Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det virkelig spekulasjoner å sitere hennes blogg? Og er det hets å vise til måten hun svarer lesere?

Det virker av en eller annen grunn som om at takhøyden for diskusjoner rundt enkelte bloggere er mye lavere enn om andre bloggere..?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for spekulasjoner og hets. Er det noe spm om modereringen, ta kontakt pr PM eller ris/ros.

- Pavilion, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dere er skikkelig ufine mot helene. Hva pokker vet dere vel hva hun går igjennom? kan hende hun sliter med noe hun ikke vil snakke høyt om. Skam dere....

Hva er det som er ufint? Man må få lov til å være kritisk til bloggere som lever av din og min oppmerksomhet og som ønsker å bli tatt seriøst. Når man tjener penger på å stå frem i media, blogge, være personlig trener og selge kostholdsoppskrifter så mener jeg at man kan kreve noe også slik som man gjør med alle som tjener penger på det de gjør. Vi skal ikke måtte spekulere i at hun sliter mer enn folk flest. Det er jo ufint.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Hva er det som er ufint? Man må få lov til å være kritisk til bloggere som lever av din og min oppmerksomhet og som ønsker å bli tatt seriøst. Når man tjener penger på å stå frem i media, blogge, være personlig trener og selge kostholdsoppskrifter så mener jeg at man kan kreve noe også slik som man gjør med alle som tjener penger på det de gjør. Vi skal ikke måtte spekulere i at hun sliter mer enn folk flest. Det er jo ufint.

Enig! Det er som om man skulle vært slem dersom man kritiserte en kokk med en matblogg for å legge ut halvstekte deigklumper eller som foreslår å fritere mat i vann for et sunnere resultat.

Man trenger ikke spekulere i bloggerens evner som person, men det kan tyde på at vedkommende har dårlig peil på jobben sin. På samme måte som en kostholdsveileder som anbefaler smoothie-kaloribomber, skadelige treningsmål og har te med like mye kalorier som brus som et "sunt måltid" kanskje ikke har helt peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Litt off-topic; Hun skriver i Kamille.no at trening aldri har kommet lett for henne...Ok, men hun har altså drevet med konkurransesvømming?? Er det en sport som krever massiv trening så er det vel nettopp svømming?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt off-topic; Hun skriver i Kamille.no at trening aldri har kommet lett for henne...Ok, men hun har altså drevet med konkurransesvømming?? Er det en sport som krever massiv trening så er det vel nettopp svømming?

 

Og for ikke å glemme at hun også er Norgesmester i slow-dance...I følge kommentarfeltet i bloggen sluttet hun med dans fordi hun ikke var noe god..men hun må jo ha vært relativt god hvis hun klarte å bli Norgesmester? :klo: Hun skrev det må ha vært på begynnelsen av 2000-tallet eller noe.Er det ikke vanlig å huske eksakt årstall om man blir Norgesmester i et eller annet?...Det hadde ihvertfall jeg gjort.Dette henger ikke helt på greip.

 

http://www.helenedrage.com/hvorfor-fitness/

Endret av Sandie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Og for ikke å glemme at hun også er Norgesmester i slow-dance...I følge kommentarfeltet i bloggen sluttet hun med dans fordi hun ikke var noe god..men hun må jo ha vært relativt god hvis hun klarte å bli Norgesmester? :klo: Hun skrev det må ha vært på begynnelsen av 2000-tallet eller noe.Er det ikke vanlig å huske eksakt årstall om man blir Norgesmester i et eller annet?...Det hadde ihvertfall jeg gjort.Dette henger ikke helt på greip.

 

http://www.helenedrage.com/hvorfor-fitness/

Mye i hennes historie henger ikke på greip. De aller fleste husker når de blir norgesmestere! Hun var 11-12 år visstnok, og man blir da ikke norgesmester hvis man ikke er god nok???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye i hennes historie henger ikke på greip. De aller fleste husker når de blir norgesmestere! Hun var 11-12 år visstnok, og man blir da ikke norgesmester hvis man ikke er god nok???

 

Ja det høres helt merkelig ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off-topic; Hun skriver i Kamille.no at trening aldri har kommet lett for henne...Ok, men hun har altså drevet med konkurransesvømming?? Er det en sport som krever massiv trening så er det vel nettopp svømming?

Det at hun har drevet med konkurransesvømming betyr ikke nødvendigvis at trening har kommet lett for henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Det at hun har drevet med konkurransesvømming betyr ikke nødvendigvis at trening har kommet lett for henne.

Ehh neivel? Man prøver seg ikke på all verdens forskjellige idretter dersom trening ikke kommer lett for en.....Som hun sa i intervjuet i VG da hun var naken; jeg har aldri vært noe særlig interessert i sport. ...Så det er derfor hun har vært konkurransesvømmer og drevet med dans?? Det henger ikke på greip det hun sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh neivel? Man prøver seg ikke på all verdens forskjellige idretter dersom trening ikke kommer lett for en.....Som hun sa i intervjuet i VG da hun var naken; jeg har aldri vært noe særlig interessert i sport. ...Så det er derfor hun har vært konkurransesvømmer og drevet med dans?? Det henger ikke på greip det hun sier.

Ehh ja? At det ikke kommer lett for en kan bety at man måtte jobbe mye hardere enn alle andre for å nå minimum av evnene som trengs. Hun behøver ikke å ha vært spesielt interessert i sport for å utøve sport, det kan ha vært mange grunner til at hun valgte å gjøre det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Ehh ja? At det ikke kommer lett for en kan bety at man måtte jobbe mye hardere enn alle andre for å nå minimum av evnene som trengs. Hun behøver ikke å ha vært spesielt interessert i sport for å utøve sport, det kan ha vært mange grunner til at hun valgte å gjøre det. 

Med mindre det er av helsemessige årsaker så hvorfor drive med trening hvis man egentlig ikke er så veldig interessert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med mindre det er av helsemessige årsaker så hvorfor drive med trening hvis man egentlig ikke er så veldig interessert?

Nå vet ikke jeg hvor lenge siden det er Helene svømte, men det kan være fordi det er forventet at man skal drive med en sport i familien, det er en god måte å skaffe venner på, osv osv. Poenget er at du trenger ikke å henge deg opp i at hun har sagt at det ikke kommer lett for henne, fordi ikke alle som trener eller driver med sport hopper ut av senga om morgenen og smiler seg gjennom en økt selv om de gjennomfører økten. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Nå vet ikke jeg hvor lenge siden det er Helene svømte, men det kan være fordi det er forventet at man skal drive med en sport i familien, det er en god måte å skaffe venner på, osv osv. Poenget er at du trenger ikke å henge deg opp i at hun har sagt at det ikke kommer lett for henne, fordi ikke alle som trener eller driver med sport hopper ut av senga om morgenen og smiler seg gjennom en økt selv om de gjennomfører økten. 

Nei men de fleste som ihvertfall blogger om såpass heavy treningsmengder får resultater. Dessverre kan man ikke si det i samme grad om henne. No defence; men påberoper man seg å trene 5-6 ganger i uken i 4.5 år...da forventer man å se resultater...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det virkelig spekulasjoner at hun ser annerledes ut på bilder på egen blogg og i andre medier? 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Er det virkelig spekulasjoner at hun ser annerledes ut på bilder på egen blogg og i andre medier?

Det burde det ikke være. Ikke vanskelig å sjekke bildene i VG f.eks kontra hennes egen blogg. Så hvordan det kan oppfattes som spekulasjoner er helt merkelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ble innlegget mitt slettet? Det eneste jeg skrev var at HD ser annerledes ut i det virkelige liv og at hun redigerer en del. Det er ikke spekulasjoner men fakta. Ser man henne på gata vs bilder på bloggen ser man tydeligvis forskjell.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Nå vet ikke jeg hvor lenge siden det er Helene svømte, men det kan være fordi det er forventet at man skal drive med en sport i familien, det er en god måte å skaffe venner på, osv osv. Poenget er at du trenger ikke å henge deg opp i at hun har sagt at det ikke kommer lett for henne, fordi ikke alle som trener eller driver med sport hopper ut av senga om morgenen og smiler seg gjennom en økt selv om de gjennomfører økten. 

At man er konkurransesvømmer betyr ingenting annet enn at du både driver med svømming og konkurrerer i det. Det betyr ikke at du er best, det betyr ikke en gang at du er god. Det kan være fordi du ønsker å måle fremgang, på grunn av det sosiale, fordi konkurranser er en god måte å motivere seg på +++

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...