Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er du sikker på at de er de andre som er dum? Jeg syns norsk innvandringspolitikk er for streng, og jeg har det dokumentert at jeg ikke er dum. :) 

Det er ganske normalt å tenke at andre er dum fordi de ikke er enig med deg, men det betyr ikke at det er en realitet. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Chiyo skrev:

Er du sikker på at de er de andre som er dum? Jeg syns norsk innvandringspolitikk er for streng, og jeg har det dokumentert at jeg ikke er dum. :) 

Det er ganske normalt å tenke at andre er dum fordi de ikke er enig med deg, men det betyr ikke at det er en realitet. 

Kan du ikke bare flytte til Sverige hvis du er så glad i disse innvandrerne? Du ser hvordan det går der.

Anonymkode: 76e7d...93b

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare flytte til Sverige hvis du er så glad i disse innvandrerne? Du ser hvordan det går der.

Hvorfor skal jeg flytte til Sverige? Det er du som sutrer så fælt over hvor "dumme" vi nordmenn er? Om nordmenn er dumme, så er de dumme og det er ingenting du kan gjøre med det... bortsett fra å dra. *holder døren til Sverige åpen* Ja? Hva venter du på?

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Chiyo skrev:

Hvorfor skal jeg flytte til Sverige? Det er du som sutrer så fælt over hvor "dumme" vi nordmenn er? Om nordmenn er dumme, så er de dumme og det er ingenting du kan gjøre med det... bortsett fra å dra. *holder døren til Sverige åpen* Ja? Hva venter du på?

Please, hvis du liker multikulturell virksomhet kan du reise dit så du får oppleve det. Skjønner meg ikke på folk som vil ha multikultur men som bor i Norge.

"jeg vil ha!!!  men jeg vil ha dem hit... kan jeg få dem hit...? please pappa.. ?"

Anonymkode: 2ff30...616

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Chiyo skrev:

Fordi du tydeligvis vil ruinere Norge, slik vi kjenner landet i dag. Hvis du vil innføre sharialover, greit nok, men det får du holde for deg selv. Det du egentlig sier: "Hei, vi tar inn masse innvandrere. Det er en god ide. Gi en stor faen i norske interesser, de skal undertrykkes. Ødelegg velferdssaten. Norge skal bli det nye muslimske palass."

• Liker 2
Skrevet

Hele innvandringsdebatten blir bare idiotisk. Det er bare drittslenging om det andre synspunktet og aldri noen konkrete forslag. Den ene siden sier:  "De andre er så dumme som vil slippe inn AAAALLE flyktninger/utlendinger uten begrensning, de vil fjerne grensene og vil at Norge skal bli Sharia-land." Selv om det er få/ingen som mener dette.

Og så har vi den andre siden: "De andre er så onde at de ikke vil slippe inn NOEN! Tenk på de stakkars barna! De er så rasistiske at de ikke skjønner de positive sidene ved innvandring". Samme her, det er få/ingen som mener at vi aldri under noen omstendigheter skal slippe inn noen.

Vi vet alle at det er begrensninger på hvor mange vi kan ta inn, og at det både er utfordringer/problemer og fordeler knyttet til innvandring. I stedet for å slenge dritt om den andre siden, kom med konkrete forslag. Hvor mange er det optimale antallet å ta inn per år? Hvor skal de plasseres? Hvilke tiltak skal iverksettes for å integrere dem og gi dem gode muligheter? Hvordan skal vi forhindre kriminalitet og behandle mentale lidelser hos dem som kommer fra et konfliktfylt land? Hvordan skal vi hjelpe de som vi ikke har kapasitet til å ta inn i landet?

Dette er spørsmål som jeg gjerne vil ha svar på fra politikerne, men de er for opptatt med å sverte motstanderne og krangle om "dere er dumme/naive!" - "dere er onde/rasister!" om hverandre.

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, kiselle skrev:

Vel. Det er vel karma er det ikke? Med tanke på hva normenn allerede har gjort mot samer.

Nå er det logisk at i fremtiden kommer ikke alle 5 millioner nordmenn til å overleve forandringene som kommer. En viss prosentandel døde gjelder også resten av planeten.

Men greit, å diskutere med mennesker som tror at vi kan bare lukke grensene.. Lykke til med det.

Hvorfor må sånne som deg på død og liv framskynde den prosessen? Det er millioner på millioner som lever i nød, krig og fattigdom, det er ikke mulig overhodet å ta disse inn til Norge og Europa slik som du vil. Ja steng grensene for guds skyld. Og heller opprette trygge soner for flykningene i midtøsten der de hører hjemme. Og har alle glemt de fattige barna i Afrika?!

Skrevet
9 minutter siden, Zalo2 skrev:

Hvorfor må sånne som deg på død og liv framskynde den prosessen? Det er millioner på millioner som lever i nød, krig og fattigdom, det er ikke mulig overhodet å ta disse inn til Norge og Europa slik som du vil. Ja steng grensene for guds skyld. Og heller opprette trygge soner for flykningene i midtøsten der de hører hjemme. Og har alle glemt de fattige barna i Afrika?!

Det er ikke så mange som lever i så mye nød og krig og fattigdom lengre. Grunnen til at så mange drar er fordi de har fått mer ressurser og de kan dermed dra. Nød, krig og fattigdom har falt kraftig de siste tiårene.

Anonymkode: aff5c...c7d

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så mange som lever i så mye nød og krig og fattigdom lengre. Grunnen til at så mange drar er fordi de har fått mer ressurser og de kan dermed dra. Nød, krig og fattigdom har falt kraftig de siste tiårene.

Anonymkode: aff5c...c7d

Ehhh... hehe... Prøv igjen, kjære deg!

Skrevet
10 timer siden, kiselle skrev:

Nei, selvfølgelig ikke. Derimot er det miljøflyktninger som vil komme, og det i hopetall overalt.

Greit at du forsøker å få meg til å se dum ut, det er bare det at den som fremstår som uvitende og dum er deg selv.

Det klarer du fint selv, når du blander kortene. Den faktiske realiteten per i dag og dine hypoteser for fremtiden. 

Bare for å ha det klart, miljøtiltak for å bremse klimaendringer vil føre til langt mer flyktninger/økonomiske migranter enn de som blir direkte berørt av klimaendringer. 

Du kan starte med Midtøsten og se hvilke næringer som bringer inn mest i løpet av året. Så å bruke miljøet som argument er dessverre ganske lite troverdig. 

Men det er jo klart, det er jo plassen som er avgjørende, ikke det økonomiske. Si meg, hvilke trær vokser penger på? 

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt samt svar

- Pavilion, mod

Skrevet
På 12/15/2016 den 0.24, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er noen nordmenn så utrolig dumme? I denne debatten om innvandring, er det alltid noen duster som uansett hva du sier skal slå ring om disse innvandrerne. Greit nok, vi har plikt til å ta imot et visst antall flyktninger, og det ville jo vært merkelig å ikke la noen migranter få komme hit. Faktisk har vi også behov for folk utenifra. Problemet er derimot at vi ikke kan ta inn et ubegrenset antall utlendinger. Det er en kostbar affære i forhold til integrering og sysselsetting. Dessuten er det ikke alle som har rent mel i posen, det ser vi stadig eksempler på.

Disse innvandrerforkjemperne kommer sjelden med noen gode og gjennomtenkte argumenter. Stort sett baserer de meningene sine på stråmenn, urealistiske scenarioer, eksempler som ikke er sammenlignbare med vår nasjon og et veldig forenklet bilde av situasjonen generelt sett. Hvis noen kommer med en kritisk innvending, går de selvsagt til personangrep og drar frem rasistkortet med en eneste gang. Mange av de som er kritiske er selvfølgelig innvandrere selv. I stedet for å kritisere og vanære norske borgere, burde de faen meg være takknemlige for at de fikk lov til å komme hit. Alle kan ikke ta med seg hele slekta og alle vennene sine hit.

Hvor er dine gode og gjennomtenkte argumenter? Og er det ikke mer eller mindre er personangrep å kalle alle som mener noe annet enn deg for dum?

Å snakke om "innvandrere" og "utlendinger" generelt, gir ikke mening, da innvandring er så mye forskjellig. Snakker om du om alle typer innvandring her, eller bare noen? Og hva er grunnen til at en innvandrer ikke skal få være kritisk til det som skjer i Norge? Mener du at ytringsfrihet bare bør gjelde for etnisk norske? 

Skrevet

Det som gjør nordmenn "dumme" er at vi lar politikere og næringslivsledere slippe unna med korrupsjon, løgn og bredageri. Det er de som er roten til alle problemene og grunnen til at mennesker er på flukt.

Anonymkode: bbf41...887

Gjest Eugene Wrayburn
Skrevet

De aller fleste mennesker uansett nasjonalitet er dumme.

Skrevet
På 15.12.2016 den 0.30, Catliner skrev:

Og hensikten med innlegget var?

Han kjedet seg

Anonymkode: 3e097...e24

Skrevet

Vi har ingen plikt til å ta i mot noe som helst. Dette er vårt eget land, og her bestemmer vi! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...