Gå til innhold

Til menn: kvinner og initiativ

Fremhevede innlegg

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det menn sier de ønsker er nok det riktige.

Derimot betyr ikke det at alle menn er tilgjengelige for initiativ fra alle kvinner.

For det første går jo kvinner når de først tar initiativ rett på de aller beste mennene som allerede har flust av alternativer. Så det er store sjanser for at mannen er opptatt allerede. Problem nummer to er at dama da rett og slett ikke er helt i samme liga som mannen hun sjanser på. Problem nummer tre er at det ofte er store mengder alkohol involvert når damer tar initiativ, noe som sjelden er sjarmerende om man ikke er ganske full selv. 

At normalt pene damer tar kontakt eller initiativ på f.eks. Sukker eller Tinder er utelukkende en bonus og en stor befrielse.  

Anonymkode: 76629...903

Det er faktisk greit med en presisering av tråden, så takk :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, Stiigen skrev:

Jeg tror nok en del menn vil føle seg litt "kastrert" om dama tar initiativ, og prøver å lede interaksjonen, selv om det er dette de sier at de ønsker, rent logisk sett.

Føler du deg kastrert om dama tar initiativ?

Anonymkode: e3088...252

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men tenker man at han snakker for alle menn? ☺️

Har det ikke vært nok diskusjoner på dette forumet om at noen grupper ikke snakker for alle damer, og at menn forsøker seg på å fortelle damer hva de EGENTLIG vil ha og tenker? Ser ikke at dette er noe annerledes. Hvert enkelttilfelle bør da ta utgangspunkt i dynamikken mellom akkurat de to. Det å si at alle menn vil lede hele tiden, og må det, er muligens å ta utgangspunkt i sitt eget tilfelle, og tenke at alle menn er lik en selv, og alle damer er lik de en har vært borti. Og sånn er det da ikke. 

Da hadde alle vært slanke, eller tykke. Da hadde alle eller ingen hoppet i strikk. Da hadde alle eller ingen hatt psykiske utfordringer... Folk er forskjellige. Jeg tror det viktigste en kan gjøre, er å bli ordentlig kjent med hvem en SELV er, og så finne de beste løsningene for det. Å skulle kopiere noens sjekkemetoder, kan gå bra, men hvis man ikke er samme mennesketypen, kan det fort bli fake. Stiigen har etter bildene jeg har sett av ham, åpenbart mye testosteron i kroppen, og da funker kanskje den "ta styringen"-varianten helt supert. Tenker og bryr seg lite om det går dårlig, det er da flere fisk i havet. Andre har annen kjemisk sammensetning i kroppen, og er følgelig ikke like frampå mentalt, og da vil hele det med å ta styringen bare bli flaut. Tenk en litt "svak" fyr, og et rivjern av en dame som har masse å bevise 😂😂

"Kom hit, baby"

"NEI, jeg er ikke din baby!!!"

osv.

Anonymkode: 6206e...f11

Slanke eller tykke..?  Du har virkelig ikke forstått poenget.
La meg prøve å være så kortfattet som mulig. Menn og damer er ikke like. Noen damer er veldig maskuline, mens noen menn er veldig feminine, men generelt sett har damer feminine trekk, mens menn har maskuline trekk. Å Lede er et maskulint trekk. Det er ikke dermed sagt at damer ikke kan lede. Alle damer, og alle menn har både feminine og maskuline trekk, og kan ved behov styrke disse karakteristikkene.  Maskulin og feminin komplementerer hverandre. I et forhold hvor mannen er veldig feminin, må damen bli mer maskulin for å få en balanse. I forhold mellom 2 menn så tøyser alltid folk med at "ja,vi ser hvem som er damen i forholdet!" . Men det er ikke tull. En av mennene har tatt på seg den feminine rollen, mens den andre er den maskuline.
Det er mye å si om dette..finnes masse bøker om feminin/maskulin(noen av dem har jeg lest..) som er veldig interessante.

Å være maskulin er ikke en sjekkemetode. Å ta initiativ er heller ikke en sjekkemetode. Men faktum er at gutter som tar initiativ får kontakt med jenter, mens gutter som ikke tar initiativ får ikke kontakt med jenter.  

Og til slutt....jeg har ikke målt testosteronet mitt...men er ikke noe kjøtthue hvis det er du antyder. Jobber som kirurg innen mitt fagfelt.

• Liker 1
Skrevet
På 12/13/2016 den 0.02, Edalokojs skrev:

Fikk høre av ei venninne at norske menn er veldig dårlige til å ta initiativet til å gå bort og slå av en prat. Spesielt hvis det er midt på dagen (eller på kvelden).

Vet selv at det tok meg veldig, veldig mye mot til å gå bort til ei jente jeg aldri har møtt før for å ta en prat. Hjelper også lite når vennene rundt tror jeg er gal som går bort til jentene xD

Tor det kanskje også har noe med 'norsk' kultur å gjøre. Du blir sett på som litt rar om du ved bussholdeplassen går bort og snakker til folk. Men synes no sånt er koselig, og terskelen for meg å gå bort og prate til helt fremmede er veldig lav. But that's me.

problemet i Norge er at hvis du som mann plutselig slår av en prat med en fremmed kvinner tenker hun automatisk at du vil ha sex med henne. Det er akkurat det samme på byen. Skulle jeg tilfeldigvis begynne å prate med en kvinne så er det automatisk sex/fløring i bildet.

Er litt derfor jeg til tider ikke gidder prate med kvinner på byen med mindre situasjoner som tillater en samtale oppstår.
går jeg bort bare for å si hei så er jeg automatisk på flørteren og vil ha sex.

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva behager? Å være velstelt er vel noe både menn og kvinner gjør. Hvis en jente titter tomt ut i luften så er det ikke nødvendigvis fordi hun vil ha oppmerksomheten din, det kan bety at hun ikke vil ha oppmerksomheten din.

Jenter og kvinner sender signaler på en annen måte enn gutter og menn. Utrolig mange gutter og menn mener at de tok første initiativ mens det egentlig var hun som mistet skjerfet sitt og dermed ga anledning til kontakt.

Anonymkode: e8760...6b3

Wow! Om det er sannelig det som viser at en jente/dame tar initiativ er det vitterlig lite som skal til for å vise initiativ. Å skryte på seg at det der er å ta initiativ er som å si at man er flink i språk og er språkmektig når man bare behersker norsk! Nei, det der kan hvem sol helst gjøre. Hadde menn gjort tatt på initiativ på samme måte hadde menneskeheten død ut fordi man ikke kom noen vei...

Anonymkode: a2db0...89e

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Stiigen skrev:

Slanke eller tykke..?  Du har virkelig ikke forstått poenget.
La meg prøve å være så kortfattet som mulig. Menn og damer er ikke like. Noen damer er veldig maskuline, mens noen menn er veldig feminine, men generelt sett har damer feminine trekk, mens menn har maskuline trekk. Å Lede er et maskulint trekk. Det er ikke dermed sagt at damer ikke kan lede. Alle damer, og alle menn har både feminine og maskuline trekk, og kan ved behov styrke disse karakteristikkene.  Maskulin og feminin komplementerer hverandre. I et forhold hvor mannen er veldig feminin, må damen bli mer maskulin for å få en balanse. I forhold mellom 2 menn så tøyser alltid folk med at "ja,vi ser hvem som er damen i forholdet!" . Men det er ikke tull. En av mennene har tatt på seg den feminine rollen, mens den andre er den maskuline.
Det er mye å si om dette..finnes masse bøker om feminin/maskulin(noen av dem har jeg lest..) som er veldig interessante.

Å være maskulin er ikke en sjekkemetode. Å ta initiativ er heller ikke en sjekkemetode. Men faktum er at gutter som tar initiativ får kontakt med jenter, mens gutter som ikke tar initiativ får ikke kontakt med jenter.  

Og til slutt....jeg har ikke målt testosteronet mitt...men er ikke noe kjøtthue hvis det er du antyder. Jobber som kirurg innen mitt fagfelt.

Bare til det siste: Overhode ikke. Det ser jeg både på hva du skriver og hvordan du gjør det. Men for å oppnå massen du har, kan man ikke ligge i det lave referanseområdet. Kall det heller et kompliment enn en antydning om mangel på intelligens ☺️ Jeg trener selv, og har studert mye om temaet. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bare til det siste: Overhode ikke. Det ser jeg både på hva du skriver og hvordan du gjør det. Men for å oppnå massen du har, kan man ikke ligge i det lave referanseområdet. Kall det heller et kompliment enn en antydning om mangel på intelligens ☺️ Jeg trener selv, og har studert mye om temaet. 

Og til resten. Vi er enige. Jeg leste ditt opprinnelige innlegg for firkantet. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Stiigen skrev:

Det er mange menn som sutrer over at damer ikke tar initativ(og jeg har vært en av dem), men til syvende og sist så er det mannen sin jobb, og det er mannen sin jobb å lede, hele tiden. Mannen skal være den som åpner samtalen, som driver samtalen de første minuttene(til dama er interessert nok til å delta aktivt), som eskalerer ting, som går inn for det første kysset, som driver det fysiske fremover, og som til slutt tar initiativ til sex. 
Jeg tror nok en del menn vil føle seg litt "kastrert" om dama tar initiativ, og prøver å lede interaksjonen, selv om det er dette de sier at de ønsker, rent logisk sett.

Det å si hei til fremmede damer er overraskende skummelt. Man setter seg i en veldig sårbar posisjon, og åpner seg opp for den fryktede avvisningen. Selv om hun selvsagt ikke "kjenner" meg, og ikke kan avvise den personen jeg er, så føles det fremdeles ille, et stikk mot egoet. De mennene som klarer å overkomme dette kan praktisk talt rulle seg i damer, ettersom damer setter pris på menn som TØR å være PROAKTIV.  
Det er derfor vi nordmenn har så mye fylla-sex, fordi fulle menn mister hemningene, og kan derfor legge seg etter damer de aldri ville turd å snakke til elllers. Så selv om det bare er snøfling som kommer ut av munnen så trekker de damer.
Jeg drikker ikke mye, og synes fulle folk(damer som menn) er usjarmerende...så er ikke helt med på det spillet.

Ikke dyptgående uenig her, men dette er jo et tankegods som leder oss tilbake til 50-tallet. Rollene er forandret, derfor vil også sjekking endre seg over tid. Kvinner er ikke lenge noen sarte vesner som må vartes opp. Dagens kvinner er sterke og selvstendige, og rollene har forandret seg deretter. 

Noen menn er jegere. De liker jakten. Da kan initiativrike kvinner skremme eller avtenne mannen. Kommer man utenom disse jegerne derimot, finner man nok mange som setter pris på kvinners initiativ. Det vil ikke bety at de kun er passive. Så svart/hvitt er ikke dette. For meg kan det feks handle om en del tafatte, passive kvinner i min fortid, som gjør at jeg setter pris på en kvalitet som initiativrik. Jeg tar initiativ når jeg ser noen spesielle, som virkelig gir meg noe. Jeg har aldri jaktet kun for jaktens skyld. Men kommer ei dame bort til meg, legger jeg virkelig merke til henne. Dermed får hun en fordel allerede der. Uten at jeg føler meg kastrert av den grunn. Det vil absolutt ikke si at jeg gir fra meg all initiativ framover med denne dama.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...