Gå til innhold

De hersens babyshowerene.. Lei!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri vært i babyshower, og den eneste jeg noen gang har vært invitert til ble jeg forhindret fra å dra til. Synes det virker kjempekoselig!

Anonymkode: 59a0a...93c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere kvinner her i Norge altså.  Du vet at babyshowers er en liten fest for å samle venner som gi gaver TIL BARNET før babyen er født, ikke dere mødre som tror dere må bli premiert fordi du er gravid?  I tillegg gir du ikke gaver når babyen er født da du har allerede gitt gave.  Hvem er det som har bestemt å ha disse "pushfest" istedenfor å ha en ekte baby shower?  

Har vært på mange babyshower i USA og har hatt noen for mine egne barn. Aldri i livet ville moren ha fått spa behandlinger hahaha må bare le.  Og nei...det er ikke en bestemt gave - folk sette opp ønskene på flere butikker i alle prisklassene og hvis folk ønsker kan de kjøpe derfra for den summen de vil, eller kjøpe noe de ønsker.  Hva er det med dere her som skal bestemme hvor mye dere skal få i gaver?  WTF??

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis aldri fått en invitasjon til noe babyshower. Det holder i massevis å gi en liten oppmerksomhet når barnet er født. Makan til grådighet får det være når det forventes at man skal kaste penger rundt seg..

Anonymkode: 8b0bc...db6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke den eneste. Jeg er i 30 årene og har aldri vært i babyshower. Jeg har nesten ingen venninner, og de jeg har er jeg fryktelig dårlig til å holde kontakt med. Jeg gjør alt jeg kan for å slippe unna sosiale sammensetninger og da er det enkelst å rett og slett ikke ha så mange venner. 

Det har jo sine fordeler, siden man slipper gørr kjedelige dåp, babyshowers og annet tull som koster masse penger. Jeg kjenner meg utrolig takknemlig faktisk for å slippe sånt!  

Det som er verst med å ikke ha venner at det noen ganger kan være litt ensomt. Itillegg til at det ikke er sosialt akseptert. 

Anonymkode: a9991...ff0

Godt vi er flere. Jeg er også i 30-årene og jeg gjør også alt for å slippe unna sosiale sammensetninger. Er introvert i tillegg til å ha sosial angst, så selv om jeg syns det er flaut å ha så få venner er det også godt å slippe unna sånt. Så helt enig med deg, er egentlig bare glad til. Enig i at det verste med å ha få venner er litt ensomt i blant i tillegg til at det ikke er sosialt akseptert. Man skal liksom ha en diger vennegjeng for å være vellykket. 

Anonymkode: 669e3...955

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært i babyshower.  Bare vært invitert i en, det var til en perifer venninne jeg ikke har kontakt med så jeg valgte å ikke gå. Fikk inntrykk av at de bare inviterte så mange som mulig for å få mest mulig gaver. Jeg valgte å ikke ha dette selv da jeg gikk gravid.  Syntes det er klein og en "tiggefest "etter presanger.  Hver sin lyst.,

Anonymkode: 09c71...e63

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja!!! Siste babyshower var dette temaet og jeg sa klart at jeg ikke vil ha babyshower når/hvis jeg blir gravid. Da fikk jeg beskjed om at "det velger ikke du, hvis vi vil feire ditt barn så gjør vi det." Hyggelige venner.. 

Anonymkode: 531ad...d8c

Bare la dem feire ivei, men du bestemmer selv at du ikke vil delta ;) 

Anonymkode: b6042...e4d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri vært i babyshower.  Bare vært invitert i en, det var til en perifer venninne jeg ikke har kontakt med så jeg valgte å ikke gå. Fikk inntrykk av at de bare inviterte så mange som mulig for å få mest mulig gaver. Jeg valgte å ikke ha dette selv da jeg gikk gravid.  Syntes det er klein og en "tiggefest "etter presanger.  Hver sin lyst.,

Anonymkode: 09c71...e63

Enig.Tiggefest var et bra ord!

Mye mer naturlig å ha med en gave når man får liv å komme på besøk og se barnet, en gave til den nye verdensborgeren med et velkommen til verden :)

Anonymkode: 56eff...329

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre vært i en babyshower, aldri mer, for noe tull 🙄Har vært invitert i flere, men heldigvis klart å ro meg unna. Venter snart baby, og har gitt klar beskjed til venner og familie at jeg ikke vil ha babyshower. Heldigvis er vi flere som synes hele greia er latterlig.

Anonymkode: d0859...2fa

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg skjønner ikke hvordan det kan være kjedelig å henge med sine venninner? På tide å bytte vennegjeng kanskje, om det blir altfor kjedelig å treffes? Er det sånn at man bare snakker baby da?  :vetikke: 

Men at det kan bli kostbart om man har mange venninner som skal presse ut en etter en hvert år. Det skjønner jeg. :Nikke:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kaffefrøken skrev:

Hm. Jeg skjønner ikke hvordan det kan være kjedelig å henge med sine venninner? På tide å bytte vennegjeng kanskje, om det blir altfor kjedelig å treffes? Er det sånn at man bare snakker baby da?  :vetikke: 

Men at det kan bli kostbart om man har mange venninner som skal presse ut en etter en hvert år. Det skjønner jeg. :Nikke:

Mange ganger kan man egentlig bare være en for å fylle listene med "venner" som man egentlig ikke har nær kontakt med ellers. Siste jeg var i så virka det som om alle jentene hun noen gang hadde pratet med og damene til kompiser etc, alt ble invitert. Vi var sikkett 20/30 jenter. Mens egentlig var vi kun 5-10 jenter hun henger med fast. Det var jenter som var invitert som egentlig kun kjenner samboeren hennes. 

Anonymkode: 531ad...d8c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig.Tiggefest var et bra ord!

Mye mer naturlig å ha med en gave når man får liv å komme på besøk og se barnet, en gave til den nye verdensborgeren med et velkommen til verden :)

Anonymkode: 56eff...329

Nja, da er mor ofte så sliten at det å ha besøk kan være en belastning. Så  en babyshower kan være fine greier det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kaffefrøken skrev:

Jeg forstår det heller ikke.. Om man synes det er så forferdelig at man snakker om babyer på babyshower  (suprise!!) så takker man da nei. Er ikke verre enn det. Man må da kunne stå for den man er uten å sitte å være grinebiter.

Og om en sosial tilstedning med venner, mat og drikke er så ille så bør man kanskje vurdere å finne andre venner.

Jeg forstår at det i enkelte tilfeller tar av med gaver og utgifter. Igjen; det er lov å si ifra på en ok måte at man ikke har f.eks råd eller synes at det blir litt voldsomt. Det stopper iallefall ikke om folk bare holder kjeft og lar det fare..

Anonymkode: b5496...92f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det ikke så vanlig med babyshower. Har en kusine på 22 som nylig var i babyshower til en jevnaldrende venninne. Jeg er 33, og har fått mine to barn for noen år siden, siste da jeg var 30. Mine jevnaldrende venninner fikk sine første da de var ca 30, og flere venter nummer to neste år. Ingen i min venninnegjeng har hatt noe babyshower, kanskje vi er for gamle??? Er iallfall ingen som har noen interesse av dette. Men vi er på barselbesøk med gaver etter babyen er født ja, kanskje vi er litt gammeldagse :fnise:

Anonymkode: ac3fe...359

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.12.2016 den 21.29, AnonymBruker skrev:

Hva?? Er babyshower'en før barnet er født?? :hakeslepp::hakeslepp:

Anonymkode: 7df1d...b5d

Velkommen etter da..  :sprettert:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis aldri blitt invitert til noe sånt, en av de mange fordelene med å være usosial. Jeg syntes ikke barn er noe å feire uansett, mennesket er ikke en truet dyreart akkurat.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det med babyshower er en uting, og har heldigvis hatt andre gode grunner til ikke å delta. Synes det er veldig problematisk med slike feiringer FØR barnet er født. Selv om det heldigvis hører til de ytterst sjeldenhetene, kan en fødsel gå galt. Å ha hatt en slik voldsom feiring på forhånd blir veldig feil om så ille skulle være, mener jeg.

Selv om man da strengt tatt ikke trenger å gi gaver ved senere besøk, er jeg så "gammeldags" at det hører med å ha med noe første gang man besøker noen etter fødsel...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i mange og syns det er helt ok. Jeg liker det like lite som alle andre selskaper egentlig. Det er mye stress og mas, men jeg drar for å være hyggelig og er hyggelig.  De fleste jeg har vært i har vært mest venninnekvelder med babytema. I et av mange var det mange kleine og kjipe leker, og det merker jeg godt at man kan styre unna. Vi har heller aldri satt noe pris. Enten har folk kjøpt eller ikke kjøpt gave til den prisen de selv er ok med eller vi i gruppen har blitt enige om (les alle blir enige) en større ting som spleises på. Det er vanlig med 100-300 kr alt etter hvor nær man er vedkommende.  Skjønner ikke hva som er så ille med det så lenge det er tilpasset den venninnegjengen som har det, og det trenger ikke koste så mye. 

Anonymkode: d3ed2...13e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun for å tigge baby gaver fra venninner. Thats it. Tviler på de tenker "Åh,  jeg vil ha babyshower for å tilbringe kvalitetstid med mine venninner :) " Yeah right. 

Anonymkode: 59623...196

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, December 18, 2016 den 12.42, AnonymBruker skrev:

Hold deg heller hjemme du😉. Kjipe og sure venninner kan holde seg hjemme😁. 

Anonymkode: 0d930...c18

Hva er problemet ditt egentlig? :hoho: Hold deg hjemme selv ;) 

Anonymkode: 59623...196

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...