Einmyh Skrevet 17. desember 2016 #1 Del Skrevet 17. desember 2016 Er det noen flere enn meg som trolig må være alene? Jeg har pleid å jobbe, men har ikke den muligheten lenger. Har vært alene de siste årene. Jeg vet jo at jeg på en måte kan "tigge" meg til å bli invitert, men det føles ikke så bra.. Vet noen om en alternativ feiring, frivillig arbeid, osv.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #2 Del Skrevet 17. desember 2016 Jeg planla juleferien slik at jeg kommer til å sitte på et fly nyttårsaften. Antakelig sover jeg, og da faller liksom hele greia bort. Har vel egentlig aldri hatt en ekstremt spennende nyttårsaften. Har feiret med venner før, men kun en stille middag. I tiden jeg bodde i utlandet var jeg faktisk mutters alene et par ganger. Men nå trives jeg veldig godt i eget selskap og bryr meg fint lite. Om det er noen trøst så har jeg snakket med veeldig mange som synes nyttårsaften er mer stress enn det er gledelig, og veldig overhypet. Jeg synes man skal kunne ta den kvelden "fri" for seg selv uten å tenke at det er noe trist eller feil ved det. Anonymkode: cf227...4ef 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einmyh Skrevet 17. desember 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 17. desember 2016 Men da er du jo frivillig alene. Setter pris på å høre fra de som opplever at de har falt utenfor mot sin vilje, de som kjenner på ensomheten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #4 Del Skrevet 17. desember 2016 1 minutt siden, Einmyh skrev: Men da er du jo frivillig alene. Setter pris på å høre fra de som opplever at de har falt utenfor mot sin vilje, de som kjenner på ensomheten. Jeg er ufrivillig alene jo, jeg vet at jeg ikke hadde hatt noen å være sammen med i år, derfor planla jeg reise på den dagen. Forskjellen er bare at jeg har bestemt meg for at den datoen egentlig ikke betyr noe mer enn andre datoer. Anonymkode: cf227...4ef 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #5 Del Skrevet 17. desember 2016 Jeg har vært ufrivillig alene på nyttårsaften en gang, mest fordi jeg ikke orket å tigge meg med steder. For en slitsom dag. Det er alltid umulig å komme seg hjem fra fest, press på at man skal kose seg, like bobler, paljetter.. nei, jeg er glad i å være sosial og alt det der, men synes nyttårsaften er noe herk. De beste feiringene har vært i små grupper og uformell setting, men det hører sjeldenhetene til. Det er veldig mange som kunne tenke seg en hundevakt på nyttårsaften. Selv er jeg sjeleglad for at jeg har hund nå, slik at jeg har en unnskyldning for å ikke dra på fest Anonymkode: 67e1f...51c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #6 Del Skrevet 17. desember 2016 Gubben er på jobb på nyttårsaften, så jeg blir alene med bikkja. Vi bor på hans hjemsted, og jeg har ikke noe nettverk her. Blir aldri invitert til noen uten gubben, og hvis jeg prøver å invitere folk hit er det ingen som kan komme. Anonymkode: bece0...ad2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #7 Del Skrevet 17. desember 2016 Tidligere har jeg feiret med venner som måtte være hjemme med hunden sin, og da spiste vi bare mat og så film. Noen ganger har jeg også passet hund for venner slik at de fikk gå ut og feire. Nå har jeg hund selv, og inviterer de vennene jeg vet ikke gidder å dra ut til helt enkel sofakos, ikke noe mer fancy enn det. Evt feirer jeg alene- jeg er ikke interessert i festing og jeg drar i alle fall ikke fra hunden denne dagen (+noen dager før og etter). Hvis du bor i Trondheim kan du få komme hit og chille i sofaen sammen med hunden min Ta i så fall med masse godis! Kort oppsummert: allier deg med noen som har hund, og feir med dem og hunden, eller bare hunden Anonymkode: 3be89...edd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #8 Del Skrevet 17. desember 2016 Ja, jeg skal være alene. Har ikke blitt invitert til noe som helst, men jeg klarer meg fint alene. Det som er trist er at foreldre og familie stadig spør om jeg har fått noen planet for nyttårsaften enda når det er ganske tydelig at jeg har blitt fryst ut av vennegjengen. Koser meg med å lage noe godt, danse for meg selv med musikk i bakgrunnen og se kongens tale Anonymkode: 1bfca...0b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #9 Del Skrevet 17. desember 2016 Ja, det er liksom et sosialt krav at man skal bli invitert til noen på nyttårsaften. Hvis man ikke har en plan så blir man jo uglesett litt. Skjønner deg godt TS. Anonymkode: 54c88...920 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einmyh Skrevet 17. desember 2016 Forfatter #10 Del Skrevet 17. desember 2016 Så det er ikke bare meg 😊 Jeg bor i Oslo, men er i den alderen hvor mine venner har etablert seg mens jeg er singel og barnløs. Ikke kjenner jeg noen med hund heller! Hvis noen spør så er jeg helt ærlig og sier at jeg ikke har blitt invitert, men det er uansett ingen som inkluderer meg selv om de vet at jeg er alene. Vet noen om alternative feiringer i Oslo? Noe frivillig kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2016 #11 Del Skrevet 17. desember 2016 Vi er riktignok et par, og har et barn. Men vi har heller ingen planer. Ingen venner som inviterer oss, og jeg tør ikke å invitere bekjente/kollegaer, fordi de da skjønner at vi ikke har noen gode venner... Lever fortsatt i håpet om at noen bekjente inviterer oss, da føles det liksom grei. Anonymkode: 3c680...790 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einmyh Skrevet 18. desember 2016 Forfatter #12 Del Skrevet 18. desember 2016 Hvis jeg hadde en samboer så hadde jeg ikke nølt med å invitere! I verste fall sier de nei og da har man fortsatt hverandre 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #13 Del Skrevet 19. desember 2016 Jeg har vært alene flere ganger, er singel og barnløs og ekskluderes derfor i økende grad av venner som skal feire med "parmiddag" (gjerne fire par så jeg hadde ikke ødelagt en date) eller sammen med "oss med barn". Pleier å lage meg god middag og se på film, og så gå ut på altanen med stjerneskudd og se fyrverkeri ved midnatt. Det er helt greit, men to av naboene mine pleier å ha nyttårsmiddag for hele vennegjengen sin, og det er jo litt sårt å se deres feiring i fellesskap mens jeg sitter ganske ufrivillig alene (kjenner de ikke godt nok til å trenge meg på heller). Anonymkode: b0b6e...c0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #14 Del Skrevet 19. desember 2016 På 17.12.2016 den 21.13, AnonymBruker skrev: Gubben er på jobb på nyttårsaften, så jeg blir alene med bikkja. Vi bor på hans hjemsted, og jeg har ikke noe nettverk her. Blir aldri invitert til noen uten gubben, og hvis jeg prøver å invitere folk hit er det ingen som kan komme. Anonymkode: bece0...ad2 Kan du ikke være sammen med svigers da? Er ikke så vanlig å invitere vennegjengen på middag her hos meg. De fleste av mine venninner feirer hele kvelden med familien. Ofte bare jeg og en til som bruker å treffes etter middag. Anonymkode: e51fc...dbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #15 Del Skrevet 19. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke være sammen med svigers da? Er ikke så vanlig å invitere vennegjengen på middag her hos meg. De fleste av mine venninner feirer hele kvelden med familien. Ofte bare jeg og en til som bruker å treffes etter middag. Anonymkode: e51fc...dbd Begge foreldrene til gubben er døde. Han har to søsken her, men det ene skal til sine svigerforeldre og det andre skal til sitt barn (og der er ikke hunden vår velkommen). Siden jeg skal jobbe om formiddagen både nyttårsaften og nyttårsdag kan jeg heller ikke dra til min familie. Anonymkode: bece0...ad2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #16 Del Skrevet 19. desember 2016 vet vennene dine at du ikke jobber i år? Jeg skulle egentlig være alene for noen år siden, fordi jeg ikke var invitert til noen. nevnte tilfeldig for en venninne i romjula at jeg ikke hadde planer, og plutselig var jeg invitert. Hun hadde trodd jeg hadde planer dermed ikke invitert meg fra starten av. Det ble for øvrig en av de beste nyttårsaftene jeg har hatt! Det å gjøre venner oppmerksom på at man faktisk ikke skal jobbe eller har planer, er ikke det samme som å tigge om plass... Anonymkode: b68a2...a7a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baofz89 Skrevet 19. desember 2016 #17 Del Skrevet 19. desember 2016 Jeg kommer til og være ufrivillig alene på nyttårsaften dette året også. Første gang man er alene kan det være helt jævlig. Jeg husker hvor jævlig jeg hadde det var når rakettene ble skutt opp men etter den gangen blir det ikke like ensomt, det viktigste er og ha noe og drive med som gjør at man glemmer litt det som skjer rundt en. Personlig pleier jeg og se hvor full jeg klarer og bli. Gutt 27. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosaboble15 Skrevet 19. desember 2016 #18 Del Skrevet 19. desember 2016 Jeg skal være alene i år, og det gruer jeg meg til. Feiret med eksen i fjor, og det føltes også som å være alene, men dette er første gangen jeg faktisk ER helt alene. Har ærlig talt ingen som kunne invitert meg uten at det hadde føltes rart heller, så jeg ser ikke hvordan jeg kan få løst situasjonen heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einmyh Skrevet 19. desember 2016 Forfatter #19 Del Skrevet 19. desember 2016 1 time siden, Baofz89 skrev: Jeg kommer til og være ufrivillig alene på nyttårsaften dette året også. Første gang man er alene kan det være helt jævlig. Jeg husker hvor jævlig jeg hadde det var når rakettene ble skutt opp men etter den gangen blir det ikke like ensomt, det viktigste er og ha noe og drive med som gjør at man glemmer litt det som skjer rundt en. Personlig pleier jeg og se hvor full jeg klarer og bli. Gutt 27. Var alene i fjor og da prøvde jeg å sove gjennom det. Våknet ved midnatt 🙄 Får teste å se hvor full jeg må bli for å ikke våkne av fyrverkeriene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2016 #20 Del Skrevet 19. desember 2016 På 17.12.2016 den 23.37, AnonymBruker skrev: Vi er riktignok et par, og har et barn. Men vi har heller ingen planer. Ingen venner som inviterer oss, og jeg tør ikke å invitere bekjente/kollegaer, fordi de da skjønner at vi ikke har noen gode venner... Lever fortsatt i håpet om at noen bekjente inviterer oss, da føles det liksom grei. Anonymkode: 3c680...790 Haha, er du meg? Tenker akkurat det samme. Vi feirer med foreldrene mine istedet, men skulle gjerne vært på/ hatt vennefest. Anonymkode: e95ae...e0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå