Gå til innhold

Ble dumpet i går, hvem skal jeg feite jul med nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Frida skrev:

Så dette er som en krig med slag som utkjempes og denne gangen vinner moren og de andre på hytta?

Nei, hvor får du det fra? Jeg har selv stått i situasjonen hvor jeg har fikset og ordnet en løsning på et problem, og når jeg etter mye slit fikk løst det så trengte ikke personen hjelp lenger likevel. Tre ganger. Ringer den personen meg en fjerde gang så vet jeg ikke om jeg gidder, jeg kan ikke drive på slik. 

Så det eneste jeg sier er at vi vet ikke forhistorien. Kan godt være familien til TS er drittsekker hele gjengen, eller det kan være de tenker det er TS som roper ulv ulv igjen. Eller noe annet. Dette vet vi ikke, så istedet for å slenge dritt om familien må man vel heller fokusere på å finne en løsning? Og den hadde jo TS klar, i tillegg har det kommet mange gode forslag her. 

Anonymkode: ccd47...c5d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time er jo ingenting. Om det ikke går buss el tog etc - går det kanskje noe til et sted i nærheten som de kan plukke deg opp på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uansett om det skulle skjedd før, så lar man ikke barnet sitt sitte alene på julaften. Det virker nesten som at hele familien rotter seg sammen mot ts, og alle de andre skal være sammen på hytta, men ingen gidder å gjøre en liten innsats for at ts også skal få en fin julefeiring. 

Familien tåler man gjerne litt fra - spesielt ungene sine. 

Anonymkode: a9fdc...63b

Det er ikke juleaften enda. De har faktisk flere dager på seg, før de kan få beskrivelsen "Lar barnet sitt sitte alene på juleaften"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hvor får du det fra? Jeg har selv stått i situasjonen hvor jeg har fikset og ordnet en løsning på et problem, og når jeg etter mye slit fikk løst det så trengte ikke personen hjelp lenger likevel. Tre ganger. Ringer den personen meg en fjerde gang så vet jeg ikke om jeg gidder, jeg kan ikke drive på slik. 

Så det eneste jeg sier er at vi vet ikke forhistorien. Kan godt være familien til TS er drittsekker hele gjengen, eller det kan være de tenker det er TS som roper ulv ulv igjen. Eller noe annet. Dette vet vi ikke, så istedet for å slenge dritt om familien må man vel heller fokusere på å finne en løsning? Og den hadde jo TS klar, i tillegg har det kommet mange gode forslag her. 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er sant at vi ikke vet forhistorien. Men jeg synes nok at man kan la slikt ligge i julen, i en slik høytid er det ekstra sårt å oppleve at man ikke er ønsket, iallfall ikke så hardt ønsket at noen gidder å ta seg bryet å kjøre en time for å hente. Jeg fatter ikke at det går an. Det er bra at TS kanskje har funnet en løsning, håper hun får en veldig koselig jul. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For noen folk! Blir oppriktig irritert på dine vegner! Men du, hva om du låner bilen til foreldrene dine og kjører søsken og bestemor på hytta først, så snur du og kjører tilbake og henter mor og stefar? Da er det jo kun deg som får "ekstrajobb"? 

Anonymkode: ec8db...0b1

Hun skriver i første post at hun ikke har lappen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen folk! Blir oppriktig irritert på dine vegner! Men du, hva om du låner bilen til foreldrene dine og kjører søsken og bestemor på hytta først, så snur du og kjører tilbake og henter mor og stefar? Da er det jo kun deg som får "ekstrajobb"? 

Anonymkode: ec8db...0b1

Ts har ikke lappen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet vi ikke forhistorien her da. Kan det være at familien til TS lenge har invitert TS til julefeiring, og mast uten å få bekreftelse før hun plutselig fortalte at hun skulle feire med kjæresten? Og så har de vært lei seg for dette, før de innfant seg med situasjonen. Og nå har plutselig TS bestemt at hun vil feire med de likevel. Kanskje har TS og typen vært veldig ustabile også, slik at de har foreslått at hun skal avtale feiring med dem for å nettopp unngå å komme i en sånn situasjon. 

Som nevnt, vi vet ikke forhistorien. Jeg synes ikke man skal sitte og slenge ut dritt når vi bare har en side. TS sa hun kunne feire med en venninne, så da er vel saken løst uansett. 

Ikke gidd å gi ts skylden for dette da. Nei, vi vet ikke noen ting og derfor er det idiotisk å drive å spekulere i hvorfor. Skal man si sånt i alle tråder her da? "Mannen min var utro" "vi har kun hørt ts sin side av saken og det kan være ts er problemet" Seriøst. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva feiler det familien din? 

Jeg blir sjokkert over at de heller lar deg være alene, enn å faktisk hente deg. Snakk om å være kald og egoistisk. 

Anonymkode: d6eea...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet vi ikke forhistorien her da. Kan det være at familien til TS lenge har invitert TS til julefeiring, og mast uten å få bekreftelse før hun plutselig fortalte at hun skulle feire med kjæresten? Og så har de vært lei seg for dette, før de innfant seg med situasjonen. Og nå har plutselig TS bestemt at hun vil feire med de likevel. Kanskje har TS og typen vært veldig ustabile også, slik at de har foreslått at hun skal avtale feiring med dem for å nettopp unngå å komme i en sånn situasjon. 

Som nevnt, vi vet ikke forhistorien. Jeg synes ikke man skal sitte og slenge ut dritt når vi bare har en side. TS sa hun kunne feire med en venninne, så da er vel saken løst uansett. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt, vi vet ikke forhistorien. Kanskje har dette skjedd før, familien har fikset skyss og greier, og så har det ordnet seg med typen lille juleaften. Dette aner vi ikke. 

Det finnes virkelig ingenting sønnen min kunne gjort, som ville medført at jeg lot ham sitte alene på julaften om han ikke ville det. Absolutt ingenting. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg ikke igjen hva ab c5d sier. De bestilte hytta og planen var jo at jeg skulle feite med svigers. Han dumpa meg og det kan ikke jeg noe for. Jeg er verken ustabil eller har ropt ulv. Finnes egentlig ingen forhistorie. Bare at mamma er litt furtenr nda over hun mente at jeg tok pappas side da de skilte seg for 1 og et halvt år siden. Mamma var utro mot pappa med stefar. Jeg og stebror kommer ikke overens av ulike grunner. 

Men dere er utrolig snille! Jeg bor på sørlandet, men jeg fikk være hos venninnen min sine foreldre. Det er ikke plass til jeg overnatter, men faren sa han kunne kjøre meg hjem :) 

Anonymkode: 7c17a...266

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvor du bor, Ts, men hvis du er nord for Stavanger og skal i retning Voss eller Sogn vet jeg om noen som kjører fra Haugesund fredag morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner meg ikke igjen hva ab c5d sier. De bestilte hytta og planen var jo at jeg skulle feite med svigers. Han dumpa meg og det kan ikke jeg noe for. Jeg er verken ustabil eller har ropt ulv. Finnes egentlig ingen forhistorie. Bare at mamma er litt furtenr nda over hun mente at jeg tok pappas side da de skilte seg for 1 og et halvt år siden. Mamma var utro mot pappa med stefar. Jeg og stebror kommer ikke overens av ulike grunner. 

Men dere er utrolig snille! Jeg bor på sørlandet, men jeg fikk være hos venninnen min sine foreldre. Det er ikke plass til jeg overnatter, men faren sa han kunne kjøre meg hjem :) 

Så fint at det ordnet seg for deg. Familie er slett ikke lett alltid, det er vi mange som lever med. Håper iallfall at du får en fin julefeiring og ønsker deg alt godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt å høre at du kunne være der. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, LeilaS skrev:

Ikke gidd å gi ts skylden for dette da. Nei, vi vet ikke noen ting og derfor er det idiotisk å drive å spekulere i hvorfor. Skal man si sånt i alle tråder her da? "Mannen min var utro" "vi har kun hørt ts sin side av saken og det kan være ts er problemet" Seriøst. 

Problemet til TS var ikke hvorfor familien ikke ville hente henne, men hvor hun skulle feire jul. Da må det gå ann å diskutere løsninger, fremfor drittkasting mot folk man ikke kjenner og vet grunnene til. 

35 minutter siden, Sariou skrev:

Det finnes virkelig ingenting sønnen min kunne gjort, som ville medført at jeg lot ham sitte alene på julaften om han ikke ville det. Absolutt ingenting. 

Og det har ikke familien til TS gjort enda heller. Husk det, det er fire dager til jul.

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra det ordnet seg! :) 

Lurer på om det kan være stebroren din og stefaren din som har lagt føringer på moren din jeg. Ta det opp med henne en gang du er alene. Det skjer ganske ofte at tidligere barn blir "glemt bort" og tilsidesatt når noen får en "ny" familie, men ikke så ofte når det gjelder mor. Evt ville jeg kuttet henne helt ut, men du hadde vel mindreårige søsken, og da skjønner jeg at det blir vanskelig. Poenget mitt var at drittslenging når man bare har hørt en side aldri fører noe godt med seg. For alt vi visste, kunne du vært en ustabil rusmisbruker ikke sant? Sånne ting vet man ikke når man leser ting på nett.

Uansett, bra det løste seg, god jul! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...