Gjest Tzanka Skrevet 25. juli 2002 #1 Del Skrevet 25. juli 2002 Jeg er så sliten i hodet. Enkelte ganger gruer jeg meg for å gå hjem fra jobben. Jeg har verdens snilleste samboer og har et godt forhold til ham, men han maser så forferdelig. Jeg rekker aldri å gjøre noe ferdig før han roper eller spør om noe. Småting som hva vi skal ha til middag, at han er sulten, at det er en han kjenner på TV... Slik er det hver eneste dag. Hele ettermiddagen og kvelden. Hvis jeg setter meg ned med noe jeg har lyst til å gjøre begynner det: "Kom og se nyhetene med meg da.." eller "Hva gjør du? jeg skjønner ikke at du gidder det der jeg.." Jeg elsker samboeren min og vil leve sammen med ham resten av livet. Jeg har tatt dette opp med ham flere ganger og han sier at han skjønner og skal skjerpe seg. Men som med alt annet blir det glemt etter noen dager, eller timer. Det er sjelden at jeg legger meg sammen med ham. Jeg trenger en time å komme meg på etter at han har lagt seg. Men da er det også mas: "Kom å legg deg da.." eller "Kom hit.. jeg må fortelle deg noe!". Jeg skjønner jo godt at han vil legge seg sammen med meg, men jeg orker ikke. Jeg trenger roen for å møte en ny dag! Er det andre som har det slik? Hva skal jeg gjøre for å få tenke eller gjøre ting ferdig i fred? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest katta ikke innl Skrevet 25. juli 2002 #2 Del Skrevet 25. juli 2002 Lag en avtale om at du får fred den første timen etter jobb. Hvis du har mulighet for det, så gå inn i et annet rom for å være alene. Ignorer alle hans forsøk på kontakt og prat først med han, når du føler at du orker. Etter en stund skulle han ha vent seg til at gi deg fred. Herreman høres nesten ut som å oppdra bikkja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. juli 2002 #3 Del Skrevet 25. juli 2002 Som å ha en en toåring i huset... Det var ikke meningen å være "spydig", kunne bare ikke dy meg.. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tzanka Skrevet 25. juli 2002 #4 Del Skrevet 25. juli 2002 Det ER nesten som å ha en 2-åring i huset! Jeg har prøv å få gjennom sånne avtaler, men det fungerer bare en kort stund. Han MÅ bare si ting akkurat når han kommer på dem... Men jeg gjør et nytt forsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katta Skrevet 26. juli 2002 #5 Del Skrevet 26. juli 2002 Og husk!!! Her er det akkurat som å dressere bikkja, ikke gi etter og vær konsekvent!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 28. juli 2002 #6 Del Skrevet 28. juli 2002 Han er minst i en søskenflokk, er han ikke?.... Lillebroren min er akkurat likedan. MÅ ha kontakt hele tiden. Du får nesten bare si fra at du ikke orker at han skal snakke hele tiden, og så får du kjøpe deg hørselsvern som du har på når du vil være helt ifred. Det hintet burde han vel ta?..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tzanka Skrevet 28. juli 2002 #7 Del Skrevet 28. juli 2002 Nei Vinga, han er ikke yngst i en søskenflokk. Ikke er an vant med å få oppmerksomhet hele tiden heller, tvert imot. I perioder går det bedre, men stort sett er det samme mas om og om igjen. Tror ikke hørselsvern hadde hjulpet desverre. Det ene ste som hjelper er å kjefte skikkelig og da har vi jo et annet problem.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 28. juli 2002 #8 Del Skrevet 28. juli 2002 Hjemme hos meg er det jeg som maser. Jeg snakker ikke hele tiden, men jeg maser litt på samboern min. Slik som : "kom nu å legg deg" eller "hva gjør du nå" osv. Jeg må le litt av meg selv. Og jeg er minst søskenflokk på to også er jeg veeellldiig selskapsyk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå