Gå til innhold

Greit å hakke på fremmede mennesker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at enkelte damer på 50+ kan være skikkelig frekke, særlig mot de stakkars butikkansatte. Har opplevd at et hespetre har vært skikkelig frekk fordi personen i tippekassa ikke forsto hva hun mente med lotto da hun skulle levere på en tirsdag (lotto er jo viking-lotto må vite!).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Axl Rose

Nei det er ikke greit og de som gjør det, de gjør det for å føle seg selv bedre så vi merker fort at det er noe som plager de som hakker på noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvorfor enkelte mennesker i alle aldre, begge kjønn (flest middelaldrende til eldre damer) oppfører seg så frekt mot andre?

På hvilken måte mener de det er greit å for eksempel kjefte på butikkansatte fordi de har en dårlig dag eller er syk?

Eller i privat, man går et sted, handler og har tung og vanskelig handlevogn og enkelte nekter å flytte seg og skumper borti deg med vilje. 

Jeg trodde de eldre hadde gått på sånn husmor skole at de visste om folkeskikk? Eller gjelder det kun likesinnede? 

Jeg er ei helt vanlig jente, 26 år, ser ut som alle andre... ser litt yngre ut for alderen og er gravid, men tror ikke det har noe å si på hvorfor de ser stygt på meg? 

Hva er greia ? Er det kun her i oslo at folk er så sinnsykt uhøflige? Er det greit å si ifra dersom en person skumper borti deg eller ser stygt på deg? Jeg er selv fra en liten by og er ikke vant til slik oppførsel.. hva tror dere? Har dere opplevd lignende? 

Anonymkode: a1180...c8c

Enig!

Folk som er sånn her kan umulig være lykkelige, tenker jeg. Og JA, det er flest damer i 50-60-årene. Kanskje er det overgangsalder, kanskje lider de i et elendig ekteskap men tør ikke bryte ut? Uansett kan de umulig ha det godt og har garantert tørre sexliv. Og jeg tuller faktisk ikke.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er av de som kanskje noen synes er litt harde med butikkansatte.

Hvis jeg synes hun bak kassa er for treig, gjør feil, klistrer matvarene mine, gir for få poser, eller skal absolutt slå av en vittig kommentar etc så bruker jeg å sette henne på plass å si ifra. Disse unge bertene bak kassa er ofte bortskjemte og har aldri møtt motstand i livet, og da synes jeg det er herlig å kunnesette dem skikkelig på plass. Se at de krymper seg og nesten er på gråten.

Anonymkode: 783ae...81a

Håper dette er tull!

Jeg nekter å bli en sånn gretten gammel kjerring som er sjalu på vakre unge jenter! For jeg tror faktisk det handler litt om det. Det er ihvertfall typisk at kjerringer gir unge jenter tyn!  Husk hvor usikre de er, og sikkert veldig hyggelige der de desperat prøver å blidgjøre troll som deg! Neste gang jeg kommer over en sånn, så skal jeg spørre om det er lenge siden hun har pult!

Endret av Ulla Ullsokk
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Ginavn skrev:

Tror Bærum snart blir slukt av Oslo - dessverre. Jeg vil alltid ha Sandvika - det gamle Sandvika - i hjertet mitt, da </3 

Jeg har bodd i England, og selv om de er høflige, er det mer en slags påtvungen høflighet, følte jeg.

Å si "no" enn "no thank you" er nesten grunn til å bli kasta ut av landet :P 

Sandvika har jeg vært. Liker best kinoen, der, men de har også en veldig bra Kaffebrenneriet, der:) 

Uffda, så kjedelig. Jeg har aldri vært på landet i England, men jeg er veldig glad i London:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Håper dette er tull!

Jeg nekter å bli en sånn gretten gammel kjerring som er sjalu på vakre unge jenter! For jeg tror faktisk det handler litt om det. Det er ihvertfall typisk at kjerringer gir unge jenter tyn!  Husk hvor usikre de er, og sikkert veldig hyggelige der de desperat prøver å blidgjøre troll som deg! Neste gang jeg kommer over en sånn, så skal jeg spørre om det er lenge siden hun har pult!

Jeg tror kanskje å kommentere folks sexliv er noe jeg hadde holdt meg for god til. Har opplevelsen av at gretne folk kommer i alle aldre, òg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes de I oslo/bærum/asker er en frekk og lite hensynsfull folkeslag. mennesker er ikke skapt for å bo så tett opptil hverandre som det de gjør der, de har lettere for å klikke på hverandre da det er lite ro og privatliv å få.

Anonymkode: e6823...f2f

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Håper dette er tull!

Jeg nekter å bli en sånn gretten gammel kjerring som er sjalu på vakre unge jenter! For jeg tror faktisk det handler litt om det. Det er ihvertfall typisk at kjerringer gir unge jenter tyn!  Husk hvor usikre de er, og sikkert veldig hyggelige der de desperat prøver å blidgjøre troll som deg!

Hahha, jada! Men jeg hadde hatt lyst!

Jeg var butikksjef for mange år siden da verdens mest gretne kjerring kom inn. Hun oppførte seg så elendig, spesielt mot den yngste jenta som jobbet der, jeg stod mest å lyttet, men det endte med at jeg ba henne om å gå. Hun ba da om å få snakke med sjefen. Ganske deilig å si at det var meg. Ikke kom her og kom her, ass!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever de aller fleste som hyggelige. Kan faktisk ikke huske om noen har vært direkte nedlatende mot meg. Jeg vet jo at de finnes så klart, men forstår ikke hva som gjør dem slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Jeg er butikkansatt, og på dette stedet i denne delen av byen kryr det av frekke folk. Det er heldigvis flertallet som er hyggelig, men det er de enkelte som hver dag tråkker på deg fordi de tror de kan. Ser stygt på deg hvis du hilser, avbryter deg når du spør om noe, (skal det være...NEI! type), kritiserer deg fordi du ikke får ørten ting oppi ėn pose som er fysisk umulig. 

Godt det snart er ferie:D 

Anonymkode: a1180...c8c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...