AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #61 Del Skrevet 19. desember 2016 NOPE! For jeg har to unger og vet hvordan det er å ha barn😋 Hadde seriøst ikke orket det alene!! Anonymkode: ad261...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annebanane Skrevet 19. desember 2016 #62 Del Skrevet 19. desember 2016 Å få biologiske barn er ikke noe jeg ønsker å gå gjennom uten en far i bildet, så da ville jeg heller tatt inn fosterbarn som trenger det om forholdene ligger til rette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #63 Del Skrevet 20. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja. Jeg måtte ha ivf uansett. Jeg ville ha barn, eller i det minste mulighet til å prøve å få barn. Jeg er relativt ressurssterk, tror det hadde gått bra. Anonymkode: c7d67...17b Har ingenting med hvor ressursterk en er, å være ressursterk er i mine øyne og ta rette valg. Et barn trenger en mor og en far, det er også en ekstra sikkerhet med tanke på helt livsløp: ekstra garanti mot død, sykdom og økonomi. Min sønn er en slik en som absolutt har trengt pappaen sin, tror ikke han kunne fungert normalt uten en pappa i livet sitt. Heldigvis har han en fin en som setter han foran alt, er veldig takknemlig for det. Anonymkode: 1b6f5...212 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #64 Del Skrevet 20. desember 2016 Nei. Eneste måten det skulle gått til på var om mannen min gikk fra meg mens jeg var gravid, eller at han døde. Eller andre kreative situasjoner som jeg er for trøtt til å se nå. Jeg er ikke bekymret for barna som blir til ved en reise til Danmark, da dette som regel er ressurssterke kvinner, og barna er svært ønsket. Er mye verre med dem som blir gravide ved uhell, og beholder selv om far ikke vil være en del av livet til barnet. Anonymkode: 60b4a...1af 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #65 Del Skrevet 20. desember 2016 Dersom jeg hadde vært barnløs, så ja. Det hadde jeg gjort. Er alene med ett barn nå, ønsker flere. Men går ikke frivillig med på å bli alene med to. Tror ikke jeg hadde klart all oppfølgingen med to barn like godt som jeg gjør nå med det ene barnet. Dessuten, har ingen garanti for at barn nr 2 blir like frisk og rask som nr 1. Tørr ikke ta sjansen. Mitt fokus er nå på å være best mulig foreldre for det ene barnet, selv om det er vanskelig med en fraværende far. Men vi klarer oss veldig bra uten mann i bildet Anonymkode: a8397...4af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magnifiq Skrevet 20. desember 2016 #66 Del Skrevet 20. desember 2016 På 19.12.2016 den 1.31, Hunky skrev: Hvis jeg hadde vert kvinne, uten mann og jeg snart ikke kunne få barn mer. Nei absolutt ikke! Barn fortjener en mor og en far. Ikke bare en av delene med vilje! Man får ikke barn bare pga sin egen glede og ønske. Det er mye man må ta hensyn til da! Huske på at barnet blir ikke et lite barn for alltid. Jeg har fått barna min kun av egoistiske grunner. Er det vanlig å få barn av andre grunner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. desember 2016 #67 Del Skrevet 20. desember 2016 Vanskelig å si siden barneønsket mitt ikke kom før etter at jeg hadde vært sammen med mannen min en stund, men det er nok store sjanser for at jeg hadde gjort det ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. desember 2016 #68 Del Skrevet 20. desember 2016 På 19.12.2016 den 1.31, Hunky skrev: Man får ikke barn bare pga sin egen glede og ønske. Det er det rareste jeg har hørt. Det er ingen som får barn for barnets skyld, alle får barn av egoistiske grunner. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torelli Skrevet 20. desember 2016 #69 Del Skrevet 20. desember 2016 8 timer siden, Lykke_ skrev: Hvorfor går du med på å få barn når du egentlig ikke har noe stort ønske om dette? Fordi jeg tror ikke det blir så ille, tror at når barnet evt kommer vil jeg syns det er fint. Og så vil jeg tilbringe livet med mannen min og da må jeg godta at han vil ha barn ellers må jeg jo la han gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 20. desember 2016 #70 Del Skrevet 20. desember 2016 På 19.12.2016 den 1.15, Neutral90 skrev: Hvis du kom i en viss alder, uten en mann ved din side, ville du da tatt ivf for å bli mor alene? hvorfor/hvorfor ikke? Nei. IVF? Det hadde nok antageligvis holdt med inseminering av noe slag. Uansett, det er ikke noe jeg hadde gadd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #71 Del Skrevet 20. desember 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ingenting med hvor ressursterk en er, å være ressursterk er i mine øyne og ta rette valg. Et barn trenger en mor og en far, det er også en ekstra sikkerhet med tanke på helt livsløp: ekstra garanti mot død, sykdom og økonomi. Min sønn er en slik en som absolutt har trengt pappaen sin, tror ikke han kunne fungert normalt uten en pappa i livet sitt. Heldigvis har han en fin en som setter han foran alt, er veldig takknemlig for det. Anonymkode: 1b6f5...212 Selvfølgelig har ens ressurstilgang - om man er ressurssterk eller ikke - mye å si for hvordan man kan ta vare på barn. At du har din egen definisjon er litt merkelig, selv om man kan være enig i at valg og hvor ressurssterk man er, henger sammen. Men har man god helse, fysisk og psykisk, trygg og god økonomi (som forøvrig bidrar til bedre helse), og man er oppegående - klarer å snakke sin sak, manøvrere i offentlige systemer og i samfunnet, har man et nettverk som kan avlaste osv, så er barnet bedre stilt. Barn trenger omsorg, det kan være en mor, en far, to mødre, to fedre, en av hver, besteforeldre. Et barn med en forelder er mer sårbar, enn en med to, men det er lav sannsynlighet for at noe skal skje og i de aller fleste tilfeller finnes det - særlig om barnet var planlagt - også flere nære voksenpersoner. Jeg synes dine uttalelser er stigmatiserende overfor barn som kun har en mor, mens det er ingen garanti for at en med begge nødvendigvis har det mer harmonisk enn andre. To av mine mannlige venner og to av mine ekser vokste opp som enebarn kun med mor (far stakk i tre av tilfellene, i det fjerde bodde han igjen i landet da mor flyttet m gutten tilbake til Norge). Det disse har felles, er at de er flink med kvinner; vi samtaler som jevnbyrdige, de lytter, har respekt, de slapper av, de er selvstendige og kan ta et tak. Mødrene kunne ikke gjort en bedre jobb. Anonymkode: b26e4...866 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Maja* Skrevet 20. desember 2016 #72 Del Skrevet 20. desember 2016 Ja, uten tvil. Barn trenger ikke en mor og en far, de trenger mennesker i livet deres som er glad i dem. Om det så er to mødre, to fedre, besteforeldre, tanter, onkler eller ''bare'' mamma eller pappa. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleBabyBlue Skrevet 20. desember 2016 #73 Del Skrevet 20. desember 2016 Nei, er ikke på en så stor egotripp. Er selve definisjonen på å sette seg selv før barnet, og da har man feilet som mor før befruktningen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #74 Del Skrevet 20. desember 2016 På 19.12.2016 den 1.15, Neutral90 skrev: Hvis du kom i en viss alder, uten en mann ved din side, ville du da tatt ivf for å bli mor alene? hvorfor/hvorfor ikke? Aldri. Jeg bor en dagsreise unna nær familie, så jeg ville bokstavelig talt vært helt alene om barnet, uten noen form for avlastning. Ei venninne har valgt motsatt av meg. Men det hadde blitt knalltøft dersom hun ikke hadde hatt sine foreldre og søsken i umiddelbar nærhet. Tiden rett før og etter fødsel bodde hun hos foreldrene sine, og hun har mye avlastning via foreldrene og søsknene sine. Anonymkode: ef3c0...ac6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 20. desember 2016 #75 Del Skrevet 20. desember 2016 På 19.12.2016 den 1.32, AnonymBruker skrev: Fordi jeg gjerne vil bli mor i livet mitt og har lært at den enste kjærligheten man kan stole på i livet er til sine barn og nær familie. Kjærlighet til menn er stort sett helt bortkastet og noe man ikke har noe igjen for. Og det er en altfor flyktig kjærlighet til å kunne veie opp for barn/familie. Det er også i mange tilfeller utelukkende smart og ikke ha binding til menn gjennom barn, fordi de ofte bruker det til å behandle kvinner som søppel og driter i barna uansett. Anonymkode: 0e809...fc3 Bitter much? 11 timer siden, Lykke_ skrev: Hvorfor går du med på å få barn når du egentlig ikke har noe stort ønske om dette? Jeg er sikkert som den du siterte her. Barn/ikke barn - spiller ingen rolle for meg. Jeg har da funnet en mann som ikke vil ha barn, så da blir det ingen barn. Men tidligere partnere har hatt barneønske, og da kunne jeg helt klart se for meg et liv med barn i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #76 Del Skrevet 20. desember 2016 Dersom jeg mente det var viktig å få barn, ja. Men slik ting er nå ser jeg på det som bedre for barnet å aldri bli født- så nei Anonymkode: 2675f...37c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hunky Skrevet 20. desember 2016 #77 Del Skrevet 20. desember 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: ALLE får barn pga egen glede og ønske. Hvorfor tror du folk egentlig velger å få unger? For å øke folketallet? Anonymkode: 74a01...cc9 Det er bare jævlig egoistisk. Å få barn for egen glede. Det er barna og barnas fremtid man skal tenke på. Ikke for egen glede. Det skal være for å lage en liten familie når man er to som kan ta seg av et barn. Greit nok det er en glede for de når de er to. Et liv de har skapt sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hunky Skrevet 20. desember 2016 #78 Del Skrevet 20. desember 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: NOPE! For jeg har to unger og vet hvordan det er å ha barn😋 Hadde seriøst ikke orket det alene!! Anonymkode: ad261...480 Sant. Folk uten barn aner ikke hvordan det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #79 Del Skrevet 20. desember 2016 Jeg vet ikke, for å være helt ærlig... Anonymkode: b41bc...2d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatyP Skrevet 20. desember 2016 #80 Del Skrevet 20. desember 2016 Meg uten barn ville sagt ja. Jeg har alltid elsket barn og som ung var det mitt høyeste ønske, uavhengig av en mann. Ofte var dagdrømmene mine meg og barnet mitt. Meg med barn og den nevnte dagdrømmen som ble virkelig sier nei. Barnets far vandret ut av livet vårt og har aldri sett seg tilbake. Og det har vært beintøft. Det verste var følelsen av ensomhet i de gode stundene. Ingen som så barnet mitt smile, krabbe og si sitt første ord. I tillegg var det selvsagt tøft økonomisk til tider og den dårlige samvittigheten over å gi barnet en halv familie. Barnet har nå verdens beste stefar og det er ingen tvil i mine øyne om at mitt barn trengte to foreldre å spille på. Så nei. Jeg ville ikke frivillig blitt alenemor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå