AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #41 Del Skrevet 14. desember 2016 Til alle som mener seminaret er tull ; dette vet jeg eksisterer. Jobben hennes har førjulsseminar, det er stort sett ikke lagt så nærme jul., men det ble slik i år. Hvorfor det vet jeg ikke. Jeg jobber i samme sektor selv så kjenner flere som skal dit. Det er faglig med forelesere på dagen og kos/ sosialisering på kvelden. Når det gjelder penger jeg har lånt bort fikk jeg tilbake pengene en mnd senere enn hun sa. Hun hadde nemlig brukt opp pengene sine 1 uke etter lønna kom. Såpeflaska som var kjøpt ny lå i dusjen tom så tror ikke hun kan ha stjålet såpe 🤔😐 Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. At hun manipulerer og bruker meg er det siste jeg ville tenkt om henne. Anonymkode: c85aa...14e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 14. desember 2016 #42 Del Skrevet 14. desember 2016 Penger til seminaret får hun som reiseforskudd fra bedriften. Det er bare å si det som det er at det ikke er mulig å legge ut. Det at hun ikke betaler tilbake i tide er virkelig grunn god nok til ikke å låne henne mer penger. Jeg kommer ikke helt over det med maten og såpen. Hva i all verden foregikk opp i hodet hennes? Du er nødt å ta det opp med henne og spørre hva i alle dager som skjedde der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 14. desember 2016 #43 Del Skrevet 14. desember 2016 Seminaret varer altså hele dagen, med kos/sosialisering på kvelden, og så er det ikke lagt inn overnatting? Fortsatt ikke noe jeg er vant til, de få gangene jeg er på seminar er det hotellovernatting dersom det er lagt opp til sosialt samvær på kvelden (nå hadde jeg riktignok forsatt ikke satt pris på å måtte overnatte på hotell to netter så nærme jul da, de kveldene hadde jeg trengt hjemme, men det er en avsporing ) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 14. desember 2016 #44 Del Skrevet 14. desember 2016 Glem nå denne dama, det er jo klart for alle utenom deg selv at hun bare utnytter deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #45 Del Skrevet 14. desember 2016 1 minutt siden, Blondie65 skrev: Penger til seminaret får hun som reiseforskudd fra bedriften. Det er bare å si det som det er at det ikke er mulig å legge ut. Det at hun ikke betaler tilbake i tide er virkelig grunn god nok til ikke å låne henne mer penger. Jeg kommer ikke helt over det med maten og såpen. Hva i all verden foregikk opp i hodet hennes? Du er nødt å ta det opp med henne og spørre hva i alle dager som skjedde der Reiseenger til seminaret kan hun ikke ha fått eller kab hun ha brukt dem på noe annet? Hmm Anonymkode: c85aa...14e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 14. desember 2016 #46 Del Skrevet 14. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Reiseenger til seminaret kan hun ikke ha fått eller kab hun ha brukt dem på noe annet? Hmm Anonymkode: c85aa...14e Nei, det har ikke falt henne inn å be om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #47 Del Skrevet 14. desember 2016 Sliter hun med depresjon ? du gjør henne en bjørnetjeneste ved og stille deg selv, huset, maten din og pengene til disposisjon . Det er ikke i hennes interesse å bli en slik person som ingen orker å ha noe med å gjøre. Hvis folk rundt henne korrigerer henne kan det hjelpe henne. ville tatt det opp med henne. Hennes tilsynelatende ukritiske atferd og at du er bekymret for henne. noen ganger trenger man en "wake up " call. så ikke få dårlig samvittighet og tenk at du er slem. det er mer slemt å la slikt passere fordi man ikke tørr / orker ta den vanskelige samtalen . Anonymkode: 917e1...9f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #48 Del Skrevet 14. desember 2016 7 minutter siden, Marimba skrev: Seminaret varer altså hele dagen, med kos/sosialisering på kvelden, og så er det ikke lagt inn overnatting? Fortsatt ikke noe jeg er vant til, de få gangene jeg er på seminar er det hotellovernatting dersom det er lagt opp til sosialt samvær på kvelden (nå hadde jeg riktignok forsatt ikke satt pris på å måtte overnatte på hotell to netter så nærme jul da, de kveldene hadde jeg trengt hjemme, men det er en avsporing Dette har jeg nesten lyst til å spørre henbe om, for det har jeg ikke tenkt på. Anonymkode: c85aa...14e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #49 Del Skrevet 14. desember 2016 Ts igjen. Jeg vet hun har sagt hun har angst , mulig depresjon også. Jeg spurte om ikke det var snakk om noen overnatting på hotel med jobben. Og jo det var det, men hun orket ikke sosiale på kvelden sa hun og syntes det ble bedre her. For her slpp hun dele rom og kunne komme seg litt unna. Anonymkode: c85aa...14e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 14. desember 2016 #50 Del Skrevet 14. desember 2016 Da ville jeg prøvd å ha snudd det til noe positivt med hotellovernatting. Hotellfrokost, avslappende morgen, etc. Mye bedre enn hun ville hatt det hos deg om du hadde hatt mulighet (noe du jo ikke har) . Så er det jo sikkert mulig å betale litt for enkeltrom, sånn at hu virkelig kan bruke tiden til å kose seg og slappe av, og ligge i hotellsenga og se på tv hele kvelden og se på tv, om hun ikke orker å være sosial. (Nevnte jeg at jeg elsker å dra på hotellovernatting på seminar, de få gangene jeg har mulighet til det? ) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest- silje Skrevet 14. desember 2016 #51 Del Skrevet 14. desember 2016 (endret) 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts igjen. Jeg vet hun har sagt hun har angst , mulig depresjon også. Jeg spurte om ikke det var snakk om noen overnatting på hotel med jobben. Og jo det var det, men hun orket ikke sosiale på kvelden sa hun og syntes det ble bedre her. For her slpp hun dele rom og kunne komme seg litt unna. Anonymkode: c85aa...14e Hvis det er overnatting med seminaret, hvorfor griner hun om at hun ikke har penger til kjøringen, og tigger penger av deg? Det sier seg jo selv at det blir mye mer slitsomt å kjøre frem og tilbake, enn å overnatte på hotellet! Nei dette hørtes snålt ut, hun gir deg dårlig samvittighet, når hun har sjans til å overnatte på hotel? Hadde ikke lånt henne en krone, da det ser ut til at hun er ute etter å utnytte deg. Du kan jo ta en samtale med henne og si hvordan du opplever henne? Siden hun har forandret seg, så burde hun kanskje fått hjelp med dette, slik at hun kan få det bedre med seg selv og bli slik som hun var før? Endret 14. desember 2016 av gjest- silje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 15. desember 2016 #52 Del Skrevet 15. desember 2016 12 timer siden, Blondie65 skrev: Jeg synes du skal forklare venninnen din at du og mannen er rystet over oppførselen hennes og at det er derfor dere sier nei denne gangen. Jeg ville også sagt hva jeg reagerer på, venninner som er bestiser bruker kjefte litt på hverandre. Samtidig ville jeg ønsket henne velkommen. jeg kan være lat, hos en venninne, hun er kokk så grunnen er prestasjonsangst. Det sier jeg i fra om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #53 Del Skrevet 15. desember 2016 9 timer siden, gjest- silje skrev: Hvis det er overnatting med seminaret, hvorfor griner hun om at hun ikke har penger til kjøringen, og tigger penger av deg? Det sier seg jo selv at det blir mye mer slitsomt å kjøre frem og tilbake, enn å overnatte på hotellet! Nei dette hørtes snålt ut, hun gir deg dårlig samvittighet, når hun har sjans til å overnatte på hotel? Hadde ikke lånt henne en krone, da det ser ut til at hun er ute etter å utnytte deg. Du kan jo ta en samtale med henne og si hvordan du opplever henne? Siden hun har forandret seg, så burde hun kanskje fått hjelp med dette, slik at hun kan få det bedre med seg selv og bli slik som hun var før? Hun får allerede hjelp av psykolog og lege. Anonymkode: c85aa...14e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #54 Del Skrevet 15. desember 2016 Litt overrasket over svarene her jeg. Jeg tror jeg ville hjulpet henne jeg. 'Lat, frekk,greier ikke oppføre seg'. Når hun ikke har vært slik tidligere så må man jo anta at det er sykdomsrelatert. Gitt at det hun sier er sant, at hun ikke får dekt noe fra jobben, ville jeg bitt tennene sammen og tilbudt henne overnatting. Det er jo nettopp når man er syk og langt nede at man ser hvem sine virkelige venninner er. Litt sånn 'If you can’t handle me at my worst, you don’t deserve me at my best,” Anonymkode: 14e71...0a1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 15. desember 2016 #55 Del Skrevet 15. desember 2016 Det er snart jul, har du ikke annet å drive med TS. Dette er jo bare tull og rot, skjønner godt at mannen din er oppgitt som ikke vil ha den ekle sjuska i hus. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 15. desember 2016 #56 Del Skrevet 15. desember 2016 Bare si nei. Det er det du ønsker å si, det er det samboeren din ønsker, og man skal ikke tråkke på seg selv for å hjelpe andre. Det kommer det ikke noe godt ut av . Alle kan ha det tøft i livet, men det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det. Noen mener at andre skal rydde opp for dem når de har det tøft, og livet har lært meg at man ikke gjør slike mennesker en tjeneste når man forsøker på det. De kommer ingen vei før de tar tak selv, og alle forsøk på å hjelpe før det lar dem bare sulle seg lengre inn i sin ulykke i lengre tid. For det er jo behagelig på en måte , å være den det er synd på, som andre tar seg av . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiole Skrevet 15. desember 2016 #57 Del Skrevet 15. desember 2016 I et slikt tilfelle er saken veldig enkel for meg. Det passer ikke. Enkelt og greit. Det er for mange issues her. Man skal ikke føle at man må ha åpne dører og lommebok uansett. Hverken for venner eller familie. Det er noe som heter grenser, de har hun allerede overskredet. Så, IKKE FÅ DÅRLIG SAMVITTIGHET 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 15. desember 2016 #58 Del Skrevet 15. desember 2016 Hun får kjøregodtgjørelse og hotell av jobben. Hun manipulerer og utnytter deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #59 Del Skrevet 15. desember 2016 Hun har frekkhetens nådegave ihvertfall. Enkelte som tror at det er "jeg jeg jeg" alt sammen. Anonymkode: b45e4...b65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #60 Del Skrevet 15. desember 2016 15 minutter siden, Runforit skrev: Hun får kjøregodtgjørelse og hotell av jobben. Hun manipulerer og utnytter deg. Signerer denne. Du virker jo ekstremt godhjertet og lett å utnytte så ikke rart at hun fortsetter å mase på deg. Hør på mannen din!! Jeg hadde blitt forbanna om han inviterte en sjuskete kamerat til å komme og snylte på oss i dagevis rett oppunder jula. Anonymkode: c2841...54d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå