Gå til innhold

Pomsky


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Renrasede hunder" er bare tull og det vet vi alle sammen.

 

Anonymkode: e19cb...594

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du snakker som om pomskyen skal være en såkalt kjempe problematisk hund og verre en mange andre hunder, men det er den såkalt ikke med riktig dressering. Da ville jeg gjerne sett kilder på at den blir det :-) 

Jeg er heller ikke intressert i å diskutere med noen som ikke aner hva de snakker om, og heller ikke har noe erfaring det

Anonymkode: 358b6...418

Men det har jo ikke du heller! :P

Anonymkode: b1199...76d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Renrasede hunder" er bare tull og det vet vi alle sammen.

 

Anonymkode: e19cb...594

Å, en YouTube-video, for en fantastisk god kilde! 😂

Anonymkode: b1199...76d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det har jo ikke du heller! :P

Anonymkode: b1199...76d

Da spør jeg deg, hva er det jeg ikke aner hva jeg prater om? Hva er det jeg ikke har erfaring med? 

Vet nøyaktig hva jeg prater om. 

Anonymkode: 358b6...418

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å, en YouTube-video, for en fantastisk god kilde! 😂

Anonymkode: b1199...76d

Kanskje ikke en god kilde. Uansett så er det er sannheten :) 

Anonymkode: 42bc3...95d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da MYE bedre å parre to pomsky, enn å parre f eks to chihuahua.

Endret av Kimmenkim
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da spør jeg deg, hva er det jeg ikke aner hva jeg prater om? Hva er det jeg ikke har erfaring med? 

Vet nøyaktig hva jeg prater om. 

Anonymkode: 358b6...418

Pomsky - det er jo derfor du spør. Du kan lese deg til så mye informasjon om rasen du bare vil - har du ikke eid en så har du ikke erfaring rett og slett. Spiller ingen rolle at du har hatt både husky og blandinger, en pomsky vil aldri bli det samme som det du har hatt.

Anonymkode: b1199...76d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke en god kilde. Uansett så er det er sannheten :) 

Anonymkode: 42bc3...95d

Hvis det er sannheten klarer du å hoste opp noe skriftlig informasjon fra en upraktisk oppdretter også :) Eller er det en udokumentert "sannhet"?

Anonymkode: b1199...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes mange hunderaser som har blitt avlet til å være liten og søt, eller egenskaper.

Anonymkode: 42bc3...95d

 

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle hunder er avlet til egenskaper.

Anonymkode: 42bc3...95d

Kan du ikke å lese? Les innlegget du siterte en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Pomsky - det er jo derfor du spør. Du kan lese deg til så mye informasjon om rasen du bare vil - har du ikke eid en så har du ikke erfaring rett og slett. Spiller ingen rolle at du har hatt både husky og blandinger, en pomsky vil aldri bli det samme som det du har hatt.

Anonymkode: b1199...76d

Okey. Slapp av, jeg vet hva jeg snakker om :) 

Vet nøyaktig hvor dominerende en husky er. ;) 

Anonymkode: 358b6...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Okey. Slapp av, jeg vet hva jeg snakker om :) 

Vet nøyaktig hvor dominerende en husky er. ;) 

Anonymkode: 358b6...418

Hahahshshshs 😂😂😂

Anonymkode: b1199...76d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig tispa er husky og hannhunden er pomeranian... Uansett trengte han nok hjelp for å komme til. Hjelpe meg... :P

Anonymkode: ae1e3...bb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis det er sannheten klarer du å hoste opp noe skriftlig informasjon fra en upraktisk oppdretter også :) Eller er det en udokumentert "sannhet"?

Anonymkode: b1199...76d

Mener du meg? Altså, ikke jeg som kom med kilden. Men uansett så vet vi alle at bulldogger osv burde vært utryddet. 

Anonymkode: 42bc3...95d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Håper virkelig tispa er husky og hannhunden er pomeranian... Uansett trengte han nok hjelp for å komme til. Hjelpe meg... :P

Anonymkode: ae1e3...bb2

Selvfølgelig er tispa husky? Men også pomsky som parrer sammen. 

Anonymkode: 42bc3...95d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahahshshshs 😂😂😂

Anonymkode: b1199...76d

Haha, til deg og :) Eller vet du kanskje ikke at huskyen er dominerende? 

Anonymkode: 358b6...418

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk burde vel heller sette seg ned å åpne opp øynene sine, og se på mye av avl på hunderasene, før de faktisk klager på en såkalt pomsky.

Mye verre å ha bulldoggvalper og eller selskapshunder som ikke føder naturlig en gang.

Det eneste jeg håper på er de som vil skaffe seg pomsky må regne med seg en husky, for det er det den mest sannsynlig vil bli. Så en pomsky kan ikke brukes som selskapshund, men må regnes med som en turkamerat som trenger hjernetrim, akkurat som huskyen trenger. Så man må sette seg inn i huskyen sitt behov.

Endret av Kimmenkim
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kimmenkim skrev:

Folk burde vel heller sette seg ned å åpne opp øynene sine, og se på mye av avl på hunderasene, før de faktisk klager på en såkalt pomsky.

Mye verre å ha bulldoggvalper og eller selskapshunder som ikke føder naturlig en gang.

Det eneste jeg håper på er de som vil skaffe seg pomsky må regne med seg en husky, for det er det den mest sannsynlig vil bli. Så en pomsky kan ikke brukes som selskapshund, men må regnes med som en turkamerat som trenger hjernetrim, akkurat som huskyen trenger. Så man må sette seg inn i huskyen sitt behov.

Hundre poeng. 👍 High fiveeee!

- TS

Anonymkode: 358b6...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

En gang var mange hunder blandinger det også. Mange raser som burde vært utryddet også. Om du kjøper en fransk bulldog støtter du ditt og datt, om du kjøper sheæfer støtter du innavl. Jeg har lyst på en mini husky, jeg er vandt med husky og syntes en mini er greit pga størrelsen :) Finnes mange flere miniraser her i landet, eller innavl, som også ble støttet engang. 

Anonymkode: 358b6...418

Ja, en gang så var de det, men verden går somregel fremover. Nå har vi etablerte raser og raseklubber, så hvorfor ikke finne seg en frisk rase da? Ingen som sier du må støtte fransk bulldog eller schæfer, men NKK og raseklubber jobber forsåvidt med å forbedre disse rasene slik at de slipper å dø ut pga helsemessige årsaker. 

Gå for en klee kai da vet du. Så slipper du å få en uforutsigbar bikkje, får en seriøs oppdretter i ryggen dersom noe skulle skje og den ligner på en husky. En pomsky er ene og alene for å tjene penger på kull, fordi de er motehunder, ikke fordi oppdretter har lyst å tilføre rasen og avkommene noe godt med seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gia_ skrev:

Ja, en gang så var de det, men verden går somregel fremover. Nå har vi etablerte raser og raseklubber, så hvorfor ikke finne seg en frisk rase da? Ingen som sier du må støtte fransk bulldog eller schæfer, men NKK og raseklubber jobber forsåvidt med å forbedre disse rasene slik at de slipper å dø ut pga helsemessige årsaker. 

Gå for en klee kai da vet du. Så slipper du å få en uforutsigbar bikkje, får en seriøs oppdretter i ryggen dersom noe skulle skje og den ligner på en husky. En pomsky er ene og alene for å tjene penger på kull, fordi de er motehunder, ikke fordi oppdretter har lyst å tilføre rasen og avkommene noe godt med seg. 

Jeg går ikke for en klee kai, når jeg vet at den har mye sykdommer og pusteproblemer? 

Klee Kai var noe som ble parret med en stor hund og liten hund engang den også, dessverre har denne rasen mye sykdommer, pga avl av opprettere. 

Jeg foretrekker en mini husky som ikke har fult av sykdommer. Derfor tenker jeg om to pomskyer parrer sammen så går jeg heller for det, enn Klee Kai :) 

Jeg har hatt huskyer, og har det enda. Den vil ikke være noe spesielt mye mer krevende enn det en husky er. Huskyen er såpass krevende at man får det ikke til å bli en mer krevende hund en det det allerede er :) 

Heller betale 25.000 for en pomsky uten stamtavle enn en Klee Kai for 25.000 med masse sykdommer og stamtavle. :)  

Anonymkode: 358b6...418

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...