Gå til innhold

De hersens babyshowerene.. Lei!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært i flere, og det er gørr kjedelig!

Men ingen har måtte betale for mat da, det har vertinna stått for, så stort sett veldig enkel servering. Flere har med seg kaker (hva er greia med sørlendinger og kakene de sine?) så det blir nok å stappe i seg... Så er det kleine leker, sitte tett i tett for halve byen må jo inviteres. Prøve å holde en samtale gående med folk jeg absolutt ikke ville snakket med av egen fri vilje. 

Hele greia er kleint. Rett og slett kleint. Er glad ingen stelte det istand når jeg gikk gravid altså, var ferdig med det rett før babyshower dillen startet. 

Anonymkode: 43917...416

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er kun for å tigge baby gaver fra venninner. Thats it. Tviler på de tenker "Åh,  jeg vil ha babyshower for å tilbringe kvalitetstid med mine venninner :) " Yeah right. 

Anonymkode: 59623...196

Men man inviterer jo ikke til babyshower selv. Det er det venninner som steller istand. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Clara11 skrev:

Men man inviterer jo ikke til babyshower selv. Det er det venninner som steller istand. 

Å? Jeg har opplevd to stykker som har invitert til sitt eget babyshower. Sikkert ulik praksis som de gravide. 

Anonymkode: ca36f...e25

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2016 den 20.23, AnonymBruker skrev:

Virker som det er blitt en greie de siste årene, hvor man inviterer ikke bare de aller nærmeste venninnene, men også utvidet venninnekrets. Har blitt invitert i flere, senest en som skal foregå i januar da en venninne snart har termin.

Bare jeg som ikke skjønner greia? Skal innrømme at det pleier å være temmelig kjedelig, ihvertfall for meg som ikke er så opptatt av barn, og jeg synes det er ganske bakstreversk at alt enten er rosa eller blått, avhengig av babyens kjønn. Og så er det gaver.. I babyshoweren i januar er det blitt bestemt at vi skal spleise på bl.a. velværebehandlinger for mor, pluss noe babyutstyr. Det blir rundt 400 kr på hver. I tillegg så er det jo vanlig å gi en gave til baby når den er født, og hvis barnet døpes så gir man kanskje en oppmerksomhet i forbindelse med det.. Blir mye penger og "mas" til sammen, og jeg er jo ikke sååå interessert i den babyen heller!

Flere som tenker "huff.." hver gang de får invitasjon til en babyshower?:P 

Anonymkode: 5aaa1...32f

He he. Det er visst en amerikansk tradisjon så folk må jo få feire at dem har fått barn på en amerikansk måte, men det er liksom ikke noe poeng i å feire det på amerikansk vis?
Nei, jeg er heller ikke opptatt av barn så jeg skjønner heller ikke helt greia. :) Jeg har heldigvis bare fått en invitasjon. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, de gravide inviterer da ikke selv. Her er det i allfall vanlig at mor overraskes. 

Jeg syns det er veldig hyggelig med babyshower. Har ikke barn selv, men har vært i venninners shower. Ikke er det så mye snakk om barn og ikke tvinges man til å kjøpe dyre gaver. Ikke inviteres venner av venner heller. Kun venninner. 

Og er det så forferdelig så er det bare å takke nei.

Anonymkode: 578ab...9e2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.12.2016 den 22.21, Calypso skrev:

Jeg har heldigvis aldri blitt invitert til noe sånt, en av de mange fordelene med å være usosial. Jeg syntes ikke barn er noe å feire uansett, mennesket er ikke en truet dyreart akkurat.

Som jeg skulle sagt det selv. En barnefødsel er utrolig uinteressant for alle andre enn moren. Googler man hvor mange som fødes daglig i verden får man til svar: 267 i MINUTTET. 108 mennesker dør.

Anonymkode: cc157...6f3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, December 17, 2016 den 21.23, AnonymBruker skrev:

Virker som det er blitt en greie de siste årene, hvor man inviterer ikke bare de aller nærmeste venninnene, men også utvidet venninnekrets. Har blitt invitert i flere, senest en som skal foregå i januar da en venninne snart har termin.

Bare jeg som ikke skjønner greia? Skal innrømme at det pleier å være temmelig kjedelig, ihvertfall for meg som ikke er så opptatt av barn, og jeg synes det er ganske bakstreversk at alt enten er rosa eller blått, avhengig av babyens kjønn. Og så er det gaver.. I babyshoweren i januar er det blitt bestemt at vi skal spleise på bl.a. velværebehandlinger for mor, pluss noe babyutstyr. Det blir rundt 400 kr på hver. I tillegg så er det jo vanlig å gi en gave til baby når den er født, og hvis barnet døpes så gir man kanskje en oppmerksomhet i forbindelse med det.. Blir mye penger og "mas" til sammen, og jeg er jo ikke sååå interessert i den babyen heller!

Jeg gav kun gave i babyshoweren. Syntes det var nok. Får være måte på med gaver hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, December 17, 2016 den 21.29, AnonymBruker skrev:

Hva?? Er babyshower'en før barnet er født?? :hakeslepp::hakeslepp:

Anonymkode: 7df1d...b5d

Eh ja.. det er det som er vanlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, December 19, 2016 den 23.10, Ymra skrev:

Jeg synes det med babyshower er en uting, og har heldigvis hatt andre gode grunner til ikke å delta. Synes det er veldig problematisk med slike feiringer FØR barnet er født. Selv om det heldigvis hører til de ytterst sjeldenhetene, kan en fødsel gå galt. Å ha hatt en slik voldsom feiring på forhånd blir veldig feil om så ille skulle være, mener jeg.

Selv om man da strengt tatt ikke trenger å gi gaver ved senere besøk, er jeg så "gammeldags" at det hører med å ha med noe første gang man besøker noen etter fødsel...

Litt rar tankegang da ting kan gå galt etter fødsel og.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva, er babyshower blitt vanlig i Norge også plutselig? Hva skjer med å ta amerikanske tradisjoner sånn helt uten videre?:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Spiteful skrev:

Hva, er babyshower blitt vanlig i Norge også plutselig? Hva skjer med å ta amerikanske tradisjoner sånn helt uten videre?:fnise:

Det er blitt rimelig standard prosedyre, ja.

Anonymkode: 289dd...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at folk tørr å ha babyshower, hva om noe skjer og babyen dør før den er født, eller under fødsel? Så sitter man der med alle gavene og utstyret man ikke får brukt likevell. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.12.2016 den 21.23, AnonymBruker skrev:

Ser den! Det tar helt av, det greiene der. Folk tror hele verden dreier seg rundt dere selv. Det gjelder ikke bare de med barn ;)

Det gjelder også hundefolk.. helt sykt hvordan folk har blitt.. Ikke lenge til det blir "puppyshower" heller, tenker jeg. 

400 kr hver var drøyt, hadde holdt med en pakke bleier til 60 kr. Som du sier, så er det jo (forhåpentligvis) dåp senere, og barselbesøk. Det er jo rene pengeinnsamlinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2016 den 21.23, AnonymBruker skrev:

Ja, det at man også inviterer utvidet vennekrets ........ jeg var i en - der jeg egentlig var en litt sånn venninne utenom... mer som en bekjent/venninne, så jeg kjenner jo ikke de andre vennene.... og kjente ingen! INgen bortsett fra hun som skulle ha baby.
Så det var ganske boring. 
Kjedelig program hadde de og.

Og de andre kjente hverandre så godt, så der satt skravla løst og det var vanskelig å bryte inn, og ingen tenkte på å prøve å bli kjent med meg, i alle fall smalltalke med meg. Jeg snakka litt med noen, men det var utrolig kjedelig når jeg ikke kjente de og trolig aldri får se de igjen heller.

Anonymkode: f7d72...6a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært i èn shower i hele mitt liv, og dette var for en så fjern venninne at jeg ikke engang har truffet barnet. Hallo i luken liksom. Han må vel ha rundet tre nå.

For meg er bare babyshowers et symbol på hvor venneløs jeg er. Er selv gravid og kommer aldri til å bli holdt noen dusj for, men guud som folk spør forventningsfullt om jeg har hatt babyshoweren enda 🙄 

Anonymkode: 1fc1d...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vært i èn shower i hele mitt liv, og dette var for en så fjern venninne at jeg ikke engang har truffet barnet. Hallo i luken liksom. Han må vel ha rundet tre nå.

For meg er bare babyshowers et symbol på hvor venneløs jeg er. Er selv gravid og kommer aldri til å bli holdt noen dusj for, men guud som folk spør forventningsfullt om jeg har hatt babyshoweren enda 🙄 

Anonymkode: 1fc1d...55a

Men da sier du bare: "Niks, kan ikke du planlegge og invitere for meg?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Spiteful skrev:

Hva blir det neste? Skal vi feire 4 juli og?  :blink:

Anonymkode: ca36f...e25

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 35. Vi gamliser har ikke babydusj. Ingen av venninnene mine med barn har dusjet heller.  Er babyshower plutselig et symbol for å være vellykket? 

Anonymkode: 293be...5aa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...