Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Gjest gundagrynte
Skrevet
Et øyeblikk siden, CecilieX skrev:

Hvordan påvirker hun overvektige folk negativt tenker du? 

Ved å legitimere sprekker i dietter f.eks...ved å passivisere og si at *elsk deg selv som du er for du er bra nok uansett* Joda, man er det men det er faktisk ikke sunt å være sykelig overvektig..noe hun bør være den første til å si noe om..mener jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
29 minutter siden, CecilieX skrev:

@gundagrynte, jeg forstår denne typen kritikk av HD. Bloggrelatert kritkk er greit, at hun sabler ned folk i kommentarfeltet, at hun klager når hun er priviligert i forhold til tid, alt det du trekker frem er greit. Det jeg har problemer med å forstå er alle disse kommentarene som går direkte på det som handler om hennes manglende evne til å gå ned i vekt. Harselas over hvor dum hun er som stapper i seg det ene og det andre. Kommentarer som påpeker det hver gang hun mislykkes. Til syvende og sist så er dette et svært persoling problem som bare går ut over henne.

Det er faktisk ikke slik at vi ikke vil henne vel, vi er bare uenige i fremgangsmåten og an angriper ting i feil ende. Hun har flere ganger delt at hun sliter med spiseforstyrrelser. Greia er det at hun aldri påpeker utfordringene rundt dette. Hun uttrykker i store bokstaver hver uke hvordan hun følge en oppsatt treningsplan og hvordan hun skal spise etc. Uka etter bortforklarer hun det med at hun ikke hadde tid, forsov seg, orket ikke vente en time på jobb etc,etc. Det er for mange av oss ikke legitime grunner for en som prøver å komme i form.

Hun kaller tross alt bloggen sin sunn balanse, treningsglede. Vi hører også konstant om denne sunne balansen og det faller i fisk når hun legger ut hva hun inntar som ikke akkurat er i et kosthold som fronter sunn balanse, Treningsglede er noe hun åpenbart sliter med finne og holde den.Hadde hun bare vært ærlig med hvilke utfordringer hun har, så tror jeg for mange det hadde vært lettere å heie på henne. Hvem er det hun prøver å lure? Spiseforstyrrelser er et symptom på psykiske utfordringer og gjør man ikke noe med det, så vil hun ikke kunne nå sine mål, uansett hvor små de er. Hun klarer ikke engang å fullføre små delmål engang. Hvorfor prioriterer hun ikke å "rydde" opp i hodet for å nå sine mål er det mange som spør seg?.

Hadde hun vært ærlig med oss lesere, tror jeg hun hadde fått en enda større heiagjeng. Det er også nevnt at det nok ikke er bra for henne å jobbe på et treningssenter med stort kroppspress og blogge hvor alle har en oppfatning om hva hun gjør og ikke gjør. Til syvende og sist er det noe hun har valgt selv, så å gi leserne skylden for at hun feiler. er ikke ok. 

Det er hun selv som lager denne debatten når hun ikke våger være ærlig med oss lesere, så enkelt synes jeg det er.

Endret av Miranda16
  • Liker 3
Gjest gundagrynte
Skrevet
4 minutter siden, Miranda16 skrev:

Det er faktisk ikke slik at vi ikke vil henne vel, vi er bare uenige i fremgangsmåten og an angriper ting i feil ende. Hun har flere ganger delt at hun sliter med spiseforstyrrelser. Greia er det at hun aldri påpeker utfordringene rundt dette. Hun uttrykker i store bokstaver hver uke hvordan hun følge en oppsatt treningsplan og hvordan hun skal spise etc. Uka etter bortforklarer hun det med at hun ikke hadde tid, forsov seg, orket ikke vente en time på jobb etc,etc. Det er for mange av oss ikke legitime grunner for en som prøver å komme i form.

Hun kaller tross alt bloggen sin sunn balanse, treningsglede. Vi hører også konstant om denne sunne balansen og det faller i fisk når hun legger ut hva hun inntar som ikke akkurat er i et kosthold som fronter sunn balanse, Treningsglede er noe hun åpenbart sliter med finne og holde den.Hadde hun bare vært ærlig med hvilke utfordringer hun har, så tror jeg for mange det hadde vært lettere å heie på henne. Hvem er det hun prøver å lure? Spiseforstyrrelser er et symptom på psykiske utfordringer og gjør man ikke noe med det, så vil hun ikke kunne nå sine mål, uansett hvor små de er. Hun klarer ikke engang å fullføre små delmål engang. Hvorfor prioriterer hun ikke å "rydde" opp i hodet for å nå sine mål er det mange som spør seg?.

Hadde hun vært ærlig med oss lesere, tror jeg hun hadde fått en enda større heiagjeng. Det er også nevnt at det nok ikke er bra for henne å jobbe på et treningssenter med stort kroppspress og blogge hvor alle har en oppfatning om hva hun gjør og ikke gjør. Til syvende og sist er det noe hun har valgt selv, så å gi leserne skylden for at hun feiler. er ikke ok. 

Det er hun selv som lager denne debatten når hun ikke våger være ærlig med oss lesere, så enkelt synes jeg det er.

Spot on!

Gjest CecilieX
Skrevet

Det er ikke bra om det er slik at hun jukser med bilder, eller lyver slik at det er til skade for leserne. Jeg tror likevel at det er åpenbart for leserne hennes at det er divergens mellom liv og lære. Derfor er jeg i tvil om bloggen hennes er til skade for så mange. Det er verdt å merke seg at eksemplene dere trekker frem ikke er representativt for mesteparten av det som skrives i tråden. 

Skrevet

Er greit å elske seg selv uansett, men når man er så overvektig at man risikerer helsen sin skal man faktisk vise at man elsker seg selv ved å være sunn og "redde" kroppen sin. Ikke stappe i seg usunn mat/drikke for så å lyve om vekta si. En PT burde vite bedre enn det!

• Liker 1
Skrevet

Det er også verdt å trekke frem at hun angriper lesere som gir henne råd, og som faktisk bryr seg. Jeg også bryr meg, men konstruktiv kritikk blir ofte forvekslet med trolling hos henne. 

• Liker 2
Gjest CecilieX
Skrevet
11 minutter siden, Miranda16 skrev:

Så det du sier er at du vet at hun har en spiseforstyrrelse, en psykisk sykdom, og samtidig mener du at det er legitimt å gi henne kritikk for det som er en del av sykdomsbilde for en med spiseforstyrrelser? Mue av det du nevner er jo det sykdommen handler om. 

Skrevet
4 minutter siden, CecilieX skrev:

Det er ikke bra om det er slik at hun jukser med bilder, eller lyver slik at det er til skade for leserne. Jeg tror likevel at det er åpenbart for leserne hennes at det er divergens mellom liv og lære. Derfor er jeg i tvil om bloggen hennes er til skade for så mange. Det er verdt å merke seg at eksemplene dere trekker frem ikke er representativt for mesteparten av det som skrives i tråden. 

De som vil komme i form, leser ikke hennes blogg for inspirasjon eller motivasjon for det er den ikke. Det at det er en trenings- og livsstilsblogg er jo det mye av diskusjonen handler

Hennes blogg skader ikke andre enn henne selv. Hun gjør seg selv en STOR bjørnetjeneste, for hun takler ikke presset. Det kan dokumenteres flere ganger i uka

• Liker 1
Gjest CecilieX
Skrevet

Jeg skal logge meg av for i kveld. Jeg er på ingen måte noe dydsmønster i forhold til kritikk av bloggere, det gjentar gjerne. Bryter en blogger lovverk i forhold til markedsføring eller åndsverk så er det legitimt at det påtales. Det samme gjelder det som handler om å påvirke leserne negativt. En blogger kan ikke fritas for ansvar, og har du en blogg så må du tåle kritikk. Men det gjelder å trekke en grense et sted, så målet mitt var ikke noe annet enn å få til noe refleksjon rundt hvor den grensa burde gå i forhold til Helene Drage. Det å ha spiseforstyrrelsen hennes i bakhodet når man beveger seg inn på det som handler om hennes kropp er i alle fall noe som burde  være retningsgivende. 

Skrevet

Endelig et ærlig innlegg. Får så mye respekt for dama når hun forteller om utfordringene sine

• Liker 1
Gjest gundagrynte
Skrevet (endret)
42 minutter siden, Miranda16 skrev:

Endelig et ærlig innlegg. Får så mye respekt for dama når hun forteller om utfordringene sine

Hadde hun hatt et snev av respekt for leserne sine hadde hun vært ærlig med  dem for lenge siden, og ikke så mye når det gjelder privatlivet men generelt. Spesielt dette med at hun har en spiseforstyrrelse. Hun vet helt sikkert at flere av følgerne har det samme. Hun som ønsker å være et godt forbilde burde skrevet mer om hva man faktisk bør gjøre og hvordan man kan behandle en slik forstyrrelse. Jeg personlig har ingen respekt for uærlige mennesker.

Endret av gundagrynte
Skrevet

Hurra! :-)

Hvis hun fortsetter slik så tror jeg hun får en stor heiagjeng etterhvert. Jeg skjønner godt at det ikke er alt hun vil dele på bloggen, som omhandler alle, men her var hun jo ikke utleverende på noen måte, men var likevel ærlig. Tror hun tjener mye mer på det i lengden som å konstruere imaginære fiender som krever sixpack og sprettrumpe av henne, for det er ikke det mye av kritikken her har handla om. Det har vært måten å gå i strupen på de som stiller spørsmålstegn ved livsstilen som frontes på bloggen kontra hva sannheten har vært, og det å nekte for at vektoppgangen har vært så stor som den har vært. 

Jeg tviler ikke på at hun er kunnskapsrik, for det er hun sikkert, hun har jo bestått eksamen, så teorien kan hun, og hun kan sikkert korrigere øvelsene hos de som trener hos henne og. For de som bestiller time av henne vet jo at hun er stor, men kanskje er det det de trenger, at terskelen for å gå på treningsstudiet senkes - at treningsstudio ikke bare er for de slanke og godt trente, men for alle.. Men poenget mitt er at det virker som det er nye takter på bloggen, så får vi håpe at det ikke er et engangstilfelle :) 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, gundagrynte skrev:

Hadde hun hatt et snev av respekt for leserne sine hadde hun vært ærlig med  dem for lenge siden, og ikke så mye når det gjelder privatlivet men generelt. Jeg personlig har ingen respekt for uærlige mennesker.

Folk må jo få lov til å endre seg... Det kan jo hende hun har innsett at hodet-i-sanden og noen "smågrå" løgner og benektelse ikke har vært veien å gå..

Man må gi folk en sjanse? 

• Liker 1
Gjest gundagrynte
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Hu i byen skrev:

Folk må jo få lov til å endre seg... Det kan jo hende hun har innsett at hodet-i-sanden og noen "smågrå" løgner og benektelse ikke har vært veien å gå..

Man må gi folk en sjanse? 

Hun har drevet på sånn siden hun begynte å blogge...i 2008 var det vel....Og hvordan kan man stole på en blogger som påstår at h*n er en ærlig blogger og som stadig vekk motbeviser akkurat dèt? Som glefser og biter hodet av folk som påpeker hennes finurlige bruk av sannhet og fakta? At hun nå kommer med et såkalt ærlig innlegg er slik jeg ser det kùn fordi X-antall mennesker har påpekt visse ting.

Endret av gundagrynte
Skrevet
Et øyeblikk siden, gundagrynte skrev:

Hun har drevet på sånn siden hun begynte å blogge...i 2008 var det vel....Og hvordan kan man stole på en blogger som påstår at h*n er en ærlig blogger og som stadig vekk motbeviser akkurat dèt? Som glefser og biter hodet av folk som påpeker hennes finurlige bruk av sannhet og fakta?

Jeg sier ikke at det er gjort på dagen. For min del mangler hun fortsatt troverdighet, og det innlegget hun har skrevet nå kan jo være et blaff av innfall for å tekkes "trollene", og ikke oppriktig ment.. Det vil jo tiden vise, men hvis hun fortsetter å være ærlig med utfordringene sine, ikke nekter for at de finnes, begynner å svare ordentlig når hun møter motbør osv så tror jeg hun kan komme greit ut av det, men Rom ble ikke bygd på en dag, så det kommer nok til å ta tid. 

Men det må være lov å applaudere det som er positivt også, i stedet for å bare diskutere det som er negativt, for jeg opplever iallefall at denne tråden har en tendens til å bli veldig usakelig til tider når det er "lite å ta HD på", og da er veien kort til stengt tråd tenker jeg.. Så jeg synes det er viktig og også påpeke det som er positivt når det kommer, så dette ikke blir en mølje med ensidig usakelig kritikk om en enkeltperson.. 

Men ja, jeg er enig i at hun har en lang vei å gå før "alt er bra" :) 

• Liker 3
Gjest gundagrynte
Skrevet
5 minutter siden, Hu i byen skrev:

Jeg sier ikke at det er gjort på dagen. For min del mangler hun fortsatt troverdighet, og det innlegget hun har skrevet nå kan jo være et blaff av innfall for å tekkes "trollene", og ikke oppriktig ment.. Det vil jo tiden vise, men hvis hun fortsetter å være ærlig med utfordringene sine, ikke nekter for at de finnes, begynner å svare ordentlig når hun møter motbør osv så tror jeg hun kan komme greit ut av det, men Rom ble ikke bygd på en dag, så det kommer nok til å ta tid. 

Men det må være lov å applaudere det som er positivt også, i stedet for å bare diskutere det som er negativt, for jeg opplever iallefall at denne tråden har en tendens til å bli veldig usakelig til tider når det er "lite å ta HD på", og da er veien kort til stengt tråd tenker jeg.. Så jeg synes det er viktig og også påpeke det som er positivt når det kommer, så dette ikke blir en mølje med ensidig usakelig kritikk om en enkeltperson.. 

Men ja, jeg er enig i at hun har en lang vei å gå før "alt er bra" :) 

Jeg er helt enig i at det er viktig å applaudere det som er positivt. Nå er jeg snekret sammen slik at når folk plutselig begynner å legge kortene på bordet og er *ærlige*...da blir jeg veldig mistenksom...basert på tidligere oppførsel..Jeg har mine mistanker om hvorfor det innlegget kom, jeg holder det for meg selv.

Skrevet

Hehe, jeg skjønner din mistenksomhet :) Vi får se, det kan jo hende det bare var et innfall, og vi er tilbake til gamle takter igjen før vi aner :P 

• Liker 1
Gjest Cartina
Skrevet
1 time siden, Miranda16 skrev:

Jeg synes det begynte så bra, men så var andre avsnitt bare en gjentagelse av det samme gamle. 

Skrevet

Syntes også innlegget begynte bra...

Så skriver hun at man ikke må la utseendet definere oss som personer... Rett under kommer et bilde:" Vipper og negler sponset av..." En smuuule selvmotsigende...

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...