Sahara_ Skrevet 10. juni 2018 #8101 Skrevet 10. juni 2018 På 8.6.2018 den 22.25, Wenda skrev: Samme her. Som overvektig får jeg ganske mange stygge og nedlatende kommentarer, fra fremmede folk. Som undervektig så fikk jeg alltid høre hvor flott jeg var. Og da var jeg skikkelig undervektig. De eneste «negative» kommentarene jeg fikk var fra mine aller nærmeste som var bekymret for meg Jeg som overvektig har fått kommentarer av fremmed og også min undervektige samboer har fått kommentarer om sin vekt. Så det går begge veier. 2
Pustogpes Skrevet 10. juni 2018 #8102 Skrevet 10. juni 2018 Nå har jeg fulgt med på denne tråden «en evighet» føles det som, og jeg er enig i veldig mye av det som skrives. Jeg har selv vært overvektig (ikke så mye som Drage), men nok til at jeg gikk ned 25 kg. Det krever beinhard disiplin og planlegging ift kosthold og trening. OG det krever stort fokus i etterkant også for holde vekten i sjakk. Ja, jeg skeier ut titt som tett i helgene, men er til gjengjeld flink i hverdag. Det som skremmer meg med Drage er at hun ikke er interesser i opprettholde den livsstilen hun nå har startet med, en livsstil som gjør at hun går ned i vekt, har en kropp som fungerer bedre og mer overskudd! Fatter hun ikke da at «signalene» hun sender blir totalt feil, «jeg ønsker ikke en sunnere livsstil som krever litt fokus og planlegging, jeg går heller for en operasjon for det er mye lettere»!? I tillegg så KAN en operasjon gi store bivirkninger og plager i etterkant. Jeg forstår bare ikke valgene hennes... 18
Miranda16 Skrevet 10. juni 2018 #8103 Skrevet 10. juni 2018 3 minutter siden, Pustogpes skrev: Nå har jeg fulgt med på denne tråden «en evighet» føles det som, og jeg er enig i veldig mye av det som skrives. Jeg har selv vært overvektig (ikke så mye som Drage), men nok til at jeg gikk ned 25 kg. Det krever beinhard disiplin og planlegging ift kosthold og trening. OG det krever stort fokus i etterkant også for holde vekten i sjakk. Ja, jeg skeier ut titt som tett i helgene, men er til gjengjeld flink i hverdag. Det som skremmer meg med Drage er at hun ikke er interesser i opprettholde den livsstilen hun nå har startet med, en livsstil som gjør at hun går ned i vekt, har en kropp som fungerer bedre og mer overskudd! Fatter hun ikke da at «signalene» hun sender blir totalt feil, «jeg ønsker ikke en sunnere livsstil som krever litt fokus og planlegging, jeg går heller for en operasjon for det er mye lettere»!? I tillegg så KAN en operasjon gi store bivirkninger og plager i etterkant. Jeg forstår bare ikke valgene hennes... Dette! 3
Viking-girl Skrevet 10. juni 2018 #8104 Skrevet 10. juni 2018 (endret) På 10.6.2018 den 18.50, Miranda16 skrev: Hun skrev i siste innlegg at den livsstilen hun har lagt opp til før operasjon ikke er en livvstil hun er interessert i. Forstå det den som kan.... "(..) Vekta går nedover og ting føles bra. Jeg vet imidlertid veldig godt at dette ikke er en livsstil jeg klarer å holde over lengre tid. Ikke fordi jeg ikke tror jeg klarer det, men fordi det ikke er en livsstil jeg ønsker." Enig med deg her. Hvis det er en livsstil man ikke ønsker, så er det forbanna lett og legge om til en annen livsstil! Mye lettere enn andre ting. Man må bare bestemme seg. På generelt grunnlag unner jeg henne slankeoperasjon. Men det forutsatt at hun da legger om livsstilen og ikke klatrer opp i vekt igjen. Mange slankeopererte tror de kan spise, drikke og skeie ut og leve slik de gjorde før de ble operert, med det resultatet at de begynner og legge heftig på seg igjen. Magesekken kan strekkes og tøyes etterhvert som man spiser seg opp igjen. Vet om ei jeg gikk på skole med som har slankeoperert seg hele to ganger! Det var til og med FØR hun fikk barn. Hun er fortsatt stor. Nettopp av den grunn at hun ikke klarer å holde seg unna alt hun legger på seg av. Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, mod. Endret 11. juni 2018 av Edie 5
cerruti Skrevet 10. juni 2018 #8105 Skrevet 10. juni 2018 1 time siden, Butternut skrev: Mener at hun har skrevet at hun ikke klarer og holde seg der, og at det blir et ekstra verktøy. Det er jo nettopp det som kreves for å gå ned - klare å holde ut. Etter en slankeoperasjon må hun holde ut ganske mye, men hun ser vel på det som en enklere utvei. 2
Rosalie Skrevet 10. juni 2018 #8106 Skrevet 10. juni 2018 (endret) 41 minutter siden, Pustogpes skrev: Nå har jeg fulgt med på denne tråden «en evighet» føles det som, og jeg er enig i veldig mye av det som skrives. Jeg har selv vært overvektig (ikke så mye som Drage), men nok til at jeg gikk ned 25 kg. Det krever beinhard disiplin og planlegging ift kosthold og trening. OG det krever stort fokus i etterkant også for holde vekten i sjakk. Ja, jeg skeier ut titt som tett i helgene, men er til gjengjeld flink i hverdag. Det som skremmer meg med Drage er at hun ikke er interesser i opprettholde den livsstilen hun nå har startet med, en livsstil som gjør at hun går ned i vekt, har en kropp som fungerer bedre og mer overskudd! Fatter hun ikke da at «signalene» hun sender blir totalt feil, «jeg ønsker ikke en sunnere livsstil som krever litt fokus og planlegging, jeg går heller for en operasjon for det er mye lettere»!? I tillegg så KAN en operasjon gi store bivirkninger og plager i etterkant. Jeg forstår bare ikke valgene hennes... Å skulle leve på godt under 2000 kcal i i hvert fall ett år, antagelig lenger, for å klare å gå ned til normalvekt med en magesekk som er mye større enn den skal være, er svært tøft. Antagelig vil hun raskt måtte ned i rundt 1500 kcal for å oppnå maksimal ideell vektnedgang (ca 1 kg/uke). Ved et så lavt energiinntak, må alt av matinntak planlegges nøye, slik at man får i seg nødvendige næringsstoffer. Å holde et så stramt kostholdsregime over tid når man i utgangspunktet har en spiseforstyrrelse eller har vist tendenser til spiseforstyrrelse tidligere (HD’s forrige runde med ekstremt lite energiinntak og svært mye trening tyder på dette), er skummelt. Det er en del svært overvektige som utvikler anoreksi eller bulimi i løpet av lang slankeperiode med lavt kaloriinntak. Det vil også bli litt tøffere å beholde motivasjonen for hver gang kroppen når en terskelvekt. Husk at HD har gjort dette en gang før, og jeg syns det er helt realt å innrømme at hun ikke har sterk nok motivasjon til å kjøre et liknende løp en gang til. Dersom hun nå gjennomfører gastric bypass, kan fokuset heller være på å få et sunt kosthold på plass, samt jobbe med psyken slik at man er klar til å leve ned et normalt sunt kosthold og aktiv livsstil for å stabilisere seg på en sunn vekt når man er ferdig med vektnedgangen, slik at man forblir normalvektig i overskuelig fremtid. Endret 10. juni 2018 av Rosalie 14
Sahara_ Skrevet 11. juni 2018 #8107 Skrevet 11. juni 2018 18 timer siden, Miranda16 skrev: Synes det ikke er noe særlig at hun deler vekt, antall kg hun har gått ned på over hvor lang tid. Når hun er så opptatt av å være et godt forbilde som ønsker å fokusere på andre verdier enn nettopp dette. Enig, bare tittelen i seg selv "6 kg på 11 dager" er veldig clickbait for dem som jakter en raskt slankefix. Og Helene, som personlig trener vet bedre enn de fleste at de 6 kg mest sannynligvis er 4-5 kg vann - Så det å dele det i det hele tatt er veldig villedende og meget unødvendig. Når det ikke går så bra "skal hun ikke dele noe fordi det er ikke sunne verdier for bloggen". Når det går bra der i mot kommer der plutselig meget konkrete tall på bloggen allikevel. Når det går feil vei igjen, så blir det stille og forsvares med "det er ubetydelig ikke fornuftig/sunt å dele". Jeg syntes det er veldig tydelig hvordan hun EGENTLIG ønsker at bloggen skal være, når resultatene faktisk kommer (tall, resultater, diett, fremgangsmåte, snap som dokumenterer absolutt alle sunne valg, meninger om dem som ikke er i samme tralt som henne) - mens når resultatene ikke er tilstede pakkes det inn i at det ikke er sunt for leserne at hun deler så mye. 9
Gjest Beatbox Skrevet 11. juni 2018 #8108 Skrevet 11. juni 2018 * Hva er vitsen med å gå ned i vekt når man ikke klarer å holde vekten? *..svarte hun igår...Hva skjedde med å jobbe med det mentale? Igjen..alle tegn på at alt hun ønsker er en quick-fix, men hun glemmer at hun like godt kan gå like mye opp i vekt etter en opr...
Butternut Skrevet 11. juni 2018 #8109 Skrevet 11. juni 2018 Ganske sjokkerende utsagn etter å ha deltatt på startkurs i så mange uker (og i tillegg gjort narr av metodene de brukte der..) Jeg håper virkelig hun klarer det, men det virker ikke som hun vil det nok selv. 7
Sahara_ Skrevet 11. juni 2018 #8110 Skrevet 11. juni 2018 (endret) Måten hun svarer folk på... Det er så mye bitterhet Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, mod. Endret 11. juni 2018 av Edie 11
skruf Skrevet 11. juni 2018 #8111 Skrevet 11. juni 2018 For enkelte her så hadde det blitt feil uansett hva hun hadde valgt.. Hadde hun droppet operasjon så ville hun blitt kritisert for det, «hun kommer aldri til å klare å gå ned i vekt, gjort det før og se hvordan det gikk, kommer til å gå opp igjen, hun er dum som tror hun klarer å gå ned i vekt» Nå når hun velger operasjon så er det feil også...»lettvint løsning, kommer til å gå opp igjen, dårlig forbilde» Så uansett hva Helene gjør så kritiseres det. 14
Sahara_ Skrevet 11. juni 2018 #8112 Skrevet 11. juni 2018 3 minutter siden, skruf skrev: For enkelte her så hadde det blitt feil uansett hva hun hadde valgt.. Hadde hun droppet operasjon så ville hun blitt kritisert for det, «hun kommer aldri til å klare å gå ned i vekt, gjort det før og se hvordan det gikk, kommer til å gå opp igjen, hun er dum som tror hun klarer å gå ned i vekt» Nå når hun velger operasjon så er det feil også...»lettvint løsning, kommer til å gå opp igjen, dårlig forbilde» Så uansett hva Helene gjør så kritiseres det. Tror du skal lete lenge etter en kjendis / influencer / blogger der hvor alle lesere og følgere er enig 3
Gjest Kariannne Skrevet 11. juni 2018 #8113 Skrevet 11. juni 2018 Det hjelper ikke å slankeoperes når problemet sitter i hodet.
Gjest Beatbox Skrevet 11. juni 2018 #8114 Skrevet 11. juni 2018 (endret) 10 minutter siden, skruf skrev: For enkelte her så hadde det blitt feil uansett hva hun hadde valgt.. Hadde hun droppet operasjon så ville hun blitt kritisert for det, «hun kommer aldri til å klare å gå ned i vekt, gjort det før og se hvordan det gikk, kommer til å gå opp igjen, hun er dum som tror hun klarer å gå ned i vekt» Nå når hun velger operasjon så er det feil også...»lettvint løsning, kommer til å gå opp igjen, dårlig forbilde» Så uansett hva Helene gjør så kritiseres det. Faktisk ikke. Med tanke på HD sin massive kritikk tidligere av folk som valgte slankeopr, og kritikken mot Jørgen Foss f.eks...ikke bare var de feige men de hadde ihvertfall ikke prøvd alt!!! som hun til stadighet påpeker at hun har. Igjen; løgn. Hun har ikke jobbet nok med det mentale og de siste 2 ukene nå..fordi hun MÅ bevise at hun kan..så har hun klart det! Javel, da har hun vist at hvis hun vil så klarer hun det, noe hun også påpeker i sitt siste innlegg hvor overskriften..* Selvsagt klarer jeg det uten operasjon*..At hun anser en slankeopr som * bare et hjelpemiddel* på veien er mildt sagt sjokkerende.....Jobber man ikke med det mentale så kommer kiloene like kjapt tilbake. Endret 11. juni 2018 av Beatbox
Trollmora Skrevet 11. juni 2018 #8115 Skrevet 11. juni 2018 4 minutter siden, Beatbox skrev: Faktisk ikke. Med tanke på HD sin massive kritikk tidligere av folk som valgte slankeopr, og kritikken mot Jørgen Foss f.eks...ikke bare var de feige men de hadde ihvertfall ikke prøvd alt!!! som hun til stadighet påpeker at hun har. Igjen; løgn. Hun har ikke jobbet nok med det mentale og de siste 2 ukene nå..fordi hun MÅ bevise at hun kan..så har hun klart det! Javel, da har hun vist at hvis hun vil så klarer hun det, noe hun også påpeker i sitt siste innlegg hvor overskriften..* Selvsagt klarer jeg det uten operasjon*..At hun anser en slankeopr som * bare et hjelpemiddel* på veien er mildt sagt sjokkerende.....Jobber man ikke med det mentale så kommer kiloene like kjapt tilbake. I følge hennes eget svar på instagram I dag har hun ca 2 år på å få fokusere på bade hodet og sunne rutiner. (Hun skriver der btw at hun ikke har bestemt seg enda og at det ikke vil skje før etter samtale med lege)
Gjest Beatbox Skrevet 11. juni 2018 #8116 Skrevet 11. juni 2018 (endret) 8 minutter siden, Trollmora skrev: I følge hennes eget svar på instagram I dag har hun ca 2 år på å få fokusere på bade hodet og sunne rutiner. (Hun skriver der btw at hun ikke har bestemt seg enda og at det ikke vil skje før etter samtale med lege) De sunne rutinene har hun snakket om i mer enn 2 år...men det hun heller burde snakket om og lært seg er hva hun bør gjøre når hun sliter med emosjonelle utfordringer. For det er der problematikken er...hun bruker mat for å bearbeide følelser. Hva gjør hun når hun er deprimert/ sint/sliten/happy...alt det er følelser som gir en matavhengig legitim grunn til å spise...aller helst crapfood.....etter å ha blitt operert hvis hun velger det f.eks? Endret 11. juni 2018 av Beatbox
Trollmora Skrevet 11. juni 2018 #8117 Skrevet 11. juni 2018 4 minutter siden, Beatbox skrev: De sunne rutinene har hun snakket om i mer enn 2 år...men det hun heller burde snakket om og lært seg er hva hun bør gjøre når hun sliter med emosjonelle utfordringer. For det er der problematikken er...hun bruker mat for å bearbeide følelser. Hva gjør hun når hun er deprimert/ sint/sliten/happy...alt det er følelser som gir en matavhengig legitim grunn til å spise...aller helst crapfood.....etter å ha blitt operert hvis hun velger det f.eks? De sunne rutinene burde vært på plass første gangen hun gikk ned 30 kilo - om ønsket om en sunnere livsstil var der. Og sitte på snap og le av de som ikke kan makroer innenfor kosthold etc blir HELT feil når hun selv har gått ned 30, 30 og 60 kilo som hun selv sier, har kunnskapen rundt ernæring, vet hva som skal til men ikke greier det selv. Hjelper ikke hvor mye kunnskap man innehar om en ikke klarer å sette det ut I praksis. 5
Gjest Beatbox Skrevet 11. juni 2018 #8118 Skrevet 11. juni 2018 2 minutter siden, Trollmora skrev: De sunne rutinene burde vært på plass første gangen hun gikk ned 30 kilo - om ønsket om en sunnere livsstil var der. Og sitte på snap og le av de som ikke kan makroer innenfor kosthold etc blir HELT feil når hun selv har gått ned 30, 30 og 60 kilo som hun selv sier, har kunnskapen rundt ernæring, vet hva som skal til men ikke greier det selv. Hjelper ikke hvor mye kunnskap man innehar om en ikke klarer å sette det ut I praksis. Nemlig!! Slik jeg ser det burde det vært et krav om intens terapi 2 år FØR en eventuell operasjon..Jeg har vært overvektig selv og klarte ikke å gå ned før jeg tok tak i mitt eget forhold/tankegang rundt mat og kropp. Da klarte jeg det og har holdt meg der..
Gjest Beatbox Skrevet 11. juni 2018 #8119 Skrevet 11. juni 2018 (endret) 6 minutter siden, Trollmora skrev: De sunne rutinene burde vært på plass første gangen hun gikk ned 30 kilo - om ønsket om en sunnere livsstil var der. Og sitte på snap og le av de som ikke kan makroer innenfor kosthold etc blir HELT feil når hun selv har gått ned 30, 30 og 60 kilo som hun selv sier, har kunnskapen rundt ernæring, vet hva som skal til men ikke greier det selv. Hjelper ikke hvor mye kunnskap man innehar om en ikke klarer å sette det ut I praksis. Holder med et svar Endret 11. juni 2018 av Beatbox
arnoyb Skrevet 11. juni 2018 #8120 Skrevet 11. juni 2018 26 minutter siden, Beatbox skrev: Faktisk ikke. Med tanke på HD sin massive kritikk tidligere av folk som valgte slankeopr, og kritikken mot Jørgen Foss f.eks...ikke bare var de feige men de hadde ihvertfall ikke prøvd alt!!! som hun til stadighet påpeker at hun har. Igjen; løgn. Hun har ikke jobbet nok med det mentale og de siste 2 ukene nå..fordi hun MÅ bevise at hun kan..så har hun klart det! Javel, da har hun vist at hvis hun vil så klarer hun det, noe hun også påpeker i sitt siste innlegg hvor overskriften..* Selvsagt klarer jeg det uten operasjon*..At hun anser en slankeopr som * bare et hjelpemiddel* på veien er mildt sagt sjokkerende.....Jobber man ikke med det mentale så kommer kiloene like kjapt tilbake. En av tingene man får innprinta på et startkurs er akkurat dette, slankeoperasjonen er bare et hjelpemiddel. Hva er så sjokkerende med det? 6
Fremhevede innlegg