AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #1 Skrevet 20. desember 2016 Hvvilken sum må jeg regne med å ut med om jeg skal kjøpe en pomsky? Anonymkode: 358b6...418 3
Gjest O.G. Skrevet 20. desember 2016 #2 Skrevet 20. desember 2016 Aner ikke, men jeg vil ikke anbefale deg og etterspørre en blandingshund.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #3 Skrevet 20. desember 2016 Akkurat nå, O.G. skrev: Aner ikke, men jeg vil ikke anbefale deg og etterspørre en blandingshund. Hvorfor ikke? Vet om en oppretter i sverige men står ikke pris skal ha blandingen. Anonymkode: 358b6...418
Gjest O.G. Skrevet 20. desember 2016 #4 Skrevet 20. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke? Vet om en oppretter i sverige men står ikke pris skal ha blandingen. Anonymkode: 358b6...418 Fordi folk som avler opp blandingshunder og kjøperne er useriøse dyreeiere.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #5 Skrevet 20. desember 2016 Akkurat nå, O.G. skrev: Fordi folk som avler opp blandingshunder og kjøperne er useriøse dyreeiere. Alle hunder har vært blanding en gang. Og det betyr ikke at alle kjøprene er useriøse dyreeiere. Er jeg useriøs fordi jeg skal ha blandingen? Blir feil å uttale deg for, for jegver jammen ikke useriøs Anonymkode: 358b6...418 8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #6 Skrevet 20. desember 2016 Opprettere med renraset kan være useriøse de også. Man skal heller ikke ta aller under en kam. Anonymkode: 358b6...418 7
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #7 Skrevet 20. desember 2016 Beklager skrivefeil. Men er ikke diskusjontråd, er ute etter hvor mye jeg må regne med. Anonymkode: 358b6...418
Gjest O.G. Skrevet 20. desember 2016 #8 Skrevet 20. desember 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle hunder har vært blanding en gang. Og det betyr ikke at alle kjøprene er useriøse dyreeiere. Er jeg useriøs fordi jeg skal ha blandingen? Blir feil å uttale deg for, for jegver jammen ikke useriøs Anonymkode: 358b6...418 Nei vel, for det er ikke du da nei.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #9 Skrevet 20. desember 2016 2 minutter siden, O.G. skrev: Nei vel, for det er ikke du da nei. Om jeg kjøper en pomsky, betyr det ikke at jeg er useriøs. Har hatt husky og andre slags hunder hele livet, og om jeg ønsker meg en pomsky så må jeg vel få kjøpe det? Dette er to pomskyer som parrer med hverandre som jeg forsto det på svenske siden. Om noen vil kjøpe seg blanding så la dem. Søsteren min Er vetrinær og har egen klinikk, så blir ikke noe problem med hunden og den vil ha det for godt Anonymkode: 358b6...418 5
Gjest Gia_ Skrevet 20. desember 2016 #10 Skrevet 20. desember 2016 http://www.hunderase.com/ liste over hunderaser, over 600 forskjellige! Minst over halvparten lovlige i Norge også, og du klarer ikke å finne en eneste? Pff, useriøst å støtte blandingsavl og kjøpe seg en såkalt motehund.
Gjest Anthrax Skrevet 20. desember 2016 #11 Skrevet 20. desember 2016 Da vil jeg heller anbefale deg en Klee Kai. Det er en renraset, liten husky. Ikke kjøp pomsky, som har dukket opp på ren profittbasis og "søtt ansikt"-faktor.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #12 Skrevet 20. desember 2016 49 minutter siden, Anthrax skrev: Da vil jeg heller anbefale deg en Klee Kai. Det er en renraset, liten husky. Ikke kjøp pomsky, som har dukket opp på ren profittbasis og "søtt ansikt"-faktor. Klee kai var en liten hund som parret seg med en stor engang det også. Men jeg velger ikke en hund med mange kjente sykdommer Anonymkode: 358b6...418 5
Gjest Anthrax Skrevet 20. desember 2016 #13 Skrevet 20. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Klee kai var en liten hund som parret seg med en stor engang det også. Men jeg velger ikke en hund med mange kjente sykdommer Anonymkode: 358b6...418 Nei, velg heller en blanding av to raser med hver sine problemer og få dobbelt opp Men ærlig talt, Pomsky er avla for søtheten sin - det er en dårlig blanding av en rase som er liten, vanskelig å dressere, bjeffer mye og har mye patella-problemer, med en stor rase som krever massiv hjernetrim og fysisk trim hver dag, røyter mye og har et sterkt sinn (og dette er bare 3 trekk av hver jeg kom med på stående fot). Smekk de to sammen og du vet aldri hva du får, uansett hvor "seriøs" oppdretter virker å være. Du som har hatt hund før må vel se at denne blandingen vil gi en uforutsigar hund, og gjerne med et akvititetsnivå som en sprettball? Du bør heller velge en rase ut ifra dine behov og hva du kan tilby. Håper du tenker deg om to ganger her, for dyrets skyld.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #14 Skrevet 20. desember 2016 52 minutter siden, Gia_ skrev: http://www.hunderase.com/ liste over hunderaser, over 600 forskjellige! Minst over halvparten lovlige i Norge også, og du klarer ikke å finne en eneste? Pff, useriøst å støtte blandingsavl og kjøpe seg en såkalt motehund. En gang var mange hunder blandinger det også. Mange raser som burde vært utryddet også. Om du kjøper en fransk bulldog støtter du ditt og datt, om du kjøper sheæfer støtter du innavl. Jeg har lyst på en mini husky, jeg er vandt med husky og syntes en mini er greit pga størrelsen Finnes mange flere miniraser her i landet, eller innavl, som også ble støttet engang. Anonymkode: 358b6...418 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #15 Skrevet 20. desember 2016 1 minutt siden, Anthrax skrev: Nei, velg heller en blanding av to raser med hver sine problemer og få dobbelt opp Men ærlig talt, Pomsky er avla for søtheten sin - det er en dårlig blanding av en rase som er liten, vanskelig å dressere, bjeffer mye og har mye patella-problemer, med en stor rase som krever massiv hjernetrim og fysisk trim hver dag, røyter mye og har et sterkt sinn (og dette er bare 3 trekk av hver jeg kom med på stående fot). Smekk de to sammen og du vet aldri hva du får, uansett hvor "seriøs" oppdretter virker å være. Du som har hatt hund før må vel se at denne blandingen vil gi en uforutsigar hund, og gjerne med et akvititetsnivå som en sprettball? Du bør heller velge en rase ut ifra dine behov og hva du kan tilby. Håper du tenker deg om to ganger her, for dyrets skyld. Som sagt, jeg har hatt huskyer før, og er vandt med de. Hadde ikke villet kjøpt en pomsky og jeg ikke hadde vært turmenneske, eller ikke noe erfaring med husky fra før av. Har lest meg opp og sjekket en del. Har funnet en jeg prøver å få kontakt med som eier en, som jeg da skal høre om deres erfaringer. Jeg foretrekker erfaringer av de som har hatt denne type hunden før, enn de som ikke har hatt erfaring med det Huskyen røyter ikke mye, så den vil ikke røyte noe mer enn andre hunder. Uansett så røyter flere hunder, og dette er jeg vandt med av andre type raser Alaska huskyen er en hund med svært sjeldent sykdommer, så denne blandingen blir ikke en hund med masse masse sykdommer. Jeg er vandt med energisk hunder, har også hatt blandingshund med foreldre for noen år siden, blandet med masse som ikke burde vært blandet med, skulle også være vanskelig å dressere (og antageligvis kunne bli aggresiv) men gikk supert. Hunden ble fin med riktig oppragelse :-) Om man har hatt blandingshunder av forskjellige typer så får man erfaringen med det, og det blir enklere om man har god erfaring med blandinger som ikke burde vært satt sammen. Pomskyen er ikke avlet for direkte "søtheten" men fordi det skal være en minihusky. Anonymkode: 358b6...418 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #16 Skrevet 20. desember 2016 Jeg er skeptisk på en del rasehunder, samtidig som blandingshunder, men som du sier TS, så er jeg enig. Alle hunder er avlet på og har vært blandet med noe en gang. Mange små miniraser har vært stor og liten hund greie også. Om du har god erfaring med Husky og andre blandinger så ser jeg ikke problemet i det. Uansett hva du kjøper så kan det jo være avl som du støtter uansett, pomskyen er ikke den verste avlingen. Finnes så klart hunder med masse sykdommer, pusteproblemer som er mye verre en pomsky. Pomsky blanding er bedre enn Klee kai. Klee kai har endel sykdommer og pusteproblemer. Da støtter TS hunder med pusteproblemer. Anonymkode: 42bc3...95d
Gjest Anthrax Skrevet 20. desember 2016 #17 Skrevet 20. desember 2016 Opp til deg selvsagt. Men tror nok veterinærsøsteren din rister på hodet innvendig.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #18 Skrevet 20. desember 2016 32 minutter siden, Anthrax skrev: Nei, velg heller en blanding av to raser med hver sine problemer og få dobbelt opp Men ærlig talt, Pomsky er avla for søtheten sin - det er en dårlig blanding av en rase som er liten, vanskelig å dressere, bjeffer mye og har mye patella-problemer, med en stor rase som krever massiv hjernetrim og fysisk trim hver dag, røyter mye og har et sterkt sinn (og dette er bare 3 trekk av hver jeg kom med på stående fot). Smekk de to sammen og du vet aldri hva du får, uansett hvor "seriøs" oppdretter virker å være. Du som har hatt hund før må vel se at denne blandingen vil gi en uforutsigar hund, og gjerne med et akvititetsnivå som en sprettball? Du bør heller velge en rase ut ifra dine behov og hva du kan tilby. Håper du tenker deg om to ganger her, for dyrets skyld. Husky er dominerende. Om pomernaian parrer seg med husky må man forvente en seg en husky. Ja kanskje de bjeffer mye, men det gjør også mange huskyer fra før, så bjeffer ikke noe mer. Vanskeligere å dressere blir de dessuten ikke. Som sagt, huskyen er en lettlært hund, og dominerende. Har ikke lest om noen som har hatt problemer med å dressere en pomsky, følger mye på slikt og sett videoer der de ser ut til å være veldig lettlærte også :-) Anonymkode: 358b6...418
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #19 Skrevet 20. desember 2016 1 minutt siden, Anthrax skrev: Opp til deg selvsagt. Men tror nok veterinærsøsteren din rister på hodet innvendig. Som sagt, jeg skrev at søsteren min var vetrinær. Hun sier ikke jeg burde kjøpe, men arragumentet hun sier er bra Uansett så er det mange rasehunder man ikke burde støttet. Anonymkode: 358b6...418
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #20 Skrevet 20. desember 2016 Og pomsky er ikke en av de værste, bortsett fra at en liten hund parrer seg med en stor, men når det allerede er pomskyer som parrer sammen så ser jeg ikke problemet, og spesielt når jeg har god erfaring med dressering av blandinger og huskyer osv. Anonymkode: 358b6...418
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå