AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #1 Del Skrevet 13. desember 2016 Jeg lurer på hvorfor enkelte mennesker i alle aldre, begge kjønn (flest middelaldrende til eldre damer) oppfører seg så frekt mot andre? På hvilken måte mener de det er greit å for eksempel kjefte på butikkansatte fordi de har en dårlig dag eller er syk? Eller i privat, man går et sted, handler og har tung og vanskelig handlevogn og enkelte nekter å flytte seg og skumper borti deg med vilje. Jeg trodde de eldre hadde gått på sånn husmor skole at de visste om folkeskikk? Eller gjelder det kun likesinnede? Jeg er ei helt vanlig jente, 26 år, ser ut som alle andre... ser litt yngre ut for alderen og er gravid, men tror ikke det har noe å si på hvorfor de ser stygt på meg? Hva er greia ? Er det kun her i oslo at folk er så sinnsykt uhøflige? Er det greit å si ifra dersom en person skumper borti deg eller ser stygt på deg? Jeg er selv fra en liten by og er ikke vant til slik oppførsel.. hva tror dere? Har dere opplevd lignende? Anonymkode: a1180...c8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #2 Del Skrevet 13. desember 2016 Nei, selvfølgelig er det ikke greit å hakke på fremmede. Men hvorfor tror du at dem ser stygt på deg? Jeg tviler.. Selv har jeg tidenes resting-bitch-face og alle jeg ser på må jo tro at jeg "kikker stygt" på dem. Men om noen skulle være meget uhøflige med deg og for eksempel skumpe bort/dytte deg, så er det helt innenfor å ta det opp med personen på en ordentlig måte. Anonymkode: ff3bb...fc9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest17 Skrevet 13. desember 2016 #3 Del Skrevet 13. desember 2016 Noen mennesker er dessverre slik at alt som står i deres hode er en innbildt rett til å oppføre seg guffent mot andre. Uansett hva. Slike mennesker må du bare ignorere og gi blaffen i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #4 Del Skrevet 13. desember 2016 Synes de I oslo/bærum/asker er en frekk og lite hensynsfull folkeslag. mennesker er ikke skapt for å bo så tett opptil hverandre som det de gjør der, de har lettere for å klikke på hverandre da det er lite ro og privatliv å få. Anonymkode: e6823...f2f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 13. desember 2016 #5 Del Skrevet 13. desember 2016 Nei, ikke bare i Oslo, også her på "landet". Vil si det sånn at mange trenger et kurs i å oppføre seg skikkelig. Det koster så lite med et smil og et "unnskyld" i mange sammenhenger. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 13. desember 2016 #6 Del Skrevet 13. desember 2016 Du må bare huske på at folk som ikke klarer å oppføre seg som folk, ikke har det så bra med seg selv, dessverre.. det er den eneste trøsten jeg har noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #7 Del Skrevet 13. desember 2016 Husmorskole? Anonymkode: 3cbaf...4bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginavn Skrevet 13. desember 2016 #8 Del Skrevet 13. desember 2016 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes de I oslo/bærum/asker er en frekk og lite hensynsfull folkeslag. mennesker er ikke skapt for å bo så tett opptil hverandre som det de gjør der, de har lettere for å klikke på hverandre da det er lite ro og privatliv å få. Anonymkode: e6823...f2f Enig, jeg er selv fra Bærum. Har også tilbrakt tid utafor Bærum, og der er folk hyggeligere. Det er ikke sånn at alle fra Bærum er noen surmaga drittfolk, og at når man kommer ut på "landet" bare møter på trivelige folk, men jeg synes de er hyggeligere jevnt over utafor Bærum (nesten aldri vært i Oslo, aldri hatt behovet) Endret 13. desember 2016 av Ginavn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 13. desember 2016 #9 Del Skrevet 13. desember 2016 (endret) For å si det slik, du har ikke sett hva slags mennesker som finnes utenfor byen. Fikk meg et lite sjokk når vi flyttet fra Oslo, for å si det mildt. Sure kunder, tilbød jeg dem å gå foran meg i køen så ble det et lite ramaskrik med; "Nei vet du hva unge dame, jeg orker ikke at dere unge skal passe på oss hele tiden!" - Dama var i midten av 50 årene, men greit det, håper smørpakken hennes var myk og god innen jeg var ferdig i kassen. Ellers er det subbe borti, får de villeste blikkene, de flytter ikke på seg. Den yngre generasjonen dog, de er faktisk veldig hyggelige. 3 minutter siden, Ginavn skrev: Enig, jeg er selv fra Bærum. Har også tilbrakt tid utafor Bærum, og der er folk hyggeligere. Det er ikke sånn at alle fra Bærum er noen surmaga drittfolk, og at når man kommer ut på "landet" bare møter på trivelige folk, men jeg synes de er hyggeligere jevnt over utafor Bærum (nesten aldri vært i Oslo, aldri hatt behovet) 7 Mulig jeg er herdet mot Oslo og Bærum, men syntes alltid det er godt å komme hjem (Bærum). Alt virker så mye enklere, like aggressive idiotier i trafikken som meg (les; du kjenner kjørestilen) og de på butikken er så hyggelige og ikke-dømmende Endret 13. desember 2016 av dillyduzit 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #10 Del Skrevet 13. desember 2016 Ts her, takk for mange svar:) Jeg ser god forskjell på om ansiktet til personen er sånn eller om hun rynker på nesen og ser ut som jeg fornærmet alle forfedrene hennes:) for har man for eksempel resting bitch face tenker jeg vanligvis ikke over det ^^ Virker ganske logisk som noen av dere nevner at det er fordi folk bor for tett oppå hverandre, og "heldigvis" er det ikke bare jeg som opplever hespetrær, samtidig tenker jeg at slike idioter finnes overalt i vårt langstrakte land, men at en god del også har samla seg her. Heldigvis tar jeg det ikke personlig, men merker at jeg er litt hissig nå som jeg er pregs og er redd for å konfrontere feil person.. og det sliter litt på meg med så mye innestengt frustrasjon haha Anonymkode: a1180...c8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 13. desember 2016 #11 Del Skrevet 13. desember 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på hvorfor enkelte mennesker i alle aldre, begge kjønn (flest middelaldrende til eldre damer) oppfører seg så frekt mot andre? På hvilken måte mener de det er greit å for eksempel kjefte på butikkansatte fordi de har en dårlig dag eller er syk? Eller i privat, man går et sted, handler og har tung og vanskelig handlevogn og enkelte nekter å flytte seg og skumper borti deg med vilje. Jeg trodde de eldre hadde gått på sånn husmor skole at de visste om folkeskikk? Eller gjelder det kun likesinnede? Jeg er ei helt vanlig jente, 26 år, ser ut som alle andre... ser litt yngre ut for alderen og er gravid, men tror ikke det har noe å si på hvorfor de ser stygt på meg? Hva er greia ? Er det kun her i oslo at folk er så sinnsykt uhøflige? Er det greit å si ifra dersom en person skumper borti deg eller ser stygt på deg? Jeg er selv fra en liten by og er ikke vant til slik oppførsel.. hva tror dere? Har dere opplevd lignende? Anonymkode: a1180...c8c Folk har rett og slett bare en dårlig dag, og tar det utover den nærmeste. Oslo, ja. Der sitter jo folkeskikken ganske godt på offentlige gater og torg(sarkasme). Men det finnes mange hyggelige folk også. Forsøk å ikke vie de gretne menneskene så mye oppmerksomhet om du kan😉. Og gamle folk får ofte gjerne humørsvingninger som kommer med alderen. Så dette trenger ikke ha noe med deg å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 13. desember 2016 #12 Del Skrevet 13. desember 2016 Det har jeg lagt merke til også. Spesielt forholdet eldre-yngre. Jeg fatter ikke at damer på min egen alder klarer å være så sure og ufine mot andre og spesielt mot de yngre. En skulle tro at de er bitre på ungdommen fordi de selv har mistet sin ungdommelig skjønnhet. Jeg blir så flau over klagingen til damer på 40+ at jeg har lyst til å grave et stort hull i bakken og hoppe nedi. Du får si til deg selv at hvis disse damene ønsker å leve de neste 40 - 50 årene med å fylle seg med bitterhet og sinne, får de bare gjøre det. Jeg tror ikke de er klar over at de ikke bare ødelegger dagen for de som er yngre, som blir utsatt for dette, men også for seg selv ved at de får enda flere og dypere rynker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #13 Del Skrevet 13. desember 2016 Jeg jobber i butikk og merker det spesielt nå før jul, Folk er uhøflige,sure og stressa. Jeg syns det er forkastelig når jeg ser hvordan enkelte behandler andre mennesker. Med hendene fulle av handleposer. Men jeg ser at det er de samme folkene som er slik overalt. Det er lov å være blid Anonymkode: ee162...c2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 13. desember 2016 #14 Del Skrevet 13. desember 2016 28 minutter siden, Ginavn skrev: Enig, jeg er selv fra Bærum. Har også tilbrakt tid utafor Bærum, og der er folk hyggeligere. Det er ikke sånn at alle fra Bærum er noen surmaga drittfolk, og at når man kommer ut på "landet" bare møter på trivelige folk, men jeg synes de er hyggeligere jevnt over utafor Bærum (nesten aldri vært i Oslo, aldri hatt behovet) Kjenner Bærum noenlunde godt. Folk er folk over alt, om det er Oslo øst eller Bærum(men det er mye fordommer i begge 'leire'), Norge eller utlandet. Men nå har jo Bærum blitt nesten en 'forlengelse' av Oslo, synes jeg. Min opplevelse var mindre byer utenfor Oslo. I London er folkeskikken ganske stor, opplevde jeg. Folk bomper ikke borti en med vilje, og om de gjør, sier de alltid 'beklager'. Når det er sagt, synes jeg det er hyggelige mennesker også, man må bare legge merke til dem😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #15 Del Skrevet 13. desember 2016 Og jeg er den idioten som ser at kvinnen eller mannen bak meg i køen bare har med seg 1 liter melk, et brød ig en unge på 3 år som presenterer verdens lengste "nå er det rett før jeg gir opp og hylskriker" fjes. Spør "Er det alt dere skal ha? Da svinger dere inn her foran meg. " *stort smil* Unnskyld brukes når jeg skubber borti noen i trengselen, men jeg ber ikke om unnskyldning når aldre nærmest springer meg ned. Å jada, jeg er også sulten der i køen. Vært på beina siden klokka 5 om morgenen. Står i kø på butikken klokka 1/2 7 på kvelden. Det tar ikke kortere tid og det blir ikke mindre kø av å oppføre seg som en ku. Anonymkode: 85ede...185 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest17 Skrevet 13. desember 2016 #16 Del Skrevet 13. desember 2016 (endret) På 13.12.2016 den 17.03, AnonymBruker skrev: . Endret 18. desember 2016 av Kiselle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #17 Del Skrevet 13. desember 2016 Jeg har alltid syntes at folk i Oslo er hensynsfulle. De er vant til å bevege seg rundt masse folk og vet å vite hensyn. Folk fra små plasser derimot vet å stille seg i veien og ikke ta hensyn til andre. Så hvem som egentlig er den frekke er ikke så greit å si. Anonymkode: 0e249...fc4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #18 Del Skrevet 13. desember 2016 Jeg er av de som kanskje noen synes er litt harde med butikkansatte. Hvis jeg synes hun bak kassa er for treig, gjør feil, klistrer matvarene mine, gir for få poser, eller skal absolutt slå av en vittig kommentar etc så bruker jeg å sette henne på plass å si ifra. Disse unge bertene bak kassa er ofte bortskjemte og har aldri møtt motstand i livet, og da synes jeg det er herlig å kunnesette dem skikkelig på plass. Se at de krymper seg og nesten er på gråten. Anonymkode: 783ae...81a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiole Skrevet 13. desember 2016 #19 Del Skrevet 13. desember 2016 Noen mennesker er bare så ufordragelige. Opplever enkelte ganger stygge blikk selv og kan gå å lure på det i timer etterpå hva det var som var årsaken....er selv smilende og hyggelig og ordet unnskyld er ofte brukt om jeg trenger å passere i smale steder Hadde en periode hvor jeg jobbet i butikk/kiosk under utdannelsen og jeg ble SÅ sjokkert over oppførselen til veldig mange.....ble traumatisert i lang tid og har stor respekt for butikkansatte...hva de må tolerere i løpet av en arbeidsdag.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginavn Skrevet 13. desember 2016 #20 Del Skrevet 13. desember 2016 1 time siden, Mari Y skrev: Kjenner Bærum noenlunde godt. Folk er folk over alt, om det er Oslo øst eller Bærum(men det er mye fordommer i begge 'leire'), Norge eller utlandet. Men nå har jo Bærum blitt nesten en 'forlengelse' av Oslo, synes jeg. Min opplevelse var mindre byer utenfor Oslo. I London er folkeskikken ganske stor, opplevde jeg. Folk bomper ikke borti en med vilje, og om de gjør, sier de alltid 'beklager'. Når det er sagt, synes jeg det er hyggelige mennesker også, man må bare legge merke til dem😊 Tror Bærum snart blir slukt av Oslo - dessverre. Jeg vil alltid ha Sandvika - det gamle Sandvika - i hjertet mitt, da </3 Jeg har bodd i England, og selv om de er høflige, er det mer en slags påtvungen høflighet, følte jeg. Å si "no" enn "no thank you" er nesten grunn til å bli kasta ut av landet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå