Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klart hun følger med..for det er som du sier...det kommer innlegg så snart det er aktivitet her....Og hun har selv sagt at hun har venninner her inne som rapporterer til henne...

Hvor er klageinnlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er for opptatt med å ha med seg BIKJA på treningssenteret til å skrive klageinnlegg...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke det var lov å ha bikkjer der ..?

Hvem vet. Hun har lagt ut flere snaps med bikka som leker med treningsball, og bikje som går rundt på senteret.

Jeg har selv hund, som får være i både sofa og seng, men jeg synes det er en uting å dra med bikjer på treningssenter/butikker og andre innendørse offentlige arenaer. Med mindre det er en servicehund, selvfølgelig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Hvem vet. Hun har lagt ut flere snaps med bikka som leker med treningsball, og bikje som går rundt på senteret.

Jeg har selv hund, som får være i både sofa og seng, men jeg synes det er en uting å dra med bikjer på treningssenter/butikker og andre innendørse offentlige arenaer. Med mindre det er en servicehund, selvfølgelig...

Det er vel stort sett ikke lov men greit med førerhunder. Hvis jeg som allergiker hadde blitt utsatt for en ball en hund hadde siklet ut over hadde jeg reagert skikkelig allergisk mot det. Men jeg vil jo anta at det har skjedd i samråd med arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel stort sett ikke lov men greit med førerhunder. Hvis jeg som allergiker hadde blitt utsatt for en ball en hund hadde siklet ut over hadde jeg reagert skikkelig allergisk mot det. Men jeg vil jo anta at det har skjedd i samråd med arbeidsgiver.

De ga jo bort den forrige hunden siden mannen hennes var allergisk. Kanskje de tror at ingen andre allergikere vil reagere på Gaia? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det vært en hund innom treningssenteret mitt så hadde jeg kjent det på pusten med en gang og blitt skikkelig dårlig. Er hyperallergisk og får pusteproblemer bare det har vært dyr i nærheten. Hvis en hund hadde ligget på sofaen i resepsjonen så kunne ikke jeg ha sittet der.

 

Hvis min PT hadde kost med hund eller katt rett før timen så kunne jeg ikke hatt vedkommende som PT. Det er mange som har det som meg og jeg kan ikke fatte og begripe at hun kan ha lov til å ta med hunden på trening. På mitt senter er det heldigvis strenge regler for sånt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke på det som noe problem at en person som skal jobbe som PT har litt ekstra, men at man er overvektig og skal jobbe som PT stiller jeg spørsmålstegn ved. Jeg mener hun må ta tak i sine problemer rundt kropp, mat, trening og helse - og ikke minst motivasjon, før hun kan hjelpe andre.

 

Håper og tror hun vil nå sine mål en dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Jeg ser ikke på det som noe problem at en person som skal jobbe som PT har litt ekstra, men at man er overvektig og skal jobbe som PT stiller jeg spørsmålstegn ved. Jeg mener hun må ta tak i sine problemer rundt kropp, mat, trening og helse - og ikke minst motivasjon, før hun kan hjelpe andre.

 

Håper og tror hun vil nå sine mål en dag.

Hun spurte i et innlegg om hva folk syns om en overvektig PT...og typisk nok ble hun veldig fornærmet og svarte aggressivt da noen sa at de ikke ville ha det fordi de mente at de ikke ville bli nok motivert....Hvorfor spør hun da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som føler Helene på snap og syns det er rart hun nesten alltid legger ut bilder fra samme "pose"? :P

Det gjelder jo alle bilder på IG og blogg også. De har jo sine favoritt vinkler disse bloggerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som føler Helene på snap og syns det er rart hun nesten alltid legger ut bilder fra samme "pose"? :P

Jepp :-) Følger henne ikke nå lenger men gjorde det et par uker. Eviglange snaps med gåing på t-banejobben,og samme pose enten fra førerhuset på t-banen, sofaen eller trening med eller uten briller og akkurat samme vinkel å ansikt og overkropp. Ble skikkelig gjeeeesp etter en veldig kort stund. Til og med mitt kjedelige liv som kun består av full jobb, trening, venner og kjæreste virker mer spennende sett fra snapchat enn det der :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvektige personlige trenere virker useriøse. De skal jo greie å motivere andre til å bli slanke og sunne. Det blir jo litt flaut hvis den du trener får det til bedre enn den personlige treneren. Jeg var imponert over henne i starten da hun gikk ned 60 kg, men nå er jo vekten på vei oppover igjen. Det er ikke motiverende å følge med på.

Endret av himmeloghav
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Overvektige personlige trenere virker useriøse. De skal jo greie å motivere andre til å bli slanke og sunne. Det blir jo litt flaut hvis den du trener får det til bedre enn den personlige treneren. Jeg var imponert over henne i starten da hun gikk ned 60 kg, men nå er jo vekten på vei oppover igjen. Det er ikke motiverende å følge med på.

Kjenner ingen jeg som blir motivert av en overvektig PT...og jeg finner det merkelig at hun ikke klarer å gå ned i vekt etter å ha hatt de beste PT, coacher og kostholdsveiledere på laget fra starten...Og med tanke på at det er hun som nå selger slankeprogrammer så blir det hele enda mer...merkelig....Hun fremstår som useriøs mener jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Overvektige personlige trenere virker useriøse. De skal jo greie å motivere andre til å bli slanke og sunne. Det blir jo litt flaut hvis den du trener får det til bedre enn den personlige treneren. Jeg var imponert over henne i starten da hun gikk ned 60 kg, men nå er jo vekten på vei oppover igjen. Det er ikke motiverende å følge med på.

Som jeg har påpekt før, at en PT har litt ekstra ser jeg ikke på som et stort problem, så lenge personen er i god form og kan faget sitt. Men om en personlig trener er overvektig stiller dette seg anderledes, og man kan da stille spørsmål om personen har nok faglig tyngde og kunnskap rundt dette med trening, kosthold og livsstil.

 

Jeg tviler ikke på at hun kan en del om dette, men slik hun viser seg frem på bloggen angående det daglige livet, trening, mat, sprekker osv - så vil jeg tro hun har en god vei igjen før hun kan følge opp andre på denne måten.

 

Å være PT er knalltøft, du skal motivere og inspirere en annen person, endre livsstilen til en annen person, de skal ha progresjon. Men om man ikke vet hvordan man får progresjon selv, og sliter på den kanten, vil det bli vanskelig å "lære" andre dette. HD har, som hun også har påpekt selv, gått på en skikkelig smell fra 2013 til nå, hun har gått opp beydelig mye. Når det er sagt, så hadde hun et usunt inntak av kalorier i 2013, hun lå ekstremt lavt og med høy treningsintensitet. Da kjører man kroppen sin til bunnen etter en stund og veien for å legge på seg igjen er kort. Å legge seg så lavt lærer ikke personen å kontrollere matinntaket, og gir heller ikke kroppen nok "bensin" i forhold til treningsmengde. Man må spise for å gå ned i vekt - det er det mange som glemmer. Men man må spise riktig, og nok riktig mat. Lære seg å balansere kostholdet, slik at det er ikke krise om du skeier ut med pølse i brød og bløtkake i familiebursdag. Mange legger seg veldig lavt på karbohydrater, og kjenner et enormt sug etter søtt. Legger man seg på riktig mengde og ikke er redd karbohydrater - får i seg de riktige karbohydratene, vil dette suget forsvinne.

 

Jeg ser ikke på denne smellen som HD gikk på som et kjempe problem i seg selv, da dette var nesten forventet med tanke på kalortiinntak over tid, samt treningsmengde. Det som er problemet/utfordringen er hvordan man skal takle denne smellen. Og med så mange dyktige folk rundt seg synes jeg det er rart hun ikke har søkt hjelp for å forhindre så stor vektoppgang.

Endret av Bootybuilder
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Som jeg har påpekt før, at en PT har litt ekstra ser jeg ikke på som et stort problem, så lenge personen er i god form og kan faget sitt. Men om en personlig trener er overvektig stiller dette seg anderledes, og man kan da stille spørsmål om personen har nok faglig tyngde og kunnskap rundt dette med trening, kosthold og livsstil.

 

Jeg tviler ikke på at hun kan en del om dette, men slik hun viser seg frem på bloggen angående det daglige livet, trening, mat, sprekker osv - så vil jeg tro hun har en god vei igjen før hun kan følge opp andre på denne måten.

 

Å være PT er knalltøft, du skal motivere og inspirere en annen person, endre livsstilen til en annen person, de skal ha progresjon. Men om man ikke vet hvordan man får progresjon selv, og sliter på den kanten, vil det bli vanskelig å "lære" andre dette. HD har, som hun også har påpekt selv, gått på en skikkelig smell fra 2013 til nå, hun har gått opp beydelig mye. Når det er sagt, så hadde hun et usunt inntak av kalorier i 2013, hun lå ekstremt lavt og med høy treningsintensitet. Da kjører man kroppen sin til bunnen etter en stund og veien for å legge på seg igjen er kort. Å legge seg så lavt lærer ikke personen å kontrollere matinntaket, og gir heller ikke kroppen nok "bensin" i forhold til treningsmengde. Man må spise for å gå ned i vekt - det er det mange som glemmer. Men man må spise riktig, og nok riktig mat. Lære seg å balansere kostholdet, slik at det er ikke krise om du skeier ut med pølse i brød og bløtkake i familiebursdag. Mange legger seg veldig lav på karbohydrater, og kjenner et enormt sug etter søtt. Legger man seg på riktig mengde og ikke er redd karbohydrater - får i seg de riktige karbohydratene, vil dette suget forsvinne.

 

Jeg ser ikke på denne smellen som HD gikk på som et kjempe problem i seg selv, da dette var nesten forventet med tanke på kalortiinntak over tid, samt treningsmengde. Det som er problemet/utfordringen er hvordan man skal takle denne smellen. Og med så maneg dyktige folk rundt seg synes jeg det er rart hun ikke har søkt hjelp for å forhindre så stor vektoppgang.

I manges øyne virker det som hun har kapitulert og da er det enklere å velge *elsk deg selv uansett* holdningen kontra å virkelig ta tak i problemene. Som igjen ville ha vist henne selv og leserne at hun faktisk har forstått hvor skoen trykker. For hun sier selv at hun har en spiseforstyrrelse. Min personlige mening er at enhver som sliter med eget forhold til mat bør ikke belære andre hvordan de skal gå ned i vekt..eller opp....Samtidig sier det litt om de som ga henne dietten og treningsmengden...De burde ha visst at hun ville ha gått opp i vekt i etterkant. Det virker en liten anelse useriøst...*understatement*...Uansett så er det til syvende og sist hennes valg hva hun velger å spise til enhver tid..og hvor mye. Men hvis hun er happy med å være stor, så for all del. Personlig tror jeg ikke hun er så veldig happy med det..hun hadde ikke hatt behovet for å bearbeide følelsene med mat slik hun gjør, ei heller skrive uendelige mange innlegg om tankekaos eller hele tiden påpekt at hun trives så veldig med seg selv...Jeg vet ikke hvem hun prøver å overbevise...seg selv kanskje...

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ulvepopcorn

Men folk må nå bare velge henne som PT, og så velger de selv om de er fornøyde med henne eller ikke, så enkelt er det vel. Jeg ville aldri brukt henne, men det finnes garantert de som vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I manges øyne virker det som hun har kapitulert og da er det enklere å velge *elsk deg selv uansett* holdningen kontra å virkelig ta tak i problemene. Som igjen ville ha vist henne selv og leserne at hun faktisk har forstått hvor skoen trykker. For hun sier selv at hun har en spiseforstyrrelse. Min personlige mening er at enhver som sliter med eget forhold til mat bør ikke belære andre hvordan de skal gå ned i vekt..eller opp....Samtidig sier det litt om de som ga henne dietten og treningsmengden...De burde ha visst at hun ville ha gått opp i vekt i etterkant. Det virker en liten anelse useriøst...*understatement*...Uansett så er det til syvende og sist hennes valg hva hun velger å spise til enhver tid..og hvor mye. Men hvis hun er happy med å være stor, så for all del. Personlig tror jeg ikke hun er så veldig happy med det..hun hadde ikke hatt behovet for å bearbeide følelsene med mat slik hun gjør, ei heller skrive uendelige mange innlegg om tankekaos eller hele tiden påpekt at hun trives så veldig med seg selv...Jeg vet ikke hvem hun prøver å overbevise...seg selv kanskje...

Du har mange gode poenger. Men jeg tror også hun er fullt klar over at hun må jobbe med seg selv. Tror hun hadde hatt godt utbytte av litt mentaltrening. Få ting mer i boks. Det er lett å feie ting litt under teppet når man går på en slik smell. Jeg vil si det er høyst uansvarlig av de coachene/Personlig trenerene som ga henne denne diett - og treningsplanen i 2013. De skisserte seg nok en bestemt periode hun skulle følge den, og HD valgte selv å gå på den for lenge. Om man leter tilbake kan man finne innlegg der hun skirver at hun velger å fortsatt holde seg til den planen hun har fått. da kan man stille spørsmålstegn ved at de rundt henne ikke "stoppet" dette.

 

Forøvrig må jeg si at det er flott at hun har fått jobb på dette treningssenteret i Fredrikstad. Jeg er selv utdanna PT, og jeg slet litt med å få jobb ved et senter. Jeg er typisk timeglass formet, rumpe, pupper, smal midje. Jeg er ikke overvektig, og ikke stor, men har fomer. Jeg er godt trent, vært aktiv i mange år, tok PT da jeg synes det var interessant og spennende. Da jeg skulle søke jobb fikk jeg tilbakemelding fra 2-3 av sentrene jeg søkte jobb hos, at de ville ha en person som så mer "trent" ut. Dette ga meg en veldig psykisk knekk, for jeg vet at jeg er ikke er stor eller noe som helst. Jeg fikk til slutt jobb ved et senter, og gjør det veldig bra der og i nærområdet. Tatt mer etterutdanning osv. Det ene av de sentrene som mente jeg ikke så "trent" nok ut har kontaktet meg i ettertid for å tilby meg jobb. Da var det ekstra godt å legge på bordet at jeg ikke godtar slike holdninger som de kom med da jeg søkte jobb hos de, og aldri kan jobbe for noen som fremmer slikt. Kroppspresset er stort i dagens samfunn. Det er synd det har blitt sånn. Jeg kan forstå at et treningssenter ikke ansetter en overvektig person til å være personlig trener, men at de skal utelukke alle som ikke er fitnessutøvere eller veier mer enn 52 kg synes jeg er over kanten.

Endret av Bootybuilder
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...