Gå til innhold

Hvilken elbil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, -jk- skrev:

Det er vel kun Renault Zoe som har div. utfordringer med lading her og der da den krever sk. TN-nett (400V) for AC-lading og dessuten ikke støtter DC-hurtiglading. 

Alle andre elbiler kan lade på alle de nye offentlige ladepunktene, både saktelading og hurtiglading. Når det gjelder Teslas egne hurtigladestasjoner er det kun Tesla som kan lade på de. Men det er ikke mange Tesla-hurtigladere sammenlignet med det etterhvert ganske så store hurtigladenettet bygget opp av Fortum og noen andre aktører.

Det stemmer . Nå husker jeg det. Det var akkurat Renault Zoe jeg snakket om, jeg  sa den hadde lovende rekkevidde, og Teslaeieren advarte mot ladeproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, -jk- skrev:

Bagasjeplassen i nyere Leaf (2013 og nyere med varmepumpe) er som ellers i Golf-klassen. Helt ok men ikke noe spektakulært. 

Med dagens tilbud på ny 30kWh Leaf skal en brukt 2 år gammel 24kWh ganske langt ned i pris tror jeg. 150k blir alt for dyrt synes jeg, når man da kan påregne å f.eks måtte kjøpe nye sommer- og vinterdekk etter 1-2 års tid mens man med nybil har dekk i 3-4 år.

Så jeg tror nok det 210k-tilbudet pr. nå er mest elbil for pengene, så lenge man kan klare seg med rekkevidden. Skal du ha noe vesentlig lengre rekkevidde og samtidig grei plass er liksom brukt Tesla til 450k og oppover neste stopp...

Tilbudet gjelder billigste modell. Pluss vinterhjul, leveringskostnader osv.

da er du vel omtrent på 230000.-

det er grei forskjell på billigste modell og en fullutstyrt tekna med alt.

ville ikke ha byttet teknaen min mot noen andre modelller.

man får det man betaler for ganske enkelt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Akay skrev:

Tilbudet gjelder billigste modell. Pluss vinterhjul, leveringskostnader osv.

da er du vel omtrent på 230000.-

det er grei forskjell på billigste modell og en fullutstyrt tekna med alt.

ville ikke ha byttet teknaen min mot noen andre modelller.

man får det man betaler for ganske enkelt.

 

Vinterdekk og metallic er vel inkludert i tilbud, eller leser jeg feil?

https://www.nissan.no/biler/nye-biler/leaf/tilbud.html

Anonymkode: f38ba...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, jabx skrev:

Har du selv opplevd stor mangel på ladeplasser, eller er det noe du antar?

Og så voldsomt med strøm går det vel ikke til køkjøring.

Ja, det har jeg. Riktig nok ikke på langkjøring, men på f eks handlesenter en del km unna der jeg bor. Å komme frem med f eks 50 km på batteriet og alle ladeplasser er opptatt, og vite at jeg har 30 km å kjøre hjem igjen, er ikke greit. Er det da kaldt i tillegg, går batterikapasiteten kjapt nedover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...