exictence Skrevet 15. desember 2016 Forfatter #21 Skrevet 15. desember 2016 5 minutter siden, Loki Laufeyson skrev: Hadde vært på butikken og handlet litt for mye, blei ganske tungt å frakte hjem, men etter en stund kom en nabo kjørende forbi, hun stoppet bilen og spurte om jeg skulle sitte på for det så så tungt ut å drasse på alle de varene Så fint for deg. Jeg tar og med noen naboer på veien. Da blir de så glad. Det er kjekt. Hvis jeg har tatt bussen hjem og går av, er det noen ganger noen som skal gå den samme veien som vil slå følge med meg. Det er hyggelig. 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #22 Skrevet 16. desember 2016 Dette er litt for søtsuppete, så jeg er enig med Melchior. Jeg pleier å hjelpe, men jeg driter i menneskene som trenger hjelp. Jeg gjør det for mine egen samvittighets skyld Anonymkode: c9596...2c4
Gjest Eugene Wrayburn Skrevet 16. desember 2016 #23 Skrevet 16. desember 2016 20 timer siden, exictence skrev: Og hvorfor må folk som synes at andre folk er snille "ta av de rosa solbrillene sine"? Folk er ikke snille alle handlinger blir utført ut i fra en egoistisk tanke. Ingen mennesker gjør noe uten at de kan få noe igjen for det.
exictence Skrevet 16. desember 2016 Forfatter #24 Skrevet 16. desember 2016 (endret) 10 minutter siden, Melchior skrev: Folk er ikke snille alle handlinger blir utført ut i fra en egoistisk tanke. Ingen mennesker gjør noe uten at de kan få noe igjen for det. Jeg vil si gode handlinger er å være snill, men det er tildels sant det du sier, det er godt å få igjen smil og oppleve at andre gleder seg Endret 16. desember 2016 av exictence 2
Ladyen Skrevet 16. desember 2016 #25 Skrevet 16. desember 2016 Har en nabo som måker snø for meg med traktor og jeg er veldig glad for at han tenker på oss andre. 4
exictence Skrevet 16. desember 2016 Forfatter #26 Skrevet 16. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er litt for søtsuppete, så jeg er enig med Melchior. Jeg pleier å hjelpe, men jeg driter i menneskene som trenger hjelp. Jeg gjør det for mine egen samvittighets skyld Anonymkode: c9596...2c4 Jeg tror ikke du akkurat driter i de. Men det er godt å gjøre noe for samvittighetens skyld, og akkurat det er vel helt greit hvis både du kan få det godt og pluss at du gleder andre. 1
exictence Skrevet 16. desember 2016 Forfatter #27 Skrevet 16. desember 2016 Jeg skal på senvakt i dag. Det visste min mor, så hun laget tidlig middag til meg før jeg må dra. Det var så snilt og gjorde så godt. 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #28 Skrevet 16. desember 2016 Er det bare jeg som synes at "gode handlinger" har blitt noe helt sykt ekkelt og opphøyd i dagens samfunn? Jeg orker ikke å gjøre gode handlinger, jeg orker ikke folk som ser på meg og liksom forteller meg med varme øyne at jeg er "SÅ GOD". Kvalmt. Jeg kunne ønske at disse tingene var selvfølger, ikke opphøyd til religiøse ritualer. Syke mennesker. Anonymkode: 42c6e...1f4
Gjest Eugene Wrayburn Skrevet 16. desember 2016 #29 Skrevet 16. desember 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det bare jeg som synes at "gode handlinger" har blitt noe helt sykt ekkelt og opphøyd i dagens samfunn? Jeg orker ikke å gjøre gode handlinger, jeg orker ikke folk som ser på meg og liksom forteller meg med varme øyne at jeg er "SÅ GOD". Kvalmt. Jeg kunne ønske at disse tingene var selvfølger, ikke opphøyd til religiøse ritualer. Syke mennesker. Anonymkode: 42c6e...1f4 Det man jo legger merke til er at man må ut på sosiale medier og få bekreftelse og anerkjennelse for det man gjør- Noe som gjør det til en egoistisk handling som handler mer om at man selv vil få en god følelse enn og hjelpe andre. Jeg begynner og lure på om jeg kanskje er litt vel kynisk ovenfor menneskeheten noen ganger.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #30 Skrevet 16. desember 2016 1 minutt siden, Melchior skrev: Det man jo legger merke til er at man må ut på sosiale medier og få bekreftelse og anerkjennelse for det man gjør- Noe som gjør det til en egoistisk handling som handler mer om at man selv vil få en god følelse enn og hjelpe andre. Jeg begynner og lure på om jeg kanskje er litt vel kynisk ovenfor menneskeheten noen ganger. Nei, jeg tror at overforbruket av godhet og gode handlinger vil føre til at mange blir veldig lei etter hvert, føle at de får det i halsen og tar en helomvending. Som å misbruke et rusmiddel. Så det kan jo være at utfallet av dette til slutt blir noe langt mer negativt enn det var opprinnelig var, hvor vi hadde litt mer edruelig forhold til det å hjelpe. Anonymkode: 42c6e...1f4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #31 Skrevet 16. desember 2016 Hjelpe meg for noen kommentarer.. Dette er deres egne tanker, ikke legg de på andre og automatisk overfør de til hva andre tenker og føler. Hva med å se på det som noe så enkelt, at man gjør andres dager bedre her i livet, og i blant gjør noen din dag bedre? Det er en tilførsel av noe positivt i dagene , og kan endre ens dag og humør , og på generelt sikt gjøre folks liv bedre. Anonymkode: 19844...630 6
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #32 Skrevet 16. desember 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjelpe meg for noen kommentarer.. Dette er deres egne tanker, ikke legg de på andre og automatisk overfør de til hva andre tenker og føler. Hva med å se på det som noe så enkelt, at man gjør andres dager bedre her i livet, og i blant gjør noen din dag bedre? Det er en tilførsel av noe positivt i dagene , og kan endre ens dag og humør , og på generelt sikt gjøre folks liv bedre. Anonymkode: 19844...630 Sex er også godt, men det slutter å være gøy og godt når det er overalt. Anonymkode: 42c6e...1f4
Gjest O.G. Skrevet 16. desember 2016 #33 Skrevet 16. desember 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er litt for søtsuppete, så jeg er enig med Melchior. Jeg pleier å hjelpe, men jeg driter i menneskene som trenger hjelp. Jeg gjør det for mine egen samvittighets skyld Anonymkode: c9596...2c4 Ja, ja, men da kan du jo egentlig bare gi blanke i å hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #34 Skrevet 16. desember 2016 Brukt "noen" timer de siste ukene på å hjelpe en kollega med å få ferdig en prosjektplan. Tiden var mindre enn den burde være for å få ting ferdig, sammen rakk vi det. Nei, det var ikke annen gevinst i det enn at han er min kollega og trengte hjelp. Akkurat nå er vi ferdige og tar helg med god samvittighet. Anonymkode: 0a8cd...fce 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #35 Skrevet 16. desember 2016 Alt for mange folk er ikke snille. Anonymkode: baa8b...274 4
Rumle Skrevet 16. desember 2016 #36 Skrevet 16. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Alt for mange folk er ikke snille. Anonymkode: baa8b...274 Desto større grunn til å sette pris på de som er det 3
Gjest Eugene Wrayburn Skrevet 17. desember 2016 #37 Skrevet 17. desember 2016 15 timer siden, Rumle skrev: Desto større grunn til å sette pris på de som er det Problemet er at de som er snille er snille for egen vinnings skyld. De er snille for enten og føle seg bra eller for å få oppmerksomhet fra media eller andre mennesker. .
exictence Skrevet 25. desember 2016 Forfatter #38 Skrevet 25. desember 2016 På 17.12.2016 den 12.33, Eugene Wrayburn skrev: Problemet er at de som er snille er snille for egen vinnings skyld. De er snille for enten og føle seg bra eller for å få oppmerksomhet fra media eller andre mennesker. . Man skal være snill uten å tenke at det er for egen vinnings skyld. Det er det aller beste. Men om noen er snille, selv om det er for egen vinnings skyld, er ikke det også fint? Bedre å være snill for egen vinning, enn å ikke være snill i det hele tatt.
Rumle Skrevet 25. desember 2016 #39 Skrevet 25. desember 2016 På 17.12.2016 den 12.33, Eugene Wrayburn skrev: Problemet er at de som er snille er snille for egen vinnings skyld. De er snille for enten og føle seg bra eller for å få oppmerksomhet fra media eller andre mennesker. . Man kan selvsagt velge å se livet så kynisk og forenklet, men det gjør ikke jeg. Hvis man skal legge den tankegangen og resonneringen til grunn kan vi jo bare gi opp alt som heter ansvar og valg i det hele tatt. Er det bedre synes du?
exictence Skrevet 25. desember 2016 Forfatter #40 Skrevet 25. desember 2016 På 16.12.2016 den 14.46, AnonymBruker skrev: Nei, jeg tror at overforbruket av godhet og gode handlinger vil føre til at mange blir veldig lei etter hvert, føle at de får det i halsen og tar en helomvending. Som å misbruke et rusmiddel. Så det kan jo være at utfallet av dette til slutt blir noe langt mer negativt enn det var opprinnelig var, hvor vi hadde litt mer edruelig forhold til det å hjelpe. Anonymkode: 42c6e...1f4 Tar en helomvending fordi noen gir deg tilbakemelding på at du er god og snill, at du betyr mye? Nei, tvert imot; når noen sier at du er god og betyr mye for dem, så blir man rørt og blir glad. Det er dessverre for få som gir ros og sier at man setter pris på hverandre. Det gir en god følelse. Har aldri hørt om noen som føler at hn får for mye ros. På 16.12.2016 den 14.33, AnonymBruker skrev: Er det bare jeg som synes at "gode handlinger" har blitt noe helt sykt ekkelt og opphøyd i dagens samfunn? Tror og håper at ikke mange mener at gode handlinger har blitt sykt ekkelt og opphøyd i dagens samfunn. På 16.12.2016 den 14.33, AnonymBruker skrev: Jeg orker ikke å gjøre gode handlinger, jeg orker ikke folk som ser på meg og liksom forteller meg med varme øyne at jeg er "SÅ GOD". Kvalmt. Uff, stakkars deg. På 16.12.2016 den 14.33, AnonymBruker skrev: Jeg kunne ønske at disse tingene var selvfølger, ikke opphøyd til religiøse ritualer. Syke mennesker. Anonymkode: 42c6e...1f4 Ja, det hadde vært fint om det var en selvfølge at alle var gode og snille. Jeg tror de fleste er det. Men det kan virke som det ikke er en selvfølge. For vi mennesker tenker så forskjellig og reagerer og handler så forskjellig, at mange ganger kan en handling som er ment som godhet ikke virke slik fordi man misforstår, og vi selv hadde sagt eller handlet annerledes. Derfor skal man ikke ta ting som en selvfølge. Det er ikke sykt av mennesker å si/vise overfor andre godhet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå