Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest gundagrynte

Altså, jeg leser heller 100 innlegg om å elske seg selv enn 5 om motivasjon og hvordan man skal få det, skrevet av en som åpenbart ikke har verken motivasjon eller driv og prøver å legge skjul på det.

Ingenting fundamentalt galt med å slå seg til ro med å kun gi 60% så lenge man er ærlig om det som hun er blitt nå.

Neida, men det blir helt merkelig å snu så til de grader fra Fat Attack til Fat Acceptence...De jeg kjenner som har gjort det sier selv at det er enklere å akseptere seg selv enn å jobbe med seg selv...I mine øyne blir det å gi opp...fordi man ikke gidder å gi what it takes...Hvorfor sier hun stadig vekk at hun brenner for å hjelpe andre overvektige til et sunt liv? Når hun ikke klarer det selv? Og å være overvektig har da aldri vært sunt? Og da snakker jeg ikke om 5 kg overvekt...

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GlutenBlaster

At man har annerledes prioriteringer fra i går til i dag handler verken om løgn eller hykleri, men mer at man blir et annet menneske etter hvert som tiden går.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

CBE-fakter hos henne også, innlegget om sommerkroppen manglet merking øverst.

Min høflige oppfordring om at slike innlegg skal merkes ble kjapt slettet :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

CBE-fakter hos henne også, innlegget om sommerkroppen manglet merking øverst.

Min høflige oppfordring om at slike innlegg skal merkes ble kjapt slettet :jolie:

Mange kommentarer som blir slettet..spesielt de som innehar kritiske spørsmål eller de som viser til tilpasning av sannhet...for å si det sånn. Syns det var merkelig at rett etter at CBE og kompani ble fersket i triksing så slettet Helene Drage sin info om at hun var en ærlig blogger...hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, men det blir helt merkelig å snu så til de grader fra Fat Attack til Fat Acceptence...De jeg kjenner som har gjort det sier selv at det er enklere å akseptere seg selv enn å jobbe med seg selv...I mine øyne blir det å gi opp...fordi man ikke gidder å gi what it takes...Hvorfor sier hun stadig vekk at hun brenner for å hjelpe andre overvektige til et sunt liv? Når hun ikke klarer det selv? Og å være overvektig har da aldri vært sunt? Og da snakker jeg ikke om 5 kg overvekt...

Spesielt siden hun har skrevet gjentatte ganger de siste årene at hennes største angst har vært "å gi opp og akseptere at hun alltid vil være stor". Nå har jo hennes selverklærte største frykt blitt en realitet. Hele "elsk deg selv selv om du er stor"-styret har null troverdighet,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Spesielt siden hun har skrevet gjentatte ganger de siste årene at hennes største angst har vært "å gi opp og akseptere at hun alltid vil være stor". Nå har jo hennes selverklærte største frykt blitt en realitet. Hele "elsk deg selv selv om du er stor"-styret har null troverdighet,

:takke: ....takk for at du satte ord på det jeg tenkte men ikke klarte å få ned på skjermen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GlutenBlaster

Nå har hun adressert vektoppgangen med et eget innlegg, og ganske ærlige bilder. Det likte jeg :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Nå har hun adressert vektoppgangen med et eget innlegg, og ganske ærlige bilder. Det likte jeg :-)

Men fortsatt vrir hun sannheten...Da hun hadde lagt på seg X-antall kilo ville hun ikke si noe fordi det var iflg henne drittflaut!...og det å si at hun har lagt på seg litt....Det ser de fleste at ikke stemmer i det hele tatt. Litt i min verden er 3-5 kg....hun har lagt på seg ganske mye mer enn det. Og hvorfor vil hun ikke si hvor mye hun faktisk har gått opp? Hvis det nå ikke er noe å være flau over at man har lagt på seg..hvorfor sier hun da hva hun veide på de 2 første bildene..men så blir det tyst som i graven ang det bildet der hun har lagt på seg...Fordi hun fortsatt syns det er flaut å måtte innrømme at hun har lagt på seg ganske mange kilo? Og fordi bildene samsvarer ikke med det hun selv skriver at hun trener 6 ganger i uken og spiser sunt??? Hun snakker med 2 tunger....som alltid!

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fortsatt vrir hun sannheten...Da hun hadde lagt på seg X-antall kilo ville hun ikke si noe fordi det var iflg henne drittflaut!...og det å si at hun har lagt på seg litt....Det ser de fleste at ikke stemmer i det hele tatt. Litt i min verden er 3-5 kg....hun har lagt på seg ganske mye mer enn det. Og hvorfor vil hun ikke si hvor mye hun faktisk har gått opp? Hvis det nå ikke er noe å være flau over at man har lagt på seg..hvorfor sier hun da hva hun veide på de 2 første bildene..men så blir det tyst som i graven ang det bildet der hun har lagt på seg...Fordi hun fortsatt syns det er flaut å måtte innrømme at hun har lagt på seg ganske mange kilo? Og fordi bildene samsvarer ikke med det hun selv skriver at hun trener 6 ganger i uken og spiser sunt??? Hun snakker med 2 tunger....som alltid!

FORDI INGEN HAR NOE MED HVA HUN VEIER?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORDI INGEN HAR NOE MED HVA HUN VEIER?????

Eh, jo, egentlig. Når hun selv gjør det til alles business. Vekten hennes er jo grunnen til at hun er kjent, etter eget ønske vel og merke.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

FORDI INGEN HAR NOE MED HVA HUN VEIER?????

Når HUN etter eget ønske gjør seg *kjent* pga vekten...da blir det lesernes business, og det faktum at hun selv sier at hun er en ærlig og personlig blogger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jammen kravstore. Om hun vil publisere hva vektnåla viser er vel helt og holdent opp til henne. Vektnedgang og oppgang er mer enn bare tall og har ingenting med "personlig blogger" å gjøre. Mennesker forandrer seg over tid, selv om hun har publisert vekta tidligere er hun overhodet ikke forpliktet til å fortelle noen hva den viser i dag. Det synes jeg er en bra utvikling fordi helse er så mye mer enn et tall. Og som lesere av en blogg har man absolutt ikke krav til å vite hva hun veier...hennes blogg, hennes valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Dere er jammen kravstore. Om hun vil publisere hva vektnåla viser er vel helt og holdent opp til henne. Vektnedgang og oppgang er mer enn bare tall og har ingenting med "personlig blogger" å gjøre. Mennesker forandrer seg over tid, selv om hun har publisert vekta tidligere er hun overhodet ikke forpliktet til å fortelle noen hva den viser i dag. Det synes jeg er en bra utvikling fordi helse er så mye mer enn et tall. Og som lesere av en blogg har man absolutt ikke krav til å vite hva hun veier...hennes blogg, hennes valg.

Handler ikke om å være kravstore...det handler om at hun har blogget om vektnedgang og skrevet X-antall innlegg om at den reisen er på godt og vondt. Da er det faktisk slik at når de vonde periodene kommer med vektoppgang...som iflg henne er helt naturlig...da forventer man at det skrives om det også...ikke bare at tallene kommer når det er nedgang på vekten...For hvorfor er det så enkelt å skrive nedgangstallene kontra oppgang??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan heller ikke skjønne hvorfor hun liksom skal være forpliktet til å si hvor mye hun veier... :klo: Bare fordi hun skriver om trening og slanking? Bare fordi hun har delt det før? Altså, hæ?

Det er en BLOGG! Ikke et jævla nyhetsmagasin som du til enhver tid kan kreve at skal formidle alle relevante og irrelevante detaljer. Hun gjorde seg ikke kjent pga vekten i seg selv, men pga størrelsen hennes og slankeprosjektet. Man trenger ikke vite nøyaktig hva hun veier eller hvilken størrelse hun er for å se utviklingen hennes.

Blogglesere blir søren meg mer og mer kravstore. Ja, man må tåle at folk spør når man blottlegger seg selv på nettet. Men at blogglesere skal bli furtne og sure og klage når de ikke får svar på alt de lurer på er jo bare patetisk.

Det er ikke lesernes business hva hun veier. Hva hun har publisert før er ikke relevant for hva hun må publisere nå. Hun må ikke blogge på samme måte hele tiden. Om hun finner ut at hun ikke har lyst til å dele vekten sin lenger, så har hun all rett til det, uten at det gjør henne til en dårligere blogger eller at hun vrir sannheten.

Seriøst, enkelte her sjokkerer meg virkelig! Igjen - det er en BLOGG! Ikke et forbanna partiprogram!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.Det ser de fleste at ikke stemmer i det hele tatt. Litt i min verden er 3-5 kg....hun har lagt på seg ganske mye mer enn det.

Heldigvis for henne lever hun ikke i din verden. At hun bruker ordet litt annerledes enn deg er fullstendig uinteressant. Med mindre du er blind er det ikke noe problem at hun sier "litt" når hun også publiserer bilder av seg - da kan du jo SE hva hun mener med litt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Jeg kan heller ikke skjønne hvorfor hun liksom skal være forpliktet til å si hvor mye hun veier... :klo: Bare fordi hun skriver om trening og slanking? Bare fordi hun har delt det før? Altså, hæ?

Det er en BLOGG! Ikke et jævla nyhetsmagasin som du til enhver tid kan kreve at skal formidle alle relevante og irrelevante detaljer. Hun gjorde seg ikke kjent pga vekten i seg selv, men pga størrelsen hennes og slankeprosjektet. Man trenger ikke vite nøyaktig hva hun veier eller hvilken størrelse hun er for å se utviklingen hennes.

Blogglesere blir søren meg mer og mer kravstore. Ja, man må tåle at folk spør når man blottlegger seg selv på nettet. Men at blogglesere skal bli furtne og sure og klage når de ikke får svar på alt de lurer på er jo bare patetisk.

Det er ikke lesernes business hva hun veier. Hva hun har publisert før er ikke relevant for hva hun må publisere nå. Hun må ikke blogge på samme måte hele tiden. Om hun finner ut at hun ikke har lyst til å dele vekten sin lenger, så har hun all rett til det, uten at det gjør henne til en dårligere blogger eller at hun vrir sannheten.

Seriøst, enkelte her sjokkerer meg virkelig! Igjen - det er en BLOGG! Ikke et forbanna partiprogram!

..gjeeeeeeeeeeeesp...Når HUN lyver om både nedgang og oppgang...syns du da det er merkelig at folk vil vite hva hun veier? Hun har gjort sin blogg til et partiprogram med detaljer som er både viktige og uviktige! Når HUN skriver innlegg etter innlegg om at det er HELT NATURLIG å sprekke på dietter for så å beklage tankekaoset, psyken som ikke er på plass osv osv....men tallene kommer så enkelt når det er nedgang..men ikke ved oppgang. Hvorfor ikke det mon tro??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gundagrynte

Heldigvis for henne lever hun ikke i din verden. At hun bruker ordet litt annerledes enn deg er fullstendig uinteressant. Med mindre du er blind er det ikke noe problem at hun sier "litt" når hun også publiserer bilder av seg - da kan du jo SE hva hun mener med litt.

..og det er da hun bekrefter at hun ikke aksepterer det faktum at hun har gått opp ganske mye...som ikke er så vanskelig å se..Hadde hun akseptert det på en ærlig måte, da hadde det ikke vært noe problem å kalle en spade for en spade og si at jeg har gått opp MYE! Og det er jo faktisk hun selv som omtaler seg selv som en ærlig blogger....

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..gjeeeeeeeeeeeesp...Når HUN lyver om både nedgang og oppgang...syns du da det er merkelig at folk vil vite hva hun veier? Hun har gjort sin blogg til et partiprogram med detaljer som er både viktige og uviktige! Når HUN skriver innlegg etter innlegg om at det er HELT NATURLIG å sprekke på dietter for så å beklage tankekaoset, psyken som ikke er på plass osv osv....men tallene kommer så enkelt når det er nedgang..men ikke ved oppgang. Hvorfor ikke det mon tro??

Fordi hun motiveres av vektnedgang, ikke oppgang, kanskje? Fordi hun vil fokusere på det positive? Kanskje hun nå har funnet ut at hun ikke skal fokusere på vekt? De aller, aller fleste bloggere er nok mer tilbøyelige til å rapportere detaljert om suksesshistorier, og mer generelt om når de feiler.

Hun har ikke gjort bloggen sin til et partiprogram, nei. Hvor står det at hun forplikter seg til å opplyse om egen vekt med jevne mellomrom de neste 4 årene? Det er bare du som innbiller deg at tidligere atferd er en forpliktelse for fremtidig atferd.

Jeg syns ikke det er merkelig at leserne er nysgjerrige. Jeg syns det er merkelige at leserne blir sure og vrange og oppfører seg som furtne fjortiser når de ikke får tilfredsstilt nysgjerrigheten. Jeg syns det er merkelig at leserne innbiller seg at de har rett til å vite alt om alle aspekter ved hennes slankeprosjekt.

Voksne mennesker oppfører seg ikke sånn, men bloggenerasjonen har kanskje vokst opp i den villfarelsen at personlige bloggere er forpliktet til å dele alt, alltid. Det er en feil og utrolig usunn oppfatning. Blogglesere må lære seg å ta blogger for hva de er - personlige beretninger som ikke vil følge et konsekvent mønster år ut og år inn. De må lære seg at det alltid er bloggeren selv som avgjør hva som vil deles, avhengig av humør, dagsform eller hva det enn er. De må lære seg å slutte å lese blogger når de blir så sure fordi de ikke får gravd nok i skittentøyet til bloggeren de leser om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og det er da hun bekrefter at hun ikke aksepterer det faktum at hun har gått opp ganske mye...som ikke er så vanskelig å se..Hadde hun akseptert det på en ærlig måte, da hadde det ikke vært noe problem å kalle en spade for en spade og si at jeg har gått opp MYE! Og det er jo faktisk hun selv som omtaler seg selv som en ærlig blogger....

Bare fordi hun ikke formulerer seg som deg så betyr det ikke at du kjenner henne eller vet hva hun føler og tenker. Igjen - alle er ikke som deg. At du hadde slitt med det betyr ikke at hun er like svak. Folk utvikler seg, også bloggere, og de kan akseptere ting de tidligere ikke har akseptert, og de kan akseptere ting du syns er vanskelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte

Bare fordi hun ikke formulerer seg som deg så betyr det ikke at du kjenner henne eller vet hva hun føler og tenker. Igjen - alle er ikke som deg. At du hadde slitt med det betyr ikke at hun er like svak. Folk utvikler seg, også bloggere, og de kan akseptere ting de tidligere ikke har akseptert, og de kan akseptere ting du syns er vanskelig.

Når noen som reklamerer for vektnedgang og kostholdsplaner går såpass mye opp i vekt, da er det kanskje ikke så rart at man lurer på sannhetsgehalten...Det henger ikke på greip i det hele tatt å trene så mye som det hun påstår og spise sunt og gå opp i vekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...