Gå til innhold

Helene Drage

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syns heller ikke det var noe stor forskjell på videoen og bildene hennes. Er flere her som har kommentert at hun ser så mye større ut i virkeligheten, på Nordby f.eks, så må innrømme at jeg forventet en større forskjell. Syns hun ser fin ut jeg.

Endret av I haz noodles
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns ofte det er veldig forskjell på bilder og filmer/virkeligheten, men hun legger jo ikke skjul på at hun ofte poserer for å vise seg fra sin beste side heller. Ikke noe galt i det, det gjør vel de fleste. På siste blogginnlegget hvor hun sitter i sofaen på verandaen syns jeg hun ser mer ut mer slik hun faktisk er. Kanskje hun begynner å drite litt mer i det nå som hun har uansett har bestemt seg for slankeoperasjon:)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vises i allefall godt på det siste innlegget om verandaen. Bra hun skal t tak i det, for helsa sin del. Ønsker henne lykke til!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende at hun legger ut at hun venter på ambulanse og I det minste har fått enerom men fader meg ikke kan si hva som feiler henne. Oppmerksomhetssyk kanskje?

Blir litt som på face når de sjekker inn på legevakten og ikke forteller at de har fått en flis I fingeren feks

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trollmora skrev:

Irriterende at hun legger ut at hun venter på ambulanse og I det minste har fått enerom men fader meg ikke kan si hva som feiler henne. Oppmerksomhetssyk kanskje?

Blir litt som på face når de sjekker inn på legevakten og ikke forteller at de har fått en flis I fingeren feks

Jeg vet ikke om noen som er så mye syk som henne. Det er jo hele tiden sykdom, sofa og trøstespising (ref til to poser potetgull på bordet i går - snap). 

Hun sier selv at hun ikke har noen følgesykdommer pga overvekt. Var jeg henne ville jeg bedt om utredning mtp stadig sykdom og tilsynelatende null immunforsvar.

Et så svakt immunforsvar kan vel ikke være heldig mtp rekonvalesens etter en operasjon heller.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de ikke har funnet ut hva som er galt enda? Hun skrev/sa ett eller annet sted at hun kastet opp og følte seg generelt veldig dårlig

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Trollmora skrev:

Hun har jo en tendens til å si A, og ikke B. Blir for dumt når det er snakk om sykehusinnleggelse. Ønsker ikke å vite hva som feiler henne, hvorfor må hun absolutt snappe fra legevakta og sykehuset? Det blir nok en halvkveda vise. Unner henne ikke sykdom- men noe kan man vel holde privat? Men for all del- hun står jo helt fritt til å legge ut hva som helst- hun skylder ikke meg som «følger» på snap noe som helst. Men minner meg på at jeg burde avfølge. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wenda skrev:

Kanskje de ikke har funnet ut hva som er galt enda? Hun skrev/sa ett eller annet sted at hun kastet opp og følte seg generelt veldig dårlig

Det er mulig - men da kunne hun ha skrevet at de ikke visste hva det var men at hun var I de beste hender feks.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tuttavims skrev:

Hun har jo en tendens til å si A, og ikke B. Blir for dumt når det er snakk om sykehusinnleggelse. Ønsker ikke å vite hva som feiler henne, hvorfor må hun absolutt snappe fra legevakta og sykehuset? Det blir nok en halvkveda vise. Unner henne ikke sykdom- men noe kan man vel holde privat? Men for all del- hun står jo helt fritt til å legge ut hva som helst- hun skylder ikke meg som «følger» på snap noe som helst. Men minner meg på at jeg burde avfølge. 

Ja det hele er litt tragikomisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et apropos- et innlegg ang fatshaming og kroppspositivisme. Synes tittelen var hakket selvmedlidende. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/6n7jo0/sommerkroppen-2018-helsepolitiet-skal-ikke-faa-stoppe-deg-og-meg-fra-aa-gaa-paa-stranda-i-sommer  

Men dette tilsvarer er noe av det mer fornuftige jeg har lest i debatten. Hakket mer nyansert: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/BJ1MEe/det-verste-man-kan-vaere-i-2018-er-syk

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, BeverTramp skrev:

Jeg vet ikke om noen som er så mye syk som henne. Det er jo hele tiden sykdom, sofa og trøstespising (ref til to poser potetgull på bordet i går - snap). 

Hun sier selv at hun ikke har noen følgesykdommer pga overvekt. Var jeg henne ville jeg bedt om utredning mtp stadig sykdom og tilsynelatende null immunforsvar.

Et så svakt immunforsvar kan vel ikke være heldig mtp rekonvalesens etter en operasjon heller.

Jeg tror jeg har skrevet noe om akkurat dette tidligete, men uansett: Noen er mer disponerte for sykdom en andre, uten at det ligger noen grunn til det. Jeg er en av dem og har spurt legen hva som gjør at jeg ofte blir syk. Han har ikke annet svar på det en at noen er lettere mottagelig for smitte en andre. Jeg er nok like ofte syk som Helene og blir helt utslått av noe som i utgangspunktet er en enkel forkjølelse. Jeg er ellers fysisk frisk, ikke overvektig eller har et dårlig kosthold. Og ja, jeg bruker lengre tid på å komme meg etter en operasjon. Om Helene gjør det vet vi jo uansett ikke. Det er jo mulig hun kommer seg igjen like fort som andre "normale" mennesker. Og det er fullt mulig at dette er noe Helene også har snakket med sin lege om. Hun er ikke pliktet til å skrive ned alle detaljene om sin helse til oss.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tuttavims skrev:

Som et apropos- et innlegg ang fatshaming og kroppspositivisme. Synes tittelen var hakket selvmedlidende. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/6n7jo0/sommerkroppen-2018-helsepolitiet-skal-ikke-faa-stoppe-deg-og-meg-fra-aa-gaa-paa-stranda-i-sommer  

Men dette tilsvarer er noe av det mer fornuftige jeg har lest i debatten. Hakket mer nyansert: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/BJ1MEe/det-verste-man-kan-vaere-i-2018-er-syk

Synes også det motsvaret var veldig bra! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trollmora skrev:

Ang. det siste avsnittet ditt: jeg tenker at når noen faktisk er i form til, samt i det hele tatt tenker på, å SJEKKE INN PÅ LEGEVAKTA på Facebook, så kan det ikke være så sabla alvorlig. 😛 I verste fall et akutt anfall av oppmerksomhetssyke...

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Rubella skrev:

Ang. det siste avsnittet ditt: jeg tenker at når noen faktisk er i form til, samt i det hele tatt tenker på, å SJEKKE INN PÅ LEGEVAKTA på Facebook, så kan det ikke være så sabla alvorlig. 😛 I verste fall et akutt anfall av oppmerksomhetssyke...

Det er jeg ikke enig i. 

Jeg har sjekket inn en gang, min samboer har sjekket inn to ganger. Hos oss begge har det dreid seg om ganske alvorlige ting. Vi gjorde det begge for å informere venner og familie  

Det er mer det om man er kryptisk hvor folk blir irriterte, noe jeg også syns er en uting å drive med

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wenda skrev:

Det er jeg ikke enig i. 

Jeg har sjekket inn en gang, min samboer har sjekket inn to ganger. Hos oss begge har det dreid seg om ganske alvorlige ting. Vi gjorde det begge for å informere venner og familie  

Det er mer det om man er kryptisk hvor folk blir irriterte, noe jeg også syns er en uting å drive med

Mente selvsagt om man sjekker inn uten å oppgi hvorfor/og er kryptisk - åpenbart kun for oppmerksomhet :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
21 minutter siden, Miranda16 skrev:

Snap: Infeksjon, lav puls, høyt blodtrykk

Jøss, ikke så vanlig med infeksjon og høyt blodtrykk og en lav puls..🤔 Normalt sett er den høy.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tuttavims skrev:

Synes han sammenlikner ekstremt syklig overvekt med overvekt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, cerruti skrev:

Synes han sammenlikner ekstremt syklig overvekt med overvekt. 

Akkurat det jeg synes og, de fleste overvektige veier ikke 240 kilo...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pås skrev:

Akkurat det jeg synes og, de fleste overvektige veier ikke 240 kilo...

Eller klarer ikke å knyte skolissene. Det der blir noe helt annet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...