Gå til innhold

Vi som er ufrivillig alene på nyttårsaften

Einmyh

Anbefalte innlegg

Har vært det, og det var dritkjipt. Klem til dere som opplever det. 

Anonymkode: 26e18...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er gift, og har familie sammen med oss på nyttårsaften.  Mannens beste venn er single, og han har alltid feiret nyttår sammen med oss.  Mine venninner, som alle er skilte eller enker, var tilbakeholdne før de hadde vært her første gang.  Jeg tror de tenkte at de brøt inn i "familiehyggen", hvilket de ikke gjør. 

Mange som er single tror at vi som har en partner har nok med det.  Men der tror jeg de tar feil!  Vi som er gift tror vel heller at dere single heller vil på byen og ha det mer spennende.  Derfor har jeg flagget til alle venninner at hos oss er huset åpent for alle.  Så kan de velge selv. Men ingen skal måtte sitte alene fordi de ikke hadde annet alternativ.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Zienna skrev:

Jeg er gift, og har familie sammen med oss på nyttårsaften.  Mannens beste venn er single, og han har alltid feiret nyttår sammen med oss.  Mine venninner, som alle er skilte eller enker, var tilbakeholdne før de hadde vært her første gang.  Jeg tror de tenkte at de brøt inn i "familiehyggen", hvilket de ikke gjør. 

Mange som er single tror at vi som har en partner har nok med det.  Men der tror jeg de tar feil!  Vi som er gift tror vel heller at dere single heller vil på byen og ha det mer spennende.  Derfor har jeg flagget til alle venninner at hos oss er huset åpent for alle.  Så kan de velge selv. Men ingen skal måtte sitte alene fordi de ikke hadde annet alternativ.

Skulle ønske de jeg kjenner var sånn! Har vært ganske åpen om det, men tror det blir kleint for folk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, er du meg? :ler:

Tenker akkurat det samme. Vi feirer med foreldrene mine istedet, men skulle gjerne vært på/ hatt vennefest. 

Anonymkode: e95ae...e0a

Akkurat sånn har vi det også. Er en liten familie på 4, to små barn. Så klart glad vi har hverandre, men ønsker så veldig å kunne feire med vennefamilier. De få vennene jeg og mannen har har liksom andre de har lagt planer med.Synes det er kjedelig at det skal være så vanskelig å etablere nye vennskap i voksen alder. Alle har liksom andre. Vi er oppegående sosiale mennesker med gode jobber, men tror kanskje det er noe med byen vi bor i kanskje. Alle har sine "klikker". Men får bare fortsette å prøve, må da finnes noen likesinnede😊

Anonymkode: 6e43d...faa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt å lese at så mange av dere er alene. :( Jeg var rett ved å havne der selv, plutselig hadde alle vennene mine lagt planer, utenom én vennine som inviterte meg med på en fest. Jeg er en av de få single i vennegjengen, og jeg feirer faktisk heller alene enn med par. Så er utrolig takknemlig for invitasjonen. 

Skulle vært lettere å være mer åpen om dette, som dere ser er man jo absolutt ikke alene om det. 

Anonymkode: 1eb96...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke alene i år, men det er alltid en risiko...Gruer meg alltid når dagen nærmer seg...Føler at alle andre har nyttårstradisjoner med store gjenger og at jeg må finne på noe hvert år.

Jeg har hatt småfester hjemme et par ganger. Jeg prøver alt jeg kan å inkludere de jeg vet om/treffer som ikke har noen.

Anonymkode: 9e1ef...816

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt invitert på middag, men det er langt unna og det blir for langt å dra dit for en kveld. Så jeg blir nok alene.

Anonymkode: a3cfe...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Einmyh skrev:

Skulle ønske de jeg kjenner var sånn! Har vært ganske åpen om det, men tror det blir kleint for folk.

Det var vanskelig for flere av mine venninner i starten.  Spesielt fordi vi er to familier som alltid feirer nyttår sammen.  Pluss min manns kamerat, da.  Jeg sa at det er åpent hus hos oss, at det bare er trivelig om vi er mange.  Så kom den ene, og etter da kommer de alle. 

Selv har jeg, som gift, nesten opplevd det motsatte.  En av venninnene mine inviterte alle i gjengen til fest i romjula, bare ikke meg.  For jeg var jo gift, og hadde sikkert familieting å gjøre den kvelden.  Jeg sa klart i fra om at det ikke var greit!  Selvfølgelig vil jeg delta på damefestene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke venner ( jada, det er min jobb å skaffe meg nye venner) og må nok være alene i år og. Det er helt greit. Jeg er så vant til det.  Men er litt kjipt. Jeg skulle ønske jeg hadde kjæreste. Da trengte jeg ikke å sitte helt alene. 

Anonymkode: f00d2...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man si. Vi er tydeligvis mange. Jeg prøvde i år som i fjor å si rett ut at jeg ikke har noe å gjøre, men det virker ikke som om noen tørr å invitere. Håper dere har en fin jul i hvert fall 😊⛄ Jeg skal lage taco og drikke meg full på nyttårsaften 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å starte en tråd her under finn venner? Skrive hvor dere bor så kan de som er ufrivillig alene på nyttårsaften feire sammen. Bare et forslag :) 

Anonymkode: cfb0f...14b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alene som jeg nå er i julehelga. Blir vant til det også. 

Anonymkode: a1199...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker at jeg hadde noen nyttårsaftener alene med mamma og pappa  tenårene, det var helt forferdelig. Hatet nyttårsaften i mange år, så jeg skjønner dere kjempegodt alle som skal være alene. Sender dere alle en varm klem :klem:

Anonymkode: 4fb3c...a9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelige planen var å dra til Oslo den 30 til 1 januar. Men så skjedde det ting på jobben og Mannen må jobbe på nyttårsaften. Så da blir jeg alene i en by jeg ikke kjenner noen og med 7 dyr 😂

Anonymkode: 6fc99...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...