Gå til innhold

Svigerfar mener vi må kvitte oss med dyrene våre😡

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han vet hvor sint og såra jeg er for at broren hans har fått sakt all mulig dritt om meg, men han har fortsatt ikke gjort noe med det. Men dette med dyrene er noe jeg har holdt inne i meg og har håpt at det skulle gå over eller at svigerfar skulle gi seg, men jeg skal ta det opp med samboer nå så han får vite hva jeg føler og så skal han få ta seg en prat med faren sin. 

Anonymkode: 8140c...187

Gjør noe med det selv da!

Anonymkode: f3aaf...0a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg hadde glatt bedt fyren om å holde kjeft neste gang, og at dersom dyrene var til plage, så kunne han dra til helsike og ikkje komme tilbake. Eller så hadde eg rett og slett kastet han ut. It ain't my family, så eg hadde ikkje brydd meg om fyren blei snurt eller fornærmet. Han har heller ingenting med å kommentere kroppen din, så be samboeren din om å gro ein jævla ryggrad og noen fungerende baller, eller gjør noe med det selv. For ein gnom du er sammen med.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare si at javell de er ikke du som bor her og klarer du ikke respektere reglene og de vi har her/dyr får du dra hjem istede hadde jeg sagt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig hva folk skal mene og legge seg opp i. Det der er det ingen andre som har noe med i det hele tatt. Svigerfaren deres er frekk og nedlatende! 

Si i fra klart og tydlig til han og sett ned foten en gang for alle. Blir han sint, så får han bare bli det. Ikke ditt problem! ;) 

Staffordshire bull terrier er den eneste rasen som faktisk er barnevennlig!!!!!! 

Den er heller ikke på bitestatestikken i Storbritannia hvor den ligger langt oppe på listen over mest populære hunder ;)

Det er en fantastisk rase og super barne- og familiehund :)

Anonymkode: 416a9...06a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Om han hadde latt som om han hadde skutt katten min, hadde eg KLIKKA.

Sei i frå på ein skikkelig måte at dette ikkje er okei! Han har ingenting han skulle ha sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du å ha noe som helst kontakt med den dysfunksjonelle familien til samboeren din? Jeg hadde aldri satt mine bein i huset dems igjen eller dradd på besøk til de.

Anonymkode: c6abd...9fd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde min svigerfar hatt slike holdninger, da hadde han få hørt fra meg klart og tydelig. Har null tillit til mennesker som ikke har empati/sympati ovenfor dyr. Håper du tar dette opp med samboeren din, slik at dere sammen kan si ifra til svigerfar at dette er uakseptabelt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvel. Har hørt at noen hunder kan bli sjalu på barnet når det kommer et barn inn i bildet, fordi det må dele oppmerksomhet med den nye. Det kan jo hende det går bra, men jeg tror det er mye å passe på dersom man har både hund og små barn. Hadde dette vært grunnlaget, så hadde jeg skjønt det litt bedre. Men ut ifra det du sier, høres han ikke helt stabil ut selv. Tror ikke jeg ville ha holdt barnet alene med ham, heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Epiphany skrev:

Hadde min svigerfar hatt slike holdninger, da hadde han få hørt fra meg klart og tydelig. Har null tillit til mennesker som ikke har empati/sympati ovenfor dyr. Håper du tar dette opp med samboeren din, slik at dere sammen kan si ifra til svigerfar at dette er uakseptabelt. 

Helt enig. Det er skremmende hvordan holdninger folk har til dyr, der ute. Hørte du om den dama som ble filmet mens hun spyttet på hundene sine? Eller den valpen som ble funnet med avkappet hode? Helt vanvittig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mari Y skrev:

Hvel. Har hørt at noen hunder kan bli sjalu på barnet når det kommer et barn inn i bildet, fordi det må dele oppmerksomhet med den nye. Det kan jo hende det går bra, men jeg tror det er mye å passe på dersom man har både hund og små barn. Hadde dette vært grunnlaget, så hadde jeg skjønt det litt bedre. Men ut ifra det du sier, høres han ikke helt stabil ut selv. Tror ikke jeg ville ha holdt barnet alene med ham, heller. 

Vi hadde hunder før vi fikk barn og overgangen gikk smertefritt. De fikk kos når de ønsket det og alt fortsatte som før. Nå er hundene og gutten min på 2 år bestevenner

Anonymkode: 598f1...39c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en slik i familien selv, gidder ikke bry meg da meningene hans er helt på bærtur

Anonymkode: 08587...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sette ned foten for deg selv! Slike holdninger er ikke ok og det trenger han å vite. Ellers vil han fortsette som før.

Anonymkode: f3aaf...0a2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg maste meg til katt da jeg var yngre. Min far var ikke så begeistret for "pelsdotten" som han kalte han. Han spøkte med at det skulle være kattekebab til middag når jeg kom hjem fra skolen, eller at han skulle selge han og bruke pengene på øl :fnise: Det var selvsagt sagt med humor, men da jeg oppriktig sa til han hvor glad jeg var i katten min og hvor takknemlig jeg var for å ha han, ble det litt mer tyst fra hans side. Det er en vanesak for folk som ikke er så begeistret for dyr å ha de rundt seg, og når svigerfaren din ser at det går bra når barnet kommer vil han nok roe seg ned. Bare sett ned foten og si at dyrene er der for å bli, og at du er så glad i de at det er utenkelig å bli kvitt de. Hvis ikke kan du bare late som du ikke hører han når han gnåler om det, det funker det også. Noe uhøflig, men effektivt :P Ikke send samboeren din for å snakke med han. Hvis det hovedsakelig er deg det plager, så er du den som burde ta det opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må ta det opp med mannen din. Spør han om hvem som er "mann" i familien. Hva om det hender noe verre med deg eller barnet, hvordan vil din samboer reagere da?

Anonymkode: d7d39...ede

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt utrolig hva folk skal mene og legge seg opp i. Det der er det ingen andre som har noe med i det hele tatt. Svigerfaren deres er frekk og nedlatende! 

Si i fra klart og tydlig til han og sett ned foten en gang for alle. Blir han sint, så får han bare bli det. Ikke ditt problem! ;) 

Staffordshire bull terrier er den eneste rasen som faktisk er barnevennlig!!!!!! 

Den er heller ikke på bitestatestikken i Storbritannia hvor den ligger langt oppe på listen over mest populære hunder ;)

Det er en fantastisk rase og super barne- og familiehund :)

Anonymkode: 416a9...06a

Det er jo en god ide' da, å vise han bitestatistikken på rasen. Noen mennesker hører mer på fakta fremfor følelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, BabyBlue skrev:

Det er jo en god ide' da, å vise han bitestatistikken på rasen. Noen mennesker hører mer på fakta fremfor følelser. 

Bitestatistikk til side: Dersom han står og later som om han skyter på katten, så ville jeg ha tenkt at noe ikke er som det skal med vedkommende. Hadde ikke tillatt et sekund alene med mine dyr, om jeg hadde hatt noen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Slutt å prat sånn om dyra våre eller så vil jeg ikke ha deg på besøk når ungen kommer. Her i familien behandles alle med respekt uavhengig om de har to eller fire bein"

Anonymkode: 5eb16...5df

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa

Hæ? Dette har han jo ingenting med å gjøre! Jeg hadde jammen meg ikke klart å gjøre gode miner til slett spill, jeg hadde sagt ifra, på den ene eller andre måten. Han blander seg i livet deres, gjør han slik med andre ting også?

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda faren hans sier det når han er tilstede også, men samboeren min tør ikke å si ifra om noe virker det som. Til og me når svigerbror kommenterer kroppen min så sier ikke samboer ifra. Har fått høre litt av hvert av han til tross for at jeg har en ganske så normal kropp om jeg får uttale meg selv. 

Anonymkode: 8140c...187

Og hvafornoe? Hvaslags folk er dette? :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære vene, lukk ørene og lat som om du ikke hører han. Er vel ikke noe å bry seg om at svigerfar ikke liker dyra, sålenge dere ikke deler boplass? Sånn tøv hadde jeg bare heva meg over og oversett. Liker han ikke dyra, neivel, trist for han, da får han vel bare holde seg unna deres hjem. 
Har hunden noen atferdsproblemer siden han mener at den må være utav hus før barnet kommer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...