Gå til innhold

Bestevenninne lå med eksen min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i dette. Jeg ville ikke satt en stopper for et forhold fordi den ene parten var min ex og den sndre en god venninne, men det hadde ikke vært greit om jeg fikk høre det fra noen andre enn en av dem. 

Anonymkode: 6b6ed...ecb

TS: Som jeg har skrevet tideligere var det ingen følelser til stede. Det var bare sex. 

Anonymkode: 1cadf...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir skremt over hvor care noen i tråden er "en eks er en eks" Seriøst? Så hvis det blir slutt mellom din bestevenn og eksen, så mener dere at dere bare kom hoppe i seng med han og da er det fritt fram? Pga nå er de ekser? Ærlig talt. Jeg er veldig glad jeg ikke har slike egoistiske venninner. Jeg setter venninner foran et ligg. Jeg er ikke så desperat etter å få meg noe. Hvis jeg vil knulle, knuller jeg hvert fall ikke en eks av en venninne. Det har ikke jeg samvittighet til.

Ts: Jeg skjønner godt du kutter henne ut. Greit hun dreit seg ut (det kan skje alle) men jeg reagerer på hun løy deg rett oppi trynet. Det er ikke greit. Du har det bedre uten.

Anonymkode: 88d18...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte skulle det gangne meg å fremstå som veldig tolerant som anonym på et anonymt forum?

Ja, jeg mener virkelig at en eks er en eks .Når det er slutt er det slutt, og jeg har ikke lenger noe å si i hans liv, eller han i mitt. Det høres kanskje kaldt ut, men det betyr ikke nødvendigvis at jeg ikke sørger over bruddet. Jeg ser bare ikke hvordan hans sexliv i etterkant av bruddet skal ha noen betydning for min eventuelle sorg. Det er like mye slutt uansett hvem han velger å ligge med. Det kan godt hende at jeg er lei meg pga bruddet, men det vil jeg i så fall være uavhengig av om han har sex med venninnen min eller ikke. Det blir jo ikke mindre slutt mellom meg og eksen fordi venninnen min ikke ligger med ham. Min sorg i etterkant av et brudd dreier seg om tapet av min relasjon, ikke om hva eksen og/eller venninnene mine gjør i etterkant av bruddet.

Jeg klarer virkelig ikke å forstå hvorfor dette er et problem for mange, men jeg vet jo at det er jeg som er utenfor normalen her, derfor ville jeg likevel ungått å ligge med eksen til en venninne, fordi jeg ikke ønsker å såre noen.

Anonymkode: 15dbc...2aa

Det handler nok om rolleblandingen. Når man fremdeles har følelser for eksen, er tanken på at han har sex med andre ofte veldig vond, fordi det var noe intimt man delte med hverandre i forholdet. Og når man opplever et brudd og vonde følelser i etterkant, er det gode venninner man søker støtte og trøst hos. Når den personen eksen har sex med, er den samme personen man er ment å søke trøst hos og betro seg til, så blir det jo forferdelig vanskelig følelsesmessig og tillitsmessig. En venninne skal være en trygg havn i en smertefull tid.

I tillegg dukker gjerne spørsmålet opp: var eksen og venninna interessert i hverandre mens eksen og jeg var sammen? Spilte det en rolle i bruddet? - Det er en ekkel tanke, som fort får fotfeste når man har kjærlighetssorg, selv om den ikke stemmer.

Når det har gått lang tid etter bruddet og man har gått videre i livet, så vil jeg tro de fleste synes det er langt enklere å være rause og unne ekser og venninner å finne hverandre om det skulle oppstå følelser. Da har man distanse til situasjonen. Jeg har selv en venninne som dater en mann jeg hadde et forhold til for fire år siden. Null problem. Men han som dumpet meg i sommer? Det hadde såret meg noe innforjævlig, for der er ting fremdeles ganske rått. Jeg trenger fremdeles at vennene mine er en trygg havn, for distansen er ikke der ennå, og bare navnet hans gir meg klump i magen.

Anonymkode: bdf0d...e6d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, impressa skrev:

Dette er en av de snodigste trådene jeg har sett på lenge. En eks er en eks? Ja, ok, mine ekser betyr litt for meg, men la gå. Men en venninne er....hva? Er det ingen krav for å være venner med dere som skriver her? Hvor går grensene for hva en bestevenninne/bestekompis kan gjøre? Det er jo ikke eksen som har vært verst her, men venninna som både har gått bak TS sin rygg og løyet om det over lang tid.

Støtter deg 100 % i å kutte ut denne dama, TS. Det blir trist og leit, men denne hendelsen tatt i betraktning er det trolig ikke noe tap.

Selvfølgelig er det ikke sånn at jeg er venninne med alle og enhver. Det er viktig for meg at venninner er ærlige med meg. Det er viktig for meg at de, så sant de har mulighet, stiller opp for meg når jeg har behov for det (På lik linje med at jeg selvsagt stiller opp for dem). Også skal det være mennesker jeg finner tonen og har det hyggelig sammen med.

Det er også viktig at de ikke sårer meg med vilje, men jeg ville altså ikke blitt såret av at venninnen min lå med min eks.  Gjør det meg virkelig til et så forferdelig menneske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blir skremt over hvor care noen i tråden er "en eks er en eks" Seriøst? Så hvis det blir slutt mellom din bestevenn og eksen, så mener dere at dere bare kom hoppe i seng med han og da er det fritt fram? Pga nå er de ekser? Ærlig talt. Jeg er veldig glad jeg ikke har slike egoistiske venninner. Jeg setter venninner foran et ligg. Jeg er ikke så desperat etter å få meg noe. Hvis jeg vil knulle, knuller jeg hvert fall ikke en eks av en venninne. Det har ikke jeg samvittighet til.

Ts: Jeg skjønner godt du kutter henne ut. Greit hun dreit seg ut (det kan skje alle) men jeg reagerer på hun løy deg rett oppi trynet. Det er ikke greit. Du har det bedre uten.

Jeg setter også venninner foran et ligg, og har gjentatte ganger i tråden sagt at fordi jeg vet det er mange som ville blitt såret av det hadde jeg ikke lagt med eksen til en venninne.Likevel skjønner jeg ikke hva problemet er, og hadde ikke blitt såret selv dersom min venninne hadde lagt med min eks. Jeg kan ikke skjønne hvordan dette får meg til å være egositisk, men for all del, du kan gjerne være glad du ikke er venninne med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kompis som lå med dama mi samme kveld som vi hadde kranglet og gjort det slutt. Har ikke hilst på han på 24 år.

Skjønner deg godt TS. Ingenting er feil formelt sett, men søppel hilser man ikke på. Hun har vist hva slags vennine hun er.

Anonymkode: ea3c9...024

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest impressa
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det ikke sånn at jeg er venninne med alle og enhver. Det er viktig for meg at venninner er ærlige med meg. Det er viktig for meg at de, så sant de har mulighet, stiller opp for meg når jeg har behov for det (På lik linje med at jeg selvsagt stiller opp for dem). Også skal det være mennesker jeg finner tonen og har det hyggelig sammen med.

Det er også viktig at de ikke sårer meg med vilje, men jeg ville altså ikke blitt såret av at venninnen min lå med min eks.  Gjør det meg virkelig til et så forferdelig menneske?

Det gjør deg ikke til et forferdelig menneske i det hele tatt. Jeg brukte ordet snodig i mitt innlegg, og ja jeg mener det er litt snodig. Ikke noe vondt ment, men rett og slett bare fordi jeg ikke forstår deg/dere. Jeg ville nemlig blitt supersåra selv. Ville tenkt at hun på et eller annet tidspunkt må ha vurdert hvor vidt hun skal gjøre det og bevisst eller ubevisst kommet frem til at mine følelser er mindre verdt enn hennes seksuelle lyster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg setter også venninner foran et ligg, og har gjentatte ganger i tråden sagt at fordi jeg vet det er mange som ville blitt såret av det hadde jeg ikke lagt med eksen til en venninne.Likevel skjønner jeg ikke hva problemet er, og hadde ikke blitt såret selv dersom min venninne hadde lagt med min eks. Jeg kan ikke skjønne hvordan dette får meg til å være egositisk, men for all del, du kan gjerne være glad du ikke er venninne med meg.

Jeg synes det fryktelig egoistisk å pule eksen til venninnene så fort blir slutt. For er en eks er eks må da skjønne. Så ja, jeg er glad jeg ikke har slike venninner i mitt liv. Som bevist sårer meg og gjør noe jeg ikke liker. Respekt er veldig viktig i et vennskap. Hvis venninnen din ikke vil du skal ha sex med eksen, så gjør man ikke det. Uansett om du synes hun overdriver og ikke skjønner problemet. Alle kan drite seg ut, men da er det viktig å være ærlig og ikke lyve om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det fryktelig egoistisk å pule eksen til venninnene så fort blir slutt. For er en eks er eks må da skjønne. Så ja, jeg er glad jeg ikke har slike venninner i mitt liv. Som bevist sårer meg og gjør noe jeg ikke liker. Respekt er veldig viktig i et vennskap. Hvis venninnen din ikke vil du skal ha sex med eksen, så gjør man ikke det. Uansett om du synes hun overdriver og ikke skjønner problemet. Alle kan drite seg ut, men da er det viktig å være ærlig og ikke lyve om det.

Si meg, leser du det jeg skriver før du poster??? Jeg har gjentatte ganger i denne tråden skrevet at jeg IKKE VILE LAGT MED EKSEN TIL EN VENNINNE, FORDI JEG VET AT MANGE VILLE BLITT SÅRET AV DET. Det at jeg selv ikke klarer å forstå problemet er ikke ensbetydene med at jeg ikke makter å ta hennsyn til andre mennesker og deres følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...