Gå til innhold

Svigerfar mener vi må kvitte oss med dyrene våre😡

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Gia_ skrev:

Men kjære vene, lukk ørene og lat som om du ikke hører han. Er vel ikke noe å bry seg om at svigerfar ikke liker dyra, sålenge dere ikke deler boplass? Sånn tøv hadde jeg bare heva meg over og oversett. Liker han ikke dyra, neivel, trist for han, da får han vel bare holde seg unna deres hjem. 
Har hunden noen atferdsproblemer siden han mener at den må være utav hus før barnet kommer? 

feil tråd. 

Endret av Påndus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Gia_ skrev:

Men kjære vene, lukk ørene og lat som om du ikke hører han. Er vel ikke noe å bry seg om at svigerfar ikke liker dyra, sålenge dere ikke deler boplass? Sånn tøv hadde jeg bare heva meg over og oversett. Liker han ikke dyra, neivel, trist for han, da får han vel bare holde seg unna deres hjem. 
Har hunden noen atferdsproblemer siden han mener at den må være utav hus før barnet kommer? 

Det er ikke hunden som har adferdsproblem her. Det er svigerfaren og det er han som skal utav huset etter at barnet er født 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Honey Dew skrev:

Det er ikke hunden som har adferdsproblem her. Det er svigerfaren og det er han som skal utav huset etter at barnet er født 

Har ikke sagt noe på det. TS har vel ikke skrevet noe om evt atferdsproblemer på hunden så da spør jeg vel da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gia_ skrev:

Har ikke sagt noe på det. TS har vel ikke skrevet noe om evt atferdsproblemer på hunden så da spør jeg vel da.

Hunden har ikke noen adferdsproblemer, da hadde jeg jo skrevet det i topp innlegget og da hadde faktisk svigerfar hatt grunn til å oppføre seg som han gjør. Denne tråden handler om at vi har en hund uten problemer som svigerfar likevel mener vi må kvitte oss med på grunn av at han synes hunden ser farlig ut utseende messig. Håper du ble klokere av dette. 

Anonymkode: 8140c...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sett han inn i øynene og sagt:

"Hvis ikke du snart gir faen i å slenge dritt om våre familiemedlemmer når du kommer på besøk er du uønsket i vårt hus, det er opp til deg" 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min egen mor mente vi måtte kvitte oss med kattene da jeg ble gravid. :icon_frown: For tenkt at barnet kunne utvikle allergi! Javel, ungen er nå 2, ingen allergi, vi har nr 2 på vei og vi har selvfølgelig fortsatt katter. Litt stresset av litt for aktiv toåring, så de kommer til oss på sofa mest på kveldstid, når han har lagt seg, men det er nå en annen sak. :fnise: Litt enklere siden det er min egen mor, litt enklere å bare ignorere noen av hennes råd kanskje.. 

Anonymkode: f4e92...8d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda faren hans sier det når han er tilstede også, men samboeren min tør ikke å si ifra om noe virker det som. Til og me når svigerbror kommenterer kroppen min så sier ikke samboer ifra. Har fått høre litt av hvert av han til tross for at jeg har en ganske så normal kropp om jeg får uttale meg selv. 

Hvordan i alle dager kan du få barn med en slik mann?

En ting er at han ikke står opp for deg. Hva med deres fremtidige barn? 

Anonymkode: 8b4a8...ce6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hunden har ikke noen adferdsproblemer, da hadde jeg jo skrevet det i topp innlegget og da hadde faktisk svigerfar hatt grunn til å oppføre seg som han gjør. Denne tråden handler om at vi har en hund uten problemer som svigerfar likevel mener vi må kvitte oss med på grunn av at han synes hunden ser farlig ut utseende messig. Håper du ble klokere av dette. 

Forstår fortsatt ikke problemstillingen da. Ignorer svigerfar, fortell sønnen hans om det eller ta en alvorsprat om at du synes det er ubehagelig og unødvendig og belær han om hundens utseende ikke har noe å si på hvordan hunden faktisk er. Til syvende og sist så bestemmer han vel ikke en skvit, og liker han ikke hunden, så får han vel heller slutte å besøke dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Gia_ skrev:

Forstår fortsatt ikke problemstillingen da. Ignorer svigerfar, fortell sønnen hans om det eller ta en alvorsprat om at du synes det er ubehagelig og unødvendig og belær han om hundens utseende ikke har noe å si på hvordan hunden faktisk er. Til syvende og sist så bestemmer han vel ikke en skvit, og liker han ikke hunden, så får han vel heller slutte å besøke dere. 

Du skal få slippe å forstå. Virker som at du bare leter etter feil :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal få slippe å forstå. Virker som at du bare leter etter feil :)

Nei absolutt ikke, men skjønner bare ikke hvorfor du tar det så innpå deg. Du er ett voksent menneske og bestemmer selv hva som er best for deg og din familie. Om svigerfar hadde ment noe ang mine hunder hadde jeg gidd blanke faen rett og slett, fordi det nettopp er mine hunder og mitt hjem. 

Snart kommer ungen og da er det ofte velmenende råd fra gamle tanter og andre som bare vil gi gode tips men som gjerne er stikk motsatt av hvordan du gjør ting, det kan og bli slitsomt når du har en liten nyfødt/baby, skal du ta deg nær av det også? 

Hev deg over det TS :) 

Endret av Gia_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Gia_ skrev:

Nei absolutt ikke, men skjønner bare ikke hvorfor du tar det så innpå deg. Du er ett voksent menneske og bestemmer selv hva som er best for deg og din familie. Om svigerfar hadde ment noe ang mine hunder hadde jeg gidd blanke faen rett og slett, fordi det nettopp er mine hunder og mitt hjem. 

Snart kommer ungen og da er det ofte velmenende råd fra gamle tanter og andre som bare vil gi gode tips men som gjerne er stikk motsatt av hvordan du gjør ting, det kan og bli slitsomt når du har en liten nyfødt/baby, skal du ta deg nær av det også? 

Hev deg over det TS :) 

Okei, takk for tips :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er bare idioter. Hadde et familiemedlem som alltid kommenterte vekten min og snoket i alle skapene våre da h*n var på besøk. Min mann sa heldigvis i fra tilslutt. Hadde nok mistet litt respekt for min mann om han ikke hadde sagt i fra.

Anonymkode: a92df...602

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når svigerfar begynner med den greia der, så bare holder du for ørene og sier høyt "LALALAAAAAAAAAAAAA!"

Han skjønner tegninga. Det er bedre å gjøre seg forstått på den måten enn ved å vise sinne. Viser du sinne kan han gå i forsvar og feie deg av. Viser du humor som passer til hans "nivå" så kan det hende han faktisk tar budskapet til seg.

Anonymkode: 26348...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

På 13. desember 2016 den 16.11, Søgni skrev:

Er det en spesiell grunn til at samboeren ikke tar det opp? Vet han det ikke i det hele tatt, fordi svigerfaren din gjør dette når han ikke er til stede? Du, eller helst samboeren din, det er jo hans far, kan si fra på en saklig men direkte måte at det ikke er morsomt at han holder på med dette, og at det ikke kommer til å skje at dere kvitter dere med dyra. Ødelegger dette forholdet til han, så er det virkelig ikke deres feil. 

Det kan være at samboeren egentlig til en viss grad er enig med faren sin, men at han ikke orker styret fra TS nå han antyder at han ikke digger PELSBARNA (unnskyld, men må måtte jeg spy litt) like mye som TS. For øvrig vet vel TS at hvem som helst kan få pitbullen hennes avlivet, siden den er ulovlig å holde i Norge. Håper ikke at den får en raptus og eter opp halve ansiktet til barnet deres... Ikke uvanlig at ekstremkamphunder angriper baby, da baby gir høyt stressnivå. 

Anonymkode: 0251d...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen oppført seg slik mot mine dyr hadde jeg sagt at de fikk Vær så god å forlate hjemmet mitt for slike folk er ikke velkomne. For meg hadde det stukket såppas dypt at jeg ikke hadde kalt han bestefar for barnet, bare kalt han ved navnet. Aldri bestefar, og håper det svir hardt.

Anonymkode: 12b63...303

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være at samboeren egentlig til en viss grad er enig med faren sin, men at han ikke orker styret fra TS nå han antyder at han ikke digger PELSBARNA (unnskyld, men må måtte jeg spy litt) like mye som TS. For øvrig vet vel TS at hvem som helst kan få pitbullen hennes avlivet, siden den er ulovlig å holde i Norge. Håper ikke at den får en raptus og eter opp halve ansiktet til barnet deres... Ikke uvanlig at ekstremkamphunder angriper baby, da baby gir høyt stressnivå. 

Anonymkode: 0251d...458

Ha!  Staffordshire  Bull terrier  er innen pitbull familien ja,  men  IKKE ulovlig I Norge!  Jeg har masse erfaring med pibulls , og de er jo kjent for å være veldig barnevennlige!

Staffordshire Bull Terriers kallenavn er jo  "nannydog" jo !

Anonymkode: 4261a...7b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne rasen er (som annen skrev tidligere )helt ypperlig med barn!

Uansett,  fatter ikke at TS finner seg I åndssvake halvsosiopatiske svigefars kommentarer. Vet du, hadde ikke min partner satt skapet ettertrykkelig på plass etter svigerfars OG svigebrors kommentarer hadde jeg mistet all respekt for han,  min libido hadde forsvunnet på sekundet. Kunne lett endt opp I  brudd. Jeg klarer ikke fislete mannfolk!

Anonymkode: 4261a...7b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun møtt snille staffer, men det er flere som har drept barn og angrepet andre i England de siste årene. Så de har ikke helt ufortjent dårlig rykte altså ;) 

Anonymkode: c6abd...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kun møtt snille staffer, men det er flere som har drept barn og angrepet andre i England de siste årene. Så de har ikke helt ufortjent dårlig rykte altså ;) 

Anonymkode: c6abd...9fd

Har lest en del sånne saker fra England selv siste årene. Å gjengangeren var at det var shelter dogs, eller hunder til andre i familien som ikke bodde med barna til vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...