AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #21 Skrevet 13. desember 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Moral...altså.. Studietiden får du bare en gang her i livet. Den skal leves! Ellers vil du angre senere i livet. I studietiden er det helt normalt og godtatt å kunne feste mer enn vanlig og knulle menn du normalt ikke ville ha knullet. Anonymkode: 64395...1a2 Det som er unormalt er å feste så ofte med så mye alkohol innabords, og det er ikke normalt å ha hukommelsestap og å si mange ting som hun angrer på. Anonymkode: a360c...a33
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #22 Skrevet 13. desember 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Moral...altså.. Studietiden får du bare en gang her i livet. Den skal leves! Ellers vil du angre senere i livet. I studietiden er det helt normalt og godtatt å kunne feste mer enn vanlig og knulle menn du normalt ikke ville ha knullet. Anonymkode: 64395...1a2 NEI! Det er IKKE "normalt" å knulle menn du normalt ikke ville ha knullet, i studietiden! Hva i huleste er det slags utsagn? Jeg har meg ALDRI med noen jeg ikke vil ha meg med. Det er SELVDESTRUKTIVT. Kjære ts. Synes du bør ta dette på alvor. Det er ikke bra å holde på sånn so du gjør, at du aldri husker hva du har gjort, hvem du har vært med, at du har sex med menn du aldri ville ha hatt sex med hvis du hadde vært edru...Synes du skal begynne å droppe å drikke for en periode. Si at du får ta ETT glass på nyttårsaften, kun ETT glass! Bare bestem deg for det. Evt at du ikke drikker noe på nyttårsaften. Jeg lover deg, når du begynner å få kontroll på dette, vil du ikke savne den tida du var fyllesyk, full av anger, alt du ikke husker osv. Bare bestem deg, og hold deg til det. Hun venninna di skal ikke styre deg. Jeg har selv flere venninner som drikker endel, spesielt to stykker ( de kjenner ikke hverandre ), men jeg ser jo at de ikke blir glade av det, tvert imot, opplever endel kjipt fra folk rundt, fordi de raver rundt uten kontroll, prøver seg på diverse menno.l. Ser jo at flere menn bare tenker på en ting med de, de får ikke akkurat respekt, og det tror jeg hver og en av de erkjenner dagen derpå. Da er de ofte sårbare... Anonymkode: a97ca...507 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #23 Skrevet 13. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg har bestemt meg nå at jeg ikke skal drikke noe før nyttårsaften og deretter når jeg skal feire bursdagen min i slutten av januar. Har i første omgang bestemt meg for å kutte veldig ned, til å drikke MAKS en gang hver måned, og i tillegg prøve å ikke drikke meg for full. Men med tanke på at jeg fortsatt tenker å være med ut på byen og være sosial, hvordan skal jeg klare å holde meg unna drikke og fortsatt ha det gøy? Fordi når jeg er ute og drikker har jeg det utrolig gøy og koser meg, men det er først dagen etter at jeg skjønner at ting jeg synes var gøy ikke var så smart. Anonymkode: c9a48...e7f Det er da bare å bytte ut alkohol med alkoholfri øl? Var med på masse sosialt som gravid der andre drakk, mens jeg koste meg med Munkholm. Anonymkode: a360c...a33
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #24 Skrevet 13. desember 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som er unormalt er å feste så ofte med så mye alkohol innabords, og det er ikke normalt å ha hukommelsestap og å si mange ting som hun angrer på. Anonymkode: a360c...a33 Du har tydeligvis aldri tatt deg en heidundrandes fest før.. I fylla er det helt vanlig at man sier dumme ting og ikke husker alt dagen derpå. Skulle nesten tro du har sovet under en stein i livet ditt. Anonymkode: 64395...1a2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #25 Skrevet 13. desember 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull..et par ganger på fylla i uka er ikke i nærheten av alkoholisme. Da hadde halve Norge vært alkoholikere (helgefylla). Så hun er ikke på god vei, spesielt ikke når hun faktisk er student. Er helt normalt å feste endel da. Du bestemmer heller ikke hva som er ille eller ei. Ikke jeg heller. Det bestemmer hun selv. Men jeg har lov å si min mening. Minimalisere problemer? Jeg sier heller at man er hysterisk. Å føle skam og skyld for litt uforpliktet sex med ukjente er jo fordi samfunnet rundt henne kanskje forventer annet av henne. Hun bør ikke la skamfølelsen styres av samfunnet rundt henne. Anonymkode: 64395...1a2 Utifra det ts har skrevet, tror jeg at det ikke handler om samfunnet rundt henne, men at hun selv føler det er galt, at det går på akkord med hennes egentlige verdier, og da blir det selvdestruktivt. Anonymkode: a97ca...507 2
Gjest Epiphany Skrevet 13. desember 2016 #26 Skrevet 13. desember 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull..et par ganger på fylla i uka er ikke i nærheten av alkoholisme. Da hadde halve Norge vært alkoholikere (helgefylla). Så hun er ikke på god vei, spesielt ikke når hun faktisk er student. Er helt normalt å feste endel da. Du bestemmer heller ikke hva som er ille eller ei. Ikke jeg heller. Det bestemmer hun selv. Men jeg har lov å si min mening. Minimalisere problemer? Jeg sier heller at man er hysterisk. Å føle skam og skyld for litt uforpliktet sex med ukjente er jo fordi samfunnet rundt henne kanskje forventer annet av henne. Hun bør ikke la skamfølelsen styres av samfunnet rundt henne. Anonymkode: 64395...1a2 Er det ikke mye å drikke seg full mange ganger i uka, hver uke? Det handler også mye om hvor mye hun drikker og hvordan det påvirker henne, ikke nødvendigvis hvor ofte. Når hun føler behovet for å spør om hun har et alkoholproblem, er det noe som skurrer. Hun sier at hun opplever skam og skyldfølelse etter å f.eks ha sex med fremmede mennesker i fylla, og du minimaliserer problemene hennes ved å si at dette er normalt. Det er ikke normalt, det er selvdestruktivt og farlig. I og med at hun skriver at hun ikke er jenta til å gjøre disse tingene, antar jeg at det handler mer om hennes egne meninger, og ikke samfunnets forventninger. Når jeg drikker alkohol (på fest) opplever jeg mye lignende. Jeg gjør og sier ting jeg senere angrer på, sliter med å begrense meg, opplever skam og skyld. Men dette påvirker meg ikke ellers, annet enn dagen derpå hvor jeg uansett er påvirket av hodepine og kvalme. For å ikke snakke om at dette bare skjer noen ganger i måneden, maks. Å oppleve dette flere ganger i uka er ikke greit, og det tyder til at ts har et problem.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #27 Skrevet 13. desember 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har tydeligvis aldri tatt deg en heidundrandes fest før.. I fylla er det helt vanlig at man sier dumme ting og ikke husker alt dagen derpå. Skulle nesten tro du har sovet under en stein i livet ditt. Anonymkode: 64395...1a2 Å joda. Jeg har festet mye fra jeg var 16 til 30. Aldri hatt hukommelsestap eller sagt noe frekt til noen som jeg angret på. Jeg har også hatt et par venner som tidligere tydelig var i ferd med å utvikle tegn på alkoholisme, og som vi var flere venner som gikk sammen om å snakke med. Å bli frekk eller slem mot dem man vanligvis er glad i når man drikker, og å ha gjentatt hukommelsestap, er to klassiske tegn på alkoholisme. Anonymkode: a360c...a33
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #28 Skrevet 13. desember 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utifra det ts har skrevet, tror jeg at det ikke handler om samfunnet rundt henne, men at hun selv føler det er galt, at det går på akkord med hennes egentlige verdier, og da blir det selvdestruktivt. Anonymkode: a97ca...507 Jeg tenker at det høres ut som hun har hatt sex med mange hun ikke ønsket å ha sex med. Jeg har også hatt litt uforpliktende sex opp i gjennom, noe skikkelig full og noe edru. Men jeg har alltid beskyttet meg, og aldri gjort noe jeg ikke hadde lyst til. Det er ikke alltid sexen har blitt bra, men det er en annen sak ;). Anonymkode: a360c...a33 1
Gjest Froning Skrevet 13. desember 2016 #29 Skrevet 13. desember 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Tull..et par ganger på fylla i uka er ikke i nærheten av alkoholisme. Da hadde halve Norge vært alkoholikere (helgefylla). Så hun er ikke på god vei, spesielt ikke når hun faktisk er student. Er helt normalt å feste endel da. Du bestemmer heller ikke hva som er ille eller ei. Ikke jeg heller. Det bestemmer hun selv. Men jeg har lov å si min mening. Minimalisere problemer? Jeg sier heller at man er hysterisk. Å føle skam og skyld for litt uforpliktet sex med ukjente er jo fordi samfunnet rundt henne kanskje forventer annet av henne. Hun bør ikke la skamfølelsen styres av samfunnet rundt henne. Anonymkode: 64395...1a2 Forventer samfunnet rundt henne at hun skal være en edru, flink student eller at hun skal drikke seg full flere ganger i uka? Blir litt vanskelig å skjønne meg på deg når du påstår begge deler.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #30 Skrevet 13. desember 2016 Det handler ikke alltid om mengde, men om hvordan man takler alkohol når man definerer et alkoholproblem. TS, du takler tydeligvis ikke alkohol når du får blackout og endrer personligheten din så mye av å drikke. Jeg vil gå så langt som å si at du ikke bør drikke i det hele tatt, og at du bør få hjelp til dette hvis du ikke klarer det selv. Anonymkode: 935f8...bea 1
Gjest canacas Skrevet 13. desember 2016 #31 Skrevet 13. desember 2016 8 timer siden, amativeReflection skrev: Det passer aldri å være edru en måned, det er et av tegnene på at du har et problem. Det er alltid en bursdag, en høytid, eller noe man må feire eller trøste seg selv med. Jeg vet, jeg drakk masse, og hadde alltid en grunn til å drikke en halvliter eller ti. Å prøve å ikke bli full fungerte til en viss grad, likevel fant jeg meg selv alene med en flaske sprit på slutten av flere kvelder. Ingen merket at jeg ikke drakk enkelte kvelder, det overrasket meg. De jeg omgikk drakk masse, jeg drakk alkoholfritt diskret, og ingen så noe. De trodde jeg var like full som alle andre. Utenom å kysse alt og alle og sånt var kveldene for det meste det samme. Jeg ville prøvd å finne en annen hobby. Nå kan jeg drikke med måte, og jeg drikker sjeldent i forhold til før (noen få ganger i måneden). Signerer denne. Jeg har ikke drukket alkohol på flere år, men går likevel på fester og til og med ut på byen en gang i blant. Ingen merker at jeg ikke drikker, før jeg setter meg i bilen og kjører hjem. Jeg blir påvirket av stemningen, og har innsett at jeg ikke trenger alkhol for å ha det gøy. Jeg blir også stadig invitert med, så mine venner syns fortsatt jeg er morsom på fest. Det er mulig å være sosial uten alkohol! TS: du finner unnskyldninger for å drikke; nyttårsaften og bursdag. Vet du; jeg kuttet ut alkohol og røyk i forkant av slike anledninger, og jeg overlevde Har det også langt bedre dagen derpå
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå