Gå til innhold

Helene Drage

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Finnwife skrev:

Men hun går fremdeles for den raske, men (nokså) usunne varianten? Fjordland og Toro? Hun er 100% sykemeldt, og har all verdens tid å lage ordentlig næringsrik mat hjemme? (Jada, hun får sikkert veiledning fra sykehuset, men det er iallefall uforholdsmessig mye salt i de ferdigpakkene).

Hun snakker om livstilssendring, men spiser helt likt som før, bare mindre porsjoner..

Mener å huske at de blir anbefalt å spise Fjordland 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Finnwife skrev:

Men hun går fremdeles for den raske, men (nokså) usunne varianten? Fjordland og Toro? Hun er 100% sykemeldt, og har all verdens tid å lage ordentlig næringsrik mat hjemme? (Jada, hun får sikkert veiledning fra sykehuset, men det er iallefall uforholdsmessig mye salt i de ferdigpakkene).

Hun snakker om livstilssendring, men spiser helt likt som før, bare mindre porsjoner..

Hjemmelaget er best og hun er hjemme og har tid, enig. Men det er da gang på gang bevist at ferdigretter vakuumpakkes slik at næringsinnholdet er bra. Litt mer salt men ikke noe som er skadelige mengder. Derfor anbefaler jo flere sykehus disse.   https://www.dagbladet.no/mat/bedre-enn-sitt-rykte-flere-av-disse-er-sunne-og-gode-middager/68667620

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
46 minutter siden, Finnwife skrev:

Jeg var nesten litt redd jeg ikke skulle få til en sånn "hva er det som feiler dere"-tirade i denne tråden i desember men jammen leverer det gang etter gang.

Herregud selvfølgelig er det et problem at hun spiser helfabrikata også. 

Fjordland er sunt.

Fjordland har helt OK næringsinnhold

Fjordland anbefales faktisk til f eks eldre og syke nettopp fordi næring/egeninnsats er så pass god.

Hun er 100% sykemeldt. Det betyr faktisk ikke at hun er på ferie. Det vil si at det vurderes av legen hennes at hun har en helsetilstand som tilsier at hun ikke kan jobbe i det hele tatt. Dette kan bety at man nettopp IKKE har overskudd og pepp til å lage sunn og hjemmelaget mat i timesvis. 

Så skjerp dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bolledeig skrev:

Jeg var nesten litt redd jeg ikke skulle få til en sånn "hva er det som feiler dere"-tirade i denne tråden i desember men jammen leverer det gang etter gang.

Herregud selvfølgelig er det et problem at hun spiser helfabrikata også. 

Fjordland er sunt.

Fjordland har helt OK næringsinnhold

Fjordland anbefales faktisk til f eks eldre og syke nettopp fordi næring/egeninnsats er så pass god.

Hun er 100% sykemeldt. Det betyr faktisk ikke at hun er på ferie. Det vil si at det vurderes av legen hennes at hun har en helsetilstand som tilsier at hun ikke kan jobbe i det hele tatt. Dette kan bety at man nettopp IKKE har overskudd og pepp til å lage sunn og hjemmelaget mat i timesvis. 

Så skjerp dere.

Den satt! 😊

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville priotert kjøttkakene og ikke potetene slik hun gjør. Er jo kjøttet kroppen hennes trenger...  potetene tar jo opp plassen for viktige næringsstoffer hun trenger nå.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Rosasko skrev:

Jeg ville priotert kjøttkakene og ikke potetene slik hun gjør. Er jo kjøttet kroppen hennes trenger...  potetene tar jo opp plassen for viktige næringsstoffer hun trenger nå.

Det er jo sunne næringsstoffer i poteter.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er den verste. Hva har HD gjort for å bli rakket ned på hver dag, utelukkende pga utseende og vekt. Og som i prinisppet ikke er lov på KG? Synd at man ikke ser selv hvor smålig man oppfattes. 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at denne tråden er verst! I andre tråder kan en le litt overbærende over cbe’s glattpolerte fasade, pilotfruen som innimellom fremstår som harry og vp som er så happy med min mann kan, men i denne tråden diskuteres faktisk et menneske som sliter så mye med vekten at hun har latt seg operere... rart ikke flere ser forskjellen!

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pås skrev:

Enig i at denne tråden er verst! I andre tråder kan en le litt overbærende over cbe’s glattpolerte fasade, pilotfruen som innimellom fremstår som harry og vp som er så happy med min mann kan, men i denne tråden diskuteres faktisk et menneske som sliter så mye med vekten at hun har latt seg operere... rart ikke flere ser forskjellen!

Utseende til feks Camilla og CBE  blir også kommentert ofte og ikke på en positiv måte. Latterliggjøring av Villa Paprika og CBE ligner ikke grisen på svært mange måter. Snakk om dobbeltmoral

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Miranda16 skrev:

Utseende til feks Camilla og CBE  blir også kommentert ofte og ikke på en positiv måte. Latterliggjøring av Villa Paprika og CBE ligner ikke grisen på svært mange måter. Snakk om dobbeltmoral

Hvordan ligner ikke trådene  grisen ? Hva konkret tenker du på?

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Miranda16 skrev:

Uenig, utseende deres blir kun diskutert ifht om de har fillers o.l., ingen som har skrevet noe negativt om utseende ellers så vidt jeg vet? Med forbehold om at jeg ikke har fått med meg alt!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri "satt min fot" innenfor CBE sin tråd, så den uttaler jeg meg ikke om. 

I VP sin tråd så er 95% folk som reagerer på løgner, uthenging, utlevering, svindel og dårlig levering av arbeid(slurv med skriving og egenkomponerte utsagn), og de siste 5% folk som går over streken og drar det for langt. Disse siste 5% er på ingen måte riktig og de blir enten ignorert eller konfrontert av de andre der inne.

Her derimot, så er 95% av tråden folk som rakker ned på en person for at denne personen er overvektig, og som våger å være seg selv og gi av seg selv på sosiale medier. Det har stått her inne, svart på hvitt, at Helene ikke burde legge ut bilder av seg selv fordi hun er overvektig.

Og fortsatt mener visse at denne tråden ikke er ille?

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Pås skrev:

Uenig, utseende deres blir kun diskutert ifht om de har fillers o.l., ingen som har skrevet noe negativt om utseende ellers så vidt jeg vet? Med forbehold om at jeg ikke har fått med meg alt!

Å diskutere plastisk kirurgi er forsåvidt greit den, men å diskutere stive nipler, gapesmil at hun drar inn magen på bilder osv,osv det vil jeg si er å rakke ned på utseende folk ja. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Birdo skrev:

Nå har jeg aldri "satt min fot" innenfor CBE sin tråd, så den uttaler jeg meg ikke om. 

I VP sin tråd så er 95% folk som reagerer på løgner, uthenging, utlevering, svindel og dårlig levering av arbeid(slurv med skriving og egenkomponerte utsagn), og de siste 5% folk som går over streken og drar det for langt. Disse siste 5% er på ingen måte riktig og de blir enten ignorert eller konfrontert av de andre der inne.

Her derimot, så er 95% av tråden folk som rakker ned på en person for at denne personen er overvektig, og som våger å være seg selv og gi av seg selv på sosiale medier. Det har stått her inne, svart på hvitt, at Helene ikke burde legge ut bilder av seg selv fordi hun er overvektig.

Og fortsatt mener visse at denne tråden ikke er ille?

Du som er aktiv i VP tråden se hvor også hvor mye latterliggjøring det er.  Så du mener virkelig at det er nødvendig å henge seg opp i hvordan noen skriver?                                                                                                                                                              Denne tråden handler som alle andre tråder om det HD publiserer på some. Store deler av dette omhandler livsstil og så skal noen komme med pekefingern å si at mange av oss er forferdelige mennesker som ønsker å dele vårt syn. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Miranda16 skrev:

Du som er aktiv i VP tråden se hvor også hvor mye latterliggjøring det er.  Så du mener virkelig at det er nødvendig å henge seg opp i hvordan noen skriver?                                                                                                                                                              Denne tråden handler som alle andre tråder om det HD publiserer på some. Store deler av dette omhandler livsstil og så skal noen komme med pekefingern å si at mange av oss er forferdelige mennesker som ønsker å dele vårt syn. 

Da har du greit med skylapper på, om dét er det du får ut av denne tråden.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Birdo skrev:

Kremt. Jeg har kalt Helene på falsk, en mobber og at hun farer med løgn. Ingenting har vært relevant til vekten eller operasjonen hennes. Jeg synes flere burde se den siden av henne og er oppgitt over at hun til stadighet går inn i offerrollen. Hun sier selv hun blir mobbet for vekten, men det er også løgn. Slike som deg som forsvarer henne er ikke bra.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv operert og har gått ned 60 kg, etter mange år med sykdom, lavt stoffskifte og PCOS. Det er ikke så rart HD har synes det er et tøft valg, det ER det uavhengig av om man får veiledning og hjelp eller ikke. Du er slankeoperert resten av livet med alt det medfører; b12-sprøyter og blodprøver flere ganger i året (annenhver mnd for min del), masse kosttilskudd, du er faktisk på "diett" resten av livet også da du må passe på å ikke spise for fett, for søtt osv og skeier du ut aldri så lite så dumper du og blir kvalm/syk,kaster opp, varm/hetetokter og må evt bare gå og legge deg. Det passer jo dårlig i en travel hverdag.

Konsekvensene er store, selvfølgelig vurderer man operasjonen frem til man ligger på bordet hos kirurgen, og når man våkner og begynner livet så lurer man lenge på hva man har gjort, selv når ting går ganske fint og man får et bedre, tynnere liv. Man MÅ og skal sette seg inn i ernæring og man må dokumentere for legen hvilke forsøk man har gjort på å gå ned i vekt før man får gå gjennom operasjonen. Jeg har selv studert ernæring og gikk ned 20 kg på egenhånd før jeg opererte.

HD har også tidligere gått ned en hel masse, har vanskelig for å tro at hun ikke har den nødvendige kunnskapen om ernæring og slankeforsøk til å få godkjent dette og følger legenes krav:)

Jeg har mistet masse av håret mitt. Det er vondt, når man er ung jente og er opptatt av å ta vare på seg selv. Trolig vil håret mitt være tynt og pistrete resten av livet; jeg hadde tykt langt hår ned til midjen, nå kan jeg så vidt få det opp i en hestehale og det gror aldri lenger enn til skuldrene.

Jeg har slitt med nyrestein, galleblære og dårlige tenner (mange, mange tusen kr) siden operasjonen min. Smertefulle og plagsomme tilstander jeg ikke unner noen. Gallestein og gallesteinsanfall er så vondt at dere vil ikke tro det. Dette er også helt vanlig etter slankeoperasjon. Jeg hadde likevel operert igjen, men tro ikke at det er den lette veien ut å operere. Når vi sier det er siste utvei så er det også det, nettopp fordi alle disse tingene jeg nevner og flere (tarmslyng, hudoperasjoner, arrdannelse på magesekken som gir varige smerter, forhøyet risiko for benskjørhet, manglende vitaminer selv når du tar ekstra kosttilskudd ++) er ting du nesten kan regne med at du vil oppleve i en eller annen grad etter operasjon. Tro ikke at de fleste tar lett på dette, de som gjør det får sin "straff".

Endret av Måndagsbarn
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...