Ruccula Skrevet 19. desember 2016 #41 Del Skrevet 19. desember 2016 Ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 19. desember 2016 #42 Del Skrevet 19. desember 2016 Det hadde jeg så absolutt gjort! Mye bedre å ha ett barn alene , enn med feil mann. Og har du brødre eller far vil jo barnet uansett ha mannlige rollemodeller. Det er dessuten menn i barnehage og skole , og det er ikke slik at barnet vokser opp i en boble med deg. Fordelen er også at du da står helt fritt til å velge gode mennesker som kan ta del i barnets liv. Jeg ble ung mamma , med en mann som var fraværende store deler av barnets første år, og som laget store problemer da han plutselig fant ut at han skulle være pappa. For å ikke snakke om moren hans! Det hadde vært bedre for både meg og barnet om det var bare oss. Og min familie. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 19. desember 2016 #43 Del Skrevet 19. desember 2016 14 minutter siden, Trolltunge skrev: Det hadde jeg så absolutt gjort! Mye bedre å ha ett barn alene , enn med feil mann. Og har du brødre eller far vil jo barnet uansett ha mannlige rollemodeller. Det er dessuten menn i barnehage og skole , og det er ikke slik at barnet vokser opp i en boble med deg. Fordelen er også at du da står helt fritt til å velge gode mennesker som kan ta del i barnets liv. Jeg ble ung mamma , med en mann som var fraværende store deler av barnets første år, og som laget store problemer da han plutselig fant ut at han skulle være pappa. For å ikke snakke om moren hans! Det hadde vært bedre for både meg og barnet om det var bare oss. Og min familie. Akkurat. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 19. desember 2016 #44 Del Skrevet 19. desember 2016 Hadde jeg fått spørsmålet for 10 år siden ville jeg sannsynligvis svart at det var noe jeg ville vurdere hvis jeg framdeles var barnløs når jeg var 35. Nå er jeg 36, singel og barnløs og konklusjonen er at nei, det vil jeg ikke. Jeg liker livet mitt som det er nå, og er ikke interessert i den enorme livsendringen det vil innebære å bli alenemor. For meg var dessuten det barneønsket jeg en gang hadde tett knyttet til ønsket om en familie - skal jeg ha barn, skal jeg også ha en far med i bildet, En far som er en person jeg kjenner, ikke en sæddonor jeg har valgt ut fra noen ord i en katalog. Dette er ikke basert på noen prinsipielle verdier om at et barn må ha to foreldre eller hvilket kjønn disse foreldrene skal ha, ei heller har jeg sterke meninger om sæddonasjon. Det er mine vurderinger om mine ønsker og min livssituasjon, andre har andre ønsker og tar andre valg som er riktige for dem. Barn skal være ønsket og elsket, det er egentlig alt som teller. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hunky Skrevet 19. desember 2016 #45 Del Skrevet 19. desember 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er den latterligste unnskyldningen. At barnet trenger en mor og en far. Det er så mange barn i dag som har hatt en helt super oppvekst kun med en foreldre, Og aldri tatt skade av det. Så denne for tynn.. Og jo man får barn pga sine egne gleder og ønske, men man tar med seg de forpliktelsene og ansvaret i tillegg. Det er da ingen som kun har på seg et ansvar uten ønske og glede. Om jeg hadde fått barn uten mann, det vet jeg ikke men antageligvis ikke. Selv har jeg to barn og er gift. Anonymkode: 163b3...077 Barn har rett på å vite hvor de kommer fra og hvem som er slektning og familie. Selv om mange takler det så er det ikke alle som takler det. Jeg hadde aldri taklet å vite at jeg aldri får vite hvem faren min er og hvor jeg kommer fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginavn Skrevet 19. desember 2016 #46 Del Skrevet 19. desember 2016 Nei 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 19. desember 2016 #47 Del Skrevet 19. desember 2016 3 timer siden, MapleSirup skrev: Så det er bedre at de er homofile enn heterofile?? Hvorfor det? Nei, det er det ikke, en heterofil mann kan være en like god far, mens homofile kan ikke lage barn sammen, og noen har et sterkt ønske om barn. Har vel lest litt for mye av Anne. B. Ragde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 19. desember 2016 #48 Del Skrevet 19. desember 2016 Akkurat nå, Atea skrev: Nei, det er det ikke, en heterofil mann kan være en like god far, mens homofile kan ikke lage barn sammen, og noen har et sterkt ønske om barn. Har vel lest litt for mye av Anne. B. Ragde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #49 Del Skrevet 19. desember 2016 Nei. Jeg har venninner som har vært alenemødre, og begge har sagt at om de ville valgt igjen så hadde de tatt abort. Brutal sannhet. Jeg kunne aldri fått barn uten en partner som var like om ikke mer involvert enn det jeg er med sønnen vår. Syns det har vært slitsomt nok selv om vi er to. Anonymkode: 0a008...1b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #50 Del Skrevet 19. desember 2016 Ja. Jeg måtte ha ivf uansett. Jeg ville ha barn, eller i det minste mulighet til å prøve å få barn. Jeg er relativt ressurssterk, tror det hadde gått bra. Anonymkode: c7d67...17b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #51 Del Skrevet 19. desember 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått en barnetrygd ekstra og that's it. Ingen bostøtte, ingen overgangsstønad, ingen redusert foreldrebetaling i barnehagen, selv ikke noe bidragsforskudd som egentlig er en forskuttering av det barnefar skulle betalt. Slik er det når du er alenemor og tjener bra. De finnes, de også Anonymkode: 322d6...c5c Absolutt! Kjenner to advokat-mammaer, begge er alenemødre og begge tjener noe over millionen, De mottar da en ekstra barnetrygd, fordi de er alenemødre. Ellers mottar de ikke noe annet fra noen/noe sted. Det er jo ingen automatikk i et en forelder som er alene om barnet også tjener dårlig! Anonymkode: 9ef04...a06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke_ Skrevet 19. desember 2016 #52 Del Skrevet 19. desember 2016 12 timer siden, Torelli skrev: Nei, det hadde jeg ikke gjort. Jeg har ikke et så stærkt ønske om barn. Når jeg nå likevel vil ha barn med min forlovede er det likevel greit, ikke mitt største ønske men han vil gjerne ha barn, så da blir det slik. Hvorfor går du med på å få barn når du egentlig ikke har noe stort ønske om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #53 Del Skrevet 19. desember 2016 22 timer siden, Hunky skrev: Hvis jeg hadde vert kvinne, uten mann og jeg snart ikke kunne få barn mer. Nei absolutt ikke! Barn fortjener en mor og en far. Ikke bare en av delene med vilje! Man får ikke barn bare pga sin egen glede og ønske. Det er mye man må ta hensyn til da! Huske på at barnet blir ikke et lite barn for alltid. ALLE får barn pga egen glede og ønske. Hvorfor tror du folk egentlig velger å få unger? For å øke folketallet? Anonymkode: 74a01...cc9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #54 Del Skrevet 19. desember 2016 Kan single ta slik IHF?? Jeg har kjent på dette... hva hvis jeg aldrinfår mann. Og jeg VIL ha barn.. Vil ikke bare gå ut å pule en for å håpe jeg blir gravid... Har vi den muligheten her i Norge?? Alle? Anonymkode: eb58e...94b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #55 Del Skrevet 19. desember 2016 Ja Har barn fra før, som nå er 15 år gammelt. Jeg har vært alene med barnet i alle år, med sterkt ønske om flere barn. Nå har jeg sluttet på p-piller, og skal starte prosessen i vår. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan single ta slik IHF?? Jeg har kjent på dette... hva hvis jeg aldrinfår mann. Og jeg VIL ha barn.. Vil ikke bare gå ut å pule en for å håpe jeg blir gravid... Har vi den muligheten her i Norge?? Alle? Anonymkode: eb58e...94b Man gjør det i Danmark Eller andre land som tillater dette. Anonymkode: 74a01...cc9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #56 Del Skrevet 19. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja Har barn fra før, som nå er 15 år gammelt. Jeg har vært alene med barnet i alle år, med sterkt ønske om flere barn. Nå har jeg sluttet på p-piller, og skal starte prosessen i vår. Man gjør det i Danmark Eller andre land som tillater dette. Anonymkode: 74a01...cc9 Ååh Hvir mye koster det? Anonymkode: eb58e...94b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #57 Del Skrevet 19. desember 2016 Kan alle få slikt eller kan de si nei til noen? Dette er noe jeg har tenkt på i mange år. Er det noe jeg vil, så er det å få barn. Jeg elsker barn og har hørt i alle år jeg kommer til å bli en god mor. Men problemet mitt er som jeg er redd jeg vil få nei for er at jeg er ufør. Har bra utbetalt i mnd, så økonomien stopper ikke meg. Men vet ikke om et krav er å feks ha fast jobb. Anonymkode: eb58e...94b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #58 Del Skrevet 19. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ååh Hvir mye koster det? Anonymkode: eb58e...94b Det spørs om du trenger bare innsemingering eller prøverør. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan alle få slikt eller kan de si nei til noen? Dette er noe jeg har tenkt på i mange år. Er det noe jeg vil, så er det å få barn. Jeg elsker barn og har hørt i alle år jeg kommer til å bli en god mor. Men problemet mitt er som jeg er redd jeg vil få nei for er at jeg er ufør. Har bra utbetalt i mnd, så økonomien stopper ikke meg. Men vet ikke om et krav er å feks ha fast jobb. Anonymkode: eb58e...94b De sier ikke nei, så lenge du har helse til det. De eneste som kan stoppe deg er evt barnevernet, hvis du er så syk at du ikke vil klare å ta vare på et barn. Det å være ufør i seg selv har ingenting med omsorgsevne å gjøre, så hvis du mener du er frisk og sterk nok til å bli mor så får du gjort det via Danmark og sæddonor. Anonymkode: 74a01...cc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #59 Del Skrevet 19. desember 2016 Stilig! Nå ble jeg overlykkelig!! Anonymkode: eb58e...94b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 19. desember 2016 #60 Del Skrevet 19. desember 2016 Om jeg virkelig ønsket barn og det begynte å bli knappt med tid, så hadde jeg utvilsomt dratt til Danmark. Dette forutsetter selvfølgelig at jeg har utdannelse, jobb, økonomi og nettverk på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå