Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
10 minutter siden, Roadrunner skrev:

Så gjennom Snapstoryen igjen, ingen prat om slankeoperasjon nå... Så noen har nok ryddet litt etter runden i går kveld.

Da må hun ha gjort det nå, for jeg hørte på gnålet for knapt 1,5t siden....

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, Roadrunner skrev:

Så gjennom Snapstoryen igjen, ingen prat om slankeoperasjon nå... Så noen har nok ryddet litt etter runden i går kveld.

As always.

Skrevet

Syns hun overreagere voldsomt altså

Hun er en offentlig person (selvvalgt) som fokuserer på kosthold og trening (kvaliteten på det er en annen diskusjon) og hun er overvektig uansett hva hun eller andre sier, og da er det naturlig at dette spørsmålet kommer opp på et tidspunkt. 

Å sammenligne det med å spørre en fremmed person man ikke vet noe om går bare ikke. Det finnes absolutt ingenting å sammenligne med. Nei, man går ikke og spør fremmede overvektige om slikt, men det er helt naturlig å spørre en slik person som HD om slikt. 

Men hun driter seg ut og det er bare morsomt å se på for å være ærlig

• Liker 5
Skrevet

Helene har blokkert meg på både instagram og snapchat, hun tåler jo ikke kritiske spørsmål i det hele tatt. Husker hun kastet meg ut av sin gruppe på facebook, fordi jeg hadde et annet mål enn henne og mange av de andre der inne :P haha

• Liker 4
Skrevet

At hun i det hele tatt kan få seg til å si at hun syns slankeopr er en altfor lettvint løsning på et problem mange burde løse på egen hånd.....Hun har jo ikke klart å løse sitt problem på egenhånd så da er det kanskje like greit å ikke uttale seg??

Skrevet

Det er fascinerende å se hvor for Helene går i forsvar. Tror ikke jeg har sett noen som takler kritikk så dårlig som henne. Hva skyldes det? Jeg tenker det er en hinsides usikkerhet.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende kommentarer, brukerdebatt, avsporinger og svar til dette.

Kragebein, mod

Skrevet
4 timer siden, Hildefur skrev:

Det er fascinerende å se hvor for Helene går i forsvar. Tror ikke jeg har sett noen som takler kritikk så dårlig som henne. Hva skyldes det? Jeg tenker det er en hinsides usikkerhet.

Ja, angrep er jo det beste forsvar, sies det.

Skrevet
22 timer siden, Beatbox skrev:

At hun i det hele tatt kan få seg til å si at hun syns slankeopr er en altfor lettvint løsning på et problem mange burde løse på egen hånd.....Hun har jo ikke klart å løse sitt problem på egenhånd så da er det kanskje like greit å ikke uttale seg??

Faktisk enig med HD her, Nøkkelen til problemet er å jobbe med hodet. Selv om man vet hvordan ting skal løses, så er det ikke noe hokus pokus og det er hun et godt eksempel på. Man må være klar for det selv og det virker som hun ikke helt er der.

Samme greia med folk som sliter med avhengighet man vet løsningen, men det er beinhardt og må være mentalt der.

Også enig med HD at det ikke passer seg og spørre om dette med slankeoperasjon. Jeg har selv en venninne som er sykelig overvektig, men jeg har aldri gått inn på at hun burde gjøre noe med det. Jeg vet at familie og andre venner heller ikke har tatt det opp. Det er et utrolig sensitivt emne. Egentlig trist for kan være livsfarlig for helsa.

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, Miranda16 skrev:

Faktisk enig med HD her, Nøkkelen til problemet er å jobbe med hodet. Selv om man vet hvordan ting skal løses, så er det ikke noe hokus pokus og det er hun et godt eksempel på. Man må være klar for det selv og det virker som hun ikke helt er der.

Samme greia med folk som sliter med avhengighet man vet løsningen, men det er beinhardt og må være mentalt der.

Også enig med HD at det ikke passer seg og spørre om dette med slankeoperasjon. Jeg har selv en venninne som er sykelig overvektig, men jeg har aldri gått inn på at hun burde gjøre noe med det. Jeg vet at familie og andre venner heller ikke har tatt det opp. Det er et utrolig sensitivt emne. Egentlig trist for kan være livsfarlig for helsa.

Så hvorfor har hun da ikke klart å løse sitt problem på egenhånd? Fordi hun ikke vil? Hun var klar for det og klarte det, inntil hun la på seg igjen. Etter det har hun ikke vært klar for noe som helst virker det som. Nei det passer seg ikke å spørre om slankeoperasjon, vedkommende som stilte spørsmålet formulerte seg klønete kan man si og HD gikk i taket! Hun krever respekt fordi hun har tatt sine valg, hvorfor er det da så vanskelig for HD å respektere at andre har foretatt og tar sine valg? Slik som dette med slankeopr. Flere jeg kjenner som har blitt operert har måtte gå i terapi før opr noe som har gjort at de har klart å beholde matchvekt i ettertid. For med unntak av sykdommer og bivirkninger av medisiner mener jeg at overvekt sitter mellom ørene..les: i hodet....

Skrevet (endret)
1 time siden, Beatbox skrev:

Så hvorfor har hun da ikke klart å løse sitt problem på egenhånd? Fordi hun ikke vil? Hun var klar for det og klarte det, inntil hun la på seg igjen. Etter det har hun ikke vært klar for noe som helst virker det som. Nei det passer seg ikke å spørre om slankeoperasjon, vedkommende som stilte spørsmålet formulerte seg klønete kan man si og HD gikk i taket! Hun krever respekt fordi hun har tatt sine valg, hvorfor er det da så vanskelig for HD å respektere at andre har foretatt og tar sine valg? Slik som dette med slankeopr. Flere jeg kjenner som har blitt operert har måtte gå i terapi før opr noe som har gjort at de har klart å beholde matchvekt i ettertid. For med unntak av sykdommer og bivirkninger av medisiner mener jeg at overvekt sitter mellom ørene..les: i hodet....

Jeg har jo svart på spørsmålet, hun vil, men klarer det ikke. Blir som å si til en som er deprimert, du vet hva som er godt for deg og om mulig hva som kan hjelpe deg, men klarer det ikke.

Mental helse er komplekst

Endret av Miranda16
  • Liker 1
Skrevet

Mer pupp, bh og syting på snap 

Skrevet (endret)
21 minutter siden, Miranda16 skrev:

Jeg har jo svart på spørsmålet, hun vil, men klarer det ikke. Blir som å si til en som er deprimert, du vet hva som er godt for deg og om mulig hva som kan hjelpe deg, men klarer det ikke.

Mental helse er komplekst

Så hvorfor klarte hun da å gå ned 60 kg? Fordi hun ikke ville? For hun sier jo selv at hun har stå-på-vilje og viljestyrke.

Endret av Beatbox
Skrevet
9 minutter siden, jegerenenhjørning skrev:

Mer pupp, bh og syting på snap 

Same as it ever was...

Skrevet
24 minutter siden, Beatbox skrev:

Så hvorfor klarte hun da å gå ned 60 kg? Fordi hun ikke ville? For hun sier jo selv at hun har stå-på-vilje og viljestyrke.

Kan sammenlignes med folk som sliter med avhengighet, man kan ha tilbakefall og da er det lett å gi opp. Tenk deg å gå ned så mye og så legge på seg så betraktelig? Man må føle seg utrolig mislykket og det må være kjempevanskelig å få tilbake motivasjonen.

• Liker 5
Skrevet (endret)
14 minutter siden, Miranda16 skrev:

Kan sammenlignes med folk som sliter med avhengighet, man kan ha tilbakefall og da er det lett å gi opp. Tenk deg å gå ned så mye og så legge på seg så betraktelig? Man må føle seg utrolig mislykket og det må være kjempevanskelig å få tilbake motivasjonen.

Hele mitt poeng er denne setningen: * Jeg synes slankeoperasjon er en altfor lett løsning på et problem som jeg personlig mener mange burde løse på egen hånd. * At hun som ikke klarer å løse sine egne problemer ber andre om å gjøre det blir helt horribelt i mine ører. Hun sier ofte i diskusjoner; hva vet du om min situasjon...Hva vet hun om andres situasjon som gjør at de tar steget og ber om operasjon? Vi får bare være enige om å være uenige denne saken..selv om vi egentlig mener noe av det samme :)

Endret av Beatbox
Skrevet

Sendte melding til change og kommenterte dårlig valg av ambassadør for det som egentlig er et godt produkt. De begrunnet valget med at hun har skrevet godt om dem i årevis... 

• Liker 13
Skrevet
3 minutter siden, jegerenenhjørning skrev:

Sendte melding til change og kommenterte dårlig valg av ambassadør for det som egentlig er et godt produkt. De begrunnet valget med at hun har skrevet godt om dem i årevis... 

Javel....*tenker mitt om akkurat den begrunnelsen men sier ingenting*..

Skrevet

Hvis en kollega av meg prater ÅPENLYST om vektproblemet sitt til alle, legger ut om program, planer, mål  og i tillegg jevnlig sier hun sliter med motivasjon, pågangsmot, gjentatt mangel på måloppnåelse og resultater - så ser jeg det virkelig ikke som uhøflig å spørre ærlig om personen har vurdert slankeoperasjon. Og Helene gjør jo akkurat dette, prater åpenlyst om vekt og livsstil og har flere ganger snakket om slankeoperasjon i media. Skal man ikke forvente saklig diskusjon rundt en sak man gaper opp om til alle?

Blir som når hun hoppet i strupen på noen i kommentarfeltet grunnet noen spurte "hvorfor har du så mye lån når du ikke eier hus, barn, bil osv" (i tråd med hva innlegget handlet om), når hun tidligere har laget et eget innlegg om at hun har hatt kredittgjeld-problemer som hun endelig rydder opp i og betaler ned på...

I ett innlegg er det greit å diskutere å prate om, i et annet ikke? 

• Liker 18
Skrevet
2 timer siden, Meadows skrev:

Hvis en kollega av meg prater ÅPENLYST om vektproblemet sitt til alle, legger ut om program, planer, mål  og i tillegg jevnlig sier hun sliter med motivasjon, pågangsmot, gjentatt mangel på måloppnåelse og resultater - så ser jeg det virkelig ikke som uhøflig å spørre ærlig om personen har vurdert slankeoperasjon. Og Helene gjør jo akkurat dette, prater åpenlyst om vekt og livsstil og har flere ganger snakket om slankeoperasjon i media. Skal man ikke forvente saklig diskusjon rundt en sak man gaper opp om til alle?

Hun sier jo det at operasjon ikke er noe quick fix. Om man ikke jobber med problemene mentalt, kan det være like bortkastet å gå til det skrittet. En operasjon er heller ikke risikofritt og mange sliter med "bivirkninger" i etterkant

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...