Uglems Skrevet 22. desember 2016 #21 Skrevet 22. desember 2016 Skjønner ikke hva problemet deres er..det er vel bare å lese i norske lover, regelverket om au pair. Lettere husarbeid og evt barnepass mot kost og losji, samtidig som hovedmålet er kulturveksling og språkformidling. 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #22 Skrevet 22. desember 2016 16 timer siden, Uglems skrev: Skjønner ikke hva problemet deres er..det er vel bare å lese i norske lover, regelverket om au pair. Lettere husarbeid og evt barnepass mot kost og losji, samtidig som hovedmålet er kulturveksling og språkformidling. Og en aupair går med frivillig på det man blir enige om. I gen utnytting her. Vi har funnet ei fra Australia nå. Anonymkode: 3dea2...78f 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #23 Skrevet 22. desember 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og en aupair går med frivillig på det man blir enige om. I gen utnytting her. Vi har funnet ei fra Australia nå. Anonymkode: 3dea2...78f Det er utnytting! En au-pair er jo redd for å ikke bli likt, ikke få lønn, ikke få mat, bli sendt hjem etc. så da de godtar det meste. Det betyr ikke at det er frivillig av den grunn. Du høres ut som en veldig uegnet vertsmor, TS. Noe som er helt utrolig mtp at du selv har vært au-pair. Anonymkode: db77e...b7b 6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #24 Skrevet 22. desember 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er utnytting! En au-pair er jo redd for å ikke bli likt, ikke få lønn, ikke få mat, bli sendt hjem etc. så da de godtar det meste. Det betyr ikke at det er frivillig av den grunn. Du høres ut som en veldig uegnet vertsmor, TS. Noe som er helt utrolig mtp at du selv har vært au-pair. Anonymkode: db77e...b7b Ja dette var jo en konstruktiv kommentar. Jenta er høyt utdannet fra Australia. Hun betaler reisa si selv og det var ikke spørsmål en gang om at vi skulle dekke det. Vi har snakket om alt på telefon og Skype og hun er helt med på å gjøre husarbeid. Hun spurte "hva skal jeg ellers gjøre med all den fritiden?" Hun så på det som en selfølge og var den første til å ta det opp. Sønnen vår er i barnehagen meste parten av dagen, så det vil være naturlig å bidra i hjemmet når jeg stort sett er sengeliggende. Vi bor langt i gokk i Finnmark, så ikke mye å ta seg til her. Hun gleder seg til snø og å oppleve vår kultur å få være med vår sønn og bli en del av familien. Dette er ikke ei naiv jente. Hun er smart og voksen. Hun får norskurs, sertfikat, forsikring, feriepenger, egen bil hun får bruke og en egen leilighet på 85 kvm pluss veganer tilpasset kosthold, siden hun er det og 5,600 kr i måneden. Lite utnyttelse her du. Som sagt har jeg selv vært aupair hele tre ganger så vil kalle meg selv en meget EGNET vertsmor. Takk til deg, og god jul Anonymkode: 3dea2...78f 2
Gjest mammanicolene Skrevet 22. desember 2016 #25 Skrevet 22. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja dette var jo en konstruktiv kommentar. Jenta er høyt utdannet fra Australia. Hun betaler reisa si selv og det var ikke spørsmål en gang om at vi skulle dekke det. Vi har snakket om alt på telefon og Skype og hun er helt med på å gjøre husarbeid. Hun spurte "hva skal jeg ellers gjøre med all den fritiden?" Hun så på det som en selfølge og var den første til å ta det opp. Sønnen vår er i barnehagen meste parten av dagen, så det vil være naturlig å bidra i hjemmet når jeg stort sett er sengeliggende. Vi bor langt i gokk i Finnmark, så ikke mye å ta seg til her. Hun gleder seg til snø og å oppleve vår kultur å få være med vår sønn og bli en del av familien. Dette er ikke ei naiv jente. Hun er smart og voksen. Hun får norskurs, sertfikat, forsikring, feriepenger, egen bil hun får bruke og en egen leilighet på 85 kvm pluss veganer tilpasset kosthold, siden hun er det og 5,600 kr i måneden. Lite utnyttelse her du. Som sagt har jeg selv vært aupair hele tre ganger så vil kalle meg selv en meget EGNET vertsmor. Takk til deg, og god jul Anonymkode: 3dea2...78f Lykke til. Det høres ut som en drøm å være aupair hos dere. Hvor i huleste får man utnytting fra? Dette er LUKSUS! Typisk Norge og norsk å være *beklageratjegidetheletatteksistererherskaldufåbogratisogfåmassepengerognestenaldrigjørenoesomhelst*
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #26 Skrevet 22. desember 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Som jeg skrev lenger opp, så er denne jobben rene luksusen for au pair fra Filippinene. Det er ikke snakk om utnytte noen. Snittlønna på Filippinene er 8300php som tilsvarer 1400kr. Da er det dn bra lønn der nede. Det er 12-15 timers arbeidsdag 6 dager i uka hvis du er heldig. Det rekker såvidt å mette en familie. I tillegg kommer det andre utgifter som bolig, strøm og utdannelsen til barna. Her i Norge får de den lønna og får i tillegg bo gratis. Da er det husstell og aktivitet med barna. Å avskaffe ordningen uten mister mange familier muligheter til en bedre framtid der nede. Det er veldig få land i verden hvor de faktisk blir behandlet som en del av familien. Anonymkode: e02bd...4cc Så utnytting av arbeidskraft er en slags veldedighet? Veldig nobelt av deg. Anonymkode: 4b2c5...006 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #27 Skrevet 22. desember 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Som jeg skrev lenger opp, så er denne jobben rene luksusen for au pair fra Filippinene. Det er ikke snakk om utnytte noen. Snittlønna på Filippinene er 8300php som tilsvarer 1400kr. Da er det dn bra lønn der nede. Det er 12-15 timers arbeidsdag 6 dager i uka hvis du er heldig. Det rekker såvidt å mette en familie. I tillegg kommer det andre utgifter som bolig, strøm og utdannelsen til barna. Her i Norge får de den lønna og får i tillegg bo gratis. Da er det husstell og aktivitet med barna. Å avskaffe ordningen uten mister mange familier muligheter til en bedre framtid der nede. Det er veldig få land i verden hvor de faktisk blir behandlet som en del av familien. Anonymkode: e02bd...4cc Nå må du faktisk skjerpe deg selv - Ja, du ønsker å utnytte en au pair uansett hvor mange ganger du NEKTER det - de får ikke nok penge for å må vaske undertøyet ditt og gjør husarbeidet som ikke er knyttet til barna. Helt utrolig at det er voksne folk som deg der ute som sitter på sine høye hest og sier "ja, men se hvor mye de får i forhold til hvor mye det er i hjemme landet sitt!" De bor ikke der, de bor i Norge og skal få lønn som tilpasse regler for Au Pair i Norge. Om du vil ha ekstra hushjelp skal du betale dem ekstra da. Stakkars de jentene som ubevist kommer å jobbe for deg. Anonymkode: fac57...bdc 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #28 Skrevet 22. desember 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja dette var jo en konstruktiv kommentar. Jenta er høyt utdannet fra Australia. Hun betaler reisa si selv og det var ikke spørsmål en gang om at vi skulle dekke det. Vi har snakket om alt på telefon og Skype og hun er helt med på å gjøre husarbeid. Hun spurte "hva skal jeg ellers gjøre med all den fritiden?" Hun så på det som en selfølge og var den første til å ta det opp. Sønnen vår er i barnehagen meste parten av dagen, så det vil være naturlig å bidra i hjemmet når jeg stort sett er sengeliggende. Vi bor langt i gokk i Finnmark, så ikke mye å ta seg til her. Hun gleder seg til snø og å oppleve vår kultur å få være med vår sønn og bli en del av familien. Dette er ikke ei naiv jente. Hun er smart og voksen. Hun får norskurs, sertfikat, forsikring, feriepenger, egen bil hun får bruke og en egen leilighet på 85 kvm pluss veganer tilpasset kosthold, siden hun er det og 5,600 kr i måneden. Lite utnyttelse her du. Som sagt har jeg selv vært aupair hele tre ganger så vil kalle meg selv en meget EGNET vertsmor. Takk til deg, og god jul Anonymkode: 3dea2...78f Det er ikke australske jenter jeg er bekymret for mtp utnytting. Hun kan uten problemer reise hjem hvis hun vil. Mye verre med de filippinske kvinnene som slett ikke ser på det som kulturutveksling, men ren jobb. Anonymkode: 4b2c5...006
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #29 Skrevet 22. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå må du faktisk skjerpe deg selv - Ja, du ønsker å utnytte en au pair uansett hvor mange ganger du NEKTER det - de får ikke nok penge for å må vaske undertøyet ditt og gjør husarbeidet som ikke er knyttet til barna. Helt utrolig at det er voksne folk som deg der ute som sitter på sine høye hest og sier "ja, men se hvor mye de får i forhold til hvor mye det er i hjemme landet sitt!" De bor ikke der, de bor i Norge og skal få lønn som tilpasse regler for Au Pair i Norge. Om du vil ha ekstra hushjelp skal du betale dem ekstra da. Stakkars de jentene som ubevist kommer å jobbe for deg. Anonymkode: fac57...bdc Dette er ikke min kommentar. Det er en annen anonym... Anonymkode: 3dea2...78f
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #30 Skrevet 22. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke australske jenter jeg er bekymret for mtp utnytting. Hun kan uten problemer reise hjem hvis hun vil. Mye verre med de filippinske kvinnene som slett ikke ser på det som kulturutveksling, men ren jobb. Anonymkode: 4b2c5...006 Så hva er problemet? Vi velger bevist ikke en aupair som kun kommer for penger. Vi har kun hatt kontakt med kandidater fra Europa og USA. Anonymkode: 3dea2...78f
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #31 Skrevet 22. desember 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja dette var jo en konstruktiv kommentar. Jenta er høyt utdannet fra Australia. Hun betaler reisa si selv og det var ikke spørsmål en gang om at vi skulle dekke det. Vi har snakket om alt på telefon og Skype og hun er helt med på å gjøre husarbeid. Hun spurte "hva skal jeg ellers gjøre med all den fritiden?" Hun så på det som en selfølge og var den første til å ta det opp. Sønnen vår er i barnehagen meste parten av dagen, så det vil være naturlig å bidra i hjemmet når jeg stort sett er sengeliggende. Vi bor langt i gokk i Finnmark, så ikke mye å ta seg til her. Hun gleder seg til snø og å oppleve vår kultur å få være med vår sønn og bli en del av familien. Dette er ikke ei naiv jente. Hun er smart og voksen. Hun får norskurs, sertfikat, forsikring, feriepenger, egen bil hun får bruke og en egen leilighet på 85 kvm pluss veganer tilpasset kosthold, siden hun er det og 5,600 kr i måneden. Lite utnyttelse her du. Som sagt har jeg selv vært aupair hele tre ganger så vil kalle meg selv en meget EGNET vertsmor. Takk til deg, og god jul Anonymkode: 3dea2...78f Alt dette, samt kost og losji, er du lovpålagt å gi au-pairen din, så ikke bruk det som et argument for at du ikke utnytter. Håper du ikke kommer til å være like passiv-aggressiv mot au-pairen som du er her. Lykke til. Anonymkode: db77e...b7b 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #32 Skrevet 22. desember 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt dette, samt kost og losji, er du lovpålagt å gi au-pairen din, så ikke bruk det som et argument for at du ikke utnytter. Håper du ikke kommer til å være like passiv-aggressiv mot au-pairen som du er her. Lykke til. Anonymkode: db77e...b7b Vennligst forsvinn fra min tråd er du snill. Du tilfører ingenting. Det jeg faktisk har spurt om, har jeg enda ikke fått svar på Anonymkode: 3dea2...78f
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #33 Skrevet 23. desember 2016 Får du ikke hjemmehjelp og/eller hjemmesykepleie? Anonymkode: 67d95...292 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #34 Skrevet 23. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får du ikke hjemmehjelp og/eller hjemmesykepleie? Anonymkode: 67d95...292 Nei for alle mine funksjoner virker. Anonymkode: 3dea2...78f
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #35 Skrevet 23. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei for alle mine funksjoner virker. Anonymkode: 3dea2...78f Hjemmesykepleie, blant annet: Hjelp til medisiner/ medikamenthåndtering, sykepleiefaglig hjelp, for eksempel sårstell og helsefaglige observasjoner Fysioterapi Ergoterapi, blant annet tilrettelegging i hjemmet Psykisk helsetjeneste Habilitering og rehabilitering Det er ikke et absolutt krav at tjenesten tilbys innendørs. Hvis det er hensiktsmessig kan tjenestene også gis utenfor hjemmet, for eksempel kan et rehabiliteringsopplegg gjennomføres helt eller delvis utendørs. Kommunen kan ikke ta betalt for helsetjenester i hjemmet. Hvem kan få helsetjenester i hjemmet Den som har behov for tjenester som nevnt over kan søke om å få tildelt helsetjenester i hjemmet. Anonymkode: 3dea2...78f
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #36 Skrevet 23. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei for alle mine funksjoner virker. Anonymkode: 3dea2...78f Ok, da skjønner jeg. Har ikke så mye erfaring med psykisk sykdom, men vil tro du kan få støttekontakt og avlastningshjem. Anonymkode: 67d95...292 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #37 Skrevet 23. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok, da skjønner jeg. Har ikke så mye erfaring med psykisk sykdom, men vil tro du kan få støttekontakt og avlastningshjem. Anonymkode: 67d95...292 Jeg har ikke en psykisk sykdom. Jeg har en alvorlig sykdom som gjør meg utmattet mesteparten av døgnet. Anonymkode: 3dea2...78f
Tanuki Skrevet 23. desember 2016 #38 Skrevet 23. desember 2016 Fra Atlantis.no Hvilke arbeidsoppgaver kan en au pair ha? Au pairens arbeidsoppgaver skal primært være barnepass og -stell, men kan også bestå av lettere husarbeid. Au pairen skal være et delaktig medlem av familien, som på likeverdig grunnlag bidrar til daglig renhold og rydding av huset. Familien skal dele på husarbeidsoppgavene, og ikke forvente at au pairen tar alt dette arbeidet. - See more at: http://atlantis.no/au-pair-i-norge/ofte-stilte-sporsmal/#sthash.T7NMQN5z.dpuf 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #39 Skrevet 23. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke en psykisk sykdom. Jeg har en alvorlig sykdom som gjør meg utmattet mesteparten av døgnet. Anonymkode: 3dea2...78f Men da burde du vel kunne få hjemmehjelp? Anonymkode: 67d95...292 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #40 Skrevet 23. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men da burde du vel kunne få hjemmehjelp? Anonymkode: 67d95...292 Jeg kan få hjemmesykepleie som vasker ja, men egenandelen er såpass stor at det er billigere å få noen til å vaske privat. Anonymkode: 3dea2...78f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå