AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #21 Skrevet 13. desember 2016 6 timer siden, Overrasket skrev: Kvinner har "alltid" gjennom historien hatt mange måter å ta initiativet på, men da på en langt mer subtil måte enn det man kan tenker på som "initiativ" i dag. Så man kan fint være litt gammeldags og sette pris på at kvinnen starter flørten. Sant det. Jeg stemmer for å få lommetørkler på moten igjen så kvinner kan "miste" de forran mannen de liker (Jeg er helt seriøst. Det hadde vært artig å få den tilbake) Anonymkode: f0dd1...dee
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #22 Skrevet 13. desember 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva behager? Å være velstelt er vel noe både menn og kvinner gjør. Hvis en jente titter tomt ut i luften så er det ikke nødvendigvis fordi hun vil ha oppmerksomheten din, det kan bety at hun ikke vil ha oppmerksomheten din. Jenter og kvinner sender signaler på en annen måte enn gutter og menn. Utrolig mange gutter og menn mener at de tok første initiativ mens det egentlig var hun som mistet skjerfet sitt og dermed ga anledning til kontakt. Anonymkode: e8760...6b3 Med andre ord. Han tok kontakt og første initiativ til at det skulle bli noe mer enn bare en jente som mistet skjerfet sitt. Ikke lag deg falske historier og tanker om hvor lite du egentlig gjør Anonymkode: d46a9...168 2
pika Skrevet 13. desember 2016 #23 Skrevet 13. desember 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: min opplevelse er at kvinner er veldig dårlig på å bli avvist. Anonymkode: d49af...c34 OM!
Gjest Minesveiper Skrevet 13. desember 2016 #24 Skrevet 13. desember 2016 (endret) 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg får ofte høre (/lese) "forstår ikke hvordan du er singel" osv, men det er sjeldent at menn kommer bort til meg på byen, eller generelt, og sier hei. Why is that? Vil dere vi skal ta initiativ? Er det skummelt for dere? Skulle gjerne tatt initiativ selv men da kan jo jeg argumentere med at hvorfor skal jeg det når jeg ønsker en mannemann som er sikker på seg selv og vet hva han vil ha. Litt gammeldagse verdier kanskje. Liker en gentleman. Innspill? Anonymkode: c9b60...275 Det er ikke skummelt, men man blir nervøs i forkant. Jeg setter pris på at kvinnen tar initiativ ja og grunnen er rett og slett fordi det er mye kjekkere å møte en kvinne som er engasjert i deg. Man vet liksom aldri om damen bare gir fra seg nummeret sitt for å være høflig, fordi hun liker oppmerksomheten, fordi hun vil ha en venn å melde/snappe med osv. Derfor er det veldig befriende når en dame tar initiativ fordi da vet man at interessen er gjensidig og man slapper mer av. Endret 13. desember 2016 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #25 Skrevet 13. desember 2016 Jeg tar initiativ, men har inntrykk av at det da er mindre sjanse for at de tar kontakt senere. Om det er fordi de er redde, forventer at jeg skal ta initiativ igjen siden jeg var frempå eller om de er helt uinteressert, det vet jeg faktisk ikke. (Jeg har faktisk mer draget om jeg ikke tar kontakt først.) Anonymkode: c45de...196 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #26 Skrevet 13. desember 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: min opplevelse er at kvinner er veldig dårlig på å bli avvist. Selv når det gjøres på en høflig måte. Anonymkode: d49af...c34 Var på byen og møtte ei jente jeg hadde flørtet med tidligere. Akkurat den kvelden var hun skikkelig drita. Begynte å klenge. Jeg ville egentlig bare danse med gutta. Etterhvert presset hun seg på meg. Og prøvde så godt hun kunne. Så prøvde hun dra meg vekk, mens jeg prøvde fortelle henne at jeg ikke var interessert ikveld, for hun var så full. Klemmer henne, prøver å forklare henne så pent jeg kan at jeg ikke var interessert ikveld. Så ender hun opp med å skrike ut "Kødder du eller?!" drit høyt, stormet ut og jeg så henne ikke igjen den kvelden. Alle som observerte rundt bare flirte. Hun tok det drit dårlig. Jeg har personlig ingenting imot jenta, men akkurat da var hun lite attraktiv. Selv om hun egentlig ser veldig bra ut. Anonymkode: 070f9...82d
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #27 Skrevet 13. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Var på byen og møtte ei jente jeg hadde flørtet med tidligere. Akkurat den kvelden var hun skikkelig drita. Begynte å klenge. Jeg ville egentlig bare danse med gutta. Etterhvert presset hun seg på meg. Og prøvde så godt hun kunne. Så prøvde hun dra meg vekk, mens jeg prøvde fortelle henne at jeg ikke var interessert ikveld, for hun var så full. Klemmer henne, prøver å forklare henne så pent jeg kan at jeg ikke var interessert ikveld. Så ender hun opp med å skrike ut "Kødder du eller?!" drit høyt, stormet ut og jeg så henne ikke igjen den kvelden. Alle som observerte rundt bare flirte. Hun tok det drit dårlig. Jeg har personlig ingenting imot jenta, men akkurat da var hun lite attraktiv. Selv om hun egentlig ser veldig bra ut. Anonymkode: 070f9...82d Er hun nå den altfor fulle jenta, eller har hun mulighet til å redde seg inn igjen? Anonymkode: 3addc...ee5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #28 Skrevet 13. desember 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er hun nå den altfor fulle jenta, eller har hun mulighet til å redde seg inn igjen? Anonymkode: 3addc...ee5 Jeg er utrolig tilgivende. Så det er ikke noe problem. Hun er vel vant til å ikke bli avvist, men være den som avviser. Mannfolk sjekker henne opp hele tiden på byen. Jeg syns hun virker søt, og så har jeg møtt henne på skolen et par ganger. Virker veldig usikker på seg selv, men så er hun ganske ung da. Viser forståelse som sagt. Anonymkode: 070f9...82d
draug 75 Skrevet 13. desember 2016 #29 Skrevet 13. desember 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt irrasjonell er den vel ikke ☺️ Kle på deg en fat-suit og prøv å gjør det noen ganger ute på byen 😉 Men det er jo sant at den som intet våger, intet vinner. Er godt tips for menn er å ta på en ring og spill tre ganger mer selvsikker enn man er. Har aldri hatt sånt draget som når jeg er nyforelska eller singel og gir fullstendig faen 😂 De er litt rare dyr, disse damene. De vil helst ha det noen andre har, eller noen som driter loddrett og tydelig i dem Anonymkode: 6206e...f11 Det jeg mener med irrasjonell redsel: Hva er det egentlig å være redd for å bli "avvist"? Ja, greit, det skjer om og om igjen, men du tar egentlig ikke skade av det. At bedritne damer ikke vil snakke med deg er da vel bare like greit?
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #30 Skrevet 14. desember 2016 På 13.12.2016 den 0.01, AnonymBruker skrev: Ja da forstår jeg. Personlig tror jeg det varierer like mye hos kvinner som hos menn angående hvordan man håndterer et avslag. Anonymkode: f0dd1...dee Nei. For da hadde ikke kvinner vært så utrolig mye dårligere enn menn på å ta initiativ. Anonymkode: 76629...903
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #31 Skrevet 14. desember 2016 Jeg tar alltid initiativ når det gjelder mannen min og meg. Han tar aldri initiativ til noenting! Er litt lei av det.. Jeg er faktisk veldig flink til å ta initiativ når det gjelder venner og familie også! Jeg elsker der😃 Anonymkode: 6f3a3...579
Sphere Skrevet 14. desember 2016 #32 Skrevet 14. desember 2016 En mann som er ute er ikke automatisk ute etter å sjekke. Av og til er han bare ute med gutta. Og er han ikke i sjekkemodus er det liten sjanse for at han kommer bort. Da er det neppe revolusjonerende å tenke at om dama er interessert, kan hun komme bort selv. Det at ei dame tar initiativ, ser jeg på såpass positivt at hun vil ha en stor fordel allerede da. Selv om jeg kanskje er med gutta, vil jeg kanskje gi henne nummeret mitt, og vi kan avtale senere. 1
Stiigen Skrevet 14. desember 2016 #33 Skrevet 14. desember 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar initiativ, men har inntrykk av at det da er mindre sjanse for at de tar kontakt senere. Om det er fordi de er redde, forventer at jeg skal ta initiativ igjen siden jeg var frempå eller om de er helt uinteressert, det vet jeg faktisk ikke. (Jeg har faktisk mer draget om jeg ikke tar kontakt først.) Anonymkode: c45de...196 Det er mange menn som sutrer over at damer ikke tar initativ(og jeg har vært en av dem), men til syvende og sist så er det mannen sin jobb, og det er mannen sin jobb å lede, hele tiden. Mannen skal være den som åpner samtalen, som driver samtalen de første minuttene(til dama er interessert nok til å delta aktivt), som eskalerer ting, som går inn for det første kysset, som driver det fysiske fremover, og som til slutt tar initiativ til sex. Jeg tror nok en del menn vil føle seg litt "kastrert" om dama tar initiativ, og prøver å lede interaksjonen, selv om det er dette de sier at de ønsker, rent logisk sett. Det å si hei til fremmede damer er overraskende skummelt. Man setter seg i en veldig sårbar posisjon, og åpner seg opp for den fryktede avvisningen. Selv om hun selvsagt ikke "kjenner" meg, og ikke kan avvise den personen jeg er, så føles det fremdeles ille, et stikk mot egoet. De mennene som klarer å overkomme dette kan praktisk talt rulle seg i damer, ettersom damer setter pris på menn som TØR å være PROAKTIV. Det er derfor vi nordmenn har så mye fylla-sex, fordi fulle menn mister hemningene, og kan derfor legge seg etter damer de aldri ville turd å snakke til elllers. Så selv om det bare er snøfling som kommer ut av munnen så trekker de damer. Jeg drikker ikke mye, og synes fulle folk(damer som menn) er usjarmerende...så er ikke helt med på det spillet.
Gjest canacas Skrevet 14. desember 2016 #34 Skrevet 14. desember 2016 51 minutter siden, Stiigen skrev: Det er mange menn som sutrer over at damer ikke tar initativ(og jeg har vært en av dem), men til syvende og sist så er det mannen sin jobb, og det er mannen sin jobb å lede, hele tiden. Mannen skal være den som åpner samtalen, som driver samtalen de første minuttene(til dama er interessert nok til å delta aktivt), som eskalerer ting, som går inn for det første kysset, som driver det fysiske fremover, og som til slutt tar initiativ til sex. Jeg tror nok en del menn vil føle seg litt "kastrert" om dama tar initiativ, og prøver å lede interaksjonen, selv om det er dette de sier at de ønsker, rent logisk sett. Det å si hei til fremmede damer er overraskende skummelt. Man setter seg i en veldig sårbar posisjon, og åpner seg opp for den fryktede avvisningen. Selv om hun selvsagt ikke "kjenner" meg, og ikke kan avvise den personen jeg er, så føles det fremdeles ille, et stikk mot egoet. De mennene som klarer å overkomme dette kan praktisk talt rulle seg i damer, ettersom damer setter pris på menn som TØR å være PROAKTIV. Det er derfor vi nordmenn har så mye fylla-sex, fordi fulle menn mister hemningene, og kan derfor legge seg etter damer de aldri ville turd å snakke til elllers. Så selv om det bare er snøfling som kommer ut av munnen så trekker de damer. Jeg drikker ikke mye, og synes fulle folk(damer som menn) er usjarmerende...så er ikke helt med på det spillet. Takk. Endelig. Dette bekrefter erfaringen jeg har gjort meg i forhold til intiativ. Fremfor hva menn sier de ønsker.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #35 Skrevet 14. desember 2016 4 minutter siden, canacas skrev: Takk. Endelig. Dette bekrefter erfaringen jeg har gjort meg i forhold til intiativ. Fremfor hva menn sier de ønsker. Sååå, det menn sier er ikke det de ønsker? Hva snakker du om? Anonymkode: ce823...d6e
Gjest canacas Skrevet 14. desember 2016 #36 Skrevet 14. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sååå, det menn sier er ikke det de ønsker? Hva snakker du om? Anonymkode: ce823...d6e Les innlegget jeg siterer da, om det er så vanskelig.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #37 Skrevet 14. desember 2016 Akkurat nå, canacas skrev: Les innlegget jeg siterer da, om det er så vanskelig. Innlegget til brukeren var helt grei. Ditt ga derimot ingen mening. Anonymkode: ce823...d6e
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #38 Skrevet 14. desember 2016 2 timer siden, canacas skrev: Les innlegget jeg siterer da, om det er så vanskelig. Men tenker man at han snakker for alle menn? ☺️ Har det ikke vært nok diskusjoner på dette forumet om at noen grupper ikke snakker for alle damer, og at menn forsøker seg på å fortelle damer hva de EGENTLIG vil ha og tenker? Ser ikke at dette er noe annerledes. Hvert enkelttilfelle bør da ta utgangspunkt i dynamikken mellom akkurat de to. Det å si at alle menn vil lede hele tiden, og må det, er muligens å ta utgangspunkt i sitt eget tilfelle, og tenke at alle menn er lik en selv, og alle damer er lik de en har vært borti. Og sånn er det da ikke. Da hadde alle vært slanke, eller tykke. Da hadde alle eller ingen hoppet i strikk. Da hadde alle eller ingen hatt psykiske utfordringer... Folk er forskjellige. Jeg tror det viktigste en kan gjøre, er å bli ordentlig kjent med hvem en SELV er, og så finne de beste løsningene for det. Å skulle kopiere noens sjekkemetoder, kan gå bra, men hvis man ikke er samme mennesketypen, kan det fort bli fake. Stiigen har etter bildene jeg har sett av ham, åpenbart mye testosteron i kroppen, og da funker kanskje den "ta styringen"-varianten helt supert. Tenker og bryr seg lite om det går dårlig, det er da flere fisk i havet. Andre har annen kjemisk sammensetning i kroppen, og er følgelig ikke like frampå mentalt, og da vil hele det med å ta styringen bare bli flaut. Tenk en litt "svak" fyr, og et rivjern av en dame som har masse å bevise 😂😂 "Kom hit, baby" "NEI, jeg er ikke din baby!!!" osv. Anonymkode: 6206e...f11
Gjest canacas Skrevet 14. desember 2016 #39 Skrevet 14. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men tenker man at han snakker for alle menn? ☺️ Har det ikke vært nok diskusjoner på dette forumet om at noen grupper ikke snakker for alle damer, og at menn forsøker seg på å fortelle damer hva de EGENTLIG vil ha og tenker? Ser ikke at dette er noe annerledes. Hvert enkelttilfelle bør da ta utgangspunkt i dynamikken mellom akkurat de to. Det å si at alle menn vil lede hele tiden, og må det, er muligens å ta utgangspunkt i sitt eget tilfelle, og tenke at alle menn er lik en selv, og alle damer er lik de en har vært borti. Og sånn er det da ikke. Da hadde alle vært slanke, eller tykke. Da hadde alle eller ingen hoppet i strikk. Da hadde alle eller ingen hatt psykiske utfordringer... Folk er forskjellige. Jeg tror det viktigste en kan gjøre, er å bli ordentlig kjent med hvem en SELV er, og så finne de beste løsningene for det. Å skulle kopiere noens sjekkemetoder, kan gå bra, men hvis man ikke er samme mennesketypen, kan det fort bli fake. Stiigen har etter bildene jeg har sett av ham, åpenbart mye testosteron i kroppen, og da funker kanskje den "ta styringen"-varianten helt supert. Tenker og bryr seg lite om det går dårlig, det er da flere fisk i havet. Andre har annen kjemisk sammensetning i kroppen, og er følgelig ikke like frampå mentalt, og da vil hele det med å ta styringen bare bli flaut. Tenk en litt "svak" fyr, og et rivjern av en dame som har masse å bevise 😂😂 "Kom hit, baby" "NEI, jeg er ikke din baby!!!" osv. Anonymkode: 6206e...f11 Men jeg er et rivjern og vil ikke ha en svak fyr Det jeg mente var vel at min erfaring er at menn helst vil styre/lede initiativet. Mange menn sier de liker initiativ, men til hvilken grad? Skal dama styre hele løpet? Er det første kontakt det er snakk om? Osv Folk er forskjellige, og trigges av ulike ting. Jeg vil helst at mannen tar initiativet. Men skal sies at to av mine tidligere forhold ble initiert av meg.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #40 Skrevet 14. desember 2016 3 timer siden, canacas skrev: Takk. Endelig. Dette bekrefter erfaringen jeg har gjort meg i forhold til intiativ. Fremfor hva menn sier de ønsker. Det menn sier de ønsker er nok det riktige. Derimot betyr ikke det at alle menn er tilgjengelige for initiativ fra alle kvinner. For det første går jo kvinner når de først tar initiativ rett på de aller beste mennene som allerede har flust av alternativer. Så det er store sjanser for at mannen er opptatt allerede. Problem nummer to er at dama da rett og slett ikke er helt i samme liga som mannen hun sjanser på. Problem nummer tre er at det ofte er store mengder alkohol involvert når damer tar initiativ, noe som sjelden er sjarmerende om man ikke er ganske full selv. At normalt pene damer tar kontakt eller initiativ på f.eks. Sukker eller Tinder er utelukkende en bonus og en stor befrielse. Anonymkode: 76629...903
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå