AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #21 Del Skrevet 12. desember 2016 Oi, jeg trodde først det kunne dreie seg om en feilslåt tjeneste (som jeg for min del villle opplevd som nedlatende) Men når hun attpåtil krever full betaling blir det bare ufattelig frekt. Anonymkode: a0357...c4a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #22 Del Skrevet 12. desember 2016 Wtf? Viss drt var fordi hun var grei å volle betale, så hadde jo det vært noe helt annet, men når hun skal ha betaling og heller ikke har sputt deg først? Nei, jeg syns du skal si til henne at du allerede er ferdig med gavene, og at du ikke har noen mulighet til å betale henne. Anonymkode: e59c1...fa0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caskerette Skrevet 12. desember 2016 #23 Del Skrevet 12. desember 2016 Ikke bare toppen av frekkhet, men av grådighet også synes jeg, uavhengig av pris. Kjøpe gaver til seg SELV fra andre, for å sikre seg at det blir det en vil ha. Nei asså den jula. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #24 Del Skrevet 12. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo ev si at du hadde satt av en viss sum til gaver til dem, og at du kan betale den summen for gavene, men ikke mer. Og at du vil ordne gaver selv neste år. Ja det skal jeg gjøre! Vi har jo ikke allverdens med penger sånn som dem har, så vi er nødt til å være forsiktig. De vet jo at vi må være forsiktige med pengene. Likevel spør hun ikke først. Man kan da avtale på forhånd... Uansett om vi har råd eller ikke til gavene hun har kjøpt så er det dumt å gjøre sånt uten å si noe. Frekt, synes jeg. TS Anonymkode: f36c7...5be 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #25 Del Skrevet 12. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja det skal jeg gjøre! Vi har jo ikke allverdens med penger sånn som dem har, så vi er nødt til å være forsiktig. De vet jo at vi må være forsiktige med pengene. Likevel spør hun ikke først. Man kan da avtale på forhånd... Uansett om vi har råd eller ikke til gavene hun har kjøpt så er det dumt å gjøre sånt uten å si noe. Frekt, synes jeg. TS Anonymkode: f36c7...5be Jeg er enig, det er veldig frekt! Særlig når hun vet at dere kanskje ikke har råd til gavene hun har kjøpt! Ikke betal mer enn dere har råd til. Bare si rett ut at dere ikke kan betale mer enn en viss sum. Hvis hun protesterer så sier du bare at ok, da får du kjøpe andre gaver som dere har råd til, og så får de gavene hun har kjøpt være fra noen andre. Anonymkode: f2751...292 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 12. desember 2016 #26 Del Skrevet 12. desember 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir nok å si at jeg liker å ordne gaver selv og at hun ikke trenger å gjøre det for meg! Venter på svar om prisen enda. Er veldig spent, og håper det er innafor budsjettet vårt... Synes det er kjipt egentlig, når man har en plan i hodet. Gaver skal jo være noe spesielt, en overraskelse. TS Anonymkode: f36c7...5be Nei, TS. Det å si at "du liker å ordne selv" holder ikke. Det er veldig passivt. Og du risikerer at dette vil skje igjen. "Kvinn" deg opp. Si at du allerede har kjøpt gaver. Og at gavene hun har kjøpt til seg selv - fra deg, må hun ta på egen kappe. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HappyWaffle Skrevet 12. desember 2016 #27 Del Skrevet 12. desember 2016 hu hadde hvertfall ikke fått igjen penger for gavene hu allerede har kjøpt til seg og familien uten å si ifra. det er toppen av frekkhet syns jeg! si at dere allerede har kjøpt gaver å at det hun allerede har kjøpt ikke vil regnes som gaver fra dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #28 Del Skrevet 12. desember 2016 Ja tenker å si det også, at vi hadde gaver i boks. For da blir hun nok å tenke litt! Jeg blir helt svett av henne noen ganger altså... TS Anonymkode: f36c7...5be 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #29 Del Skrevet 12. desember 2016 Ville sendt henne mld og sagt at hun burde avtalt dette på forhånd ettersom du har bestilt julegaver som du forventer kommer i posten denne uken. Så ville jeg sagt at håøer du får returnert gavene eller satt de under eget navn for du kan ikke betale dobbelt sier du da. Anonymkode: bcc9a...b29 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 12. desember 2016 #30 Del Skrevet 12. desember 2016 Jeg kjenner meg igjen. Har heller ikke så god råd, men tidligere år har min bror gitt meg og familien nøyaktig liste på hva de tre barna vil ha til jul, ikke vagt "et eller annet Lego" eller lignende, men "modell 12345" osv. Jeg har ikke alltid fulgt det siden jeg faktisk ikke har råd, så nå er de litt mer vage sånn at det er lettere å gi eller ihvertfall sagt at du kan dele utgiften på det vi vil ha med vår bror. En av de artigste tingene med julen er jo at man ikke vet hva man skal få, men det fører jo selvfølgelig til at man må være glad om man "bare" får håndklær (sjelden det er eneste gave, da ligger det penger inni) eller sminkesett til barn når man er i 20-årene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 12. desember 2016 #31 Del Skrevet 12. desember 2016 Spesielt av en voksen å gjøre dette uasett setting tenker jeg, men jeg er enig med @Dolce i at din tilbakemelding her overhode ikke må kunne forstås som noe annet enn "ikke OK" og da er det bare å ta tyren ved hornene først som sist og ikke velge noe avvikende eller konfronterende men en direkte tilbakemelding som sier at selv om hun kanskje mente dette i beste mening er det ikke greit å overkjøre noen på denne måten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 12. desember 2016 #32 Del Skrevet 12. desember 2016 Du tuller ts? Kan ikke forstå at noen kan gjøre noe så dumt. Ville sagt at du alt er ferdig med alle gavene, og be henne bruke angrefristen og levere alt tilbake. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #33 Del Skrevet 12. desember 2016 Herregud, det er da vel ikke noe problem å si at du ordner gaver selv? Du er ganske tafatt hvis du bare sitter der og venter på å få opplyst beløpet du skal betale. Anonymkode: ec00d...8ad 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 12. desember 2016 #34 Del Skrevet 12. desember 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei hun skal ha full betaling.. Hun har alltid vært litt sær, men dette tar kaka for min del. TS Anonymkode: f36c7...5be Så be henne om å dra til h....!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet 12. desember 2016 #35 Del Skrevet 12. desember 2016 Dette er ikke normalt, nei. Herlighet, at hun tør, tenker jeg! Jeg klarer ikke se for meg at jeg skulle klart å gå ut og kjøpe en gave og si til svigerinnen min at "nå har jeg kjøpt gave til meg fra deg, overfører du xxx,- til meg?" HAHA! Det høres jo faktisk helteit ut. Si at du allerede har kjøpt gaver til dem. Enkelt og greit. IKKE betal henne. Min svigerfamilie kommer med veldig detaljerte ønskelister hvert år, jeg synes det er gale nok 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 12. desember 2016 #36 Del Skrevet 12. desember 2016 TS ikke vær så tafatt. Si rett ut at slikt er ikke greit overhode og at hun får kjøpe det selv, for du hadde planer om noe annet. Nå må du stå litt opp for deg selv og ikke la denne kvinnen kjøre over deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #37 Del Skrevet 12. desember 2016 Ja det har jeg allerede sagt. Hun vet hva vi tenker. TS Anonymkode: f36c7...5be 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #38 Del Skrevet 12. desember 2016 Hos oss er det normalt, men da er det allerede avtalt. Den andre familien bor på en helt annen kant på landet og har liten anelse om hva vi ønsker og vi vet lite om hva de ønsker. En spesifikk ønskeliste hadde fungert, men da må man likevel sende gavene med porto rett før jul. Familien der borte ønsker også gaver til 500-1000 kr til egne barn fra tanter og onkler, mens vi egentlig kun gir for 200-lappen. Det blir det lettere at vi ordner for våre og at de ordner for sine, men vi betaler da ikke beløpet som de kjøper gaver for. Anonymkode: 19a9a...cd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #39 Del Skrevet 12. desember 2016 Jeg har ikke lyst til å betale noe. Men vet ikke hva samboer ønsker å gjøre, for han er på jobb. Men han ble rimelig sint da hun sendte han sms. Han er vel litt redd for dramet hennes, men jeg synes han også bør sette ned foten. Er virkelig på tide... TS Anonymkode: f36c7...5be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2016 #40 Del Skrevet 12. desember 2016 https://www.nrk.no/jul/#12 Sjekk ut luke 11 Anonymkode: 87bac...d04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå