Gå til innhold

Svigersøster har handlet julegaver til seg selv og familien... Fra oss.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det der hadde jeg ikke funnet meg i. Hadde gitt klar beskjed om at hun ikke har noe med å bruke penger på mine vegne, og at gavene hun har kjøpt ikke har noe med meg å gjøre. Hvis hun ikke hadde gitt seg hadde jeg fått "hakk i plata" og bare gjentatt meg selv.

Et mindre konfronterende alternativ kan jo være å vente på prisen, for å å sende henne denne meldingen: "Jeg har aldri tenkt tanken på å kjøpe gave til meg selv fra noen andre, men det var virkelig en god ide, så nå har jeg vært en tur å kjøpt gave til meg selv, mannen og barna fra deg :-) :-) :-) Det kom på kr xxx, som jo er xx kr mer en det du betalte for gavene fra oss, kontonumeret mit er xxxxxxxxxxx, håper du kan sette inn de xx kronene så fort som mulig. Riktig god jul fra alle oss <3 <3 <3"

Anonymkode: 95ab4...0c0

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gjør folk virkelig sånt? Så frekt! Du kan jo si du allerede har kjøpt gave til de. Kanskje du kunne sende henne denne linken? 

https://tv.nrk.no/serie/humorkalender/MUHH59001116/sesong-2/episode-11

Anonymkode: eac3d...c85

Ser nå at den var posta fra før 😊

Anonymkode: eac3d...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det din manns søster, eller din manns brors kone, eller din brors kone? Hvis det siste, hadde jeg snakket med min bror (men da hadde hun vel ikke kjøpt til din svigermor). Hvis det er din manns svigerinne, ville jeg latt ham ta det opp med sin bror. Er det hans søster, definitiv han som får si "takk, men nei takk" til henne. Hva mener mannen din om saken?

Anonymkode: 99e38...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er min manns søster. Han er ikke glad og synes det er like sært som jeg gjør. Så han snakker med henne nå. Håper de kommer til en enighet, og at han ikke gir seg, men står på sitt. :) Synes ikke det skal være sånn her, at man bare handler til seg selv fra andre uten en avtale en gang. Jeg så luke nr 11 og måtte le godt altså!!

TS

Anonymkode: f36c7...5be

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir nok å si at jeg liker å ordne gaver selv og at hun ikke trenger å gjøre det for meg! Venter på svar om prisen enda. Er veldig spent, og håper det er innafor budsjettet vårt... Synes det er kjipt egentlig, når man har en plan i hodet. Gaver skal jo være noe spesielt, en overraskelse. 

TS

Hvorfor spør du om prisen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hun skal ha full betaling.. Hun har alltid vært litt sær, men dette tar kaka for min del.

TS

Da sier du at dere ikke betaler og at hun får levere det tilbake, for dere har alt gave.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Illuminatum skrev:

Hvorfor spør du om prisen?

Fordi svigersøster vil de skal betale, vel.

Anonymkode: db29a...998

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til svigerinne fra helvete klubben, jeg har vært medlem i klubben i 21 år :rasende: det blir dessverre ikke noe bedre med årene heller, så du må si fra med en gang.

Anonymkode: 9afa3...128

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Dette er IKKE normalt nei! Jeg hadde sagt at gavene allerede var ordnet jeg også. Nesten mest på trass! Så kan hun sitte med bonusgavene sine selv :P

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tar kaka ja . er det mulig ??? du får jo håpe det er innafor ditt budsjett .  tror jeg ville tatt en hvit løgn og sagt at jeg allerede hadde kjøpt gaver .  best å stoppe sånne folk tidlig .  

Anonymkode: cd375...167

Slik jeg ser det, så er det absolutt ikke viktig om summen svigerinnen har brukt tilsvarer budsjettet til TS eller ei. TS skal da ikke betale en minste krone for innkjøpene svigersøster har gjort! (innkjøp som absolutt ikke var avtalt) :sprettoy:

Jeg vet ikke hvilken planet denne kvinnen kommer fra, men dette er noe av det frekkeste jeg har sett på lenge!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig, det er veldig frekt! Særlig når hun vet at dere kanskje ikke har råd til gavene hun har kjøpt! 

Ikke betal mer enn dere har råd til. Bare si rett ut at dere ikke kan betale mer enn en viss sum. Hvis hun protesterer så sier du bare at ok, da får du kjøpe andre gaver som dere har råd til, og så får de gavene hun har kjøpt være fra noen andre. 

Anonymkode: f2751...292

:ler: 

Anonymkode: 52321...b4a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lyst til å betale noe. Men vet ikke hva samboer ønsker å gjøre, for han er på jobb. Men han ble rimelig sint da hun sendte han sms. Han er vel litt redd for dramet hennes, men jeg synes han også bør sette ned foten. Er virkelig på tide...

TS

Det å være redd hennes drama er hennes måte å manipulere og styre på. Du må nok bare ta det som det kommer.

Anonymkode: bcc9a...b29

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei hun skal ha full betaling.. Hun har alltid vært litt sær, men dette tar kaka for min del.

TS

DA hadde jeg sagt at gavene allerede var i boks...... HUn finner sikkert noen andre hun kan prakke de på.... Veldig spesielt- og frekt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wtf? Fin måte å sikre seg det man ønsker da xD Jeg tror familien min hadde fått hakeslepp om jeg hadde gjort det der! Kjenner jeg er skikkelig nysgjerrig hva prisen kom på :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det svigerinnen din har gjort er så frekt at jeg ikke har ord. Jeg hadde ALDRI gått med på det!!! Hadde aldri spurt henne om hva gavene kostet, men heller informert henne klart og tydelig om at julegavene allerede var kjøpt inn og i boks. Blir hun sur og lager drama, så får hun bare gjøre det. Drit dem full! Det hun gjør er ikke normalt! 

Anonymkode: 64fc2...963

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ehm... Jeg er litt rystet her jeg sitter. Svigersøster har nemlig vært på shopping og handlet julegaver til seg selv, barna og svigermor fra OSS. Og dette sendte hun melding om etterpå. Jeg som hadde en så fin plan for gavene i år, men nå har hun jammen meg gjort alt for oss uten å en gang spørre om det er greit... For alt hun vet hadde vi allerede hatt alt klart. Hun vet også at vi sliter med økonomien, så vi bare krysser fingrene for at vi har råd til disse gavene hun har kjøpt seg! 

Jeg er bare totalt forvirra og jeg lurer på... Er dette normalt?? :fnise: Har aldri opplevd liknende før. 

Så flott! Da slipper dere den jobben. Og utgiften! Hadde nemlig tatt det som en selvfølge at hun betaler for gavene også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...