Gå til innhold

Til menn: kvinner og initiativ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg får ofte høre (/lese) "forstår ikke hvordan du er singel" osv, men det er sjeldent at menn kommer bort til meg på byen, eller generelt, og sier hei. Why is that? Vil dere vi skal ta initiativ? Er det skummelt for dere? Skulle gjerne tatt initiativ selv men da kan jo jeg argumentere med at hvorfor skal jeg det når jeg ønsker en mannemann som er sikker på seg selv og vet hva han vil ha. Litt gammeldagse verdier kanskje. Liker en gentleman. Innspill? 

Anonymkode: c9b60...275

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplever akkurat det samme :)

Anonymkode: 00a39...852

Skrevet

Mennene kan bruke samme argument som deg om hvorfor de ønsker kvinner skal ta intiativ. De vil ha en kvinne som  er sikker på seg selv og vet hva hun vil ha og går etter det. Kanskje mennene også vil bli valgt en gang i blandt. Og så klart kan det være skummelt å alltid måtte ta initiativ. Det er ikke morsomt å få avslag.

Anonymkode: f0dd1...dee

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mennene kan bruke samme argument som deg om hvorfor de ønsker kvinner skal ta intiativ. De vil ha en kvinne som  er sikker på seg selv og vet hva hun vil ha og går etter det. Kanskje mennene også vil bli valgt en gang i blandt. Og så klart kan det være skummelt å alltid måtte ta initiativ. Det er ikke morsomt å få avslag.

min opplevelse er at kvinner er veldig dårlig på å bli avvist. Selv når det gjøres på en høflig måte.

Anonymkode: d49af...c34

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

min opplevelse er at kvinner er veldig dårlig på å bli avvist. Selv når det gjøres på en høflig måte.

Så da bør ikke kvinner ta initiativ?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så da bør ikke kvinner ta initiativ?

Neida, men gjerne en av grunnene til at kvinner ikke tar initiativ. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Neida, men gjerne en av grunnene til at kvinner ikke tar initiativ. 

Ja da forstår jeg. Personlig tror jeg det varierer like mye hos kvinner som hos menn angående hvordan man håndterer et avslag.

• Liker 2
Skrevet

Fikk høre av ei venninne at norske menn er veldig dårlige til å ta initiativet til å gå bort og slå av en prat. Spesielt hvis det er midt på dagen (eller på kvelden).

Vet selv at det tok meg veldig, veldig mye mot til å gå bort til ei jente jeg aldri har møtt før for å ta en prat. Hjelper også lite når vennene rundt tror jeg er gal som går bort til jentene xD

Tor det kanskje også har noe med 'norsk' kultur å gjøre. Du blir sett på som litt rar om du ved bussholdeplassen går bort og snakker til folk. Men synes no sånt er koselig, og terskelen for meg å gå bort og prate til helt fremmede er veldig lav. But that's me.

• Liker 4
Skrevet

TS:

Det er sant at vi er dårlige på det i Norge. Vi er ikke særlig utadvente og jeg merker med en gang jeg er i et annet land at mennene er mer frampå.

Var ute etter personlige meninger fra menn - synes du det er skummelt å gå bort til en pen jente? Er det noe hun kan gjøre for at du skal komme bort? 

Personlig har jeg fått høre jeg kan se litt overlegen ut, jobber med saken - jeg er jo veldig snill :tongue:

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS:

Det er sant at vi er dårlige på det i Norge. Vi er ikke særlig utadvente og jeg merker med en gang jeg er i et annet land at mennene er mer frampå.

Var ute etter personlige meninger fra menn - synes du det er skummelt å gå bort til en pen jente? Er det noe hun kan gjøre for at du skal komme bort? 

Personlig har jeg fått høre jeg kan se litt overlegen ut, jobber med saken - jeg er jo veldig snill :tongue:

Nå er det vanskelig i utgangspunktet å komme i god samtale med fremmede noeske kvinner. Hvis man tar initiativ til å prate osv så ser de rart på deg eller gir deg en kald skulder. Tror nok menn i dag er mer opplyst og finner seg rett og slett i den generelle avisningen hunkjønnene som gruppe har. Så hvorfor skal menn ta initiativ hele tiden, i tillegg er vi stort sett ikke bea nok sånn generelt (ref diverse kg tråder). Nei, bedre å være singel :)

Anonymkode: 21b48...de9

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg får ofte høre (/lese) "forstår ikke hvordan du er singel" osv, men det er sjeldent at menn kommer bort til meg på byen, eller generelt, og sier hei. Why is that? Vil dere vi skal ta initiativ? Er det skummelt for dere? Skulle gjerne tatt initiativ selv men da kan jo jeg argumentere med at hvorfor skal jeg det når jeg ønsker en mannemann som er sikker på seg selv og vet hva han vil ha. Litt gammeldagse verdier kanskje. Liker en gentleman. Innspill? 

Da sender du vel gjerne ut signaler som tilsier at disse mennene ikke vil komme i kontakt med deg. Det er nok med et surt blikk eller at du ser inn i en vegg til at enkelte menn ikke orker å kaste bort tiden sin. 

Jeg kan godt ta initiativ til å gå bort til en dame så fremst det er noe med henne som vekker min interesse (f.eks gir meg et eller flere blikk). Hvis ikke gidder jeg ikke. 

Damer må gjerne ta initiativ. Jeg har aldri blitt bedt ut av en dame i Norge og heller ikke har noen norsk dame spurt etter mitt telefonnummer. Det har skjedd utallige ganger hos damer fra USA, England, osv. Jeg oppfatter dette som positivt, men det er nok noe med denne norske kulturen som gjør at damer skal være passive. 

Når det kommer til å ta initiativ til å snakke med damer på dagtid er det vel strengt tatt slik her i Norge at en bare blir sett rart på om man gjør det. Helst skal du være ute på byen og konsumert 3 øl eller mer for at det skal være sosialt akseptert. Selv damene som går rundt å klager på at menn ikke gir initiativ vil se rart på en mann som gjør det.

Jeg spurte noen damer jeg kjenner hva de synes om menn som tar kontakt med dem på dagtid og på helt tilfeldige steder. Det første de sa at de syntes det var creepy. Det alene bør være nok til at mange menn holder seg unna slikt.

Anonymkode: a2db0...89e

• Liker 4
Skrevet

Jo, men hvor langt kommer man med å ikke gjøre noe? Hva er vitsen da? Gå og sjekk opp en fyr! Han kan være like gentleman for det om.

• Liker 4
Gjest Overrasket
Skrevet

Kvinner har "alltid" gjennom historien hatt mange måter å ta initiativet på, men da på en langt mer subtil måte enn det man kan tenker på som "initiativ" i dag. Så man kan fint være litt gammeldags og sette pris på at kvinnen starter flørten.

Skrevet

Det er jo kjempelett som jente å få menn til å komme bort. :)

På byen uten å selv ta iniativ: Stå for deg selv, gjerne slik at det ser ut som du venter på noen, ikke at du er alene. Stå rett og fin i ryggen og slikt så klart, men prøv å se litt usikker ut likevel, se litt rundt deg med store øyne, smil litt sjenert om noen ser bort på deg osv. Kommer garantert noen bort ganske raskt,

På byen ved å selv ta iniativ: Litt samme fremgangsmåte som over, men du trenger ikke være alene. Finn en kar du er interessert i og vil snakke mer med. Plasser deg slik at du kan se mot han uten å måtte snu deg for mye, se litt uskyldig bort på han til han legger merke til det. Når du får øyenkontakt med han smiler du sjenert før du ser ned og ser opp igjen. Gjør dette litt av og på i samtalen med venninnene dine, vis at du hele tiden vet hvor han er.

Eventuelt kan du gjøre slik at du må gå forbi han et litt trangt sted som gjør det vanskelig å komme seg forbi raskt. I det du går forbi han ser du litt uskyldig opp på han, vis at du er mindre enn han, gjerne len hodet litt  bakover og løft øyenbrynene litt (altså ikke noe ekstremt). Om du ikke vil være veldig på er det kanskje greit å ikke gjøre dette med samme fyren du akkurat har vekslet blikk med hele kvelden. I tillegg er det viktig å fokusere på en person per kveld, om en fyr merker at du ser rundt på alle og flørter med alle er det ikke noe poeng. 

På dagtid: Har egentlig aldri gjort noe for å ta iniativ selv her, men merker en korrelasjon mellom alle gangene jeg har blitt sjekket opp. Jeg har vært alene alle gangene utenom de gangene det har vært en gjeng som har kommet bort til min venninnegjeng. Men når jeg er alen, alle gangene noen har kommet bort har vært om jeg enten er på vei et sted, men ikke aner hvor jeg skal hen, så jeg ser litt lost ut. Ser rundt meg litt forvirret osv. Da har det veldig ofte kommet bort en fyr som spør om jeg trenger hjelp til å finne frem osv. Så har de som oftest fulgt meg og spurt om nummeret osv. De andre gangene er om jeg venter på noen, sittende på en benk for eksempel, da har de ofte kommet bort til meg for å spørre meg om noe, satt seg ned og fortsatt praten, før de spør om nummertet mitt etc. 

Anonymkode: 9d6a9...3f1

• Liker 3
Skrevet

Det er sant at menn her til lands er dårlige på å ta initiativ. Dels er det en irrasjonell redsel for å bli avvist, dels har det å gjøre med den (høyst reelle på små steder) risikoen for å bli tatt i å gjøre noe man ikke får til.

Men det har også å gjøre med den ganske sedvanlige rivingen og akkingen om hvor plagsomt det er med alle sleskingene som kommer og prøver seg hele tiden. Ja, plagsomt kan det være og ikke alle er like interessante, men sånn er det nå. Beklageligvis er det slik at man velger ikke at bare den og den kommer. Mulig det kommer av den respekten menn skal legge for dagen - ikke at vi ikke skal respektere hverandre, men når det nesten blir frykt blir for mye av det gode. Da står man igjen med de som ikke bryr seg om normer uansett.

Nå skal jeg ikke si "til pass for dere" sjøl om det ser sånn ut.

På byen er et poeng alle fall å være litt tilgjengelig. En venninnegjeng på 5-6 stykker rundt et bord på en bråkete plass er ikke tilgjengelig - de signaliserer at de har nok med seg sjøl, så er du i en sånn så blir det ikke noe. Det beste er å være to tre sammen. De fleste menn som har hengt litt på byen har erfart at ei som sitter aleine, hun venter på typen sin.

• Liker 4
Skrevet

Jenter har alltid vært flinke på å ta initiativ. Men gjør det på en annen måte enn menn

Anonymkode: e8760...6b3

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jenter har alltid vært flinke på å ta initiativ. Men gjør det på en annen måte enn menn

Hva slags type initiativ er det snakk om?

Alt er jo relativt, en jente kan jo bruke lipsylen å smøre på leppene, mens hun ser tomt ut i lufta og tro at det vil fange oppmerksomheten til en spesiell gutt.

Ja til jenter som tar initiativ som ender med tydelige signaler. Jenter som mener de tar initiativ og sender ut utydelige signaler kan takke seg selv om det ikke fungerer.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, draug 75 skrev:

Det er sant at menn her til lands er dårlige på å ta initiativ. Dels er det en irrasjonell redsel for å bli avvist, dels har det å gjøre med den (høyst reelle på små steder) risikoen for å bli tatt i å gjøre noe man ikke får til.

Men det har også å gjøre med den ganske sedvanlige rivingen og akkingen om hvor plagsomt det er med alle sleskingene som kommer og prøver seg hele tiden. Ja, plagsomt kan det være og ikke alle er like interessante, men sånn er det nå. Beklageligvis er det slik at man velger ikke at bare den og den kommer. Mulig det kommer av den respekten menn skal legge for dagen - ikke at vi ikke skal respektere hverandre, men når det nesten blir frykt blir for mye av det gode. Da står man igjen med de som ikke bryr seg om normer uansett.

Nå skal jeg ikke si "til pass for dere" sjøl om det ser sånn ut.

På byen er et poeng alle fall å være litt tilgjengelig. En venninnegjeng på 5-6 stykker rundt et bord på en bråkete plass er ikke tilgjengelig - de signaliserer at de har nok med seg sjøl, så er du i en sånn så blir det ikke noe. Det beste er å være to tre sammen. De fleste menn som har hengt litt på byen har erfart at ei som sitter aleine, hun venter på typen sin.

Helt irrasjonell er den vel ikke ☺️ Kle på deg en fat-suit og prøv å gjør det noen ganger ute på byen 😉

Men det er jo sant at den som intet våger, intet vinner. Er godt tips for menn er å ta på en ring og spill tre ganger mer selvsikker enn man er. Har aldri hatt sånt draget som når jeg er nyforelska eller singel og gir fullstendig faen 😂 De er litt rare dyr, disse damene. De vil helst ha det noen andre har, eller noen som driter loddrett og tydelig i dem

Anonymkode: 6206e...f11

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags type initiativ er det snakk om?

Alt er jo relativt, en jente kan jo bruke lipsylen å smøre på leppene, mens hun ser tomt ut i lufta og tro at det vil fange oppmerksomheten til en spesiell gutt.

Ja til jenter som tar initiativ som ender med tydelige signaler. Jenter som mener de tar initiativ og sender ut utydelige signaler kan takke seg selv om det ikke fungerer.

Hva behager? Å være velstelt er vel noe både menn og kvinner gjør. Hvis en jente titter tomt ut i luften så er det ikke nødvendigvis fordi hun vil ha oppmerksomheten din, det kan bety at hun ikke vil ha oppmerksomheten din.

Jenter og kvinner sender signaler på en annen måte enn gutter og menn. Utrolig mange gutter og menn mener at de tok første initiativ mens det egentlig var hun som mistet skjerfet sitt og dermed ga anledning til kontakt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...