Gå til innhold

Foundation for tørr hud


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal

Jeg har lyst på en pause fra Bare Escentuals; på min tørre vinterhud framhever den alt av tørre flekker og jeg ser enda tørre ut, til tross for rik fuktighetskrem.

Normalt sett har jeg bare brukt løst pudder og concealer, så jeg er ute etter noe som ikke er så dekkende som en maske. Jeg har Cream Finish fra Kanebo i skapet, men den er veldig dekkende. Samme konsistens og litt mer transparent hadde vært perfekt.

Er det noen som har forslag for ei foundation-pyse med tørr hud? Jeg liker ikke at det føles klissete eller maskeaktig, den bør egentlig bare jevne ut og gi glød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lancome colour ID er kjempebra på huden min (som var tørr frem til for 2 uker siden :roll: ). Den matcher hudfargen din, og blir absolutt ikke en maske. Huden din skinner igjennom, og resultatet er naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe som heter Divinora, tro? Mener å huske det.

Iallfall har jeg ei venninne med samme problem, og hun bruker den. Det finnes en som er semi-dekkende, og den er bittegranne lysreflekterende. Funker utrolig bra på henne iallfall. Tror dog ikke det er det billigste man får tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lancome colour ID er kjempebra på huden min (som var tørr frem til for 2 uker siden  :roll: ). Den matcher hudfargen din, og blir absolutt ikke en maske. Huden din skinner igjennom, og resultatet er naturlig.

denne vil jeg også anbefale - før så foundation helt teit ut på meg, men denne blir bare så naturlig og lett dekkende som jeg ønsker. jeg har tørr hud, og spes haken blir da et problem.

ellers andre fra lancome også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Lancôme er et merke jeg generelt har veldig lite til overs for, men har aldri prøvd foundations derfra.

Jeg stakk innom et parfymeri, og fikk prøve på Liquid Finish fra Kanebo (blir nok for flytende for meg, men greit å prøve), og en kremaktig foundation fra Versace. Blir spennende å prøve og se om noen av dem passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal
Clarins hydrating liquid foundation funker fint for min tørre' date=' sensitive hud.[/quote']

Takk for tipset! :) Jeg innser at denne letingen kan bli lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg har smugtestet Versace-foundationen under øynene og rundt nesen, og den føles veldig behagelig i konsistensen. Kremaktig, men ikke blank og ekkel. Jeg fikk i en medium mørk gultonet farge som heter 2011. Typisk at de har 09 og 010, men ikke 011 på SN :-x

BE ble for tørr for meg, jeg så ut som sandpapir i ansiktet, selv med masse krem, og selv om jeg er flink til å peele :( Kanskje heller noe for den varmere årstiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dina i.i.

Jeg følger spent med på denne tråden, da jeg har samme utfordring som deg Ethereal....! :wink: La oss få vite hva du syns om kremene du prøver! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

clarins liquid foundation for blandingshud har jeg prøvd, fin på tørr hud, og den er kjempebra ! en av de beste jeg har prøvd......huden blir fin og glødende, og man får fin og jevn hud av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal
clarins liquid foundation for blandingshud har jeg prøvd' date=' fin på tørr hud, og den er kjempebra ! en av de beste jeg har prøvd......huden blir fin og glødende, og man får fin og jevn hud av den.[/quote']

Clarins er allerede nevnt. :)

Jeg må nok holde meg unna alt som heter Oil-free og er for blandingshud. Huden min er sinnssykt tørr, og jeg bruker allerede de rikeste fuktighetskremene på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

ok, men selv om den fra clarins er for blandingshud, så gir den huden masse! fuktighet så huden din blir ikke tørr av den.. bare myk og deilig!

kanskje du skulle prøvd noe fra loreal? de har en foundation som heter translucide, og er fin for de med tørr hud kan jeg tenke meg! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valmue i.i.

The Foundation Cream fra Shiseido var min personlige favoritt før jeg oppdaget mineral make up.

Den gir fukt uten å være seig og skinnende. Dekkevnen kan reguleres etter behov. Ser naturlig ut og føles behagelig på. Gir den 9 av totalt 10 poeng! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ethereal

Shiseido skårer høyt hos meg generelt, så kanskje den også må prøves når jeg skal på neste tiggerferd til byen :sjarmor:

Mineralfoundation er for tørt for meg for tida. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Etheral!

Med din(og min) tørre hud vil jeg råde deg til å styre langt unna color id fra Lancome. Jeg prøvde den på nyrenset og nyinnsmurt sommerhud, dvs ganske moist hud i utgangspunktet, og det føltes som om den sugde ut alt som var av fukt i huden min!

Etter tips fra deg har jeg kjøpt bare essecuals, og er superfornøyd, men er enig i at den ikke egner seg like godt midtvinters som ellers i året. For denne årstiden kan jeg anbefale Helena Rubinstein spectacular make up. Jeg synes den gir godt med fukt og fargene er supre, til og med til dem med litt gul hud(har ikke du det, eller husker jeg feil?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Foundation Cream fra Shiseido var min personlige favoritt før jeg oppdaget mineral make up.

Den gir fukt uten å være seig og skinnende. Dekkevnen kan reguleres etter behov. Ser naturlig ut og føles behagelig på. Gir den 9 av totalt 10 poeng! :wink:

denne kjøpte jeg etter råd herifra, men totalt mis for min del - mitt dårligste kjøp noensinne.

tørket ut huden min enda mere, og de tørre partiene kom jo så godt fram - så værre ut enn det opprinnelig var.

eneste jeg likte var konsistensen.

(ps: jeg kjøpte den for tørr hud...)

Jeg har nemlig veldig tørr hud jeg også. og for min del, lenge leve lancome ' biotherm. liker også fuktkrem fra lancome, den aqua fusion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Takk, Shoegal. :)

Jo, jeg har gultonet hud, og passer best i makeupkrem/pudder i ferskentoner. Jeg fikk jo prøve på en makeup fra Versace i dag, så den skal jeg prøve i morgen. Testet den såvidt tidligere i dag, men siden jeg allerede hadde sminke på huden, kan jeg ikke si så mye om resultatet.

Spectacular er også notert; den gjør vel ikke huden tørr? Blir resultatet matt eller mer naturlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...