Gå til innhold

Livet står på vent grunnet søskenkrangel..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei TS. Du må først og fremst slutte å mase på søsteren din. Regner med at hun får et makt-kick av dine stadige meldinger og unnskyldninger. Du HAR bedt om unnskyldning, hvorfor fortsette? Problemet her er din underdanige stil og kroniske dårlige samvittighet som nærmest godkjenner din søsters væremåte. Slutt med det!

Anonymkode: 249a6...aa1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med flere her, du må bare slutte å be om unnskyldning og la henne være i fred. Feir jul og så kan dere ignorere hverandre i fred og fordragelighet. 

Anonymkode: 9314e...e69

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om dere har furting som en skikk i familien. Du sier at du også ble fort sur når du var yngre. Er foreldrene dine også sånn?

Kjenner et par søstre som har sånne krangler - blir furtne og prater ikke til hverandre. Ble helt sjokkert da jeg hørte om det - og ekstremt ille da jeg ble utsatt for denne metoden en gang. Ille å bli ignorert og helt utrolig at voksne gjør sånt.

Men - jeg blir sint da! Skjønt ikke på venner som regel....uansett sitter jeg nok litt i glasshus.:fnise:

Anonymkode: 25f15...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer egentlig på hvordan du avbrøyt den avalen. Var det i godt tid før og fordi du måtte til legen eller no, eller var det like før og fordi du heller ville ut med venner?

Bryter du mye avtaler? Når du vanligvis ringer din søster, er det for å slå av en prat og finne ut hvordan hun har det, eller fordi du har en grunn til å ringe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Det må være noe mer som ligger bak enn det du forteller.  Det er ingen som reagerer så sterkt på en avlyst middag, hvis det ikke ligger noe mer bak og dette var dråpen som fikk begeret til å renne over.   

Ikke alltid.

Jeg har flere søsken, og den ene er som TS beskriver: langsint og skaper mye negativitet.

Jeg forsøkte i årevis å sette normale grenser, uten hell. Tilslutt kuttet jeg helt kontakten med henne. Hun har fortsatt ikke forandret seg ved 45 år, enkelte er bare den personen de er. 

Anonymkode: a84ad...421

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg pleier vanligvis ikke å bryte avtaler. Og ja, da vi var yngre var jeg sjefete. Jeg er selvsagt ikke det nå lengre, og har sagt unnskyld for oppførselen min.. Selv om jeg fortsatt har dårlig samvittighet for det. Og jeg prøver ikke å spille uskyldig eller legge skyld over på min søster.. Jeg vet jo at det var jeg som gjorde noe galt ved å bryte den avtalen. 

Og min søster er langsint/langtur. Sånn har hun alltid vært.. Grunnen til at jeg fortsatt tenker på dette, er at jeg ikke liker at det er dårlig stemning i familien. Jeg får ekstremt lett dårlig samvittighet, og føler at ting er min feil. Og jeg har fortsatt skyldfølelse for det som skjedde.

Jeg møtte på en fyr i hjembyen til min søster. (Det var planlagt). Søsteren min leste til eksamen, og sa hun var veldig opptatt. Så jeg dro avtalen med henne fyren litt lengre ut (desv), ringte og spurte om det var greit. Det sa hun 'ja' til. Likevel ringte hun meg et par timer senere og var kjempefint.. Jeg skulle aldri ha møtt denne fyren, og jeg skulle aldri ha avbrutt avtalen :/

Anonymkode: 34663...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Jeg pleier vanligvis ikke å bryte avtaler. Og ja, da vi var yngre var jeg sjefete. Jeg er selvsagt ikke det nå lengre, og har sagt unnskyld for oppførselen min.. Selv om jeg fortsatt har dårlig samvittighet for det. Og jeg prøver ikke å spille uskyldig eller legge skyld over på min søster.. Jeg vet jo at det var jeg som gjorde noe galt ved å bryte den avtalen. 

Og min søster er langsint/langtur. Sånn har hun alltid vært.. Grunnen til at jeg fortsatt tenker på dette, er at jeg ikke liker at det er dårlig stemning i familien. Jeg får ekstremt lett dårlig samvittighet, og føler at ting er min feil. Og jeg har fortsatt skyldfølelse for det som skjedde.

Jeg møtte på en fyr i hjembyen til min søster. (Det var planlagt). Søsteren min leste til eksamen, og sa hun var veldig opptatt. Så jeg dro avtalen med henne fyren litt lengre ut (desv), ringte og spurte om det var greit. Det sa hun 'ja' til. Likevel ringte hun meg et par timer senere og var kjempefint.. Jeg skulle aldri ha møtt denne fyren, og jeg skulle aldri ha avbrutt avtalen :/

Så du ditcha søster'n som du var kommet for å besøke for en eller annen random fyr. Regner med at det ikke er første gang du har behandlet henne sånn. Har en kusine som er sånn. Så fort en fyr dukker opp bryter hun avtaler, kommer seint, forsvinner osv. Glatta over det lenge, sa bare ifra at hun burde ta hensyn. Tilslutt fikk jeg nok og eksploderte. Gjør ikke lenger avtaler, ringer hun for å syte finner jeg på en unnskyldning for å legge på. 

Søsteren din sier nå klart ifra at hun er lei din egosentriske holdning. Det vil blåse over etterhvert hvis du lar henne være ifred, men fortsetter du i samme tralten vil hun gi deg opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LittleBabyBlue skrev:

Så du ditcha søster'n som du var kommet for å besøke for en eller annen random fyr. Regner med at det ikke er første gang du har behandlet henne sånn. Har en kusine som er sånn. Så fort en fyr dukker opp bryter hun avtaler, kommer seint, forsvinner osv. Glatta over det lenge, sa bare ifra at hun burde ta hensyn. Tilslutt fikk jeg nok og eksploderte. Gjør ikke lenger avtaler, ringer hun for å syte finner jeg på en unnskyldning for å legge på. 

Søsteren din sier nå klart ifra at hun er lei din egosentriske holdning. Det vil blåse over etterhvert hvis du lar henne være ifred, men fortsetter du i samme tralten vil hun gi deg opp. 

Jeg har aldri gjort noe lignende før, og kommer heller aldri til å gjøre det igjen. Det var egoistisk av meg å møte denne fyren, og jeg hadde ikke gjort det om hun hadde sagt 'nei'. (Vet jo at det kan være vanskelig å si nei også). Men på meg virket det som om hun ikke brydde seg så mye om jeg var der eller ikke.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri gjort noe lignende før, og kommer heller aldri til å gjøre det igjen. Det var egoistisk av meg å møte denne fyren, og jeg hadde ikke gjort det om hun hadde sagt 'nei'. (Vet jo at det kan være vanskelig å si nei også). Men på meg virket det som om hun ikke brydde seg så mye om jeg var der eller ikke.  

Så du har aldri overstyrt hennes ønske, trumfa igjennom din vilje for å få det som du vil på hennes bekostning eller på annet vis satt deg selv først?

Er svaret ja så så var det siste dråpen og hennes ja var mer "ja, for du gjør som du vil uansett".

Er svaret nei er det noe mer som foregår med din søster som ikke involverer deg, og du toppa nok en haug med dårlige dager med en ditching. 

Uansett må du nok vente til jul for å få snakket ut, siden hun avviser deg ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...