AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #1 Del Skrevet 14. desember 2016 Prøver å unngå de travleste tidspunktene når jeg skal handle julegaver eller gjøre innkjøp til jul. Men likevel er det bare så sinnsvakt mye folk overalt, høy musikk, Unicef-ambassadører som spretter fram bak et hjørne.. Har ikke sosial angst til vanlig, men kjenner nesten på det når jeg går rundt på kjøpesenter eller i handlegatene nå om dagen. Blir helt kokt i kinnene, får hodepine, blir stressa og klarer ikke tenke klart! Får mest lyst til å reise til en øde øy til gavetullet er over. Hjelper ikke at jeg har mange familiemedlemmer heller (bl.a. 3 søsken), som gjør at jeg pinadø må bruke en god stund i byen for å finne gjennomtenkte gaver, enten jeg vil eller ikke. Flere som får litt hetta, eller koser alle seg når de går i byen i desember? Anonymkode: 619c3...abd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 14. desember 2016 #2 Del Skrevet 14. desember 2016 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøver å unngå de travleste tidspunktene når jeg skal handle julegaver eller gjøre innkjøp til jul. Men likevel er det bare så sinnsvakt mye folk overalt, høy musikk, Unicef-ambassadører som spretter fram bak et hjørne.. Har ikke sosial angst til vanlig, men kjenner nesten på det når jeg går rundt på kjøpesenter eller i handlegatene nå om dagen. Blir helt kokt i kinnene, får hodepine, blir stressa og klarer ikke tenke klart! Får mest lyst til å reise til en øde øy til gavetullet er over. Hjelper ikke at jeg har mange familiemedlemmer heller (bl.a. 3 søsken), som gjør at jeg pinadø må bruke en god stund i byen for å finne gjennomtenkte gaver, enten jeg vil eller ikke. Flere som får litt hetta, eller koser alle seg når de går i byen i desember? Anonymkode: 619c3...abd Jeg har heller ikke sosial-angst, men kjenner virkelig på den følelsen av julestria. Man starter med et optimistisk sinn. Ting er hektisk og varmt, og musikken dundrer, syntes jeg da. Heldigvis har man jo noe å glede seg til. Rolige og fredfulle dager. Endret 14. desember 2016 av fuglekvitter__ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym2467 Skrevet 14. desember 2016 #3 Del Skrevet 14. desember 2016 Shop på nett 🙋🏼 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #4 Del Skrevet 14. desember 2016 Jeg har sosial angst, og jeg shopper på nett. Prøvde å handle en tirsdag formiddag, men syntes det var fullt da også. Anonymkode: ac94a...345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Maja* Skrevet 15. desember 2016 #5 Del Skrevet 15. desember 2016 Æææ, kjenner til den følelsen. Har ikke angst eller noe, men får helt hetta når det er mange folk på ett sted, gjerne hvor folkeskikken flyr ut vinduet like fort som pengene gjør det. Jeg løser det ved å handle på ukurante tider. Var på nattåpent her om dagen, og klokken 23 var det utrolig behagelig på kjøpesenteret. Mange har åpent til klokken 22 nå i desember, og også søndagsåpent. Jeg ville satset på de tidspunktene der. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #6 Del Skrevet 15. desember 2016 JaaaaAnonymkode: 825ad...f1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #7 Del Skrevet 15. desember 2016 Jeg er introvert, men tror ikke jeg er høysensitiv, jeg har bare noen av trekkene. Virker mer å variere med humøret:P Men jeg prøver også å unngå de verste tidspunktene om jeg kan, noe som er ganske greit siden jeg jobber turnus. Aldri så galt at det ikke er godt for noe Jeg pleier også å prøve å pønske ut hva jeg skal kjøpe FØR jeg drar til byen, jeg ser f.eks. i nettbutikkene, viser bildet til de ansatte og spør om de har den inne så jeg slipper å lete. Blir stadig overrasket over hvor god oversikt de har over varene:P Eventuelt handler jeg på nettet eller lager selv Anonymkode: e03f6...538 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #8 Del Skrevet 15. desember 2016 Er introvert. Drar ikke til byen nå uten en plan. Har funnet ut hva jeg skal kjøpe og hvor de har det. Raskt inn og raskt ut igjen. Anonymkode: 680d0...961 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #9 Del Skrevet 15. desember 2016 Du behøver ikke å finne ut hva du skal kjøpe til folk når du er på senteret. Det kan du finne ut av hjemme. Anonymkode: a2816...f5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 15. desember 2016 #10 Del Skrevet 15. desember 2016 Introvert her, og har flere høysensitive trekk. Jeg går aldri og shopper slik på måfå. Jeg har en liste over hva jeg skal kjøpe før jeg går ut, kjøper det jeg skal og reiser hjem igjen. Evt premierer meg selv med en kopp kaffe og et kakestykke på kafe etterpå. Blir lett stresset og overveldet av alt kaoset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 15. desember 2016 #11 Del Skrevet 15. desember 2016 Så deilig at det er flere enn meg som "kjenner" andres stress krype innunder huden og det blir verre jo nærmere vi kommer julen, det er skikkelig slitsomt, spesielt siden min mann overhode ikke lar seg merke av det og mener jeg overdriver 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minted Skrevet 15. desember 2016 #12 Del Skrevet 15. desember 2016 Høysensitiv her, ikke noe problem lenger for meg. Har lært meg å håndtere høysensitiviteten, og å ta vare på meg selv, sette grenser. Blir sjelden "dratt med" av andres kjas og mas lenger, jeg kan rolig observere i de fleste stormer. Det som før var slitsomt å se på, kan nå nesten være morsomt, fordi det er så fjernt fra meg, alt dette julejaget. Og jeg er så inderlig klar over at det ikke er mitt eller en del av meg lenger, så da blir jeg heller ikke påvirket. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiole Skrevet 15. desember 2016 #13 Del Skrevet 15. desember 2016 Ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #14 Del Skrevet 15. desember 2016 Jeg er visstnok høysensitiv, men det er fordi jeg har evner til å ... oppfatte. Noen ganger blir det information overload, altfor mange andre mennesker som egentlig ikke har kontroll på følelsene sine, men bruker alskens teknikker for å liksom hevde seg i hverdagen. Hvis disse folkene hadde vært harmoniske hadde ingen vært høysensitive, men altså disse sprer stresset rundt seg. Jeg som "høysensitiv" tar denne oppgaven veldig på alvor, ved å ha en RO i meg, slik at andre skal få slippe å føle på uro... Ingen dømming, total aksept. Som perfekt bilkjøring, hvor du glemmer at noen kjører fordi kjøringen er så behagelig.. Det er målet. Anonymkode: 1450e...34d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest impressa Skrevet 15. desember 2016 #15 Del Skrevet 15. desember 2016 Oh yeah! Skal ut og handle fredag kveld rett før stengetid på senteret. Satser på de fleste er opptatt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #16 Del Skrevet 15. desember 2016 I fjor tok vi de siste julegavene på kjøpesenteret 2 timer før stengetid lille julaften. Overraskende lite folk, faktisk! Ellers så minner jeg meg selv på hvert år at neeeeste år må jeg huske å være tidlig ute og handle på nett :D Har fri onsdager, så om jeg må på kjøpesenter, pleier jeg å ta det på dagtid den dagen. Anonymkode: 42619...01b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #17 Del Skrevet 15. desember 2016 På 14.12.2016 den 18.40, AnonymBruker skrev: Prøver å unngå de travleste tidspunktene når jeg skal handle julegaver eller gjøre innkjøp til jul. Men likevel er det bare så sinnsvakt mye folk overalt, høy musikk, Unicef-ambassadører som spretter fram bak et hjørne.. Har ikke sosial angst til vanlig, men kjenner nesten på det når jeg går rundt på kjøpesenter eller i handlegatene nå om dagen. Blir helt kokt i kinnene, får hodepine, blir stressa og klarer ikke tenke klart! Får mest lyst til å reise til en øde øy til gavetullet er over. Hjelper ikke at jeg har mange familiemedlemmer heller (bl.a. 3 søsken), som gjør at jeg pinadø må bruke en god stund i byen for å finne gjennomtenkte gaver, enten jeg vil eller ikke. Flere som får litt hetta, eller koser alle seg når de går i byen i desember? Anonymkode: 619c3...abd Har ikke svar på spørsmålet ditt, men jeg kjøper det meste gjennom nettbutikker. Kanskje du også kunne gjort det slik? Anonymkode: 41cf8...431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #18 Del Skrevet 15. desember 2016 Prøv ørepropper! Eller soundcancelling øretelefoner hvis du tør! Anonymkode: 42619...01b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #19 Del Skrevet 15. desember 2016 Jeg har ikke diagnose høysensitiv, og er ekstrovert. Men jeg har lavt stoffskifte som har gitt meg mange tilsvarende symptomer som høysensitive har(lys, lyd, bevegelser osv). Å gå i trafikkbelastede områder/stappfulle butikker osv er som å ha en støvsuger i kroppen og spesielt hodet som bare suger ut energi med høyt volum. I de verste periodene hadde jeg med meg spesialbestilte ørepropper hvorenn jeg gikk, og brukte dem dersom det ble for mye. Jeg hadde også med meg musikk, men det ble for slitsomt pga lyd. Og så la jeg inn pauser, og bestilte endel på nett eller gikk på tidspunkter jeg visste få var ute. Samme gjør jeg nå som jeg er bedre i form. Anonymkode: 39352...cc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2016 #20 Del Skrevet 16. desember 2016 Synes julegaveshoppingen går greit, men så lager jeg jo gavene selv😊 Dermed blir det heller ikke så mange handleturer. Men det verste jeg vet med julen, er når svigers stadig vekk skal presse seg på hos oss. De kommer på døren på lille julaften og julaften.. Vil helst være i fred i pysjen og med julestrømpen! 😉 Svigers er jeg forøvrig ikke interessert i å ha kontakt med, etter x antall stygge baksnakkinger. Som høysensitiv gidder jeg bare ikke å være rundt energi sugere. Anonymkode: b0569...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå