AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #41 Del Skrevet 18. desember 2016 2 timer siden, 123456M123 skrev: Hei! Jeg har en venninne som skal gifte seg til sommeren, så legger veldig veldig mye på seg. Hva har giftemål å gjøre med at hun skal gifte seg? Hun er vel ikke så overfladisk som du da. Anonymkode: 0a90b...dbf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #42 Del Skrevet 18. desember 2016 Er det her alle de korttenkte menneskene gjemmer seg i natt? Dere snakker som om det er pest og kolera på en gang og dere skal redde verden. Skjerp dere og ta "den vanskelige samtalen" med dere selv heller. Forstå at dere ikke har noe med hva andre voksne mennesker gjør og ti still. Anonymkode: d3dc0...f05 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 18. desember 2016 #43 Del Skrevet 18. desember 2016 12 minutter siden, 123456M123 skrev: Men skal man bare sitte å se på at bestevenninnen din blir virkelig stor? Hun snakker alltid om hvordan hennes foreldre spiser dritt og ikke beveger seg, der begge foreldrene har tatt slankeoperasjoner, og så skal jeg bare sitte å se på?? Det velger du da helt selv. Hvis du ønsker å ta det opp med henne så står du helt fritt til å gjøre det. Du er voksen og velger selv. I beste fall tar hun ordene dine til seg og endrer livsstil, i verste fall mister du henne som venninne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #44 Del Skrevet 18. desember 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har giftemål å gjøre med at hun skal gifte seg? Hun er vel ikke så overfladisk som du da. Anonymkode: 0a90b...dbf Du snakker om at denne dama ikke er overfladisk? Nei, vet du hva hun er? Hun er egoistisk som eser ut når hun skal gifte seg. Isstedenfor å være fin for sin utkårede, gir hun faen og kaster seg over alskens usunn mat, så hun kanskje ikke kommer inn i bryllupskjolen heller... Egoistisk, det er det hun er! Anonymkode: e45d0...589 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #45 Del Skrevet 18. desember 2016 40 minutter siden, 123456M123 skrev: Men problemet er at vi ikke tror hun ser det selv. Hun oppfører seg akkurat likt som før både til meg, alle rundt og samboer. Vi spør alltid, som venner gjør, om alt er greit osv - og det er det. Hun er en veldig åpen person liksom.... Hun går med akkurat samme klær som alltid har gjort, de strammeste kjoler og buksere osv... Du lager et problem som ikke er der. Selv har jeg alltid vært tynn, men mistrivdes veldig med det. Er ikke gitt at alle er lykkelige dersom de er tynne. Det siste året har jeg nok lagt på meg rundt 20 kg selv, men er mye mer tilfreds med kroppen min nå. For meg har det vært en prosess hvor jeg har gjort et oppgjør med meg selv, for å oppnå den vekten jeg ønsker, ikke den vekten samfunnet rundt meg ønsker å se. Det har aldri vært et problem for meg at jeg har gått opp 20 kilo, og derfor har jeg oppført meg helt likt som jeg alltid har gjort. Det at din venninne oppfører seg helt likt som før viser egentlig bare at det ikke er et problem. Ts, aksepter at folk er forskjellige og at ikke alle ønsker å se siltynne ut. Noen føler seg mer til freds med former, eller at kinnbeinene i ansiktet ikke stikker så mye ut. Akseptert det. Synes det er frekt hvordan du som en "god" venninne lager en tråd hvor du blander deg inn i noe som er veldig privat. Hadde hun vært anorektiker eller slitet med hjertesykdom eller høyt kolesterol hadde saken vært en annen. Men så lenge hun er frisk så har du faktisk ikke en dritt med å blande deg inn i kroppsvekten til din venninne, det er faktisk ganske frekt. Ikke rart vi sliter med kroppspress når selv "bestevenninna" ikke kan akseptere hverandre om man ikke er modelltynn. Anonymkode: 8f10c...8fb 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 18. desember 2016 #46 Del Skrevet 18. desember 2016 2 timer siden, AnonymBrunkrem skrev: Noen ganger koster det å være grei. Hun blir sikkert sur på deg, men du gjør henne en stor tjeneste ved å gjøre henne oppmerksom på det før det går ennå lengre, og det blir enda verre for henne å bli kvitt det. I verste konsekvens kan jo ekteskapet hennes ryke, og da vil hun ikke kunne finne seg noen ny heller. Å redde venninnen din fra et liv i ensomhet og isolasjon er en fin ting å gjøre, uansett hvordan hun eller noen andre vil reagere på det. Jasså, vet hun ikke det selv altså? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuppa Skrevet 18. desember 2016 #47 Del Skrevet 18. desember 2016 38 minutter siden, 123456M123 skrev: Men skal man bare sitte å se på at bestevenninnen din blir virkelig stor? Hun snakker alltid om hvordan hennes foreldre spiser dritt og ikke beveger seg, der begge foreldrene har tatt slankeoperasjoner, og så skal jeg bare sitte å se på?? Slik som jeg skjønner er dette din bestevenninne og du er forlover. Men du har jo allerede bestemt deg. Og det hadde du før du spurte oss. Og jeg er enig. Finn en fin måte å si fortell henne dette på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 18. desember 2016 #48 Del Skrevet 18. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du snakker om at denne dama ikke er overfladisk? Nei, vet du hva hun er? Hun er egoistisk som eser ut når hun skal gifte seg. Isstedenfor å være fin for sin utkårede, gir hun faen og kaster seg over alskens usunn mat, så hun kanskje ikke kommer inn i bryllupskjolen heller... Egoistisk, det er det hun er! Anonymkode: e45d0...589 Jeg trodde problemet var helsa hennes. Så feil kan man altså ta... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #49 Del Skrevet 18. desember 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du snakker om at denne dama ikke er overfladisk? Nei, vet du hva hun er? Hun er egoistisk som eser ut når hun skal gifte seg. Isstedenfor å være fin for sin utkårede, gir hun faen og kaster seg over alskens usunn mat, så hun kanskje ikke kommer inn i bryllupskjolen heller... Egoistisk, det er det hun er! Anonymkode: e45d0...589 Gratulerer med dagens mest overfladiske kommentar. Folk kan være overvektige eller glad i mat uten at det betyr at de er tvers gjennom egoistiske. Anonymkode: 8f10c...8fb 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KillerKitty Skrevet 18. desember 2016 #50 Del Skrevet 18. desember 2016 Du kan jo forsøke å kamuflere det litt, som å feks si "går det bra med deg? Du ser litt sliten ut om dagen" osv. Kanskje hun åpner seg da? Vet ikke jeg, men ingen legger på seg 20 kg uten at det er noe som plager en? :/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuppa Skrevet 18. desember 2016 #51 Del Skrevet 18. desember 2016 (endret) 48 minutter siden, Ardwinna skrev: Jeg mener at vi seriøst skal godta at voksne mennesker faktisk også er fri til å velge en usunn livsstil. Å snakke med vennene sine og engasjere seg i hvordan de har det er positivt, men å blande seg i deres kosthold og valg av bekledning er ikke å bry seg om dem eller vise empati og omsorg, det er å blande seg opp i deres rett til å velge hvordan de lever livet sitt. Jeg kan mene at noen velger feil dersom de støtt og stadig hopper i fallskjerm eller kaster seg utfor fjell og stup med paraglider, fordi det kan ende med både varige skader og død. De kan ødelegge både sitt eget og indirekte andres liv. Men det er et valg folk tar, en måte å leve på som jeg må respektere. Ikke alle streber etter et langt og sunt liv med kun fornuftige og trygge valg. Noen lever mer i nuet. Og det er faktisk mulig å ta "gale" valg med viten og vilje uten at man har psykiske problemer. Dersom du og TS synes det er greit og nødvendig å si i fra til folk at de ikke bør spise usunt og gå opp i vekt, så kan dere jo også velge å gjøre det. Det er det jo ingen som nekter dere å gjøre. Så er det opp til mottageren hvordan h*n tar det. Voksne mennesker står fritt til å velge et usunt kosthold, men når dette endrer livsstilen betraktelig, så står også pårørende rundt fritt til å kunne kommentere dette. Hvilke klær hun går med kunne ikke bry meg mindre, men det går jo an for TS å kommentere hvis klesstørrelsen har endret seg betraktelig på kort tid? Du står fritt til å kommentere dine venners valg ang fallskjerm. Det betyr ikke at du endrer de sin mening, men du kan jo ytre en bekymring. Men jeg klarer ikke sammenligne det helt med å utsette seg selv for å spise dårlig mat over lengre tid. Fallskjermhopp (og andre ekstremsportaktiviteter) innebærer mange farer, men det er nettopp derfor man har så mange sikkerhetstiltak som skal unngå en ulykke. Disse rutinene går man gjennom hver gang man hopper (hilsen ei som har hoppa tandem noen ganger). Det å spise usunt er noe man gjør i sitt eget hjem bak lukkede dører. Jeg syns det er en godsinnet handling å være oppmerksom på sånn her. Dersom bruden er fornøyd i sin kropp, så er det ikke noe problem, men dersom hun selv erkjenner problemet, så har hun en medspiller som kan hjelpe. Endret 18. desember 2016 av tuppa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 18. desember 2016 #52 Del Skrevet 18. desember 2016 2 timer siden, tuppa skrev: Dersom bruden er fornøyd i sin kropp, så er det ikke noe problem, men dersom hun selv erkjenner problemet, så har hun en medspiller som kan hjelpe. Hun sier jo tydeligvis at hun er fornøyd og samboeren sier hun er som hun pleier å være. Med andre ord er det ikke noen stor endring i personlighet/oppførsel og heller ikke noe problem å erkjenne. Jeg synes TS skal lytte til henne og stole på det hun sier, og ikke tillegge henne problemer hun ikke har. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #53 Del Skrevet 18. desember 2016 Jeg har nå gått ned 25 kg og skulle ønske noen sa noe tidligere! Fordi selv om jeg så vekten krype oppover så jeg ikke hvor "stor" jeg egentlig var. Det er først nå jeg faktisk har insett hvor stor jeg var. Jeg hadde en stillesittende hverdag.. var veldig glad i noe godt på kvelden og hadde ikke et sunt kosthold. Både samboer og venninner holdt kjeft... jeg har sagt til samboer at hvis han ser at jeg starter å legge på meg vil jeg ha beskjed. Fordi man blir ofte blind på egen situasjon.. TS jeg anbefaler deg å snakke om helsefordeler med å ikke veie så mye. Hvis hun ønsker å leve et langt og godt liv må hun starte å mosjonere nå.. ofte ved rask oppgang er det noen faktorer som bidrar.. eks mye usunn mat. = lett å gjøre noe med. Anonymkode: de33e...3b1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gia_ Skrevet 18. desember 2016 #54 Del Skrevet 18. desember 2016 Synes egentlig du skal la det fare. Iom hun fortsatt går i trange tettsittende klær så liker hun seg selv sånn hun er nå vil jeg tro. Hadde det vært noe galt/hun ikke hadde det så bra og ikke likte kroppen sin tenker jeg at hun hadde gjemt den bort i store klær istedenfor. Begynner det å bli ett problem for samboeren hennes så får han si ifra. Tenker at det er en sak for de to å håndtere, og at du evt heller lar henne vite at du stiller opp som treningspartner om hun ønsker seg ned i vekt igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #55 Del Skrevet 18. desember 2016 Hvis hun har gått opp 20 kg og går I de samme trange kjolene må de være I superstrech... tror ikke alt her er gjennomtenkt av ts. Anonymkode: 0a90b...dbf 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 18. desember 2016 #56 Del Skrevet 18. desember 2016 9 timer siden, 123456M123 skrev: Men skal man bare sitte å se på at bestevenninnen din blir virkelig stor? Hun snakker alltid om hvordan hennes foreldre spiser dritt og ikke beveger seg, der begge foreldrene har tatt slankeoperasjoner, og så skal jeg bare sitte å se på?? Aha, så hun snakker om det. Når temaet kommer opp på denne måten, kan du kanskje ymte frampå noe om at det er en sammenheng mellom hva man spiser og vekten man har, at slankeoperasjoner bare tvinger en til å spise mindre, men legge vekt på at livsstil er ens eget valg. Noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2016 #57 Del Skrevet 18. desember 2016 10 timer siden, 123456M123 skrev: Problemet her er at hun ikke ser det selv. Hun har gått opp, jeg vil tippe, rundt 20 kilo det siste året. Noen kilo ift at man blir sambboere osv er jo klart greit, men det går over stokk og stein..... Det er liksom helt ut av kontroll for oss som er rundt. Men hun går med de like stramme kjolene, de like stramme buksene osv. Det virker som hun ikke ser det selv, og ikke bryr seg liksom. Jeg har gått mye opp og ned i vekt gjennom tidene, og når du har et garderobeskap tilpasset en vekt og legger på deg 20 kg, så passer ikke de samme klærene lenger. Uansett hvor god stretch det er i dem. Så her er det du som må korrigere litt, tviler på at hun har lagt på seg så voldsomt som du skal ha det til. Anonymkode: 2f4cf...1f6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Scott Skrevet 18. desember 2016 #58 Del Skrevet 18. desember 2016 12 timer siden, AnonymBrunkrem skrev: Noen ganger koster det å være grei. Hun blir sikkert sur på deg, men du gjør henne en stor tjeneste ved å gjøre henne oppmerksom på det før det går ennå lengre, og det blir enda verre for henne å bli kvitt det. I verste konsekvens kan jo ekteskapet hennes ryke, og da vil hun ikke kunne finne seg noen ny heller. Å redde venninnen din fra et liv i ensomhet og isolasjon er en fin ting å gjøre, uansett hvordan hun eller noen andre vil reagere på det. Heldigvis består verden også av mennesker uten dine fordommer, så du skal se det er mulig å finne en partner/kjæreste/elsker selv om man er overvektig. Sjokkerende, men sant 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 18. desember 2016 #59 Del Skrevet 18. desember 2016 12 timer siden, AnonymBrunkrem skrev: Noen ganger koster det å være grei. Hun blir sikkert sur på deg, men du gjør henne en stor tjeneste ved å gjøre henne oppmerksom på det... Tror du ikke hun er klar over at hun har lagt på seg hvis ikke noen gjør henne oppmerksom på det?!? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Scott Skrevet 18. desember 2016 #60 Del Skrevet 18. desember 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Du snakker om at denne dama ikke er overfladisk? Nei, vet du hva hun er? Hun er egoistisk som eser ut når hun skal gifte seg. Isstedenfor å være fin for sin utkårede, gir hun faen og kaster seg over alskens usunn mat, så hun kanskje ikke kommer inn i bryllupskjolen heller... Egoistisk, det er det hun er! Anonymkode: e45d0...589 Yo! 1700tallet vil sikkert at du kommer hjem. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå