Gå til innhold

Verdens farligste byer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 30.1.2017 den 19.14, lurven skrev:

sør amerikanske byer og land er vel å regne som de farligste...

 

har jeg hørt

Moren min er fra sør amerika, stemmer ikke at hele sør amerika er verdens farligste plass, men venezuela må være verdens farligste land. Det er mye kriminelt i sør amerika, men det er det jo også i Nord amerika (spesielt mexico og usa). Det farligste er jo hvis man har rota seg borti dopmiljøet og mafiaer. Ellers så burde man passe på at man ikke blir kindnappet/rana/voldtatt..? 

Hadde faktisk en tennåringsgutt i familien som drepte besteforeldra sine pga penger, de var rike, og han hadde ikke så mye. (Han slo de ihjel med en slags stokk) 

Anonymkode: 0fa95...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Venesuela er nok skummelt. Har ikke lest meg opp på historien men, 8 år siden ca så var det et et oljeselskap PDVSA eller statoil om du vil.  Noen av de ansatte streiket for mer betalig. PDVSA sa opp alle annsatte og de kunne ikke jobbe i andre  statlige eller komunale jobber. De har hat 1000% inflaskon så om du hadde jobb og fikk lønn vil pengnen være vært bare 20% etter en mnd.

Jeg tenker at venesuelre er gode mennesker, og at dersom regjerinen hadde fjernet alt av trygd, sakt opp alle statoil ansatt, så hadde vi reist rundt i europa og stjellt og tigget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2017 den 17.43, Tanuki skrev:

Da må jeg nesten nevne Ulan Baatar hvor jeg bor, her er lufta 5 ganger verre enn Beijing. Jeg har vært syk siden oktober pga den elendige luften her.

Når det er så ille så forstår jeg ikke at de gjør tiltak for å få ned luftforurensingen, som f.eks elbiler. Kan de tvinge ett-barnspolitikk, kan de vel for søren meg påtvinge elbiler også.

Anonymkode: 46803...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når det er så ille så forstår jeg ikke at de gjør tiltak for å få ned luftforurensingen, som f.eks elbiler. Kan de tvinge ett-barnspolitikk, kan de vel for søren meg påtvinge elbiler også.

Anonymkode: 46803...ffc

Kan det vær at politikerene ikke tør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tummy skrev:

Kan det vær at politikerene ikke tør

Det er ikke god nok unnskyldning.

Anonymkode: 46803...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke god nok unnskyldning.

Anonymkode: 46803...ffc

Det er sant nok, men kansje en realitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke svare på hva som er verdens farligste byer, men vil absolutt ikke reise frivillig til de største byene i Mellom-Amerika. 

 

Har reist endel rundt, men kun i relativt trygge byer. Hadde en kjedelig opplevelse i Milano, der ca 5 sigøynere, fleste av dem kvinner, omringet meg og plukket på meg. Hadde hvertfall 10 hender rundt omkring på kroppen og alt varte bare noen få sekunder. Lommeboka ble borte. Skjedde rett utenfor Domkirken av alle steder. 

Har jo hørt venner av meg bli rana i Barcelona f.eks. også. 

Anonymkode: a3719...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caracas, hovedstaden i Venezuela, er nok på førsteplass. 
I 2015 (finner ingen nyere statistikk i farten) var det registrert 3946 drap i denne byen alene.
Dette tilsvarer nesten 120 drap per 100k innbygger i løpet av et år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at hovedstaden (San Salvador) i El Salvador er ganske farlig og at fengslene der er overfylt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når det er så ille så forstår jeg ikke at de gjør tiltak for å få ned luftforurensingen, som f.eks elbiler. Kan de tvinge ett-barnspolitikk, kan de vel for søren meg påtvinge elbiler også.

Anonymkode: 46803...ffc

Ulaanbaatar er hovedstaden i Mongolia, altså ikke en by i kina, og det er et demokratisk land. Hovedårsaken til den dårlige luften her er at fattige brenner kull for å overleve vinteren, da hjelper det fint lite med elbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tanuki skrev:

Ulaanbaatar er hovedstaden i Mongolia, altså ikke en by i kina, og det er et demokratisk land. Hovedårsaken til den dårlige luften her er at fattige brenner kull for å overleve vinteren, da hjelper det fint lite med elbiler.

Samma faen. Da bør de finne bedre løsninger da.

Anonymkode: 46803...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Samma faen. Da bør de finne bedre løsninger da.

Anonymkode: 46803...ffc

Stått opp på feil fot i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tanuki skrev:

Stått opp på feil fot i dag?

Nei, men vi har bare en jordklode.

Anonymkode: 46803...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Tanuki skrev:

Ulaanbaatar er hovedstaden i Mongolia, altså ikke en by i kina, og det er et demokratisk land. Hovedårsaken til den dårlige luften her er at fattige brenner kull for å overleve vinteren, da hjelper det fint lite med elbiler.

Der er sant,kull er billig og det er klart de bruker det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men vi har bare en jordklode.

Anonymkode: 46803...ffc

Save the eath, its the only planet with choclate.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Boomonster skrev:

Hørt at Mexico City er den farligste byen jeg. 

Skal snakke med en på mandag som har flyttet fra vensuela til mexico. Skal oppdatere dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latin Amerika, bussen jeg satt i ble faktisk skutt på. Heldigvis klarte bussjåføren å kjøre fra bandidosene.

Anonymkode: c7208...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Latin Amerika, bussen jeg satt i ble faktisk skutt på. Heldigvis klarte bussjåføren å kjøre fra bandidosene.

Anonymkode: c7208...ff0

( ser jeg har svart her tidligere, flotte land i latin amerika men veldig mye fattigdom og sosiale problemer, ville tenkt meg om 3 ganger før jeg reiste dit i dag.)

Anonymkode: c7208...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2017 den 20.05, AnonymBruker skrev:

( ser jeg har svart her tidligere, flotte land i latin amerika men veldig mye fattigdom og sosiale problemer, ville tenkt meg om 3 ganger før jeg reiste dit i dag.)

Anonymkode: c7208...ff0

Mye fattigdom kan være overalt. Latin amerika er ikke noe spesielt farligere enn f eks usa, bortsett fra at det er veldig farlig i mellom-amerika da. 

Anonymkode: 0fa95...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...