Scapa Skrevet 12. desember 2016 #61 Del Skrevet 12. desember 2016 Kanskje du bare skal si at det går opp i opp,så kan du kjøpe gaver fra henne til dere selv? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saphyria Skrevet 12. desember 2016 #62 Del Skrevet 12. desember 2016 Det er ikkje normalt, og eg hadde ikkje betalt ei krone for disse gavene ho hadde funnet. Det var hennes eget valg å kjøpe inn ting, regninga får ho stå for selv. Veit du hva ho har kjøpt til folk da? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Skylar Skrevet 12. desember 2016 #63 Del Skrevet 12. desember 2016 De gavene kan hun stikke opp der sola aldri skinner! Det her er det rareste jeg har hørt på lenge. Så utrolig respektløst og frekt. Man må være ganske tett i pappen for å komme på dette og mene det er en god idé. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #64 Del Skrevet 12. desember 2016 TS, du må holde oss oppdatert! Anonymkode: 64fc2...963 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugemerke Skrevet 12. desember 2016 #65 Del Skrevet 12. desember 2016 I alle dager! Ja, hva sa hun etter at mannen din snakket med henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KodakPorta Skrevet 12. desember 2016 #66 Del Skrevet 12. desember 2016 Denne varianten var ny. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 12. desember 2016 #67 Del Skrevet 12. desember 2016 Send sms tilbake med "Nei takk, gaver har vi kontroll på selv". Ikkeno mer. Så får hun brenne inne med gavene når hun er så sylfrekk. Jeg hadde ikke gitt henne en krone, hadde handlet selv som vanlig. Lærepenge til senere for henne også det. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 12. desember 2016 #68 Del Skrevet 12. desember 2016 Når man tror man har lest alt her inne... 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pysa Skrevet 12. desember 2016 #69 Del Skrevet 12. desember 2016 (endret) Kanskje hun har kjøpt godtesnop? Man kan jo håpe! Endret 12. desember 2016 av Pysa 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 12. desember 2016 #70 Del Skrevet 12. desember 2016 Fortsettelse må følge!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 12. desember 2016 #71 Del Skrevet 12. desember 2016 12 minutter siden, Pysa skrev: Kanskje hun har kjøpt godtesnop? Man kan jo håpe! Den godtesnop greia begynner å bli veldig oppbrukt nå. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pysa Skrevet 12. desember 2016 #72 Del Skrevet 12. desember 2016 3 minutter siden, Purple Basil skrev: Den godtesnop greia begynner å bli veldig oppbrukt nå. Absolutt! Men det skulle ikke forundre meg om svigerinnen er samme dama. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 12. desember 2016 #73 Del Skrevet 12. desember 2016 1 minutt siden, Pysa skrev: Absolutt! Men det skulle ikke forundre meg om svigerinnen er samme dama. Det er sant... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mis(s)Understood Skrevet 12. desember 2016 #74 Del Skrevet 12. desember 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei hun skal ha full betaling.. Hun har alltid vært litt sær, men dette tar kaka for min del. TS Anonymkode: f36c7...5be Huh? Eeeeh Altså, man gjør det ikke på den måten der Nei her er det bare å gi seg over Hun kan umulig være riktig nagla Bare å fortelle henne at julegaver har vært innkjøpt i lang tid, så hun må ta det hun har kjøpt med tilbake i butikken og få pengene dine tilbake Alternativt fortelle henne at dette har du/dere ikke råd til, så hun må levere tilbake og finne noe mye rimeligere. - hevnen kan være ganske smukk 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 13. desember 2016 #75 Del Skrevet 13. desember 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi svigersøster vil de skal betale, vel. Anonymkode: db29a...998 Det indikerer jo at TS aksepterer å betale også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #76 Del Skrevet 13. desember 2016 TS her, og nei JEG vil ikke betale. Absolutt ikke. Nå har de snakket og prisen er på omtrent 2000... For noen er det kanskje ok pris eller til og med billig, men nei vet du hva ikke for meg. Her sitter vi ikke igjen med så mye i måneden, noe de vet ganske godt så det skulle hun avtalt med oss på forhånd. Uansett hva prisen er, om det er bittelite eller mye så er det kjipt gjort. Bryr meg egentlig lite om hva det koster, hun har likevel bare shoppet og antatt at vi skulle betale for det... Sært. Mannen irriterer meg grenseløst for han vurderer å bare betale det inn - han snakker som om han skal gjøre det. Jeg sier gang på gang at det hun har gjort er galt og vi ikke skal trenge å betale, men så snur han om samtaleemnet... Jeg synes ikke han skal være så snill - det hun har gjort er ikke riktig. Jeg orker ærlig talt ikke bry meg mer, hvis han virkelig vil betale henne så får han gjøre det. Men jeg har sagt min mening i alle fall, og kommet med deres ideer til han. Hvis han betaler inn så gjør hun sikkert det samme igjen, men da får han ta smellen. Siden han tar valget. Anonymkode: f36c7...5be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #77 Del Skrevet 13. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her, og nei JEG vil ikke betale. Absolutt ikke. Nå har de snakket og prisen er på omtrent 2000... For noen er det kanskje ok pris eller til og med billig, men nei vet du hva ikke for meg. Her sitter vi ikke igjen med så mye i måneden, noe de vet ganske godt så det skulle hun avtalt med oss på forhånd. Uansett hva prisen er, om det er bittelite eller mye så er det kjipt gjort. Bryr meg egentlig lite om hva det koster, hun har likevel bare shoppet og antatt at vi skulle betale for det... Sært. Mannen irriterer meg grenseløst for han vurderer å bare betale det inn - han snakker som om han skal gjøre det. Jeg sier gang på gang at det hun har gjort er galt og vi ikke skal trenge å betale, men så snur han om samtaleemnet... Jeg synes ikke han skal være så snill - det hun har gjort er ikke riktig. Jeg orker ærlig talt ikke bry meg mer, hvis han virkelig vil betale henne så får han gjøre det. Men jeg har sagt min mening i alle fall, og kommet med deres ideer til han. Hvis han betaler inn så gjør hun sikkert det samme igjen, men da får han ta smellen. Siden han tar valget. Anonymkode: f36c7...5be Men i alle dager! Har dere adskilt økonomi? Hvis dere har det så kan jo mannen selvsagt gjøre som han vil, men hvis dere har en trang, felles økonomi er det slett ikke greit at mannen bestemer at dere skal bruke 2000 (!) kroner på at han har en søster som ikke er i stand til å opføre seg normalt! Da ville jeg i såfall ha krevd at han sørget for å skaffe de pengene tilveie uten at det gikk ut over øvrige familiemedlemmer, f.eks.ved å selge noe som det bare er han som bruker, og/eller spare på forbruk som går kun til ham. Anonymkode: 95ab4...0c0 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #78 Del Skrevet 13. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men i alle dager! Har dere adskilt økonomi? Hvis dere har det så kan jo mannen selvsagt gjøre som han vil, men hvis dere har en trang, felles økonomi er det slett ikke greit at mannen bestemer at dere skal bruke 2000 (!) kroner på at han har en søster som ikke er i stand til å opføre seg normalt! Da ville jeg i såfall ha krevd at han sørget for å skaffe de pengene tilveie uten at det gikk ut over øvrige familiemedlemmer, f.eks.ved å selge noe som det bare er han som bruker, og/eller spare på forbruk som går kun til ham. Anonymkode: 95ab4...0c0 Ja, vi har adskilt økonomi! Men jeg skjønner ikke hvorfor han likevel vurderer å betale henne når han selv sier at det kommer til å påvirke oss begge... Blir frustrert. Han vet jo at han ikke trenger å betale henne. Men nå har jeg skrevet til henne selv, for å få henne til å tenke litt. Blant annet at jeg rett og slett ikke har råd til å betale for gavene HUN har kjøpt til seg selv og familien. Det går bare ikke. TS Anonymkode: f36c7...5be 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2016 #79 Del Skrevet 13. desember 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, vi har adskilt økonomi! Men jeg skjønner ikke hvorfor han likevel vurderer å betale henne når han selv sier at det kommer til å påvirke oss begge... Blir frustrert. Han vet jo at han ikke trenger å betale henne. Men nå har jeg skrevet til henne selv, for å få henne til å tenke litt. Blant annet at jeg rett og slett ikke har råd til å betale for gavene HUN har kjøpt til seg selv og familien. Det går bare ikke. TS Anonymkode: f36c7...5be Da hadde jeg faktisk blitt sint på ham også. I utgangspunktet har man større handlefrihet med egne penger når man har adskilt økonomi, men når han selv ser hvordan denne prioriteringen også kommer til å gå ut over deg er det rett og slett ikke riktig. Hvis det at han betaler søsteren betyr at du blir nødt til å ta større del av felles utgifter, gjør han jo egentlig akuratt det samme som hun har gjort, altså bruker dine penger uten din godkjenning. Anonymkode: 95ab4...0c0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 13. desember 2016 #80 Del Skrevet 13. desember 2016 Det er det villeste! Og jeg som trodde jeg hadde en crazy svigerfamilie😦 jeg syns dere faktisk ikke burde blande økonomi borti dette i det hele tatt jeg. Det er prinsippet som teller her, du må si nei, dumå sette ned foten! Hvis ikke så fortsetter hun i samme løypa! På en annen side, jeg hadde aldri brukt så mye penger på gaver, vi bruker rundt 300 kr person. Nå har du ikke sagt hvor mange de er da... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå