Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 minutter siden, Butternut skrev:

Det er jo forsåvidt greit nok..men har hun ikke prøvd å komme i gang nå i sånn......3 år?:s

Jeg har merket meg at hun gjør så big deal ut av alt, så dramatisk (bl.a det hun skrev med å kjøre utfor brua, noe som sjokkerte meg faktisk) Men for all del, heia heia..så får vi se neste år..

Flere enn hun som prøver og prøver... det med å kjøre utenfor en bro har jeg ikke fått med meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
43 minutter siden, Pås skrev:

Jeg heier på Helene jeg! Jeg synes hun er tøff som deler noe så privat med hele-halve Norge... nå har jeg hørt på begge episodene og synes hun høres ærlig ut i sin beskrivelse av hverdagene: hun vil så gjerne i gang, men sliter... jeg vil selv ned seks kilo før påske og tør kun å dele det på et anonymt forum! Selv om vi har litt forskjellig utgangspunkt er det mye av det hun beskriver jeg kjenner meg igjen i, og å tørre å si dette høyt synes jeg er tøft! Hvis du leser her inne Helene: heia deg, jeg skal fortsette å høre podcasten din!

Jeg er så hjertens enig!

Bortsett fra at jeg får følelsen av at hun lyver, for seg selv og dermed for oss. Man har det ikke godt med seg selv når man ikke klarer å miste vekt (vi snakker ordentlig fedme, ikke litt overvekt), sliter i flere år, klarer i beholde den sunne vekten and the list goes on...

Hadde hun eid problemene sine hadde hun vært et enormt forbilde og kunne gått i bresjen for mange som opplever det samme!

I fare for å tråkke over en strek tror jeg hun skammer seg - slik halve Norge også gjør. Skam hindrer oss jo fra å være sårbare og ærlige, man føler seg dum og dårlig som ikke får til... 

Jeg har medfølelse med henne - jeg tror ikke hun kan ha det så greit med seg selv...

• Liker 8
Skrevet
8 minutter siden, duplexx skrev:

Jeg er så hjertens enig!

Bortsett fra at jeg får følelsen av at hun lyver, for seg selv og dermed for oss. Man har det ikke godt med seg selv når man ikke klarer å miste vekt (vi snakker ordentlig fedme, ikke litt overvekt), sliter i flere år, klarer i beholde den sunne vekten and the list goes on...

Hadde hun eid problemene sine hadde hun vært et enormt forbilde og kunne gått i bresjen for mange som opplever det samme!

I fare for å tråkke over en strek tror jeg hun skammer seg - slik halve Norge også gjør. Skam hindrer oss jo fra å være sårbare og ærlige, man føler seg dum og dårlig som ikke får til... 

Jeg har medfølelse med henne - jeg tror ikke hun kan ha det så greit med seg selv...

Jeg har akkurat samme følelsen! Hadde hun virkelig vært helt ærlig både med seg selv og oss hadde hun faktisk vært en utrolig stor inspirasjon for mange, det er jeg sikker på! Jeg har også en sterk følelse av at det er det som skal til for at hun virkelig hadde klart det. Hun snakker jo om at hun føler presset pga hun er den offentlige personen hun er, men jeg tror heller presset kommer av at hun ikke er helt ærlig og dermed skal leve opp til et slags ideal av seg selv som ikke finnes. 

• Liker 6
Skrevet

Synes hun av og til treffer godt med antrekk,men i dag på fb så ser det ut som hun har dratt i ei undertrøye eller hva en skal kalle det,og slengt noe over.Og ærlig talt det magebeltet er etter min mening stygt.Men jeg er klar over at smaken er som baken.Jeg ville i alle fall aldri ha gått med et slikt belte som fremhever en stor mage.

• Liker 1
Skrevet

Noen som vet hva disse heter som hun har fått?

*lystpåmaken*

D7EB0A1F-8315-4A31-A199-A4B3A5C5FA40.png

Skrevet
1 minutt siden, Perle skrev:

Noen som vet hva disse heter som hun har fått?

*lystpåmaken*

D7EB0A1F-8315-4A31-A199-A4B3A5C5FA40.png

Om det er hodetelefonene så er det sudio.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, tutsi123 skrev:

Om det er hodetelefonene så er det sudio.

Takk :)

• Liker 1
Gjest Beatbox
Skrevet
31 minutter siden, tutsi123 skrev:

Synes hun av og til treffer godt med antrekk,men i dag på fb så ser det ut som hun har dratt i ei undertrøye eller hva en skal kalle det,og slengt noe over.Og ærlig talt det magebeltet er etter min mening stygt.Men jeg er klar over at smaken er som baken.Jeg ville i alle fall aldri ha gått med et slikt belte som fremhever en stor mage.

..og selvfølgelig uten strømpebukse. Men det er vel sommer i Fredrikstad og Gøteborg da!! :laugh:

Skrevet

Det er vanskelig å bedømme utfra bilder, men synes ofte belter kan være flatterende, da det setter bedre fokus på det rette stedet. Blondetoppen mangler passform på toppen

Synd at hun ikke ser at strømpebukser er så mye mer stilfullt enn uten. Svarte strømpebukser hadde hevet antrekket 10 hakk.

• Liker 12
Skrevet
9 minutter siden, Beatbox skrev:

..og selvfølgelig uten strømpebukse. Men det er vel sommer i Fredrikstad og Gøteborg da!! :laugh:

Sist gang jeg trodde det var kult å fryse for å ha på kule klær var jeg vel 14 år. Det er IKKE kult å gå uten strømpebukse på vinteren (selv om det "var for bildenes del og hun skulle være inne hele dagen, som hun forsvarer seg med på fb.)

Jeg jobber også inne, men om jeg skulle gått uten strømpebukse til skjørt nå i januar hadde vel folk trodd det hadde klikka for meg! Det ser IKKE bra ut, uansett hvor fine ben man har. Umodent.

• Liker 10
Skrevet (endret)
35 minutter siden, Kartoffel said:

Sist gang jeg trodde det var kult å fryse for å ha på kule klær var jeg vel 14 år. Det er IKKE kult å gå uten strømpebukse på vinteren (selv om det "var for bildenes del og hun skulle være inne hele dagen, som hun forsvarer seg med på fb.)

Jeg jobber også inne, men om jeg skulle gått uten strømpebukse til skjørt nå i januar hadde vel folk trodd det hadde klikka for meg! Det ser IKKE bra ut, uansett hvor fine ben man har. Umodent.

Hun har vel "angst" for strømpebukser, kan ikke være noe annet. Vel hun synes kanskje at det er ubehagelig, hun fryser kanskje ikke.

Endret av filifjonka
  • Liker 2
Skrevet

Etter hun var syk nå sist sa hun at hun skulle begynne å kle mer på seg, både med strømpebukse og bukse. Det skjedde aldri🙄

• Liker 9
Gjest Galaxy X
Skrevet
På 9.1.2018 den 17.44, Halloi skrev:

Ja, du har sikkert rett. Jeg vet ikke så mye om sånt. Annet enn at jeg har hørt fra flere steder at man går fortere ned i vekt om man er 140 kg enn 80 kg. Om man går inn for det som sagt. 

Hørte podcastene i dag. Klør meg fortsatt i hodet. 

Det er vel noe sånt at en på 140 kg går lettere ned til 130 kg, enn en på 80 kg går ned til 70 kg? Har også hørt at (svært) overvektige går fortere ned enn normal-mildt overvektige. 

Skrevet
På 10.1.2018 den 21.22, Galaxy X skrev:

Det er vel noe sånt at en på 140 kg går lettere ned til 130 kg, enn en på 80 kg går ned til 70 kg? Har også hørt at (svært) overvektige går fortere ned enn normal-mildt overvektige. 

Ganske logisk siden 10kg for en på 140 kg prosentvis er mye mindre enn en på 80 kg ☺ utover det er det ikke noe "lettere" 😉 

• Liker 1
Gjest Galaxy X
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Silje92 skrev:

Ganske logisk siden 10kg for en på 140 kg prosentvis er mye mindre enn en på 80 kg ☺ utover det er det ikke noe "lettere" 😉 

Nettopp :P Derfor kan det "høres ut" som at det er enklere for svært overvektige å gå ned i vekt, uten at det helt egentlig er det. 

Endret av Galaxy X
Skrevet

Jeg heier på alle som har som mål å utvikle seg, forbedre sider ved seg selv og oppnå bedre forståelse.

Når det er sagt: jeg synes ikke at (spesielt) snap’ene henger helt på greip. Jeg blir usikker på om hun har en klar formening om hva hun ønsker å formidle.

• Liker 5
Skrevet

Kveldens snap beviser jo bare hvor usikker hun er på seg selv 🤫

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg syns det er helt flott at hun er ærlig om sånne ting jeg. Skulle ønske hun kunne være så ærlig hele tiden! Men det går ikke overens med "jeg er awesome" greia hennes. Kan hun ikke bare kalle en spade for en spade og si at hun vet hun har lagt på seg og nå syns hun er for tjukk? Må det være kamuflert i at hun gjør det for helsas del etc? For all del, det er nok derfor også, men jeg kjøper bare ikke at det er hovedmotivasjonen hennes. Det er faktisk lov å si at man vil ned i vekt når man veier såpass mye over hva som er ansett som normalvektig. 

Endret av Kartoffel
  • Liker 12
Skrevet
52 minutter siden, Kartoffel skrev:

Jeg syns det er helt flott at hun er ærlig om sånne ting jeg. Skulle ønske hun kunne være så ærlig hele tiden! Men det går ikke overens med "jeg er awesome" greia hennes. Kan hun ikke bare kalle en spade for en spade og si at hun vet hun har lagt på seg og nå syns hun er for tjukk? Må det være kamuflert i at hun gjør det for helsas del etc? For all del, det er nok derfor også, men jeg kjøper bare ikke at det er hovedmotivasjonen hennes. Det er faktisk lov å si at man vil ned i vekt når man veier såpass mye over hva som er ansett som normalvektig. 

Jeg har stusset over det du skriver her mange ganger. Er det virkelig så tabu å si til noen at du ønsker å gå ned i vekt? Folk gjør jo det hele tiden. Det er ikke unaturlig i det hele tatt. Bra innlegg! 

• Liker 4
Skrevet

Noen ganger er det jo en "vekker" som må til før man greier å virkelig skjerpe seg.

Og når hun konstant bruker det beautyfilteret og tar bilder ovenfra og ned så kan man jo bli overrasket når man ser seg selv på video eller andres bilder.

Så hvis det hjelper henne med denne livstilsendringen hun selv har satt i gang så er det jo bra :-).

• Liker 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...