting egentlig er?? Hun skal gå på norskkurs hver dag fra 10.00-15.00 i et halvt år. Dette er gratis skole for henne. Det lille husarbeidet hun skal gjøre samt se etter vår sønn iblandt er faktisk en selfølge. Hvorfor i all verden skulle vi ville hatt en fremmed person boende her for å få all mat, egen leilighet, bil og norskkurs og i tillegg få 5600 kr i mnd? Altså....Uten å gjøre noe? Fortell meg hvorfor i all verden vi skulle hatt det? Jeg lurer litt på hva som foregår i hodet på dere som kan kommentere så nedlatende til meg. Kalle meg ond og fæl? På hvilkwt grunnlag? Det virker på meg som at dere mener vi skal gi og gi og ikke få noe tilbake fra disse "stakkars" unge utnyttede jentene? Det er nok INGEN i verden som kun gjør dette for "kulturutveksling". En ekstremt dyr kulturutveksling for rike mennesker isåfall da? Hvor hovedformålet er å gi kun for å være snill? Og ja vi følger norsk lov på ALLE områder. Anonymkode: 3dea2...78f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #59 Skrevet 7. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du får søke en gang etter hjemmehjelp. Er du avhengi av hjelp søker du om hjelpestønad også. Håper virkelig det blir slutt på ordningen med fattige som kommer til Norge Om du kontakter nav, så har de flust av ledige som trenger jobb. Mange med erfaring som kan både barn, lage mat og rydde. Anonymkode: 1c52a...077 Jenta er IKKE fattig. Hun er fra en velstående australsk familie og har høy utdannelse. Hvor kommer denne vrangforestillingen fra? Når jeg var aupair var jeg greker ikke fattig men levde GODT på pengene jeg fikk i mnd sa til ratio kost og losji. En drøm for en ungdom. Fattige jenter fra fattige land som kun gjør dette for å skaffe penger til familien sin er IKKE vår situasjon. Vi letet bevist ikke etter ei slik. Anonymkode: 3dea2...78f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå