Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så snapen til mannen og her snakkes det om vinkler på kameraet, hans noe hun tydelig bryr seg om. Hvis vi skal slutte å bry seg, så må hun også og være ærlig med oss.

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Gjest Ms. Daisy
Skrevet

Hvem har ikke lyst å se bra ut på bilder uansett hvilken størrelse og hvor fornøyd man er med seg selv? 

Skrevet

Klart alle ønsker å se bra ut på bilder! Og hun ser bra ut på bilder! Det jeg reagerer på er at bildene veldig ofte viser en helt annen kroppsfasong enn den hun er så stolt av. Dessverre...

• Liker 4
Skrevet (endret)

Nå var hun på Sunnfokus igjen, med en lang klagetale. Hun vrir og vrenger på alt.  Alle personer har andre sider enn kun utseende og men så kommer denne generaliseringen hennes at alle. Det våpenet begynner å bli gammelt. Skjønner fremdeles ikke hvorfor hun snaper der?  Hvis hun er så forbaska selvsikker, så hadde hun klart å overse den lille kritikken hun får. Jeg er enig leserne ikke skal bruke visse ord med negativ ladning, men er det virkelig et utstrakt problem på SOME? 

Endret av Miranda16
  • Liker 11
Skrevet

Tilbake til at hun HAR overvekt, hun ER ikke overvektig:rolleyes: 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Blir litt feil når folk tar bilder av seg selv med et filter eller 50 og fremstiller det som et "vanlig"  bilde på facebook. Jeg er "gammel" og ser mange av mine bekjente som driver på med det. Når ble det feil å legge ut bilder uten filter liksom? Selv har jeg aldri brukt disse filterne. Ser ikke hvorfor det har blitt så "hot" å se annerledes ut på bilder enn man gjør i virkeligheten. Det er jo virkeligheten som teller? 

Endret av elisaday
  • Liker 15
Skrevet
5 timer siden, Miranda16 skrev:

Så snapen til mannen og her snakkes det om vinkler på kameraet, hans noe hun tydelig bryr seg om. Hvis vi skal slutte å bry seg, så må hun også og være ærlig med oss.

Alle, kanskje med unntak av fetmenfattet, bryr seg om det. Og er hun uærlig bare fordi hun poser? For øvrig syns jeg kommentaren var full av selvironi og glimt i øyet. De fleste andre SoMe-ere hadde heller nektet at innlegget ble lagt ut, men forlangt at det ble tatt opp på nytt.

Selv jobber jeg hardt med å få mora mi til å skjønne at bilder skal tas ovenfra og ned, og i hvert fall ikke nedenfra og opp. For gidder ikke masse uflaterende bilder av meg selv rundt omkring.

• Liker 9
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner

- Pavilion, mod

Endret av Pavilion
Skrevet

Synes hun viser mer selvinnsikt for tiden mtp det nyeste innlegget. Håper hun klarer å finne tilbake til treningsgleden sin. Selv om jeg synes det kostholdet hennes skurrer litt når hun skriver på bloggen at hun spiser sunt men altfor lite, men på snap har jeg sett burgere, chips, donuts, seigmen...men men. Jeg heier fortsatt på henne jeg så. 

• Liker 9
Skrevet
34 minutter siden, Butternut skrev:

Synes hun viser mer selvinnsikt for tiden mtp det nyeste innlegget. Håper hun klarer å finne tilbake til treningsgleden sin. Selv om jeg synes det kostholdet hennes skurrer litt når hun skriver på bloggen at hun spiser sunt men altfor lite, men på snap har jeg sett burgere, chips, donuts, seigmen...men men. Jeg heier fortsatt på henne jeg så. 

Mener hun at man blir feit av å spise for lite?

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, filifjonka skrev:

Mener hun at man blir feit av å spise for lite?

Selvfølgelig ikke. Hun mener at hun nesten ikke spise på dagen og så kommer  hun hjem og overspiser usunn mat og sjokolade...

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor står hun alltid på tå på den ene foten? Har hun skadet seg, eller er det for å posere?

• Liker 7
Skrevet
15 minutter siden, Lin10 skrev:

Selvfølgelig ikke. Hun mener at hun nesten ikke spise på dagen og så kommer  hun hjem og overspiser usunn mat og sjokolade...

"Spiser sundt, men alt for lite"? Noen mener jo at man blir feit av å spise for lite, fordi forbrenninga stagnerer.

Skrevet

For meg var motivasjonen for å trene, at jeg ikke likte meg selv og få bedre helse og slik tror jeg det er for de aller fleste som vil gjøre en livsstilsendring. Man kan ikke drite i å gå på jobb i 4 uker forbi man synes jobben er kjedelig. Etter min mening er hun i fornektelse. Hun har ikke livsstilsykdommer og om hun skulle bli syk, så betaler hun skatt. Hva slags tankegang er dette? Jeg vil si at dette er som å si at man driter i å gjøre en endring. Man må se på det store bilde og det er det jeg føler hun har problemer med. Det er en motivasjon i seg selv 

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, filifjonka skrev:

"Spiser sundt, men alt for lite"? Noen mener jo at man blir feit av å spise for lite, fordi forbrenninga stagnerer.

Det er mange myter rundt forbrenning som man nå har slått fra seg, men hvor mye man inntar, står i forhold til det man forbrenner

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, Miranda16 skrev:

For meg var motivasjonen for å trene, at jeg ikke likte meg selv og få bedre helse og slik tror jeg det er for de aller fleste som vil gjøre en livsstilsendring. Man kan ikke drite i å gå på jobb i 4 uker forbi man synes jobben er kjedelig. Etter min mening er hun i fornektelse. Hun har ikke livsstilsykdommer og om hun skulle bli syk, så betaler hun skatt. Hva slags tankegang er dette? Jeg vil si at dette er som å si at man driter i å gjøre en endring. Man må se på det store bilde og det er det jeg føler hun har problemer med. Det er en motivasjon i seg selv 

Hun har ikke livsstilsykdommer...enda. Jeg tror nok at de kommer snikende om man er helseskadelig overvektig over tid. Det er bare sånn livet er. Det er vel litt naivt å tro at man skal leve resten av livet som overvektig og kjempesunn. 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Butternut skrev:

Hun har ikke livsstilsykdommer...enda. Jeg tror nok at de kommer snikende om man er helseskadelig overvektig over tid. Det er bare sånn livet er. Det er vel litt naivt å tro at man skal leve resten av livet som overvektig og kjempesunn. 

Nettopp. Hun er i fornektelse

• Liker 6
Skrevet
11 minutter siden, Butternut skrev:

Selvfølgelig gjør de det. Det går nok greit en stund, men når man nærmer seg 40-årene skal jeg love at overvekten begynner å sette spor. Slitasjeskader, blodtrykk, diabetes 2 etc. Hun burde gjøre noe med det før det er for sent.

• Liker 6
Skrevet

For meg var det motsatt, @Miranda16, først da jeg ble trygg på meg selv i den kroppen jeg hadde, klarte jeg å gjøre noe med det og ta tak.

• Liker 20
Skrevet (endret)
46 minutter siden, Hjärtat skrev:

For meg var det motsatt, @Miranda16, først da jeg ble trygg på meg selv i den kroppen jeg hadde, klarte jeg å gjøre noe med det og ta tak.

Du tenker at du må være trygg på deg selv for å sette igang med trening? Jeg tror det det er unntaket fra regelen. Om man er utilpass, trenger man ikke gå inn på et treningssenter

Endret av Miranda16
  • Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...