Gå til innhold

Unngå vennefella, men bli mer seksuell...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på vei ut i de evige singelmarkeder igjen etter et brudd for en tid siden. Er ei relativt pen, god, snill, omtenksom, hyggelig, smart, morsom, intelligent og trivelig dame. Om jeg skal få si det selv :D

MEN - jeg har problemer med å date fordi jeg blir for nær, god og snill, og sender tydeligvis ut mer vennskapelig enn seksuell utstråling. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å tenne gnisten hos den andre? Eller har jeg bare truffet på feil menn? Jeg liker jo dem som er gode til å prate om nære ting, og synes det er fint for å bli kjent, men det det blir sjelden spenning mellom oss. 

Dette har ikke bare skjedd nå mens jeg var singel, men sist jeg var det også. Og nå tenkte jeg å ta tak i det. Tips fra mine medsøstre?? 

Anonymkode: bce3a...6dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du er alt det du sier så har du nok bare truffet på feil menn. Det tenker i hvert fall jeg som mann. 

Anonymkode: 83fc8...394

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om du er alt det du sier så har du nok bare truffet på feil menn. Det tenker i hvert fall jeg som mann. 

Anonymkode: 83fc8...394

Jeg tenker jo selv at jeg er det, men andre kan jo selvsagt ha andre standarder :) Men det jeg liker med meg selv er de gode, omtenksomme, snille tingene, og det er det jeg ønsker at han skal like. Og det er kanskje det som er feil. Jeg vet ikke. Har liksom ikke så lyst til å sjekke, bare bli kjent med og bli forelsket. Men man skal jo ha noe å by på som den andre kan bli forelsket i. Hva faller du som har svært her da, for?

Anonymkode: bce3a...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er du på flørting? Jeg mener ikke at du skal ha sex med en gang eller kle deg utfordrende (kanskje det hjelper :fnise:), men bruk kroppsspråk for å vise interesse. Hos de fleste kommer det av seg selv når man blir interessert, så det kan jo bare være at du møter mest menn du ikke har kjemi med. Isåfall bør du kanskje revurdere hvem du ser etter og hvordan du møter menn. Om du derimot holder deg selv tilbake for å "bli kjent først", er sjenert eller av andre grunner fremstår uinteressert selv om du absolutt ikke er det, så kan du kanskje jobbe med flørtingen. Cluet er at han skal føle du kanskje er interessert, uten å vite det 100%. Dette er ikke å spille kostbar, det handler bare om at han ikke skal gi deg opp, men samtidig rekke å utvikle følelser før du kaster deg over han :Pting som hjelper er å tulle med ting (ikke for drøyt tidlig, men hvis dere snakker om noen som ser bra ut, en kjent person eller en venn, så funker ting som "han ser kanskje ikke så bra ut som deg, men han er ikke så verst :P " eller annet småfleipete og komplimenterende han ikke kan være helt sikker på hvor seriøst du mener. Lett kroppskontakt av typen å snike inn klemmer litt tidligere, lene seg mot osv får også frem spenning. Men dersom det bare er vennskapelig fra starten klaffer dere nok ikke helt :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snowbrigade skrev:

Hvordan er du på flørting? Jeg mener ikke at du skal ha sex med en gang eller kle deg utfordrende (kanskje det hjelper :fnise:), men bruk kroppsspråk for å vise interesse. Hos de fleste kommer det av seg selv når man blir interessert, så det kan jo bare være at du møter mest menn du ikke har kjemi med. Isåfall bør du kanskje revurdere hvem du ser etter og hvordan du møter menn. Om du derimot holder deg selv tilbake for å "bli kjent først", er sjenert eller av andre grunner fremstår uinteressert selv om du absolutt ikke er det, så kan du kanskje jobbe med flørtingen. Cluet er at han skal føle du kanskje er interessert, uten å vite det 100%. Dette er ikke å spille kostbar, det handler bare om at han ikke skal gi deg opp, men samtidig rekke å utvikle følelser før du kaster deg over han :Pting som hjelper er å tulle med ting (ikke for drøyt tidlig, men hvis dere snakker om noen som ser bra ut, en kjent person eller en venn, så funker ting som "han ser kanskje ikke så bra ut som deg, men han er ikke så verst :P " eller annet småfleipete og komplimenterende han ikke kan være helt sikker på hvor seriøst du mener. Lett kroppskontakt av typen å snike inn klemmer litt tidligere, lene seg mot osv får også frem spenning. Men dersom det bare er vennskapelig fra starten klaffer dere nok ikke helt :)

Takk - her har jeg visst litt å lære! Altså - flørting kan jeg gjøre på en god dag, men da må jeg være litt ekstra gira, og gjerne kjenne personen litt mer. Da kan jeg bli litt offensiv. Samtidig så er jeg redd for å skremme ham bort da. Det er noe med det du skriver om å la han lure på om jeg er interessert eller ikke.... Åh, mannfolk.... Tenk hvis jeg hadde knekt den koden da jeg var yngre, da hadde jeg sluppet å lete så lenge! Problemet er kanskje også at jeg lar dem fort bli for trygg på meg. Jeg må jobbe litt mer spenningen. Bra med gode konkrete tips her. Kom gjerne med flere!! Takk! Hvordan flørter du forresten?

TS.

Anonymkode: bce3a...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en så fjern problemstilling for ei dame at jeg har vanskelig for å tro at der er sant.

 

Anonymkode: b8035...2c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dette er et faktisk problem så er jeg ganske sikker på at det handler om de dype og nære samtalene du ønsker å ha med en gang. Enig i at dette er en god egenskap, men gjør det noe at kjemien deres på det punktet ikke kommer til syne før fjerde eller femte date? Vær barnslige og flørt i stedet, snakk om trivielle ting som det går an å spøke med.

Anonymkode: 669f0...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vennefella som kvinne?

I den generaliserende teorien der for bitre menn så finnes det jo ikke engang, menn kunne ligget med alle kvinner de kjenner med mindre de er veldig uattraktive, det er liksom bare kvinner som har en "platonisk" bås for menn hvor du aldri vil vurderes seksuelt uansett hvor godt hun liker deg.

Ikke at man skal bruke forenklede internett-teorier som rettesnorer i livet, men dog.. du mener at disse mennene altså vil møte deg igjen, men da bare vennskapelig? Sier de nettopp det? Hvis de vil møte deg igjen, så tenker jeg jo de er interessert.

Eller sier de at dere nok bare kan være venner? Dette er bare en avvisning, de er ikke interessert, ikke i vennskap heller. 

Eller er det bare en følelse du har av at det ikke er spenning? Det er jo et problem. Kan fort være at det er han som sitter igjen og føler han havnet i vennefellen, da :fnise: Eller så møter du feil menn. Han er ute for å flørte og knulle litt, og så havner han på date med moren sin.

Men altså, hvordan avsluttes datingen, hvorfor har du konkludert med at vennefella er problemet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk - her har jeg visst litt å lære! Altså - flørting kan jeg gjøre på en god dag, men da må jeg være litt ekstra gira, og gjerne kjenne personen litt mer. Da kan jeg bli litt offensiv. Samtidig så er jeg redd for å skremme ham bort da. Det er noe med det du skriver om å la han lure på om jeg er interessert eller ikke.... Åh, mannfolk.... Tenk hvis jeg hadde knekt den koden da jeg var yngre, da hadde jeg sluppet å lete så lenge! Problemet er kanskje også at jeg lar dem fort bli for trygg på meg. Jeg må jobbe litt mer spenningen. Bra med gode konkrete tips her. Kom gjerne med flere!! Takk! Hvordan flørter du forresten?

TS.

Anonymkode: bce3a...6dc

Jeg har hatt samme partner i nærmere ti år :P men jeg flørter visstnok for det da, jeg er nemlig omvendt, jeg får en sånn personlighet som jeg beskriver når jeg blir det minste sjarmert av noen, man kan si jeg flørter ubevisst - det funket fantastisk da jeg var singel og det funker fortsatt dessverre, den ubevisste flørtinga har laget endel slitsomme situasjoner :P

du trenger ikke egentlig være såå offensiv, jeg tror mer det går på innstillingen din - du ser etter en samtalepartner du kanskje kan falle for høres det ut som? Da er det ikke så rart du får deg venner, de merker ikke at du liker dem :) det kan funke hvis dere er "perfekt match" og begge forelsker seg samtidig over tid, men ofte vil det ikke gå. Prøv heller å se etter en du er tiltrukket av, for å så se om samtalekjemien er der også. Hvis du skjønner? altså, at du med en gang du blir kjent med menn prøver å se for deg hvordan det hadde vært å være sammen, hva du synes om utseende/sjarm og ikke bare tenke over hvordan han virker som venn :P jeg tror at så fort du får litt mer datete tankegang , så utstråler du det mer også. du trenger ikke endre personlighet eller bli helt creepy, bare være litt mer.. jeg vet ikke.. fokusert på at du faktisk er på leting? :P vanskelig å beskrive!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er fra bergen og rundt min alder (34) 3+- , så hadde det vært gøyt å møtt deg. Er litt sånn selv, og vil våge meg langsomt ut på sjekkemarkedet. Jeg er en type som liker å ta meg god tid, så ingen stress med noe. Ingen forpliktelser :))

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha mennene du dater eller er det mer vagt: at du bare vil ha kjæreste? Tenker at sånt ofte kommer på plass uten at man er bevisst på det? Fordi man vil ha han og ikke klarer å skjule det:laugh:

Anonymkode: cd441...c16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler å holde øyekontakt litt ekstra lenge, å lukte godt (men ikke gå helt over styr), og å sakte men sikkert sette deg nærmere og nærmere i løpet av kvelden. Begynn med lett kroppskontakt, som å ta han på armen/hendene, etterhvert som dere sitter nærmere kan du ta han på ryggen/i nakken mens dere prater (f.eks viss dere er ute et sted/bar). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kvinne kan ikke havne i vennefella. Dersom hun virkelig er en pen dame så er det helt utenkelig at menn ikke prøver å ha sex med henne.

 

Anonymkode: b8035...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble litt nysgjerrig på hva du mener med "nære ting". Hva snakker dere om? Det er vel ikke helt heldig hvis dere begynner første date med en dyp samtale om familieproblemer og hvor mye han ble mobbet på skolen. Du vil jo at han skal forbinde deg med noe positivt. :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En kvinne kan ikke havne i vennefella. Dersom hun virkelig er en pen dame så er det helt utenkelig at menn ikke prøver å ha sex med henne.

 

Anonymkode: b8035...2c7

Så du antyder at TS ikke er pen? :overrasket:

Anonymkode: a927f...b9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du antyder at TS ikke er pen? :overrasket:

Anonymkode: a927f...b9e

At en pen dame har problemer med å få seksuell oppmerksomhet har aldri skjedd i hele verdens historie.

You do the math.

Anonymkode: b8035...2c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Du må prøve å flørte da. Du kan flørte med blikk, smil og lett berøring. Personlig synes jeg at de damene som er flinkest til å flørte er lekne også. 

Jeg tror ikke det er det at du er for god. nær og snill som ødelegger for deg. Da er det heller det at du signaliserer at du ikke er interessert. Eventuelt så velger du deg ut menn som ikke vet hvordan de skal lede an.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...