Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
23 minutter siden, Birdo skrev:

Sett snappen så mange ganger nå, dere har god fantasi da - det skal dere ha. Man ser såvidt undertøyet i 1 sekund, på lang avstand🙄

Ser du virkelig ikke at dei er full i...ja 🙄 

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Gjest Cyrus
Skrevet

Nå har dere fått meg til å følge henne på snap også 😂😂 Ser frem imot mye gull 😄

Gjest ricecrispies
Skrevet

Er det lov å diskutere hunder..?

I så fall- ser hun ikke at den hunden er fullstendig understimulert?? Blir så provosert av snappene. Hvorfor kjøpte hun seg ikke en bamse i stedet? 

Det er en whippet! Får den noen gang dekket behovet sitt for å løpe fritt? 

Og ja,jeg er såpass kategorisk her,dama dokumenterer jo store deler av dagen på snap. Subbeturer med whippeten på et par minutter er ikke nok😳

Skrevet
41 minutter siden, ricecrispies skrev:

I så fall- ser hun ikke at den hunden er fullstendig understimulert?? Blir så provosert av snappene. Hvorfor kjøpte hun seg ikke en bamse i stedet? 

Og ja,jeg er såpass kategorisk her,dama dokumenterer jo store deler av dagen på snap. Subbeturer med whippeten på et par minutter er ikke nok😳

Hundener tydelig overvektig for rasen å være. (Google gjerne rasen) Finnes ikke rart at den ikke orker tur. Som andre har nevnt så burde hunden få seg en tur til dyrlege for å se om det er noe galt.

• Liker 14
Skrevet
2 timer siden, ricecrispies skrev:

Jeg har tenkt på det samme. Jeg har aldri opplevd at en hund IKKE vil gå tur. De står enten klar med båndet selv, eller spretter opp i det sekundet eieren sier tur. 

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Fotballfluen skrev:

Jeg har tenkt på det samme. Jeg har aldri opplevd at en hund IKKE vil gå tur. De står enten klar med båndet selv, eller spretter opp i det sekundet eieren sier tur. 

Det er synd at HD ikke ser verdien i å gå til for bevegelse. Veldig mange hundeeiere gjør det, Hvorfor skaffe seg en hund som krever masse mosjon da? Uansett hunderase så trenger de en god tur hver dag. Dessuten har hun skogen rett utenfor døra. Hun er jo så busy og jeg tror det hunden også er litt for mye alene hjemme. I følge fakta om denne hunderasen liker den ikke så mye av det.

At hun går  10 000 skrit ved å jobbe i en middels stor butikk, er bare tøys. Rart at hun ikke får ryggproblemer ved å stå mye,

• Liker 8
Skrevet

Understimulert? Dette vet vi vel ingenting om? 50% av det jeg legger ut på fb er tur og kos med min hund, ingen kan likevel vite om den får _nok_ tur og annet. Noe den for øvrig får. 

Ei venninne har to whipetter. Den ene er helt umulig å få med på tur før lunsjtider, den vil bare ligge hjemme under dyna. Noe som skaper litt trøbbel hver gang hun skal lufte før jobb. Den hun hadde da hun var barn var også slik.  

Ei jeg kjenner hadde en Rhodesian ridgeback. Den ville ikke gå nå det blåste, regnet, var tåkete eller snødde. Det ble utrolig vanskelig med lufting rett og slett. Mens min går gladelig i all slags vær og uansett hvor kaldt/varmt. 

Hunder kan være forskjellige de også, selv om de fleste nok vil ut på tur heeele tiden. Jeg synes ikke hennes virker understimulert. Men jeg har jo aldri møtt hunden og skal ikke være skråsikker på noe som helst. :-)

• Liker 11
Skrevet

Synes hunden hennes virker litt trist, jeg =(

• Liker 7
Skrevet
21 minutter siden, Ellevill skrev:

Understimulert? Dette vet vi vel ingenting om? 50% av det jeg legger ut på fb er tur og kos med min hund, ingen kan likevel vite om den får _nok_ tur og annet. Noe den for øvrig får. 

Ei venninne har to whipetter. Den ene er helt umulig å få med på tur før lunsjtider, den vil bare ligge hjemme under dyna. Noe som skaper litt trøbbel hver gang hun skal lufte før jobb. Den hun hadde da hun var barn var også slik.  

Ei jeg kjenner hadde en Rhodesian ridgeback. Den ville ikke gå nå det blåste, regnet, var tåkete eller snødde. Det ble utrolig vanskelig med lufting rett og slett. Mens min går gladelig i all slags vær og uansett hvor kaldt/varmt. 

Hunder kan være forskjellige de også, selv om de fleste nok vil ut på tur heeele tiden. Jeg synes ikke hennes virker understimulert. Men jeg har jo aldri møtt hunden og skal ikke være skråsikker på noe som helst. :-)

I følge snap liker den hunden best å ligge i senga under en dyne uavhengig av når på døgnet det er snakk om. Det er ikke vanlig at en hund er så lite interessert i å bevege seg.

• Liker 11
Skrevet
6 minutter siden, Fotballfluen skrev:

I følge snap liker den hunden best å ligge i senga under en dyne uavhengig av når på døgnet det er snakk om. Det er ikke vanlig at en hund er så lite interessert i å bevege seg.

Itillegg bet jeg meg merke i at hunden var interessert i ballen som lå utfor døra etter en kjapp tissetur, men HD ville heller inn å bre teppe over bikkja..

Skrevet
17 timer siden, Rosasko skrev:

Ser du virkelig ikke at dei er full i...ja 🙄 

Nei, da hadde jeg vel ikke skrevet at jeg ikke gjorde det?

Ang hunden; jeg har en hund, finnes ikke understimulert, men jeg må dra han ut av senga før 12🙈 Og om det regner så nekter han å gå lengre enn til plenen rett utenfor så han får tisset..

• Liker 3
Gjest Line_m
Skrevet

Jeg syntes dama er ett kjempe flott forbilde for de som er litt større enn hva dagens samfunn syntes er OK. Jeg digger ho✌🏼

Gjest ricecrispies
Skrevet (endret)
2 timer siden, Ellevill skrev:

Får jo et innblikk når hun snapper til alle døgnets tider,da.

Akkurat hva de hundene du kjenner gjør og ikke gjør har ikke noe med hennes hund å gjøre

Endret av ricecrispies
Skrevet

Gi dere da! Selv om hun har sine feil, så er hun glad i hunden sin! Hva vet dere om hvordan den har det? Kanskje mannen hennes går tur med den? Dere overanalyserer snap'er og finner ut at hunden ser trist og understimulert ut🙄

Gjest Ms. Daisy
Skrevet

Whippets er ikke akkurat den rasen som ser lykkeligst ut heller da 😂 De har et litt sørgelig blikk. Tror hunden har det fint.

Skrevet

Det er jo nettopp sånne ting som hvordan enkelte overanalyserer snap som får folk til å hate rampelys-forumet. 

Ja, hun snapper hunden mye, men vi følger henne ikke 24/7, og vi vet ingenting om hva som foregår hjemme når hun ikke er der. Og vi vet heller ikke hva som skjer når hun ikke snapper. 

Hunden min elsker også å gå lange turer, og takker sjeldent nei, men er det dårlig vær er hun lite interessert i noe lengre gåtur enn at hun får tissa. Og hunden SER lei seg ut? Er'e César Millián som har inntatt Kvinneguiden eller?

Trusa på gulvet på badet, den filma hun kjapt forbi i er halvt sekund. Første gang jeg så snappen så jeg ikke at det var ei truse der engang. Hadde jeg ikke lest det her hadde jeg ikke lagt merke til den i det hele tatt. 

Og så er det alle de som klager på puppesnaps. Åpnet foran kollegaer, for eksempel. Det er nakenhet overalt rundt oss i samfunnet. Det henger store reklameplakater med halvnakne folk både her og der. Men når dere får det servert på snap av ei dere egentlig vet at liker å vise litt hud, ja, da er det fysj og æsj og ekkelt. Seriøst? Dette har dere jo i hvert fall mulighet til å fjerne fra livene deres. Det har dere ikke med reklameplakater. 

Og ja, disse bildene appellerer kanskje ikke til de man skulle tro var målgruppen hennes. Men nå er det ikke akkurat noen hemmelighet at bloggen har endret litt fokus den siste tiden, og det er heller ingen hemmelighet at hun liker å vise seg frem.

Jeg er helt imot "hallo, hvis dere ikke liker det dere se, så ikke følg henne, da!"-argumentet, men dette blir jo blåst ut av proposjoner, og at den bikkja har et trist liv er basert på kun indisier. (Og det finnes vel mer enn ett eksempel på at det kan føre til justismord.)

• Liker 9
Skrevet (endret)

Bare opplyser om at jeg også har sett mange snapper av hunden som løper tulling løs i skogen. Tror det er på morran at den ikke har lyst til å gå ut på tisserunden, før HD skal på jobb.
Ballen blir også lekt med.
Herlighet, dette blir for dumt, men måtte bare si det. :ler:

Endret av loffen
  • Liker 10
Skrevet

Bikkja er nok 5-8 kg for mye minst.. :( ikke bra for skjelettet som ikke er laga for å tåle så mye vekt..

• Liker 3
Gjest Navios
Skrevet

Understimulert, overstimulert, eller ikkje-stimulert, eg tykkjer det er fascinerande å følge snapen parallellt med bloggen.

Blogg:

Eg har så mange jern i ilden. Eg får ikkje tid til noko som helst. Eg spring frå A til B, har avtale etter avtale og får knapt tid til å oppdatere dykk. Det krever litt å vere superwoman, hohey

Snapchat

• Her er meg, klokka 10 under dyna
  • Her er meg, klokka 12 fortsatt under dyna
  • Her er meg på badet mens eg høyrer på hørfønar
  • Eg måtte ein tur innom sofaen
  • (om ikkje jobb) Trur eg blir i senga/sofaen i heile dag
  • eller: Eg er sjuk
  • (om jobb) Her er eg på jobb (ein gang midt på dagen)
Skrevet

Den kjolen på IG... bare nei. 

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...